اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
ثبت شرکت در ترکیه
اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

فهرست مطالب

هدف افراد از ثبت شرکت در ترکیه متفاوت است شما اول باید هدف خود را مشخص و با توجه به راه های پیش رو اقدام به ثبت شرکت کنید. امارایج ترین دلیل آن اخذ اقامت ترکیه می باشد، شخص مدیر عامل از طریق ثبت شرکت می تواند هم برای خود و هم برای خانواده اش اقامت یکساله را دریافت کند. امروزه وضعیت اقتصادی کشور ترکیه پیشرفت چشم گیری داشته و به همین دلیل افراد برای اخذ اقامت ترکیه، از طریق ثبت شرکت اقدام می کنند. البته که راه های دیگری مانند خرید ملک ترکیه جهت اخذ اقامت وجود دارد اما با این روش علاوه بر دریافت اقامت ترکیه وارد بازار کار ترکیه نیز می شوید. دو دلیل دیگر از محبوبیت سرمایه گذاری ترکیه، هزینه کم و مناسب ثبت شرکت می باشد یعنی شما می توانید با هزینه کمتر نسبت به بقیه کشور ها کسب و کار خود را راه اندازی کنید. و دومین دلیل مالیات می باشد، مالیات ثبت شرکت در ترکیه بسیار کم است و دیگر از پرداخت هزینه های سنگین نجات پیدا می کنید.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

بعد از گرفتن تصمیم ثبت شرکت در ترکیه نوبت به مراحل ثبت آن خواهد رسید. شخص متقاضی باید دارای مدارک کامل و توانایی تمکن مالی خود را داشته باشد تا به راحتی بتواند مراحل ثبت را بدون مواجه شدن با مشکل و تاخیردر آن به اتمام برساند. سعی کنید حتما به زبان ترکی مسلط باشید یا حتی بتوانید در حد مبتدی صحبت کنید تا در هنگام مراجعه به ادارات بتوانید به راحتی صحبت کنید. در ادامه مراحل را یک به یک بازگو کرده ایم:

  1. ارائه مدارک شخصی و مالیاتی شخصی که قصد ثبت شرکت را دارد.
  2. اثبات توانایی تمکن مالی شخص متقاضی به دولت ترکیه
  3. اثبات توانایی مدیریت کسب و کار مورد نظر شخص متقاضی
  4. ارائه زمینه کسب و کاری که شخص می خواهد راه اندازی کند
  5. مراجعه به اداره دارایی جهت دریافت شماره شناسایی برای پرداخت مالیات
  6. پر کردن فرم های مربوط به تاسیس شرکت
  7. ثبت اساسنامه شرکت در دفتر ثبت اسناد
  8. باز کردن حساب در بانک های ترکیه
  9. دریافت کارت بازرگانی ترکیه

همچنین بخوانید: چهار روش اخذ اقامت یکساله ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

در سالهای قبل یکی از قوانین ثبت شرکت در ترکیه استخدام یک نیرو که شهروند ترکیه است بود که امروزه این قانون برداشته شده و اینکه نیروهای که شما استخدام می کنید می تواند اتباع خارجی باشد. دولت کشور ترکیه برروی رعایت قوانین حقوقی بسیار حساس می باشد و در صورتی که قوانین رعایت نشود برخورد سختیگرانه ای خواهد داشت.

مزایا ثبت شرکت در ترکیه

می توان گفت ثبت شرکت در ترکیه مزایای بسیاری دارد برای مثال می توانید برند خود را ثبت کنید و خیلی سریع شروع به کار کنید وکسب درآمد کنید حتی می توانید شرکت های چند منظوره مانند شرکت های تبلیغاتی، خدماتی…را ثبت کنید. درادامه به چند مورد مهم دیگر اشاره خواهیم کرد:

  • شروع کسب وکار خود با کمترین هزینه
  • پرداخت مالیات کم
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه به همراه مزیت های آن
  • اخذ اقامت یکساله برای مدیرعامل و خانوداه
  • دریافت کارت بازرگانی کشور ترکیه
  • بعد از دریافت اجازه کار در ترکیه و گذشت 5 سال می توانید شهروندی ترکیه را دریافت کنید.

دریافت ویزای سایر کشورهای اروپایی دریافت شخصیت حقوقی و اجتماعی انواع شرکت درترکیه شاید این سوال برایتان پیش امده باشد که چند نوع شرکت می توانید ثبت کنید؟ و یا حداقل سرمایه لازم برای ثبت هر نوع شرکت چقدر است؟ پرکاربرد ترین نوع شرکت، شرکت شخصی و لیمیتد(LIMITED) می باشد.در ادامه نوع شرکت و سرمایه لازم را بازگو کرده ایم:

  • شرکت از نوع سازمانی_سرمایه لازم 100000 لیر ترکیه می باشد.
  • شرکت آنونیم مقدار سرمایه لازم 50000 هزار ترکیه می باشد.
  • شرکت لیمیتد(LIMITED) سرمایه لازم 10000 لیر ترکیه می باشد.
  • شرکت کوپراتیف سرمایه موردنیاز آن براساس اساسنامه شرکت تعیین می شود.
  • شرکت های غیرسازمانی نیز طبق اساسنامه شرکت مشخص می شود.
  • شرکت های کولکتیف بدون حداقل سرمایه می باشد. شرکت کوماندیت نیز بدون حداقل سرمایه می باشد.

همچنین بخوانید: کمیسیون املاک ترکیه

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

مالیات شرکت ها در ترکیه چقدر است؟

بعد از اتمام مراحل ثبت شرکت نوبت به پرداخت مالیات می رسد، دوره پرداخت مالیات به این صورت می باشد که می تواند به صورت سه ماه و یا یک ماه باشد. و اما برای پرداخت مالیات باید حسابدار شرکت فاکتورهای مخارج و درآمد را بررسی کند وبعد از بررسی سود خالص شرکت را مشخص کرده و 18 درصد بر درآمد شرکت در این بازه باید مالیات را پرداخت کنید. حسابدار شرکت باید میزان درآمد را بر اساس عملکرد و فاکتور ها تعیین کند و هر مبلغی که وارد حساب شرکت می شود لازم به پرداخت مالیات ندارد. شرکت خدمات مهاجرتی شایان علاوه بر ثبت شرکت در ترکیه، در زمینه خرید ملک استانبول، خرید ملک ترکیه نیز فعالیت می کند. شما عزیزان می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهرمند شوید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان