تنگه بسفر استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
تنگه بسفر استانبول

فهرست مطالب

تنگه بسفر (Bosphorus) | استانبول

تنگه بسفر (Bosphorus) یکی از مکان های دیدنی استانبول است که دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می‌کند. شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار گرفته است. طول این تنگه ۳۰ کیلومتر و عرض آن متغییر بین ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر است و محیطی مناسب برای قایق رانی آن هم با قایق های سنتی و قدیمی می باشد . برای مشاهده کامل این تنگه باید با قایق سفر کنید .

در کنار این تنگه ویلاها و هتل های مدرن با نماهای زیبا و مرمری در کنار روستاهای سنگی ، قلعه ها و دهکده های ماهیگیری و بناهای تاریخی مثل کاج چراغان و کاخ دولما باغچه واقع شده اند که در شب با نورپردازی ، زیبایی و شکوه آن دو چندان می شود .

حرکت قایق در این تنگه به شکل زیگزاک است که زیبایی و شکوه تمامی مناطق  تنگه بسفر را تماشا کنید . همچنین قایق های اختصاصی برای علاقه مندان وجود دارد که به صورت شبانه روزی به حرکت در این تنگه می پردازد.

تنگه ای برای جدایی ۲ قاره

در صورت سفر به استانبول اگر بخواهید تنگه را کامل بگردید، بهترین کار این است که مثل خیلی دیگر از اهالی محلی این بخش و یا توریست ها، تور کشتی را انتخاب کنید، این تور هم در روزها و هم در شب هر روز، برپا می شود و در هر زمانی زیبایی و لذت خاصی دارد مخصوصا در شب به دلیل اینکه از جاذبه هایی مثل کاخ دلما باغچه با نورپردازی بسیار زیبایی که دارد، می گذرد، واقعا رویایی است. بسیاری از مردم ترکیه، هر روز برای اینکه به محل کار خود برسند، از قایق های بزرگ و کشتی های تنگه استفاده می کنند تا از بخش آسیایی به اروپایی و یا بالعکس برسند.

کمی از این تنگه بیشتر بدانید

تنگه بسفر یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.درست در وسط آبراه بسفر، یک جریان تند آب با سرعت ۳ کیلومتر و نیم در ساعت از دریای سیاه به طرف دریای مرمره وجود دارد. در ساحل این تنگه، چند کاخ معروف استانبول مثل کاخ چراغان و دولما باغچه، ویلاها و قلعه های سنگی بسیار زیبایی وجود دارد که تماشای آنها لذت بخش خواهد بود. علاوه بر این، در اطراف این تنگه، رستوران های خوب زیادی وجود دارد که هم غذاهای دریایی تازه و هم غذاهای محلی ترکیه را سرو می کنند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان