کامل ترین لیست دانشگاه های ترکیه + رنکینگ جهانی 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
دانشگاه های ترکیه
کامل ترین لیست دانشگاه های ترکیه + رنکینگ جهانی 2024

فهرست مطالب

اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در دانشگاه های ترکیه را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با لیستی از بهترین دانشگاه های استانبول و سایر شهرهای این کشور آشنا کنیم. همچنین هزینه و شرایط تحصیل و اخذ بورسیه را هم مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا پایان همراه ما باشید.

بهترین دانشگاه های ترکیه

کشور ترکیه دارای بیش از ۲۰۰ دانشگاه دولتی و خصوصی بوده و بسیاری از آن‌ها، در سطح جهان و بین کشورهای اروپایی پیشرفته از اعتبار بالایی برخوردارند. فلذا محصلان زیادی هر ساله رویای تحصیل در این موسسات را در سر خود می‌پروانند و به خصوص برای ایرانیان هم یک فرصت عالی است تا شانس خود را برای دستیابی به آینده‌ای روشن و مطمئن، افزایش دهند.

همچنین بخوانید: تحصیل در ترکیه + هزینه، مدارک و شرایط پذیرش 2024

 چرا که با فارغ‌التحصیلی از بهترین دانشگاه های ترکیه فرصت‌های شغلی متعددی پیش رویتان قرار گرفته و به نوعی آتیه خود را تضمین خواهید کرد. از این‌رو در ادامه شما را با لیست دانشگاه های ترکیه که رنک فوق‌العاده‌ای در بین آموزشگاه‌های سرتاسر دنیا دارند، آشنا خواهیم کرد.

دانشگاه دوکوز ایلول

دوکوز ایلول یکی از بهترین دانشگاه های دولتی ترکیه واقع در شهر ازمیر است که در سال 1982 بنیانگذاری شده است. این مرکز یکی از پیشرفته‌ترین دانشگاه‌های جهان می‌باشد و رنکینگ بسیار خوبی را از آن خود کرده است. قرار گرفتن در جو علمی و تحصیل در کنار نخبگان برتر دنیا در دوکوز ایلول سعادتی است که نسیب هر کسی نخواهد شد و برای دستیابی به آن باید کوشش و پشتکار بالایی داشته باشید. حال شاید برایتان این سوال پیش بیاید که برای تحصیل در این دانشگاه چه شرایطی وجود دارد و چه اقداماتی باید انجام داد؟!

در پاسخ بدین پرسش لازم است بگوییم که در وهله اول باید درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز، به صورت آنلاین ارسال کنید. سپس باید منتظر بمانید تا نتیجه بررسی‌های اولیه اعلام شود؛ پس از قبولی باید در آزمون yos شرکت کنید. زیرا دوکوز ایلول یک دانشگاه دولتی است و برای تحصیل در آن شرکت در آزمون ورودی الزامی خواهد بود.

مدارک مورد نیاز جهت ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه دوکوز ایلول به شرح زیر می‌باشد:

  • ریز نمرات دبیرستان به همراه مدرک دیپلم
  • عکس ۳*۴ به همراه پاسپورت
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس

دانشگاه کوچ

کوچ در لیست دانشگاه های خصوصی ترکیه قرار گرفته و برای تحصیل در آن نیاز به شرکت در آزمون ورودی sat و ACT خواهد بود. این دانشگاه از نظر رتبه، جایگاه ویژه‌ای در بین مراکز آموزشی دنیا دارد. همچنین امکان پذیرش دانشجو بدون کنکور سبب محبوبیت و شهرت آن در بین متقاضیان مهاجر شده است. فلذا می‌توان گفت که کوچ بهترین دانشگاه استانبول در بین مراکز آموزشی خصوصی بوده و حتی امکان اخذ بورسیه برای تحصیل نیز در آن فراهم است. البته ناگفته نماند که بورسیه این دانشگاه شرایط خاص خود را داشته و فقط نوابغی که از امتیازات بالایی برخوردارند، شانس اخذ بورسیه این دانشگاه را خواهند داشت.

دانشگاه کوچ

از جمله تسهیلاتی هم که به دانشجویان بورسیه‌ای این مرکز تعلق می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمک هزینه سفر، بیمه درمانی و کارت تغذیه
  • پوشش ۲۵_۱۰۰ درصد از شهریه دانشگاه
  • حقوق ماهیانه بین ۱۵۰۰_۳۰۰۰ لیر
  • پرداخت شهریه خوابگاه تا ۷۵۰ لیر

دانشگاه سابانجی

یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی ارزان ترکیه که دارای رنکینگ ملی ۴۸ است، مرکز آموزشی سابانجی می‌باشد. اگر به دنبال بهترین دانشگاه های ترکیه برای بورسیه هستید، پیشنهاد میکنیم که از دانشگاه سابانجی غافل نشوید. این دانشگاه بورسیه ۲۵_۱۰۰ درصدی را به دانشجویان مقطع لیسانس، ارشد و دکتری ارائه کرده و بستری مطلوب را برای رشد و پیشرفت محصلان خود فراهم می‌سازد. شما می‌توانید بدون کنکور و از طریق شرکت در آزمون sat با دریافت نمره قبولی ۱۱۰۰ از ۱۶۰۰ و حداقل نمره ریاضی ۶۰۰ از ۸۰۰ موفق به اخذ پذیرش از این دانشگاه شوید. هزینه تحصیل در سابانجی (سال ۲۰۲۱_۲۲)، بدون احتساب مالیات ۱۲۰ هزار لیر بوده است.

دانشگاه سابانچی ترکیه

همانطور که گفته شد، اخذ پذیرش در این مرکز نیز شرایط خاص خود را دارد. به‌طور مثال باید درخواست پذیرش خود را به همراه مدارک مورد نیاز به دانشگاه ارسال کنید. همچنین در آزمون‌های ضروری مختلف نظیر SAT و GRE و IB و… شرکت کرده و حتما نمره قبولی مورد نیاز را کسب نمایید.

دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه به عنوان یکی دیگر از بهترین دانشگاه های ترکیه در پایتخت این کشور یعنی شهر آنکارا واقع شده است. رتبه جهانی این مرکز آموزشی ۵۹۶ بوده و در مقایسه سطح ملی، رنک ۳ را به خود اختصاص داده است. شهریه این دانشگاه ۶۰۰_۱۵۰۰ لیر بوده و امکان اخذ بورسیه برای تحصیل در آن فراهم است. شرط معدل و سنی اخذ بورسیه در مقاطع مختلف هم به شرح زیر می‌باشد:

مقطعمعدلسن
کارشناسیمعدل بالای 17سن کمتر از 20 سال
کارشناسی ارشدمعدل بالای 15سن کمتر از 30 سال
دکتریمعدل بالای 14سن کمتر از 35 سال

مانند سایر دانشگاه‌های دولتی ترکیه، برای اخذ پذیرش تحصیل در این مرکز نیز باید در آزمون sat شرکت کنید. لازم به ذکر است که رشته‌های مختلفی نظیر بیولوژی، شیمی، معماری و… در این دانشگاه تدریس می‌شوند؛ اما هیچ یک از رشته‌های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی در این مرکز وجود ندارد.

دانشگاه بیلکنت

در کشور ترکیه دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه متعددی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها دانشگاه بیلکنت واقع در شهر آنکارا است. این مرکز به عنوان یک دانشگاه خصوصی، حدود ۱۰ دانشکده داشته و از طریق مدرک دیپلم یا ضرکت در آزمون sat دانشجو می‌پذیرد. در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند و برخی از آن‌ها، موفق به اخذ بورسیه از این مرکز شده‌اند. اگر برایتان سوال است که نحوه اخذ بورسیه از دانشگاه بیلکنت به چه صورت بوده یا با دریافت این امتیاز چه مزایایی عایدتان خواهد شد؛ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ این پرسش را بیابیم.

در این رابطه بخوانید: بهترین دانشگاه های ترکیه در تمام رشته های تحصیلی 2024

در وهله اول، دانشگاه مشخصات و شرایط (معدل دیپلم، نمره آزمون ورودی، معدل امتحان بین‌المللی و…) متقاضیانی که درخواست اخذ بورسیه داده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهد. پس از اینکه مشخص شد فرد متقاضی، حد نصاب امتیاز لازم برای اخذ بورسیه را دارد، طی یک مصاحبه حضوری ابعاد دیگری از شرایط دانشجو سنجیده می‌شود تا در نهایت براساس صلاحدید مسئولان، قرار بر اعطای بورسیه به این شخص داده شود. در صورت اخذ بورسیه از دانشگاه بیلکنت، دانشجو مشمول دریافت کمک هزینه‌های تحصیلی و معافیت از پرداخت شهریه خواهد شد.

دانشگاه بغازیچی

در میان بهترین دانشگاه های ترکیه، بغازیچی‌ رتبه دوم را دارد و در منطقه ببک استانبول واقع شده است. اغلب نخبگانی که رتبه‌های برتر کنکور و آزمون‌ها را به خود اختصاص داده‌اند، در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. برای احد پذیرش و تحصیل در این مرکز، باید حین ارسال درخواست پذیرش؛ علاوه بر مدارک مخصوص مقاطع مختلف، این اسناد را نیز ارسال بفرمایید:

  • مدرک مقطع پیشین و ریز نمرات
  • مدرک زبان (تافل یا آیلتس)
  • انگیزه نامه و برگه توصیه استاد راهنما
  • پرداخت اپلیکیشن فی

ازجمله مهم‌ترین آزمون‌های ورودی برای اخذ پذیرش تحصیل در بغازیچی‌، SAT می‌باشد. تمام افراد متقاضی باید در این آزمون شرکت کنند و موفق به کسب حداقل نمره قبولی شوند.

دانشگاه فنی استانبول

خب تا اینجای کار دانستیم که یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه، شرکت در آزمون‌های ورودی می‌باشد. دانشگاه فنی استانبول نیز دارای آزمون‌های ورودی TR YÖS, SAT بوده و افراد برای اخذ پذیرش تحصیل در این مرکز،‌ باید در امتحانات مذکور شرکت نمایند. این دانشگاه دارای ۱۳ دانشکده بوده و تدریس به دو زبان ترکی و انگلیسی در آن صورت می‌گیرد. در کشور ترکیه رتبه پنجم را به خود اختصاص داده و مورد تایید وزارت علوم نیز می‌باشد. شهریه دانشگاه فنی استانبول از 31305 تا 69440 است که بسته به نوع رشته تحصیلی مقدار آن مشخص می‌شود. در صورتی که موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از این دانشگاه دولتی شوید، از تسهیلات مختلفی نظیر کمک هزینه خوابگاهی، غذا، تحصیل و… برخوردار خواهید شد.

دانشگاه آنکارا

آنکارا یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه است که در پایتخت استانبول (آنکارا) واقع شده و افراد زیادی در سرتاسر دنیا، آرزوی تحصیل در این دانشگاه برتر را دارند. این مرکز از سال ۱۹۴۶ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز نمود و هم اکنون رشته‌های پرطرفدارِ بسیاری نظیر پزشکی، پیراپزشکی، حقوق، علوم اجتماعی و… در آن تدریس می‌شود.

دانشگاه آنکارا از جمله مراکز مورد تایید وزارت بهداشت بوده و هر ساله پذیرای ۷۰۰۰۰ دانشجو از ترکیه و سایر کشورها می‌باشد. به منظور پذیرش در دانشگاه آنکارا باید آزمون‌های ورودی TR YÖS, SAT را با موفقیت پشت سر بگذارید و با اخذ حداقل نمره قبولی، نسبت به تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید.

دانشگاه حاجت تپه

حاجت تپه هم یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی ترکیه و محبوب‌ترین دانشگاه برای ادامه تحصیل در بین دانشجویان مهاجر است. هر ساله تنها ۱۲ نفر از دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند. در حال حاضر حاجت تپه رتبه یک دانشگاه‌های ترکیه را از آن خود کرده و دربین مراکز آموزش عالی دنیا، رتبه ۲۴۲ را دارد. برای اخذ پذیرش تحصیل در رشته پزشکی‌ دانشگاه حاجت تپه باید مدارک زیر را به همراه فرم درخواست برای دانشگاه ارسال فرمایید:

  • مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • نتایج آزمون‌های ورودی
  • مدرک آخرین مقطع تحصیلی

در صورت برخورداری از بورسیه دانشگاه حاجت تپه، تسهیلات مختلفی نظیر برنامه اشتغال پاره وقت، معافیت از شهریه خوابگاه، وعده غذایی رایگان،‌ اقامت رایگان در مهمانسرا و… به دانشجو تعلق می‌گیرد.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول ترکیه از جمله مراکز آموزش دولتی در این کشور است که مورد تایید وزارت بهداشت و علوم بوده و چهارمین رتبه از بهترین دانشگاه های ترکیه را به خود اختصاص داده است. همچنین در میان دانشگاه‌های اروپای شرقی و شمال آسیا نیز بیست و ششم را دارد. تدریس در این مرکز به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می‌شود و شرط پذیرش در آن، شرکت در آزمون‌های TR YÖS, SAT می‌باشد.

 شهریه مورد نیاز برای تحصیل در دانشگاه استانبول از ۹۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ لیر است که بسته به نوع رشته تحصیلی مقدار آن محاسبه می‌شود. حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که با اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه استانبول،  تا چه اندازه هزینه‌های مصرفی بهینه خواهد شد؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که اگر موفق به دریافت بورسیه تحصیلی از این مرکز شدید، تمام هزینه‌های دانشگاه و تحصیل برای شما رایگان بوده و علاوه بر آن، ماهانه ۸۰۰ لیر به عنوان کمک هزینه دریافت خواهید کرد.

دانشگاه آنادولو

منطقه اسکی شهیر یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه را در دل خود جای داده و هر ساله میزبان خیل عظیمی از دانشجویان مهاجر از سرتاسر دنیا می‌باشد که به قصد تحصیل در این دانشگاه، به آن‌جا سفر می‌کنند. شرط پذیرش در این دانشگاه، داشتن مدرک دیپلم و شرکت در آزمون‌های TR YÖS, SAT می‌باشد. از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آنادلو، عبارتند از:

  • مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
  • کپی پاسپورت و شناسنامه
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • سند قبولی در آزمون‌های TR YÖS, SAT
  • گواهی قبولی در آزمون آلس برای مقطع کارشناسی ارشد
  • گواهی قبولی در آزمون GRE و GMAT برای فوق لیسانس و دکترا

شهریه تحصیل در دانشگاه آنادلو، بسته به نوع رشته تحصیلی از ۲۵ هزار تا ۱۰ هزار لیر متغیر می‌باشد. همچنین این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم بوده و امکانات متعددی نظیر خوابگاه‌های دولتی و خصوصی، سالن ورزش و استخر، وای فای رایگان، کنسرت موسیقی و… را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد.

دانشگاه اژه (EGE)

دانشگاه اژه یک مرکز آموزش عالی دولتی در ازمیر ترکیه است که شرط قبولی و ادامه تحصیل در آن، ضرکت در آزمون ورودی TR YÖS می‌باشد. تدریس در این دانشگاه به دو زبان ترکی و انگلیسی انجام می‌شود و به دلیل رنک فوق‌العاده‌ای که دارد (رتبه ۴ ملی و ۶۱۶ جهانی)؛‌ بسیاری از دانشجویان هر ساله برای تصاحب صندلی‌های اژه رقابت تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

دانشگاه اژه (EGE)

چرا که به خوبی می‌دانند قرار است در یک دانشگاه دولتی همه چیز تمام تحصیل کرده و در نهایت آینده شغلی خود را تضمین نمایند. شهریه این دانشگاه از ۳۵۰۰ لیر شروع شده و با توجه به نوع رشته انتخابی شما، تا ۷۰۰۰ لیر خواهد بود. در ضمن شما می‌توانید نسبت به دریافت بورسیه تحصیلی هم اقدام کنید و چنانچه موفق به اخذ آن شوید، از پرداخت بخش قابل توجهی از شهریه‌های خوابگاه، دانشگاه، غذا و… معاف می‌شوید.

دانشگاه قاضی

دانشگاه قاضی ترکیه که در بین ایرانیان از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار است، هر ساله حدود ۵۰ نفر از دانشجویان مهاجر را پذیرش کرده و اغلب آن‌ها محصلان ایرانی هستند که به قصد ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده‌اند. سال تاسیس این دانشگاه ۱۹۲۶ بوده و در جایگاه رتبه هفتم ملی قرار دارد. زبان تدریس در آن ترکی و انگلیسی می‌باشد و یکی از شروط پذیرش دانشجو، شرکت در آزمون‌های TR YÖS, SAT, YÖS و اخذ حداقل نمره قبولی است. شهریه مورد نیاز برای تحصیل در این مرکز آموزشی، مانند سایر دانشگاه‌ها بسته به نوع رشته متفاوت خواهد بود و شما می‌توانید با اخذ بورسیه، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایید. در ضمن دانشگاه قاضی امکان پذیرش بدون کنکور را هم برای دانشجویان فراهم ساخته است.

دانشگاه های دولتی ترکیه

خب تا اینجای کار با انواع دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه آشنا شدیم و شرایط پذیرش و تحصیل در آن را بررسی کردیم. حال مروری گذرا بر ویژگی‌های هر یک از این دو دانشگاه داشته و در ادامه مزایا، هزینه و شرایط تحصیل در مراکز آموزش عالی ترکیه را با جزئیات بیشتری شرح خواهیم داد.

در مورد دانشگاه های دولتی ترکیه باید بگوییم که به طور معمول رقابت برای اخذ پذیرش دانشگاه های دولتی معمولاً نسبت به مراکز خصوصی شدیدتر است، به خصوص در بین متقاضیان خارجی که برای تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند. برای شرکت در این دانشگاه‌ها باید در آزمون ورودی YOS شرکت کنید و نمره قبولی مورد نیاز را اخذ نمایید. این مراکز معمولا نسبت به دانشگاه‌های خصوصی، ظرفیت محدودتری برای پذیرش دانشجو دارند. تعداد دانشگاه‌های دولتی مورد تایید وزارت بهداشت و علوم نسبت به خصوصی بیشتر است.

دانشگاه های خصوصی ترکیه

چندی پیش بهترین دانشگاه های خصوصی ترکیه را خدمت سما عزیزان معرفی کردیم، حال برای اینکه با شرایط و ویژگی این مراکز بیشتر آشنا شوید، اطلاعات جامع و کامل‌تری در اختیارتان قرار خواهیم داد. در واقع موضوع جالبی که در مورد این گونه دانشگاه‌ها مطرح می‌باشد، این است که اغلب دانشجویان به راحتی در دوره و رشته مورد علاقه خود پذیرفته می‌شوند، زیرا رقابت کمتری بر سر آن وجود دارد.

مانند دانشگاه‌های دولتی، برخی از مراکز آموزش عالی خصوصی هم هر ساله طرح تخفیفاتی یا بورسیه به دانشجویان خود ارائه می‌دهند و همین مسئله سبب محبوبیت بیشتر آن‌ها در بین محصلان می‌شود. تجهیزات و امکانات برخی از این دانشگاه‌ها، نسبت به تعدادی از مراکز دولتی بیشتر بوده و بستر فوق‌العاده مطلوبی برای تحصیل دانشجویان فراهم است. اغلب این مراکز نیازی به آزمون ورودی نظیر YOS و… ندارند، اما آزمون زبان گرفته می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه

به طور کلی هزینه دانشگاه های خصوصی ترکیه نسبت به مراکز دولتی بیشتر است. علاوه بر آن هزینه زندگی دانشجویان هم وجود دارد که باید از تمکن مالی برخوردار بوده و از پس مخارج خود برآیند. از طرفی هم هزینه تحصیل در رشته‌های مختلف متفاوت است و به طور معمول شهریه مورد نیاز برای تحصیل در رشته‌های پزشکی نسبت به معماری، علوم اجتماعی، بازرگانی و… بالاتر می‌باشد.

در ضمن با اخذ بورسیه، دانشجو از پرداخت تمام یا بخشی از شهریه دانشگاه های دولتی ترکیه معاف می‌شود و همین امر سبب صرفه‌جویی در مخارج وی خواهد شد. شما می‌توانید با مطالعه ریز جزئیات مطرح شده در این توضیحات مربوط به هر دانشگاه، از هزینه تحصیل در آن مطلع شوید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه

شرایط تحصیل در دانشگاه های برتر ترکیه

ظرفیت پذیرش دانشگاه های ترکیه هرساله تعیین کننده آن است که چه تعداد از متقاضیان برای تحصیل در رشته مربوطه پذیرش شوند. حال از بین آن‌ها، افرادی که امتیاز بالاتری در آزمون‌ها، سوابق تحصیلی، مدرک زبان و… کسب کرده‌اند؛ ارجحیت خواهند داشت. حال در مورد شروط تحصیل در دانشگاه های ترکیه باید بگوییم که اولین شرط داشتن مدرک دیپلم و فارغ‌التحصیلی از دبیرستان می‌باشد.

سپس باید براساس تسلط و علاقه خود به زبان ترکی و انگلیسی، دانشگاهی را که تدریس در آن مطابق با زبان مد نظر شما انجام می‌گیرد را انتخاب کنید. سپس همانطور که گفته شد، در وهله اول برای درخواست پذیرش مدارک ثابتی مورد نیاز است که در هر مقطعی باید لن را به هنگام ارائه درخواست، ارسال کنید. مدارک مذکور عبارتند از:

  • کپی شناسنامه و پاسپورت
  • مدرک دیپلم و ریز نمرات
  • مدرک زبان تافل یا آیلتس
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی
  • چند عکس پرسنلی برای پرونده

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

دانشگاه های ترکیه از نظر رتبه علمی در بین مراکز آموزش عالی دنیا در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته و بیش از ۱۰ دانشگاه این کشور رنکینگ فوق‌العاده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند. از این‌رو تحصیل در دانشگاه های خصوصی یا دولتی معتبر ترکیه از ارزش بالایی برخوردار بوده و سبب تضمین آینده دانشجویان خواهد شد. از طرفی هم تحصیل در این کشور برای ایرانیان نسبت به سایر نقاط جهان، از نظر اقتصادی مقرون به‌صرفه‌تر می‌باشد. همچنین به دلیل همسایگی ترکیه با کشور ما، رفت‌وآمد راحت‌تر بوده و در کل شرایط چندان سختی برای محصلان تازه وارد وجود نخواهد داشت.

مزایای تحصیل در دانشگاه های ترکیه

همچنین بورسیه‌های متنوعی که دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور دارند، شوق تحصیل را در وجود هر دانشجویی زنده کرده و کمک شایانی به تحصیل افرادی که از نظر مالی در مضیقه هستند، می‌کند. بر این اساس دانشجو از ۲۵ تا ۱۰۰ درصد بورسیه شده و متناسب با این مقدار از هزینه‌های تحصیلی وی توسط نهاد مربوطه پرداخت خواهد شد و به نوعی دانشجو از پرداخت آن معاف می‌گردد.

دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه

یکی دیگر از مزایای دانشگاه های ترکیه این است که در اغلب آن‌ها تدریس به دو زبان انگلیسی و ترکی انجام می‌شود و دانشجویانی که به زبان ترکی مسلط نبوده اما مدرک زبان انگلیسی دارند، می‌توانند مراکزی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند که تدریس در آن به زبان انگلیسی هم انجام می‌شود. فلذا در ادامه لیستی از دانشگاه های انگلیسی زبان ترکیه را خدمت شما عزیزان ارائه خواهیم کرد تا با دید بازتری نسبت به انتخاب مرکز آموزشی مدنظرتان اقدام نمایید.

  • دانشگاه کوچ
  • دانشگاه فنی خاورمیانه
  • دانشگاه فنی استانبول
  • دانشگاه خاور نزدیک
  • دانشگاه مدیترانه شرقی
  • دانشگاه فرات
  • دانشگاه فنی گبزه
  • دانشگاه آتیلیم
  • دانشگاه بیلکنت
  • دانشگاه آنادولو
  • دانشگاه قاضی
  • دانشگاه اروپایی لفکه
  • دانشگاه قفقاز
  • دانشگاه آنکارا
  • دانشگاه بین‌المللی قبرس

جمع بندی

در این مطلب به معرفی دانشگاه های ترکیه پرداختیم و شرط تحصیل و اخذ بورسیه در انواع مراکز آموزشی دولتی و خصوصی را بررسی کردیم. امیدواریم نهایت سود را از مطالعه این مقاله برده و در نهایت به یک تصمیم قطعی راجع به نوع دانشگاه انتخابی خود رسیده باشید. لطفا نقطه نظرات و سوالات خود را در پیرامون موضوع مطرح شده در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

5/5 - (2 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان