کاخ بیلربی استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
کاخ بیلربی استانبول

فهرست مطالب

کاخ بیلربی استانبول Beylerbeyi Palace

کاخ بیلربی استانبول Beylerbeyi Palace یکی از زیباترین و مجلل ترین کاخ های عثمانی بناهای استانبول است، که در قسمت آسیایی تنگه بسفر واقع شده است. این کاخ بسیار چشم نواز از گل های مگنولیا پوشیده شده است.

این کاخ در قرن نوزدهم و در بخش آسیایی شهر  استانبول ساخته شده است . این بنای با شکوه به دستور سلطان عبدالعزیز ساخته شد، که در تابستان ها، برای پذیرایی از مهمانان خارجی و مقامات عالی رتبه از آن استفاده می شد .پیش از آنکه این قصر اقامتگاهی تابستانی برای پادشاهان عثمانی باشد ، برای اقامت میهمان خارجی در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل به دکوراسیون داخلی و نمای خارجی آن اهمیت زیادی داده اند . مجموعه بیلربی از ساختمان کاخ اصلی و چند خانه ییلاقی تشکیل شده است و کاخ اصلی چشم انداز بسیار زیبایی از بسفر دارد . سلطان عبدالحمید دوم ، آخرین سال های عمر خود را در حصر خانگی در این کاخ سپری کرده است . دوک و دوشز ویندزور و خانم اوژنی ملکه فرانسه بعنوان میهمان در این کاخ اقامت داشته اند .

کاخ بیلربی استانبول Beylerbeyi Palace توسط معمار سرکیس بالیان به سبک امپراتوری دوم طراحی شده و از جاذبه های گردشگری استانبول محسوب می شود . برای ساخت کاخ از سنگ مرمر سفید استفاده شده است . در دکوراسیون داخلی نقش های شرقی و ترک همراه با تزئینات غربی به کار برده شده . داخل این کاخ ، لوسترهایی تماشایی ، چینی های مخصوص و گلدان های سرامیکی تزئین شده به چشم می خورند . فرش هایی گرانبها زیبایی منحصر به فردی به این کاخ بخشیده اند . یکی از بهترین اتاق های این کاخ بخش پذیرایی آن است که دارای حوض و فواره ای زیبا می باشد . برای عایق کردن سقف این کاخ از نی های حصیری مصری استفاده شده است .

Adres: Beylerbeyi Mah, Abdullah Ağa Caddesi Beylerbeyi Sarayı, 34676 Üsküdar/İstanbul

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان