استانبول کارت چیست ؟

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
استانبول کارت چیست ؟

فهرست مطالب

استانبول کارت چیست ؟

 

استانبول کارت:

برای استفاده ازوسایل حمل و نقل عمومی جهت کاهش هزینه های در استانبول حتما هنگام ورود به این شهر از کیوسک ها و دستگاهها یک استانبول کارت خریداری نمایید.قیمت این کارت 6لیر می باشد. که قابل شارژ در تمامی ایستگاههای مترو و تراموا و غیره می باشد.به طور مثال این کارت برای هر بار استفاده در مترو 2.15لیر(نسبت به مسیر شما)از کارت شما کسر می کند.

 

طریقه شارژ:

دستگاههای شارژ استانبول کارت در تمامی ایستگاههای مترو و تراموا(ویا در نزدیکی آنها)قرار دارد و کارکردن با آن نیز بسیار ساده است.برای شارژآن می توانید از اسکناس 5،10و یا 20 لیری استفاده نمایید در بعضی مکانها شکل دستگاهها با هم کمی تفاوت دارند ولی عملکرد آنها یکسان است.فقط دقت کنید این دستگاهها را با ATMها اشتباه نگیرید .

(1) ابتدا استانبول کارت را در محل مربوط قرار می دهید.(2) بروی مانیتور میزان موجودی شارژ کارت را نشان می دهد. دستگاه به شما چند ثانیه فرصت می دهد که اسکناس را وارد دستگاه کنید،کارت را بردارید. (3)اسکناس را به دستگاه وارد کنید.مجددا کارت را در محل آن قرار دهید.کارت شما شارژ شده. (4) در صورت در خواست شما رسید موجودی کارت از پایین دستگاه تحویل داده میشود و اگر یکبار دیگر کارت را در محل مربوط قرار دهید میزان موجودی کارت بر روی مانیتور نمایش داده می شود.زبان دستگاه ترکی است ولی دستگاه قابلیت تغییر زبان به انگلیسی را هم دارد.

                   

طریقه استفاده:

روش استفاده از استانبول کارت بسیار ساده است.کافی است آنرا در مقابل دستگاه قرار دهید تا با زدن یک بوق از شارژ آن کسر گردد که در این زمان میزان کسر شده و باقیمانده موجودی بر روی مانیتور کنار آن نمایش داده می شود و اگر می خواهید وارد ایستگاه مترو و یا تراموا شوید میله آن برای عبور یک نفر آزاد می شود.

 

وسایل نقلیه ای که با استفاده از استانبول کارت می تونین ازشون استفاده کنین:

راه های گشت زدن تو استانبول تنوع زیادی دارن، در کل میشه گفت وسایل نقلیه ی این شهر شامل مترو ، تراموا، تاکسی، دلموش، اتوبوس های دریایی و قایق های تندرو میشه. برای تاکسی گرفتن و جابجایی با مینی بوس، دلموش و قایق های خصوصی که باید پول نقد پرداخت کنین و برای استفاده از مترو، ترامروا، لنج و اتوبوس های دریایی می تونین از استانبول کارت و یا ژتون استفاده کنینن که میشه گفت استفاده از استانبول کارت مخصوصا اگه تعدادتون زیاده و قصد دارین بیشتر از 3 روز دراستانبول بمونین، بیشتر به نفع تونه!

 

صرفه جویی در هزینه های سفر با خرید استانبول کارت

شاید با خودتون بگین که با ژتون هم میشه از وسایل نقلیه استفاده کرد، دیگه چه نیازی به خرید استانبول کارت داریم؟ جالبه بدونین که؛ اگه به جای خریدن ژتون، از استانبول کارت استفاده کنین، بسته به مسیر و وسیله ی نقلیه ای که برای جابجایی انتخاب می کنین، یه چیزی حدود 30 تا 50 درصد می تونین تو هزینه های رفت و آمدتون صرفه جویی کنین. قیمت خرید خود کارت حدود 7 لیره و در پایان سفرتون می تونین کارت رو پس بدین و پولتون رو بگیرین! یکی ازجالب ترین فایده هایی که استفاده از استانبول  کارت داره اینه که، هر دفعه ای که از استانبول کارت استفاده می کنین مبلغ کمتری نسبت به دفعه ی اول از کارت کم میکنه و از این طریق هم باز توی هزینه های رفت و آمدتون صرفه جویی می کنین.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان