الزام گواهی کارایی انرژی در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
الزام گواهی کارایی انرژی در ترکیه

فهرست مطالب

گواهی عملکرد انرژی (EPC) از تاریخ 01 ژانویه 2020 برای کلیه معاملات خرید، فروش و اجاره ساختمانها و بناها اجباری شد.

EPC سندی است که شامل اطلاعات مربوط به حداقل نیاز انرژی و طبقه بندی انرژی، خصوصیات عایق بندی و کارایی سیستم های گرمایشی و / یا خنک کننده یک ساختمان می شود. هدف EPC استفاده از انرژی و منابع انرژی به طور مؤثر و کارایی ساختمانها، جلوگیری از اتلاف انرژی و محافظت از محیط زیست است.

گواهی عملکرد انرژی اجباری هنگام خرید ملک در ترکیه

مطابق با قانون بهره وری انرژی شماره 5627 و آیین نامه عملکرد انرژی در ساختمانهای ترکیه، املاکی که قبل از 01 ژانویه 2011 مجوز ساخت دریافت کرده اند بعنوان “ساختمانهای موجود” در نظر گرفته می شود و املاک پس از این تاریخ، که مجوزها را دریافت کرده اند به عنوان “ساختمان های جدید” در نظر گرفته می شوند. هنگامی که از ساختمانهای جدید EPC درخواست می شود برای ساختمانهای موجود / ساختمانهایی که مجوز لازم را قبل از 01 ژانویه 2011 کسب نکرده اند، EPC برای یک دوره 10 ساله تنظیم شود.

از تاریخ 1 ژانویه سال 2020، آیین نامه جدید توسط اداره ثبت اسناد و اراضی كاداستر برای جلوگیری از تجمع در دفاتر ثبت املاك به مردم اعلام می شود. طبق این آیین نامه، معاملات خرید و فروش و قراردادهای اجاره مربوط به معاملات غیر منقول و مناطقی که ساختمانهای مستقل در آن قرار دارند، زمانی معتبر تلقی می شود که در محل مربوطه به درخواست به شرح زیر نوشته شده باشد؛ در هنگام درخواست ساختمان یا یک بخش مستقل EPC را در اختیار دارد. ” گواهی کارایی انرژی وجود دارد. به من داده شده است.” یا در صورت اعلام عدم حضور EPC. ” من / ما معامله فروش و یا اجاره نامه را بدون داشتن گواهی کارایی انرژی می پذیریم.” استفاده از EPC برای کلیه معاملات خرید، فروش و اجاره املاک، طبق آیین نامه کارایی انرژی در ساختمان ها الزامی است.

کجا و چگونه می توان هنگام خرید ملک در ترکیه گواهی کارایی انرژی را بدست آورد؟ چه کسی مجاز به صدور گواهینامه است؟

چه کسی مجاز به صدور EPC است؟

برای ساختمانهای جدید، اشخاص حقیقی یا حقوقی دارای پرسنل آموزش دیده دراتاق وابستگان حرفه ای مربوط به TMMOB، برای تهیه گواهی کارایی انرژی و گواهی مشاوره و مهندسی مستقل و  خدمات(SMM)، مجاز به صدور EPC هستند.

برای ساختمانهای موجود، شرکتهای مشاوره بهره وری انرژی که دارای کارکنان خبره EPC و دارای مجوز در رده ساختمان در محدوده قانون شماره 5627 هستند مجاز به صدور EPC هستند

چه مدارکی برای EPC لازم است؟

• پروژه معماری
• پروژه عایق حرارتی
• پروژه برق
• پروژه نصب و راه اندازی مکانیکی (گرمایش، سرمایش، تهویه)

ساختمان ها و سازه های که نیاز به EPC ندارند

• ساختمانهای خارج از محدوده با مساحت ساخت کمتر از 1000 متر مربع،
• ساختمانهایی با مساحت کاربری کمتر از 50 متر مربع،
• گلخانه ها و محل های کار،
• ساختمانهایی که فعالیتهای تولیدی در مناطق صنعتی دارند،
• ساختمانهایی برای استفاده برنامه ریزی شده کمتر از 2 سال،
• ساختمانهای مستقل، مانند آغل گوسفندان، انبار غله، انبارها، انبار مهمات و سوله هایی که نیازی به گرم شدن یا خنک شدن ندارند ،
• نیروهای مسلح ترکیه، وزارت دفاع ملی و نهادهای وابسته به آن، معاون وزیران سازمان اطلاعات ملی از شمول ساختمانها و سازه هایی که نیاز به گواهی کارایی انرژی (EPC) دارند مستثنی هستند.

دوره اعتبار و طبقه بندی EPC

EPC دارای مدت اعتبار 10 ساله از تاریخ انتشار است.
EPC از 7 سطح تشکیل شده است. در سندی که از A تا G طبقه بندی شده است، کلاس A کارآمدترین سطح را نشان می دهد. کلاس G پایین ترین سطح کارآیی را نشان می دهد. ساختمانهای جدید باید دارای حداقل از سطح C در EPC باشند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان