بازار کاپالی چارشی استانبول | آشنایی با بزرگترین بازار ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
بازار کاپالی چارشی استانبول | آشنایی با بزرگترین بازار ترکیه

فهرست مطالب

بازار کاپالی چارشی استانبول | آشنایی با بزرگترین بازار ترکیه

بازار کاپالی چارشی استانبول که به آن بازار بزرگ هم می گویند، یکی از جذاب ترین مکان هایی است که در استانبول وجود دارد! می پرسید چرا؟! زیرا در این مکان هم می توان خرید کرد و هم ساعت ها گشت و گزار کرد و با استانبول واقعی آشنا شد. بازار کاپالی چارشی را که اکثریت آن را به عنوان بازار بزرگ استانبول می شناسند، از ۶۵ خیابان تشکیل شده است. این بازار پر است از مغازه های مختلف، رستوران ها و کافه های سنتی و مدرن و همچنین مساجد. البته نباید از دست فروش ها و یا به اصطلاح خودمان بساطی های این بازار گذشت زیرا بدون احتساب آن ها، این بازار کمِ کم دارای بیش از ۴ هزار مغازه است! ( بازار کاپالی چارشی استانبول )

بازار کاپالی چارشی استانبول تنها یک بازار خرید و فروش اجناس نیست بلکه برای خود به نوعی تاریخ زنده ی استانبول است. البته این منحصر به فردی دیگر تنها محدود به استانبول نمی شود بلکه، بازار بزرگ استانبول را می توانیم بزرگ ترین بازار دنیا بنامیم که هم سقف آن پوشیده است و هم انواع و اقسام مغازه های مختلف در زیر سقف آن گرد هم آمده اند.

در این بازار بزرگ روزانه بیش از ۵۰۰ هزار نفر خریدار و بازدید کننده رفت و آمد می کند و به همین خاطر در سالیان اخیر، این بازار در بین پر بازدیدترین جاذبه های جهان قرار گرفته است

فروشندگان بازار

شاید برایتان عجیب باشد که چرا باید فروشندگان این بازار را بشناسید و یا این که این فروشندگان با دیگر فروشنده ها در جهان چه فرقی دارند؟ باید خدمتتان عرض کنیم که همانطور که بالاتر اشاره کردیم، فروشندگان بازار کاپالی چارشی استانبول در امر فروشندگی بسیار تبحر دارند! مهارت این فروشندگان در حدی است که شما اگر چیزی را هم نخواهید آن ها چنان با بازار گرمی حس نیاز به آن وسیله را در شما زنده می کنند که شما متقاعد به خرید کردن از آن ها می شوید. فروشندگان در این بازار به چندین زبان صحبت می ‌کنند و اول تنها از شما می ‌خواهند که به کالاهای آن‌ ها نگاهی بیندازید. یادتان باشد که فروشنده بهترین قیمت را زمانی به شما پیشنهاد می ‌کند که ببیند شما در حال ترک مغازه ی او هستید و از خرید کردن منصرف شده اید

تاریخچه ی بازار

بازار کاپالی چارشی استانبول را می گویند که دستور سلطان محمد فاتح و در سال ۱۴۶۱ میلادی ساختند. مشهور است که این پادشاه دستور داده تا بلافاصله بعد از فتح قسطنطنیه ی قدیم، بر روی خرابه‌ های یکی از معروف ترین بازاراهای زمان حکومت بیزانس ها یعنی بازار دوران که در آتش سوزی کاملا تخریب شده بود، یک بازار جدید بسازند که از قبلی هم بزرگ تر باشد. بازار بزرگ استانبول البته پس از قرن ها باز هم دچار حریق های وحشتناک و جدی شده است. نمونه ای از این آتش سوزی ها، در سال ۱۹۴۲ میلادی اتفاق افتاد که بعد از آن بلافاصله بازار مورد ترمیم و بازسازی قرار گرفت. البته در طول تمام این سال ها سعی بر آن بوده است که بازار شکل اصلی و بافت تاریخی خود را از دست ندهد بلکه تنها استحکام آن بالا برود. نمونه ای از این تلاش ها، آب خوری های مرمری وسط بازار است که هنوز هم می توان از آن ها آب نوشید.

اجناس و کالاهای بازار

بازار کاپالی چارشی استانبول
Spices, Spice Bazaar, Istanbul

در بازار به این بزرگی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برای شما در دسترس است تنها کافی است که بخواهید تا در دسترستان باشند. با این حال بازار کاپالی چارشی استانبول یکی از بهترین بازارهای دنیا برای خرید و معماله ی گلیم و جبه، طلا، چرم، ظرف و ظروف سرامیلی و سفالی و همچنین لباس های های کپی یا تقلبی شبیه به اصل است. همانطور هم که بالاتر توضیح دادیم گفتیم که این بازار پر است از کافه ها و رستوران های مختلف که هم سنتی هستند و هم مدرن. کتاب های دست دوم، طلاهای دست دوم، اندورنی های قدیمی، دکه ها و بساطی های مختلف، حتی بخش هایی برای فروش کالاهای بسیار لوکس و تجملی در این بازار فراوان است. در این بازار آن قدر طنین صداهای مختلف زیاد است که اگر چشمانتان را هم ببندید، صدای هم زمان چندین نفر که تخفیف می خواهند و چندین نفر که سعی بر این دارند که قیمتشان مقطوع بازار است را می شنوید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان