جزایر پرنس استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
جزایر پرنس استانبول

فهرست مطالب

جزایر پرنس استانبول

جزایر پرنس استانبول مجموعه جزایر نه گانه است که ۴ جزیره بیوک آدا ، هئیبئلی آدا ،بورگاز آدا و کینالی آدا بزرگ و مشهورترند و جمعیت این جزایر ۲۰ هزار نفراست اما در تابستان به ۵۰۰ هزار نفر هم میرسد. البته دریای مرمره جزایر زیادی دارد اما جزایر پرنس به خاطر نزدیکی به استانبول و مکانهای تاریخی و توریستی اش مشهور است. اینکه چرا نام پرنس داده شده ماجرای جالبی دارد در زمان امپراطوریهای بیزانس و امپراطوری ترکان اتومان شاهزاده ها و پرنس هایی که به خاطر تخت قدرت اختلاف پیدا میکردند از سوی امپراطور به این جزایر تبعید میشدند.

اما این روزها ، جزایر پرنس استانبول یک مکان پاپیولر بخصوص در تابستان برای افراد مشهور استانبول نیز است. همچنین استانبولیها و توریستها برای لذت بردن از جنگلهای پاینه ، مکانهای دینی و تاریخی ، پلاژها و لذتهای جزیره و تفریحات جالب مثل تور جزیره با کالسکه  به این مکان می آیند.این جزایر از اماکن توریستی استانبول بحساب می آیند .

در واقع مشهورترین جزیره از جزایر پرنس استانبول جزیره بیوک آدا است .از ایستگاه کاپاتاش تا جزیره بیوک آدا که آخرین و چهارمین ایستگاه کشتی های مسافربری(اتوبوسهای دریایی) است حدود ۱ساعت و ۴۵ دقیقه طول میکشد .چون کشتی در ۴ ایستگاه برای سوار و پیاده کردن مسافر به مدت کوتاهی توقف میکند .

جالب است بدانید…

چیزی که باعث شهرت این جزیره شده استفاده از کالسکه به جای ماشین و موتور است .وجود ۴ هتل در این جزیره که در ماه های تابستان از مسافرین پذیرایی میکنند سبب میشود مسافران برای اقامت شبانه هم مشکلی نداشته باشند .محیط سرسبز خانه های ویلایی تمیز با باغچه ها و حیاط های زیبای جزیره هم آرامش خاصی را به انسان میدهد . این جزیره یکی از نقاط توریستی و تفریحی استانبول به شمار میرود.

بازدید از جزایر پرنس استانبول برای شهر نشینانی که از دیدن خودرو و ترافیک به اندازه کافی خسته شده اند ، بسیار لذتبخش است شما میتوانید بوسیله درشکه در طی مدت ۲ ساعت دور تا دور جزیره را بگردید . اطراف اسکله منطقه اصلی جزیره قرار دارد، جایی مملو از رستوران ، قهوه خانه و فروشگاههایی که با حضور گردشگران گرمتر شده اند .

ولی جنوب جزیره بسیار خلوت است و محوطه های جنگلی این بخش را فقط با قایقها می توانید ببینید . در کناره جزیره یک هتل قدیمی و خراب متعلق به قرن ۱۹ قرار دارد . برای رفتن به جزیره از یکی از اسکله ها در قسمت اروپائی می تونید استفاده کنید ، اما به یاد داشته باشید که کشتی ها در ساعت های خاصی فقط چند بار در روز به جزیره تردد میکنند.

  جزایر پرنس استانبول مساجد و کلیساها ، پلاژها و رستورانها و جنگلهای  زیادی دارند. از جاهای تاریخی و سحرانگیز بیوک آدا مانستر و کلیسای آییا یورگی از قرن ششم  در یوجاتپه، مسجد حمیدیه ، کلیسای آییوس نیکولاس و الد گریک به همان خوبی آیایورگی مانده است ، این اماکن از دیدنی های استانبول بشمار می آیند .

رستورانها و کافه ها

جزایر پرنس استانبول تعدادی رستورانها و کافه های واقعا زیبا دارد ، همچنین مغازه های میوه فروشی و ایستگاه های بستنی که واقعا معروف هستند و توریستها خیلی دوست دارند. از نظر پلاژها ، جزیره پلاژهای عمومی و رایگان دارد اما چند پلاژ خصوصی هم وجود دارد. جزیره ساکنین معروف زیادی داشته از جمله لئون تروتسکی و زنان پادشاهان بیزانسی .

در این جزیره همه حیوانات از جمله سگ و گربه و پرنده در کمال صلح و به طور کاملا مسالمت آمیز در کنار هم و در کنار انسانهازندگی می کنند به طوری که بسیار دیده میشود که سگی باگربه و پرنده با هم بازی می کنند .این حیوانات با ادمها هم نزدیک و دوست هستند .مرغان دریایی همواره کشتی مسافرین را دنبال میکنند تا از آنها غذا دریافت کنند اگر بیسکویتی را در دست خود در هوا بگیرید پرنده آن را از شما خواهد گرفت . این جزیره تنها یک میدان دارد . قدم زدن در این جزایر از جذاب ترین تفریحات استانبول است .

جزیره هئیبلی آدا است که قبلا جزیره ذخایر مس هم می نامیدند. این جزه همچنین محل آکادمی ناوال جادت است و یک کلیسای ارتودوکس دارد و نیز کاماریوتیسسا  که آخرین کلیسای دوره بیزانس است و از قرن ۱۱٫بورگاز آدا سومین جزیره بزرگ است و یک مسجد تاریخی به همان مهمی مانستر و کلیسای آیا یورگی دارد.جزیره چهارم خینالی آدا است و به خاطر جمعیت ارمنی اش مشهور است یعنی ارمنیهایاستانبول بیشتر ساکن اینجا هستند و یک کلیسای ارمنی هم دارد.

  پلاژهای خصوصی جزیره پرنس عبارتند از  :

پلاژ یروک علی :

پلاژ یروک علی با چتر ، نجات غریق حرفه ای در ساحل، اتاقهای خصوصی ، حمام خصوصی ، همچنین کلوپ یک رستوران و بار در همان محل دارد. همچنین حتی بانگلو هم با آب گرم کرایه  داده می شود .هزینه ورود ۲۰-۲۵ یه ته له است و برای کودکان ۷ و زیر ۷ سال رایگان ، هزینه شامل چتر است.

پلاژ ناکی بئی بیچ کلوب:

از پلاژهای معروف است  با پلاژ زیبا و نجات غریقهای حرفه ای و دکتر کمکهای اولیه همچنین با رستوران و کافه و بار در محل که باربیکوس(منقل و فر سیمی ) و بریک فستهای خوشمزه و روغن زیتون و…فراهم میکند از محلهای پاپیولر است. این پلاژ دارای بانگلوهای کرایه ای با ۲۴ ساعت آب گرم ، اینترنت وایرلس با سرعت ۳ مگابیت و نیز ستلایت تی.وی نیز است. ناکی بی کلوب با اسب و پای پیاده براحتی قابل دسترسی است. هزینه ۲۵ یه ته له که هزینه ورود و چتر است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان