عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

فهرست مطالب

عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا

ترکیه به عنوان کشوری شناخته می شود که دارای موقعیت استراتژیک در مرکز منطقه گسترده ای است که از بالکان تا قفقاز، از آسیای میانه تا خاور میانه و از مدیترانه تا دریای سیاه امتداد می یابد. با توجه به پیشرفت تحولات موجود در محیط، از نظر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به عنوان عامل ثبات شناخته می شود. ترکیه با نزدیک شدن سریع به غرب پس از جنگ جهانی دوم، و عضویت در موسسات بنیادی غرب مانند ناتو، نزدیک به 60 سال است که در تلاش است تا در پروژه اتحادیه اروپا بگنجد. با اتحادیه گمرک در سال 1996، روابط اتحادیه اروپا و ترکیه پیشرفت کرد و ترکیه در هلسینک وضعیت نامزدی را بدست آورد. مذاکرات کامل برای عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا از سال 2004 آغاز شد و به پیشرفت در چندین زمینه و موضوع اشاره شد و شناخته شده است که مزایای قابل توجهی برای هر دو طرف ایجاد می کند. زیرا ترکیه با جمعیت جوان 82 میلیون نفری خود نه تنها بازار عظیمی برای اتحادیه اروپا است؛ بلکه یک نیروی پویا است که به لطف نیروی انسانی بسیار ماهر خود به رشد اقتصادی اتحادیه اروپا کمک خواهد کرد. به تازگی، از پروژه حمل و نقل ادیرنه تا کارس به عنوان یک پایگاه لجستیکی برای انجام این سرمایه گذاری ها، ترکیه می تواند موقعیت سودمندی را در بازارهای خاورمیانه و آسیا برای شرکت های اتحادیه اروپا فراهم کند.

مزایای عضویت در اتحادیه اروپا در یک نگاه

حتی اگر ترکیه در سفر طولانی مدت عضویت در اتحادیه اروپا نتوانسته به موفقیت برسد، به نظر می رسد روابط آن در زمینه اقتصادی بسیار خوب است. امروز ترکیه پنجمین کشور اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا بزرگترین شریک تجاری ترکیه است و تا سال 2018، 50 درصد از صادرات ترکیه یعنی حدود 84 میلیارد دلار و همچنین 36 درصد واردات که 80 میلیارد دلار است، به اتحادیه اروپا انجام می شود. 70 درصد سرمایه گذاری مستقیم خارجی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود. تاکنون، پس از فرآیند الحاق، برخی از تحولات مشترک در کشورهای عضو اتحادیه اروپا رخ داده است. اول از همه، همانطور که انتظار می رود، صادرات به اتحادیه اروپا در حال افزایش است، در میان مدت قدرت خرید شهروندان به طور متوسط ​​20 درصد رشد می کند و کسری بودجه به دلیل نظارت نزدیک توسط اتحادیه زیر 3 درصد نگه داشته می شود. علاوه بر این، تحولات مثبتی در موضوعاتی از قبیل حقوق بشر، استقلال قضایی و حاکمیت قانون تجربه می شود. در صورت عضویت، پیش بینی می شود ترکیه نیز روند مشابهی را طی کند. در حالی که مذاکرات بین اتحادیه اروپا و ترکیه ادامه می یابد، با معیارهای تعیین شده در توافق نامه حاصل شده در سال 2016، اگر پناهندگان توسط ترکیه سامان داده شوند، انتظار می رود اتحادیه اروپا آزادسازی ویزای 66 کشور را برای ترکیه مهیا سازد.

امروز، پروژه اتحادیه اروپا با جمعیت بالغ بر بیش از 600 میلیون نفر به وضوح حق گذر یا حرکت آزاد یا اسفاده از ارز مشترک را می دهد.با این حال زندگی فردی تا زندگی اجتماعی و از حقوق بشر گرفته تا حق آزادانه عادات  یک مصرف کننده، فرصت هایی که ترکیه از عضویت در اتحادیه اروپا بدست می آورد به قرار ذیل است:

·      شهروندی: شهروندان جمهوری ترکیه شهروندان اتحادیه اروپا خواهند بود. آنها آزادانه قادر به مسافرت، تحصیل و کار در کشورهای عضو اتحادیه خواهند بود. وقتی اجرای طرح اخیر ترکیه مبنی بر تهیه 250 هزار دلار خرید املاک و مستغلات برای ارائه درخواست شهروندی در نظر گرفته شود، افرادی که تابعیت را از طریق املاک و مستغلات به دست می آورند، نه تنها شهروند ترکیه می شوند، بلکه عضو شهروندان اتحادیه اروپا نیز خواهند بود.

·      حق رأی و انتخاب در کشورهای عضو اتحادیه اروپا: شهروندان جمهوری ترکیه در کشورهای اتحادیه اروپا حق رأی دادن با شرایط برابر را با شهروندان آن کشور در انتخابات محلی و انتخابات پارلمان اروپا را کسب خواهند کرد.

·      تاجران قادر به ایجاد و ارائه خدمات در اتحادیه اروپا خواهند بود: عضویت در اتحادیه اروپا فرصتی را برای تجار فراهم می کند تا کلیه فعالیت های موجود در بازار اتحادیه اروپا را با هزینه را نه تنها برای افراد بلکه برای حرکت آزاد خدمات، کالاها و سرمایه ارزیابی کنند. بنابراین، ضمن دستیابی به حق شهروندان ترکیه برای کار آزاد در کشورهای اتحادیه اروپا، آنها خدماتی را که در ترکیه انجام می دهند در اتحادیه اروپا ارائه می دهند.

·      حق سفر آزاد کارگران در کشورهای اتحادیه اروپا: از آنجا که شهروندان کشورهای عضو شهروند اتحادیه اروپا هستند، آنها حق دارند در هر کشور اتحادیه اروپا درخواست کار بدهند و کار کنند. با پیوستن، کارگران شهروند ترکیه نیز از نظر قانونی این حق را دارند.

·      فرصت تحصیل در کشورهای اتحادیه اروپا برای جوانان با شرایط مساوی: پس از الحاق، شهروندان ترکیه حق دارند با شرایط مساوی با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحصیل کنند. به عنوان مثال، یک جوان ترکیه ای که می خواهد در ایتالیا تحصیل کند، می تواند از حمایت های مالی و فرصت های بورسیه تحصیلی که در دوران تحصیل به جوانان ایتالیایی ارائه می شود، بهره مند شود. در مورد تحصیلات پولی، دانشجویان ترکیه همان مبلغی را پرداخت می کنند که یک دانشجوی ایتالیایی پرداخت می کند.

·      حمایت از پیشرفت جوانان: نهادهای اتحادیه اروپا می خواهند همبستگی و تحمل در بین جوانان را تقویت کنند، از مشارکت فعال جوانان در جامعه اطمینان حاصل کنند، روحیه کارآفرینی خود را توسعه دهند و به آنها در کسب دانش، مهارت و شایستگی کمک کنند. در این محدوده، فعالیت های داوطلبانه به نفع مردم انجام می شود، در این محدوده، از طریق ارسموس یعنی برنامه های تبادل دانشجو فعالیتهای داوطلبانه خود را به نفع مردم پشتیبانی می کنند. بنابراین، این به جوانان کشورهای عضو اتحادیه اروپا کمک می کند تا با ایجاد مشارکت ها در فراسوی آن مرزها به روابط اجتماعی و دوستانه خود کمک کند.

·       افزایش گزینه های انتخاب بیمه برای مصرف کنندگان: شرکت های عضو در بخش بیمه اتحادیه اروپا می توانند خدمات خود را در سایر کشورها آزادانه بازاریابی کنند و مصرف کنندگان می توانند از خدمات بیمه ای در هر کشور عضو برای معاملات بیمه دریافت کنند. بنابراین، مجوز شرکتی که برای انجام عملیات بیمه توسط ترکیه داده می شود، در کلیه کشورهای عضو معتبر است. با عضویت، شرکت های ترکیه قادر خواهند بود در بازار عظیمی با تقریبا 600 میلیون قدرت خرید بالا، خدمات بیمه ای را به صورت آزاد ارائه دهند. به همین ترتیب، شرکت های اتحادیه اروپا قادر به فعالیت در بازار ترکیه هستند.

·      از تولید به مصرف و ایمنی مواد غذایی و صنایع: بزرگترین مورد بودجه اتحادیه اروپا مشوق های تولید محصولات کشاورزی است. اگر ترکیه عضو شود، می تواند از فرصت های مالی که از طرف اتحادیه اروپا به کشاورزان ارائه می شود، بهره ببرد که به توسعه روستایی اهمیت زیادی می بخشد. با این حال، اتحادیه اروپا همچنین معیارهایی را برای محیط زیست تعیین می کند: مردم عام، حیوانات و گیاهان دارویی، رفاه حیوانات و مدیریت زمین. برای ایجاد تسهیلات جدید و توسعه ساختاری این تسهیلات، به سرمایه گذاران جوان پشتیبانی ویژه داده می شود.

انتظار می رود که عضویت ترکیه نه تنها برای خود بلکه برای اتحادیه اروپا فرصتهایی را ایجاد کند. اهمیت عضویت ترکیه در ایجاد یک سیاست مؤثر را می توان در بسیاری از زمینه ها به ویژه در سیاست خارجی، امنیت تأمین انرژی، جوانان، مهارت، پویایی نیروی کار، مهاجرت غیرقانونی، مبارزه با جرایم سازمان یافته و غیره مشاهده کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان