معرفی سوغاتی های ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
معرفی سوغاتی های ترکیه

فهرست مطالب

معرفی سوغاتی های ترکیه

کشور ترکیه با داشتن مراکز خرید بسیار متنوع و هماهنگ با ذائقه تمامی افراد دنیا می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگران ایرانی و خارجی باشد، همراه با لذتی‌های بسیار از خریدهای دلچسب.
بزرگ‌ترین شهر ترکیه و مراکز فرهنگی، اقتصادی و توریستی این کشور استانبول یا قسطنطنیه است. تنوع سوغاتی های ترکیه زیاد است اما از بهترین آن‌ها می‌توان به هنرهای دستی، فرش و قالیچه، زیورآلات و … اشاره کرد که سعی در راضی نگه‌داشتن انواع سلیقه‌ها دارد.

باقلوا

با رفتن به کشور ترکیه می‌توانید سوغاتی‌های زیادی را با خود به خانه بیاورید که یکی از خوشمزه‌ترین سوغاتی های ترکیه شیرینی معروف ترکیه یعنی باقلوا است. این شیرینی در بسیاری از شهرهای ایران و کشورهای عربی درست می‌شود اما جایگاه اصلی و اصیل آن کشور ترکیه است. باقلوا؛ نوعی شیرینی با ورقه‌های آردی است که در لابه‌لای آن از انواع مغزها استفاده می‌شود و روی آن شهد زعفران و شکر یا عسل ریخته می‌شود. باقلوای استانبول و ترکیه در اکثر فروشگاه‌ها و قنادی‌های این کشور  قابل خرید است.

نظر بنجوق

نظر بنجوق که در واقع همان چشم نظر ماست را با شکل‌ها و مدل‌های مختلف می‌توانید خریداری کنید و به عنوان سوغاتی های ترکیه هدیه دهید. نظر بنجوق را به صورت‌های مختلف جا سوییچی، لیوان، تی شرت، دیوارکوب و غیره می‌توانید در سرتاسر ترکیه و در تمام مراکز خرید آن پیدا کنید. نظر بنجوق هدیه‌ای است که هم با نرخ مناسب می‌توانید خریداری کنید و هم کاملاٌ نمادی از کشور ترکیه است.

ادویه جات

یکی دیگری از سوغاتی های ترکیه، ادویه‌جات این کشور است. مانند هر کشوری ترکیه نیز ادویه‌جات مخصوص خود را دارد که برای ما ایرانی‌ها بسیار قابل استفاده و به ذائقه ما نیز بسیار سازگار است. اگر با تور استانبول به این شهر سفر می‌کنید و مایل به خرید ادویه جات هستید، حتماٌ سری به بازار معروف ادویه جات استانبول که بازار مصری نیز نامیده می‌شود، بزنید.

بازار کاپالی چارشی استانبول

بازار مسقفی با بیش از چهار هزار مغازه است، این بازار کوچه‌هایی دارد که نام‌گذاری آن‌ها براساس فعالیت انجام شده آن‌هاست. از جمله بهترین کالاهای آن که می‌توان به نوعی نیز سوغاتی های ترکیه به‌حساب آید ظروف مسی، برنجی، سرامیک و قالیچه، طلا جواهر، لباس‌های چرمی و صنایع دستی مختلف هستند. همچنین این بازار دارای بخشی مخصوص اشیاء عتیقه است که برای علاقه‌مندان به این دسته از کالاها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان