هزینه حمل و نقل در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
هزینه حمل و نقل در ترکیه

فهرست مطالب

 

حمل و نقل در استانبول با تاکسی

توجه داشته باشید که استفاده از تاکسی به عنوان حمل و نقل یکی از رایج ترین روش های ممکن برای رسیدن به مقاصدتان می باشد.

پیشنهاد ما برای استفاده تاکسی زمان هایی است که شما بیش دو نفر هستید، چرا که در این شرایط کرایه تاکسی شما نصف خواهد شد و این می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

شما برای پیدا کردن تاکسی در خیابان های استانبول و همچنین زمان هایی که از فرودگاه  بیرون می آیید مشکلی نخواهید داشت، چرا که به اندازه ی کافی در این تاکسی وجود دارد.

 

هزینه تاکسی: هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید ۴ لیر و به ازای هر یک کیلومتر ۲٫۵۰ لیر به مبلغ اضافه می گردد. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند ۲۳ لیر باید پرداخت نمایید.اما پیشنهاد ما این است که حتی الامکان از تاکسی در این شهر استفاده نکنید زیرا هزینه ی بالایی دارد.

نکات مهم تاکسی گرفتن در استانبول

 

فقط از تاکسی های رسمی استفاده کنید.

اگر ماشینی تاکسیمتر نداشت، سوار نشوید.

حتما از راننده بخواهید تاکسیمتر خود را روشن کند.

توجه داشته باشید که نرخ کرایه ها در روز و شب متفاوت است.

پول تاکسی را باید به لیر پرداخت کنید.

به محض نشستن در تاکسی کمربندتان را ببندید.

اگر تصمیم دارید که تاکسی سوار شوید، توجه داشته باشید که حتما همراهتان پول خرد باشد.

از گوگل مپ استفاده کنید تا به منظور گم شدن راننده پول بیشتری از شما نگیرید.

به سوال های شخصی پاسخ ندهید

عوارض پل یا بزرگراه با شماست!

هزینه های مربوط به عوارضی ها بر عهده ی شما است، پس اگر مسیر شما از روی پل بسفر یا اتوبان تم میگذشت می بایست که عوارض مسیر را پرداخت کنید. اگر راننده آن را پرداخت کرد، بدانید که بر روی کرایتان می افزاید پس به اینکه هزینه عوارض چقدر بوده توجه کنید.

حمل و نقل در استانبول با کشتی

راهنمای استفاده از کشتی در استانبول

وسیله ی نقلیه ی دیگر در سیستم حمل و نقل در استانبول ، کشتی است. در استانبول مسافران می توانند برای رفتن به بخش های آسیایی و اروپایی از کشتی استفاده کنند. برای سفر با کشتی می بایست از اسکله های نزدیک به دریا اقدام به تهیه بلیط بنمایید..

 

هزینه ی تهیه بلیط کشتی حدودا ۳ لیر است

 

مسیر حرکت این قایق ها اسکله‌ کاباتاش در بخش اروپایی و اسکله‌ های «کادیکوی»، «بوستانچی»، «مالتپه» و «کارتال» در بخش آسیایی میباشد.شما میتوانید با این کشتی ها به جزایر پرنس که از معروف ترین و بزرگترین جزایر آن بیوک آدا است بروید. این جزیزه آخرین ایستگاه کشتی در استانبول است..

حمل و نقل  در استانبول بااتوبوس

یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در تمامی دنیا اتوبوس است. شما در هر شهری می توانید با استفاده از اتوبوس های آن شهر خودتان را به مقاصدی که می خواهید برسانید.  استانبول هم جدا ازین مساله نیست و می توانید برای رسیدن به مقاصدتان از آن استفاده کنید.

 

حمل ونقل در استانبول با تراموا

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل در استانبول تراموا نام دارد. این وسیله از وسط خیابان های شهر می گذرد و علاوه بر این که شما را به مقصدتان میرساند سبب می شود که در شهر هم گشت بزنید. سرعت این وسیله هم مناسب است نه بسیار تندرو است و نه سرعت کمی دارد.

در کنار اکثر مناطق دیدنی استانبول یک ایستگاه تراموا قرار دارد که می توانید از آن ها برای رسیدن به جاذبه هایی که می خواهید استفاده کنید.

حمل نقل در استانبول با مترو

سیستم متروی شهر استانبول توسط شرکت عمومی «متروی استانبول» که زیر نظر شهرداری شهر استانبول اداره می شودساعات کاری متروی استانبول از ۶ صبح تا ۱۲ نیمه شب است. قطارهای این شهر هر ۶ الی ۱۰ دقیقه یکبار به ایستگاه ها می رسند.

هزینه مترو استانبول با استفاده از استانبول کارت ۲٫۵ لیره ترکیه است.

شایان ذکر است برای استفاده از مترو ،اتوبوس،کشتی و تراموا و پرداخت کرایه های انها باید از استانبول کارت استفاده کنیم.

چگونه استانبول کارت تهیه کنیم؟

به دکه های روزنامه فروشی و یا به باجه های فروش بلیط در ایستگاه های حمل و نقل در فرودگاه ها یا متروها بروید و درخواست استانبول کارت بنمایید. در زمان تهیه استانبول کارت میزان شارژی هم که نیاز دارید .

به منظور شارژ مجدد هم می توانید به دکه های روزنامه فروشی یا مغازه های کوچکی که این خدمات را ارائه می دهند مراجعه کنید.

مزایای استفاده از استانبول کارت برای حمل و نقل

در صورتی که شما استانبول کارت داشته باشید، می توانید از آن برای اتوبوس، مترو و همچنین پرداخت کرایه های اتوبوس های برقی و ترامواها نیز استفاده کنید.

علاوه بر قابلیت شارژ و استفاده ی چند گانه از استانبول کارت برای حمل و نقل در استانبول، این کارت به شما حدود ۴۰% هم برای استفاده در پرداخت هزینه های مربوط به حمل و نقل تخفیف می دهد.

 

در استانبول تنوع زیادی برای  استفاده از حمل و نقل عمومی   وجود دارد.صرفنظر از ترافیک و شلوغی استانبول،  مقدار پول جیب، مقدار بار همراه، تعداد هم‌سفران، سرعت و نهایتاً مقصد، مهم‌ترین پارامترهای تأثیرگذار در انتخاب می باشند. ترافیک هم یک مشکل بزرگ در استانبول است با این حال تاکسی‌‌ها لزوماً بهترین راه حل نیستند شاید در بعضی شرایط بهتر از آنها وجود داشته باشد،که با هم به بررسی انها می پردازیم.

ترافیک در ترکیه یک مشکل بزرگ است. بین ساعت ۷ صبح تا ده و نیم صبح بیشتر خیابان‌های شهر قفل هستند و این قصه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا نیمه‌های شب ادامه دارد. این شرایط باعث شده است استفاده از وسایل عمومی حمل و نقل در استانبول گزینه بسیار خوبی باشد.

هزینه حمل و نقل در استانبول

هزینه بلیط تک سفره ۲٫۶۰ لیر

هزینه بلیط ماهانه ۲۰۵ لیر

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان