اسکندر کباب ترکیه iskender kebap

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
اسکندر کباب ترکیه iskender kebap

فهرست مطالب

وقتی به استانبول و ترکیه سفر میکنید یا در استانبول اقامت میکنید یکی از تفریحات لذت بخش شما غذا خوردن در بیرون از خانه خواهد بود. برای غذای خوب و با کیفیت لازم نیست حتما رستوران های گران یا خاص بروید. اکثر رستوران های محله ای و کوچک هم عمدتا غذاهای خوبی سرو می کنند.

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه، اسکندر کباب است. که حتما باید امتحان کنید و حتما بار اول باید جای خوب و با کیفیت و مطمئن را انتخاب کنید چون از جمله غذاهایی هست که اگر نوع با کیفیت آن را امتحان کنید حتما از طرفداران پر و پاقرص آن خواهید شد ولی متاسفانه اگر نوع بی کیفیت آن را برای بار اول بخورید، حتما از اینکه بقیه با هیجان از مزه خوب آن تعریف میکنند متعجب خواهید شد. برای همین ما به شما توصیه میکنیم اسکندر کباب “بای دونر” را امتحان کنید. در اکثر خیابان های معروف و فوت کورت مراکز خرید می توانید شعبه این رستوران را پیدا کنید.

اسکندر کباب نوعی دونر یا کباب ترکی هست که روش پخت متفاوت تری دارد. بعد از اینکه گوشت دونر پخته شد به صورت ورقه ای برش زده می شود در یک بشقاب نان پیده ترکی که شبیه نان بربری ما است به صورت تکه شده قرار می دهند، بعد گوشت دونر ورقه شده را روی آن می چینند و سس مخصوص روی آن می ریزند و داخل فر می گذارند. کنار آن را معمولا با ماست و گوجه فرنگی یا بادمجان کبابی و فلفل کبابی تزئین میکنند.

چند نکته اساسی در زمینه خوردن اسکندر کباب:

هیچ وقت ظرف اسکندر کباب را از دست پیشخدمت نگیرید؛ چون خیلی داغ است. خود پیشخدمت هم موقع سرو این مورد را متذکر می شود.

بعد از اینکه ظرف را جلوی شما می گذارند، در مورد اضافه کردن سس گوجه فرنگی به غذا سوال میکند، معمولا خود غذا به اندازه کافی سس دارد ولی اگر مایل بودید اضافه کنید.

ماده دیگری که به این غذا اضافه می شود و واقعا طعم آن را دلچسب می کند، کره آب شده است. حتی اگر اهل غذای چرب نیستید ولی در مورد اسکندر کباب استثناء قائل شوید و حتما در جواب که از شما می پرسند که کره می خواهید یا نه بگوید: بله evet

اگر هم اهل خوردن غذاهای تند هستید، حتما نوع تند این غذا را سفارش دهید و از خوردنش لذت ببرید.

مواد اصلی تشکیل دهنده

  • گوشت
  • سیب زمینی
  • ماست
  • کره

همچنین شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر شرکت خدمات مهاجرتی شایان تماس بگیرید و از مشاورین با تجربه این موسسه بهره مند شوید..

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان