اگر عاشق قایقرانی هستید حتما کاراآدا را ببینید

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
اگر عاشق قایقرانی هستید حتما کاراآدا را ببینید

فهرست مطالب

اگر عاشق قایقرانی هستید حتما کاراآدا را ببینید

جزیره سیاه که در زبان ترکی کارا آدا نامیده می­شود، جزیره کوچکی است که در خلیج بدروم در سواحل دریای اژه واقع شده ­است.

اخیراً جزیره کاراآدا در بین مقاصد گردشگری از جایگاه ویژه­ای برخوردار شده و بخصوص مورد توجه علاقه مندان به قایق ­رانی تفریحی در ترکیه قرار گرفته است. این جزیره را می­توان به عنوان توقف گاهی عالی در مسیرهای قایق ­رانی اروپایی معرفی کرد.

جزیره کاراآدا که در فرهنگ یونانی به نام آرکوس نامیده شده است، تاریخچه­ پیچیده و جالب توجهی دارد. در گذری از تاریخ در قرون وسطی شوالیه­ های سنت جان هاسپیتالر مالکان این سرزمین بودند. سپس امپراطوری عثمانی در قرن شانزدهم آن را فتح کرد. از ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۲ این جزیره، تحت حکومت ایتالیا قرار داشت و پس از عقد قرارداد بین ترکیه و ایتالیا در ۱۹۳۲ جزیره کارا آدا به ترکیه بازگردانده شد.

دستیابی به جزیره کاراآدا کار سختی نیست. توصیه می­کنیم در روشنایی روز از بدروم سوار قایق­ های گولت شوید و به سمت کارا آدا حرکت کنید تا از زیبایی‌های اطراف هم لذت ببرید. جزیره در ۶ کیلومتری بودروم واقع شده و بزرگ ترین جزیره در سواحل بدروم است بنابراین نظر هر قایقران مشتاق و دوستداران سفرهای دریایی را جلب خواهد کرد. جزیره در انبوهی از درختان و پوششی سبز احاطه شده، تصویری برخلاف نامی که روی آن نهاده شده است.

دلیل مشهور شدن این جزیره

دلیل مشهور شدن این جزیره، چشمه­ های آب معدنی و شفابخش آن است که برای بسیاری از جهانگردان و مردم ترکیه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به محض ورود به جزیره خریدن تنقلات و نوشیدنی از رستوران­های دور و بر اولین چیزیست که نظر شما را جلب می­کند. سپس می­توانید به سمت چشمه­ ها راهی شوید. برای استفاده از چشمه­ ها باید مبلغ اندکی بعنوان ورودی بپردازید. آب چشمه­ ها از یک غار سرچشمه می­گیرد. یک داستان قدیمی می­گوید که کلئوپاترا برای حفظ زیبایی خود و از بین­بردن بیماری­های پوستی­اش از گل و لای این غار استفاده کرده­ است.

غاری که روبروی بدروم در جزیره کاراآدا واقع شده است منطقه جالب توجهی برای قایق­ها و کشتی­های کوچک تفریحی است که می­خواهند که آن را کشف کنند و از راز و رمز غارها و سواحل بی­ شماری که تقریباً بکر و دست ­نخورده باقی مانده­اند و جاذبه­ های طبیعی زیادی برای بینندگان خود دارند. این جزیره به تنهایی جاذبه­ های تماشایی زیادی را به زیبایی­ های بدروم و دریای اژه می­افزاید و خود به تنهایی ارزش آن را دارد که مقصد سفر گردشگران باشد.

کسانی که یک روز را برای لذت بردن از زیبایی­های کارا آدا کافی نمی­دانند می‌توانند از اقامت در متل های کوچک جزیره لذت ببرند.

در فاصله یک و نیم کیلومتری شرق جزیره بندر پویراز قرار دارد و در یک و نیم کیلومتری شمال آن جزیره یاسی را می­بینید؛ البته هردوی آن­ها در مسیر بدروم قابل مشاهده هستند.

اگر دلتان می­خواهد در گردشگری با یک ملکه مصری چشم و هم چشمی کنید و از مناطقی در اطراف بدروم لذت ببرید پیشنهاد ما به شما سفر به کارا آدا است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان