بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
خرید ملک در ترکیه
بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

فهرست مطالب

کشور ترکیه در همسایگی ایران یک منطقه مهاجرپذیر است که در سال‌های اخیر بسیاری از ایرانیان به آن مهاجرت کرده اند. حال این سوال پیش می آید که بهترین شهر برای سکونت در ترکیه کدام است؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید عوامل مختلفی را بررسی کنید و در نهایت شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید. با توجه به حساسیت بالا این موضوع‌، در این مطلب لیست بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی را آورده ایم تا با خیال راحت اطلاعات مناسب را به دست آورید. خوشبختانه شهرهای مهاجرپذیر ترکیه امکانات فوق العاده ای دارد که شما نیز از آنان بهره مند خواهید شد.

کدام شهر برای سکونت ایرانیان در ترکیه مناسب است؟

اگر به فکر دریافت شهروندی ترکیه یا اقامت ترکیه هستید، اول از همه عوامل گوناگون مربوط به آن را بررسی کنید. شهرهای زیادی در ترکیه وجود دارند که برای سکونت ایرانیان مناسب می باشند. برای آگاهی بیشتر شما برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد.

شهر آنکارا

این شهر به عنوان پایتخت کشور ترکیه،‌ از لحاظ جمعیت در رتبه دوم قرار دارد. اگر شما وارد این شهر شوید، آثار متعددی از زمان ایجاد جمهوری ترکیه را مشاهده خواهید کرد. آنکارا یک شهر پرجنب و جوش در مرکز ترکیه است که از امکانات رفاهی زیادی برخوردار می باشد. اگر دوست دارید که زندگی در یک شهر اصیل ترکی را امتحان کنید، بدون شک آنکارا بهترین فرصت پیش روی شما خواهد بود. در این شهر دانشگاه های معتبر زیادی وجود دارد که به همین علت اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل در ترکیه به این شهر اعزام می شوند. با این حال تجار و بازرگانان ایرانی نیز در این شهر حضور دارند و فعالیت های اقتصادی مختلفی را به انجام می رسانند. تعداد ایرانیان در این شهر نسبت به سایر بخش‌های مهاجرپذیر ترکیه کمتر است ولی بخشی از ایرانیان این شهر را برای اقامت خود انتخاب نموده اند.

همچنین بخوانید: 4روش اخذ اقامت یکساله ترکیه

بهترین شهرهای ترکیه

شهر استانبول

شاید کمتر کسی باشد که تا به حال آوازه شهر استانبول ترکیه را نشنیده باشد. اکثر کسانی که به فکر خرید ملک در ترکیه هستند، این شهر را برای این هدف خود انتخاب می نمایند. استانبول بزرگترین شهر ترکیه از لحاظ وسعت است و بیشترین جمعیت این کشور را در خود جای داده است. استانبول دارای مناطق مختلفی است که ایرانیان در این شهر به وفور زندگی می کنند. در حال حاضر بیشترین جمعیت مهاجر ترکیه در این شهر ساکن شده اند که نشان از اهمیت بالای آن دارد. شرایط اقتصادی این شهر بسیار خوب است و انواع امکانات رفاهی در آن یافت می شود. در واقع استانبول یک شهر توریستی است که هر ساله گردشگران زیادی برای بازدید از آن به ترکیه می آیند. در این شهر می توانید انواع جاذبه های تاریخی و گردشگری را ببینید که آن را به یک مورد جذاب تبدیل کرده است. اگر قصد خرید ملک در استانبول دارید، مطمئن باشید که این سرمایه گذاری به نفع شما خواهد بود.

شهر ازمیر

اگر شما هم عاشق شهرهای ساحلی ترکیه هستید، بهتر است که شهر ازمیر را برای این مورد انتخاب نمایید. این شهر سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود که قدمت آن به حدود ۶۰۰۰ سال پیش می رسد. از آنجایی که این شهر در نزدیکی دریا اژه قرار دارد، آب و هوای آن مدیترانه ای است که گرم تر از سایر نقاط ترکیه می باشد. تابستان های این شهر معمولا گرم و مرطوب است ولی در فصول سرد مانند پاییز و زمستان هوای مطبوعی دارد. اگر شما این شرایط آب و هوایی را دوست دارید، شهر ازمیر بهترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود.

شهر آنتالیا

شاید در بین همه شهرهای ترکیه این نام برای ایرانی ها بیشتر از همه آشنا باشد. آنتالیا یک شهر توریستی با امکانات بی‌نظیر است که اعتماد هر فردی را برای زندگی جلب می‌کند. مناظر طبیعی در کنار امکانات توریستی قرار گرفته و آنتالیا را به قطب گردشگری ترکیه تبدیل ساخته است. اگر به جاذبه های طبیعی و همچنین امکانات تفریحی برایتان اهمیت دارد، حتما شهر آنتالیا را برای سکونت انتخاب کنید زیرا خاطرات فوق العاده ای برای شما رقم می خورد. این شهر نیز ساحلی محسوب می شود و انواع ورزش های آبی در آن قابل انجام می باشد.

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت

شهر های ترکیه

جمع بندی

کسانی که اقامت ترکیه را به دست می آورند، باید یک شهر را برای سکونت خویش انتخاب نمایند. در این مطلب چند نمونه از بهترین شهرهای استانبول گفته شد تا شما پس از بررسی‌های لازم یکی از آن‌ها را انتخاب نمایید. شما می توانید در هر کدام از این شهرها که گفته شد ساکن شوید و به زندگی عادی خود بپردازید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان