تنگه بسفر استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
تنگه بسفر استانبول
تنگه بسفر استانبول

فهرست مطالب

تنگهٔ بُسفُر یا تنگهٔ بوسفور (به ترکی استانبولی: İstanbul Boğazı) باریکه آبی در کشور ترکیه است که دریای سیاه را به دریای مرمره می‌پیوندد. این تنگه دو قاره اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند. شهر استانبول در دو طرف این تنگه قرار دارد.

طول متوسط تنگهٔ بُسفُر در حدود سی کیلومتر و عرض آن میان حدّ تقریبی ۷۰۰ تا ۳۵۵۰ متر است. در مرکز این آبراه یک جریان تند (سه کیلومتر و نیم در ساعت) در جهت دریای سیاه به دریای مرمره وجود دارد، ولی در زیر سطح آب جریان دیگری در جهت مخالف در دو سوی آبراه وجود دارد. از مواضع عمده‌ای که در دو سوی تنگه واقع است می‌توان این‌ها را ذکر کرد: بشیکتاش، روم‌ایلی حصاری، پاشا باغچه‌سی، آناطولی حصاری، اسکودار.

تنگه بسفر استانبول

این تنگه در واقع باریکه آبی است که دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند و قاره اروپا و آسیا را نیز از هم جا می کند . طول این تنگه 30 کیلومتر و عرض آن متغییر بین 700 تا 3550 متر است . اگر در طول شب با کشتی این منطقه را بگردید قطعاٌ از آن لذت می برید چون در 2 طرف آن بناهای تاریخی استانبول مثل کاج چراهان و دلمه باغچه قراردارد که با نورپردازی زیبا در تاریکی شب واقعاٌ رویایی هستند .بناهای مسکونی که در دو طرف این تنگه واقع شده اند بسیار گران قیمت می باشند . پیشنهاد می کنیم از تور کشتی ما برای این منطقه استفاده کنید و لذت ببرید

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان