جریمه اضافه ماندن در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
جریمه اضافه ماندن در ترکیه
جریمه اضافه ماندن در ترکیه

فهرست مطالب

طبق شرایط و توافقاتی که بین دو کشور ایران و ترکیه تصویب شده، هر شهروند ایرانی می‌تواند به مدت 3 ماه در خاک کشور ترکیه بماند و در این مدت به هیچ نوع ویزایی نیاز ندارد. البته در این زمان شما قادر به اجاره ملک ترکیه یا خرید ملک ترکیه نخواهید بود و به صورت انجام کارهایی از این قبیل برای شما مقدور نیست. حتی کارهایی مثل ثبت شرکت در ترکیه نیز ممکن نمی‌باشد چرا که همه‌ی این موارد نیازمند داشتن ویزا می‌باشد. بعد از تمام شدن این مدت 3 ماهه شما باید مواردی را رعایت کنید و حقوقی را به دولت ترکیه پرداخت کنید، در غیر این صورت جریمه‌هایی مشمول شما می‌شود.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

جریمه اضافه ماندن در خاک ترکیه برای سنین مختلف متفاوت می‌باشد و برای 2 رده‌ی سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال قوانین مختلفی وجود دارد. برای رنج سنی بالای 18 سال، این افراد در ماه اول ۵۰ دلار، از ماه دوم به بعد ۱۰ دلار به مبلغ ۵۰ دلار به اضافه ۱۱۰ لیر برای هزینه صدور کارت اقامت را باید بپردازند تا بتوانند در این کشور حضور داشته باشند. برای مثال فردی که بالای 18 سال سن دارد و 2 ماه بیشتر از حق قانونی که برای او تعیین شده در خاک ترکیه مانده است، جریمه‌اش بدین شکل است.۵۰ دلار برای ماه اول به علاوه‌ی ۱۰ دلار برای ماه دوم یعنی به صورت کلی، ۶۰ دلار به اضافه ۱۱۰ لیر برای هزینه صدور کارت اقامت باید پرداخت شود.
اگر که سن شما در رنج زیر 18 سال باشد، جریمه‌ی شما کمتر خواهد بود و شرایط برای شما بسیار آسان‌تر است. برای این رنج سنی شرایط به شکل زیر می‌باشد ماه اول ۲۵ دلار، از ماه دوم به بعد ۵ دلار به مبلغ ۲۵ دلار اضافه می شود به همراه ۱۱۰ لیر برای هزینه صدور کارت اقامت که باید پرداخت شود.

اخذ اقامت ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

ممنوع الورود شدن به ترکیه برای اضافه ماندن

زمان ممنوع الورود شدن به ترکیه طبق مدت زمان اضافه ماندن در ترکیه تعیین می شود.

مدت زمان اضافه ماندن                                   مدت زمان ممنوع الورود


کمتر از سه ماه                                              ممنوع الورود نخواهید شد


از 3ماه بیشتر(تا یکسال)                                 سه ماه ممنوع الورود خواهید شد


از یکسال تا دو سال                                       یکسال ممنوع الورود خواهید شد


بیشتر از دو سال                                           دو سال ممنوع الورد خواهید شد

رفع دیپورتی ترکیه

هنگامی که فرد بخاطر اضافه ماندن در ترکیه جریمه شد و اقدام به پرداخت جریمه نکرد، فرد دیپورت خواهد شد. برای رفع دیپورتی ترکیه باید اقداماتی انجام دهید که یکی از آنها دریافت دعوتنامه باشد و دعوت نامه فرد باید شامل شرایطی باشد که دولت ترکیه آن را تایید کنند.

نحوه پرداخت کردن جریمه اضافه ماندن در ترکیه

مبلغی که برای جریمه شما تعیین می‌شود باید طی مدت مشخص شده پرداخت شود و گرنه احتمال دیپورت و مشکلات دیگری وجود دارد. همانطور که گفتیم این جریمه برای هر شخص با توجه به شرایط آن متفاوت است اما شما باید این جریمه را به مامورین پلیس متسقر در فرود‌گاه‌ها پرداخت کنید. بعد از اینکه جریمه‌ی شما مشخص شد، باید به بانک هایی که در فرودگاه مسقر هستند مراجعه کنید و مبلغ را واریز کنید. هنگام خروج فیش واریزی را همراه با پاسپورت به مامورین تحویل دهید. اگر که قبل از پرداخت جریمه‌ی خود از ترکیه خارج شوید، از ۱ تا ۶ سال به ترکیه ممنوع الورود خواهید شد.

شهروندی ترکیه

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

کیملیک کارت یا کارت اقامت ترکیه

یکی از روش‌هایی که جایگزین اقامت محدود و 3 ماه‌ی ترکیه می‌باشد تهیه‌ی کیملیک کارت یا همان کارت اقامت ترکیه می‌باشد. با دریافت کارت اقامت و یا کیملیک کارت ترکیه این اجازه به شما داده خواهد شد که به صورت موقت به مدت ۳ تا ۱۲ ماه در ترکیه حضور داشته باشید. این کارت ظاهری مشابه به کارت شناسایی دارد و علاوه بر عکس شما شماره‌ای بر روی آن درج شده که نشان دهنده‌ی هویت و مکان سکونت شما می‌باشد. یکی از مزایای داشتن این کارت راحت‌تر شدن انجام امور بانکی و اداری می باشد. البته یکی از نکاتی که باید مد نظر داشته باشید این است که این کارت موقتی می‌باشد و داشتن کیملیک کارت به معنای داشتن اقامت دائم ترکیه نمی باشد. اعتبار این گونه کارت ها نهایتا یک تا دو سال می باشد و بعد از پایان اعتبار می بایست نسبت به تمدید آن اقدام نمود. این کارت نیز شرایطی دارد و اگر که پیش از اتمام اعتبار آن نسبت به تمدید آن اقدام نکنید می بایست کشور ترکیه را ترک کنید و جریمه مقدار اضافی که در خاک کشور ترکیه حضور داشته اید را پرداخت کنید.

2.5/5 - (2 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان