جشنواره گل لاله در استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
جشنواره گل لاله در استانبول

فهرست مطالب

جشنواره گل لاله در استانبول دوازدهمین سال متمادی برگزار می گردد

شهر استانبول در کشور ترکیه، جاذبه های شناخته شده فراوانی دارد. اما این شهر با برگزاری برخی جشنواره ها رنگ و بوی دیگری به صنعت گردشگری ترکیه می بخشد.جشنواره گل لاله در استانبول یکی از جشنوار هاست، که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در حال برگزاری است، امسال هم مانند سال های پیش برای دوازدهمین سال متمادی برگزار خواهد شد. جالب است بدانید که گردشگران بسیاری از سراسر دنیا برای بازدید از گل های لاله به استانبول سفر می کنند.

زمان برگزاری جشنواره گل لاله در استانبول

جشنواره گل لاله در شهر استانبول سالانه در ماه اردیبهشت برگزار می گردد. البته جای تعجب هم ندارد، چون مرکز پرورش و رشد گل لاله در کشور ترکیه است. اگر در این زمان در ترکیه باشید، شخص خوش شانسی هستید.

محل برگزاری جشنواره گل لاله استانبول در پارک امیرگان

محلی که هر ساله این جشنوار برگزار می شود پارک امیرگان است. شما با سفر به استانبول برای تماشای جشنواره گل لاله باید به این پارک بروید. که یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است، پارک امیرگان یک پارک تاریخی است که در کنار تنگه‌ی بسفر و در حومه‌ی شهر (امیرگان) قرار دارد.

علت مشهور بودن این پارک به دلیل داشتن مجموعه‌ای بزرگ از گل‌های لاله است که هر ساله در ماه آوریل در جشنواره‌ی لاله‌ی استانبول مملو از لاله‌های رنگارنگ می‌شود. قدمت این پارک به اواسط قرن ۱۶ بازمی‌گردد که به «صدر اعظم نیسانجی فریدون بی» هدیه داده شد و بعدها پارک را به نام او نامگذاری کردند.

این پارک همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۱۰:۳۰ شب آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران است.

آدرس پارک امیرگان: Reşitpaşa Mahallesi, Emirgan Sokak, 34467 Sarıyer/İstanbul, Turkey

ارتباط هلند با گل های لاله ترکیه چیست؟

نکته ای که شاید دانستنش برایتان جالب باشد این است که بر خلاف تصورات رایج، مبدا گل لاله نه از کشور هلند بلکه از کشورهای ایران، ترکیه و افغانستان است. گل زیبای لاله در اصل در کشور ترکیه رشد می کند. اگر چه هلند معروف به گل لاله است اما هیچ ارتباطی به جشنواره ای که در استانبول برگزار می شود، ندارد.

کشت تجاری گل لاله در زمان امپراتوری عثمانی آغاز شد و به طور گسترده از سال ۱۵۵۴ درست زمانی که امپراطوری عثمانی تصمیم گرفت تا همه جا گل باشد شروع شد و به همین خاطر به این دوران، دوران طلایی لاله می گویند. در قرن ۱۶ گل های لاله به کشور هلند برده شدند، و این کشور به سرعت اقدام به تکثیر ان نمود. Charles de L’Ecluse مسئول گسترش پیازهای لاله در سال های پایانی قرن شانزدهم بود. او سال ها برای پرورش هرچه بیشتر گل های لاله در کشور هلند تلاش کرده است.

این جشنواره، توانسته هر ساله گردشگران زیادی را به سمت استانبول در ماه آوریل (اردیبهشت) جذب کند. در کنار جشنواره گل لاله، باید به جشنواره خرید استانبول هم اشاره کرد که یکی دیگر از عوامل مهم در جذب گردشگر است.

علاوه بر بازدید از این جشنواره باشکوه و لذت بردن از آن می توانید گل لاله هم خریداری کنید و در کنار آن از نمایشگاه نقاشی، مجسمه سازی، عکس و موسیقی زنده هم لذت ببرید. این نمایشگاه در نیمه ی اول اردیبهشت برگزار می شود. در هنگام بازدید، گرفتن چند عکس یادگاری را فراموش نکنید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان