حساب باز کردن در ترکیه و شرایط آن

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
افتتاح حساب در ترکیه
حساب باز کردن در ترکیه و شرایط آن

فهرست مطالب

سالانه هزاران ایرانی به کشور ترکیه مهاجرت می‌کنند. چرا که جدیدا مهاجرت به ترکیه بسیار ساده‌تر از قبل شده و محبوبیتی بی‌نظیر به دست آورده است. البته پس از مهاجرت، دغدغه‌ها و مشکلات افراد اتمام نمی‌یابد و طبیعتا آن جا نیز باید اطلاعاتی از زندگی روزمره افراد داشته باشند. مطلع بودن از شرایط و شیوه رفع مشکلات در آینده می‌تواند باعث راحتی زندگی شود. زیرا به هر حال ایرانیان در خاک ترکیه شهروند درجه 2 محسوب شده و از حقوق شهروندی ترکیه برخوردار نیستند.
یکی از دغدغه افراد برای زندگی در ترکیه، باز کردن و افتتاح حساب بانکی در ترکیه است. طبیعتا برای پیش بردن زندگی عادی در تمام کشورها، امروزه حساب بانکی یکی از نیازهای اساسی شمرده می‌شود. همچنین شرایط بانک‌های ترکیه با بانک‌های ایران مشابه نیست؛ به خصوص برای ایرانیان که اتباع خارجی و شهروند درجه 2 به شمار می‌روند. در این مقاله به شرایط افتتاح حساب در ترکیه می‌پردازیم.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

در ترکیه بانک‌های بین المللی زیادی وجود دارد که تمام مردم ترکیه می‌توانند در آن‌ها حساب باز کنند. اما با شرایط متقاضیان ایرانی تنها دو بانک در ترکیه به نام‌های بانک زراعت و بانک ایش، وجود دارد که ایرانیان به راحتی می‌توانند در آن‌ها حساب باز کنند. البته افتتاح حساب در این بانک‌ها نیز شرایط و قوانینی دارد که تمام افراد باید طبق آن‌ها پیش بروند. به دلیل دسترسی ساده‌تر و تعداد زیاد شعبه‌ها، افتتاح حساب در بانک زراعت به اتباع ایرانی توصیه می‌شود.
افراد می‌توانند با افتتاح حساب بانکی در ترکیه، به مزایای زیادی دست یابند. بانک زراعت و ایش در ترکیه قابلیت واریز بین المللی را دارند که به مردم ترکیه قابلیت کار و تجارت با کشورهای دیگر را می‌دهد. امروزه افراد زیادی در ترکیه درآمد دلاری دارند.

همچنین بخوانید: مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن

 افتتاح-حساب-در-بانکهای-ترکیه

 

ایش بانک ترکیه

ایش بانک بزرگترین و قدیمی ترین بانک ترکیه است و خدمات کاملی را ارائه میدهد به همین دلیل در فهرست منتشر شده فایننشیال تایمز، از1000بانک برتر جهان رتبه 102 را به خود اختصاص داده است. شرایط باز کردن حساب در ایش بانک از شرایط سختی برخوردار است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. بر اساس قوانین بانکهای محدودی هستند که مجاز به افتتاح حساب برای افراد ایرانی هستند که یکی از آنها ایش بانک می باشد.

شرایط باز کردن حساب در ایش بانک ترکیه

  • در ایش بانک ایرانی ها می توانند بر اساس دلار، یورو، لیر حساب باز کنند.
  • برای افتتاح حساب در ایش بانک به کارت اقامت نیاز دارید در غیر اینصورت امکان باز کردن حساب را ندارید.
  • حدودا بعد از گذشت یک هفته برای مشتری ویزا یا مستر کارت ارسال می شود.

مزیت های افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه

  • داشتن حساب در ایش بانک مزیت های زیادی دارد برای مثال امکان انتقال سرمایه به داخل ترکیه
  • امکان خرید از سایت ها چه در داخل و خارج از ترکیه
  • استفاده از بهترین و پیشرفته ترین سیستم بانکی
  • انجام تراکنش های روزانه با حجم بالا

 

همچنین بخوانید: پر درآمد ترین شغل در ترکیه

افتتاح حساب بانکی در ترکیه

مزیت های افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه

  • با داشتن حساب بانکی شما می توانید از طریق بانک های بین المللی مبادلات مالی مرتبط با سوئیفت انجام دهید.
  • همه ی حساب ها دارای شماره حساب بین المللی (IBAN) و برای شما VISA و MasterCard بین المللی نیز صادر می شود.
  • شما با داشتن ویزا و مسترکات علاوه بر اینکه می توانید از وب سایت های بین المللی خرید داشته باشید، می توانید از دستگاه های خودپردازی که ویزا یا مسترکات را می پذیرند، پول دریافت کنید.

افتتاح حساب در زراعت بانک با اقامت در ترکیه

افرادی که در ترکیه ساکن هستند می توانند در زراعت بانک حساب باز کنند، برای این افراد(ساکنان ترکیه) کارت بانکی و کارت ویزا به اسم شخص صادر میشود، و اما نکته مهم این است که این کارت ها سریع به شما تحویل داده نمی شود. کارت ها بعد از گذشت یک هفته به آدرس پستی ثبت شده مشتری ارسال می شود.

مدارک لازم برای افتتاح حساب در زراعت بانک

  • کیملیک کارت ترکیه
  • شماره مالیاتی
  • گذرنامه
  • قبض های آب و برق…
  • سیم کارت ترکیه به نام شخص

همچنین بخوانید: پرداخت حق خاک ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک با اقامت در ترکیه

افتتاح حساب در زراعت بانک ترکیه بدون اقامت

قبل از هرچیزی به یک نکته بسیار مهم اشاره کنیم که بانک های ترکیه به دلیل ذاشتن حساسیت برای امور بانکی بهتر است فرد به زبان ترکی مسلط باشد تا بتواند درخواست های خود را برای کارمندهای بانک ارائه دهد یا در صورتی که به زبان تزکی مسلط نیستید پیشنهاد می شود از یک مترجم استفاده کنید.
در ترکیه چند شعبه برای افراد غیر مقیم وجود دارد، که شما می توانید با ارائه گذرنامه خود صاحب حساب در بانک های ترکیه شوید. بعد مراجعه به اداره مالیات با داشتن یک آدرس مسکونی معتبر، فرد شماره مالیات را دریافت خواهد کرد. شما می توانید ظرف یک رو زحساب باز کنید حساب شما می تواند به دلار یا یورو، پوند و حتی لیر باشد. هر کدام از این حساب ها جدا بوده و شماره حساب جداگانه ای برای شما صادر می شود.

شرایط افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه

افرادی می‌توانند در بانک زراعت و ایش ترکیه حساب باز کنند که مقیم کشور ترکیه باشند، اما نیاز به شهروندی ترکیه نیست. برای باز کردن حساب در بانک زراعت و ایش، فرد باید مدارکی مبنی بر حضور و اقامت او در ترکیه ارائه کند. این مدارک توسط بانک‌ها به متقاضیان اعلام می‌شود؛ عموما از این مدارک می‌توان به کیملیک کارت ترکیه (Kimlik) یا کارت اقامت، قبض آب، برق و گاز به نام فرد و سیم کارت ترکیه، اشاره کرد. مراحل کلی افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه به شرح زیر است:

همچنین بخوانید: شرایط جدید اقامت ترکیه

شرایط افتتاح حساب در بانک‌های ترکیه

ارائه یک آدرس معتبر و صحیح

اولین شرط در افتتاح حساب در بانک زراعت و ایش، داشتن یک آدرس صحیح و معتبر است. البته اجباری نیست که آن آدرس به نام خود فرد باشد و در صورت عدم حضور در ترکیه، می‌تواند آدرس یکی از آشنایان خود را به بانک ارائه کند. پس از اتمام مراحل افتتاح حساب بانکی، تمام اسناد مربوط به حساب و کارت بانکی به آدرس مذکور ارسال می‌شوند.

اخذ شماره مالیاتی از اداره مالیات

برای افتتاح حساب افراد نیازمند گرفتن شماره مالیاتی هستند و قطعا در اولین مرحله از آن، شماره مالیاتی از فرد درخواست می‌شود. دولت ترکیه به شدت به پرداخت و مدیریت مالیات‌ها حساسیت دارد، به همین دلیل قبل از هرگونه اقدام برا باز کردن حساب بانکی باید شماره مالیاتی دریافت کرد. برای اخذ آن، افراد باید به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنند.

همچنین بخوانید: فرق اقامت دائم و شهروندی ترکیه

اخذ شماره مالیاتی از اداره مالیات

حضور شخص در شعب بانکی

در تمام مراحل از افتتاح حساب بانکی، حضور خود شخص الزامی است. یعنی فرد باید تمام پروسه افتتاح حساب را شخصا دنبال کرده و در شعب بانکی حضور داشته باشد. البته پس از افتتاح حساب حضور او الزامی نیست و می‌تواند به کشور خود بازگردد، و یا در ترکیه بماند. افتتاح حساب بانکی در آینده می‌تواند به اخذ شهروندی ترکیه کمک کند.
لازم به ذکر است برای استفاده از خدمات موبایلی بانک زراعت و ایش، فرد باید سیم کارت کشور ترکیه خریداری کرده و با آن به شعب بانک مراجعه کند. سیم کارت‌ها در ترکیه انقضای 181 روزه دارند و پس از گذشت حدود 6 ماه، فرد باید سیم کارت خود را تمدید کرده و مجددا در بانک حضور یابد.

بهترین شهر ترکیه برای افتتاح حساب بانکی

شهر استانبول به دلیل تعداد زیاد مهاجران و اتباع خارجی، برای افرادی که شهروندی ترکیه را ندارند بهترین گزینه است. شعب بانک‌های زراعت و ایش را قطعا می‌توان در استانبول پیدا کرد. کارمندان و کارکنان شعب بانکی در استانبول به مشاهده مهاجران و افراد خارجی عادت دارند و همین باعث شده تا بتوان به راحتی حساب بانکی در آن جا افتتاح کرد.
در شهر استانبول طی یک روز کای می‌توان کد مالیاتی دریافت کرد. پروسه افتتاح حساب بانکی نیز نیازمند مدت زمان کمی است. اما ارسال و رسیدن اسناد و کارت بانکی به آدرس مذکور، یک هفته‌ای طول می‌انجامد.

همچنین بخوانید: مزایای شهروندی ترکیه

بهترین شهر ترکیه برای افتتاح حساب بانکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.( ۹۰۵۳۸۲۰۰۶۹۹۴) آنها راهنمایی های دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس از اخذ ویزاهای مختلف ترکیه و اقامت به مدت چندین سال در کشور با روش‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، خرید ملک ترکیه و غیره، می‌توان برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد.

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان