مراحل انتقال سند هنگام خرید ملک

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
مراحل انتقال سند هنگام خرید ملک

فهرست مطالب

مراحل انتقال سند

 

فرآیند خرید ملک در ترکیه

طبق تبصره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره تصویب ۲۶۴۴   در ۱۸ ماه می سال ۲۰۱۲ تملک و خرید اراضی برای تمامی اتباع خارجی در ترکیه بلا مانع اعلام شد.  خریدار می بایست دارای تابعیت یکی از کشور های مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد. اتباع ایرانی جزو شهروندان مجاز به خرید ملک در ترکیه می باشند. برای خرید رسمی ملک در ترکیه در مرحله اول پس از بازدید ،انتخاب و بررسی ملک مورد نظر ( سند،پایان کار و موارد دیگر) قرارداد اولیه یا همان قولنامه در دفتر املاک نوشته شده و به انضای طرفین قرارداد میرسد. در این مرحله مبلغی از قرارداد ( ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو ) توسط خریدار به  فروشنده داده میشود. پس از این مرحله شرکت املاک موظف است به اداره ثبت اسناد و املاک رجوع کرده و جهت فروش ملک پرونده جدید باز کند. مالک و یا وکیل قانونی  می بایست، درخواست خود مبنی بر ارائه اقدامات مقدماتی انتقال سند را پیش از انجام هرگونه عقدی در سازمان ثبت اسناد و املاک ارائه کند. در صورت عدم ارائه درخواست در زمان مقرر، انتقال سند با تاخیر مواجه خواهد شد.

مدارک لازم برای خرید ملک به صورت وکالت نامه ای

اگر ملک به صورت وکالت نامه ای خریداری می شود نیز اصل وکالت نامه به همراه ترجمه به تائید سفارت ترکیه در ایران رسیده و می بایست از روز ارائه درخواست در پرونده قرار بگیرد.

  • مدارک مورد نیاز جهت انتقال سند
  •  یک قطعه عکس 6*4فروشنده
  • دو قطعه عکس6*4 خریدار که می بایست حداثکر مربوط به ماه پیش باشد.
  • شماره مالیاتی ترکیه که از اداره مالیات ترکیه دریافت می شود.
  • اصل و ترجمه تائید شده پاسپورت خریدار و یا خریداران.
  • ارائه مدارک مترجم رسمی که از خود مترجم دریافت می گردد.

ارائه اصل و ترجمه تائید شده وکالت نامه (در صورت خرید وکالتی)

  • سند ملک مورد نظر و یا نامه تاییده سازمان ثبت اسناد در مورد احراض مالکیت، مالک با جزییات کامل آدرس، مساحت و محل واقع شدن ملک با مختصات
  • پاسپورت با ارائه ترجمه رسمی به زبان ترکی
  • برگه پایان کار و تسویه حساب مالیات-عوارض از شهرداری مربوطه
  • ارائه بیمه نامه اجباری زلزله ویلا،خانه،آپارتمان، دفتر
  • حضور مترجم رسمی همزمان و دو شاهد در صورت عدم صحبت طرفین به زبان ترکی استانبولی

خرید ملک در ترکیه و مراحل انتقال سند

اقدامات بعد از آماده شدن مدارک

معمولا پس از آماده شدن مدارک انتقال ملک ، در اداره ثبت اسناد و املاک ترکیه ، به مالک یک پیامک ارسال شده و تاریخ امضا و انتقال سند را در آن مشخص می نمایند،واگر ملک مورد نظر هر گونه مشکلی از قبیل بدهی،وام،محدودیت ،در رهن بودن ویا موردی دیگر داشته باشد ،سند صادر نمی گردد و انتقال انجام نمی شود. در تاریخ مشخص شده مالک به همراه خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و پس از دریافت مابقی پول اقدام به امضای مدارک ، در حضور مامور اداره ثبت و مترجم رسمی فارسی زبان کرده و به این صورت انتقال ملک انجام می گیرد.(برای خارجیانی که به زبان ترکی تسلط ندارند حضور مترجم رسمی و مورد تایید اداره ثبت اسناد الزامی است). مدارک مترجم در روز اول مراجعه مالک و خریدار به اداره ثبت اسناد و املاک  می بایست در پرونده قرار گیرد. پس از امضا، سند اصلی توسط خریدار در همان روز دریافت می گردد. پس از دریافت سند می توانید برای اقامت ترکیه از طریق خرید ملک اقدام کنید.

 

هزینه های انتقال مالکیت

مالیات انتقال سند در ترکیه ۴% مبلغ ارزش ملک می باشد. در قانون نقل و انتقالات اسناد ترکیه به صراحت نقل شده میزان مالیات پرداختی باید در بین طرفین (خریدار و فروشنده) به صورت مساوی برای پرداخت تقسیم شود. روش های پرداخت توافقی نیز امکان پذیر می باشد. شایان ذکر است، قیمت های ذکر شده در بالا، فقط برای اطلاع شما می باشد، احتمال کاهش و یا افزایش هزینه ها در زمان خرید ملک توسط شما امکان پذیر می باشد. برگه انتقال مالکیت (تاپو)مهمترین مدرک مورد نیاز خریدار می باشد، که باید در هنگام اخذ آن به تمامی جزییات ذکر شده در آن دقت کرد.البته معمولا اشتباهی در ان وجود ندارد.  از جمله وضعیت مالکیت، تاریخ انتقال

شرکت مهاجرتی شایان این افتخار را دارد که تمام هموطنانی را که تصمیم به سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در استانبول را دارند از ابتدا تا انتهای راه به منظور  جلوگیری از هرگونه مشکل قانونی یا مواجهه باافراد سودجو همراهی کرده و مراحل آن را برای هموطنان عزیز آسانتر کند.

خرید ملک و مراحل انتقال سند

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان