اگر قصد خرید ملک در ترکیه را دارید یکی از بهترین گزینه‌هایی که پیش پای شما عزیزان می‌باشد خرید ملک در ترکیه با وام بانکی می‌باشد، در این صورت باید ابتدا با شرایط این کار آشنا شوید. اعطای وام بانکی در کشور ترکیه شرایط خاصی را داراست و شما با رعایت این شرایط می توانید اقدام به خرید ملک در ترکیه کنید.برای این کار بانک عامل بعد از بررسی شرایط میتواند 75 درصد ارزش ملک شما را به متقاضی تسهیلات ارائه نماید، باز پرداخت این تسهیلات معمولا ۱۰ ساله می باشد.

همان‌طور که در بسیاری از مطالب سایت شایان به این موضوع اشاره شده است که مهاجرت به ترکیه و دریافت اقامت این کشور در راه و روش‌های زیادی پیروی می‌کند که می‌تواند مسیر مهاجرت را برای شما عزیزان بسیار هموارتر کند و بتوانید با کمترین هزینه و زمان به ترکیه مهاجرت کنید خرید ملک در ترکیه با وام بانکی 2024 هم یکی از روش‌هایی می‌باشد که می‌تواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه شما را به خواسته‌ی خود برساند که از دیدگاه سرمایه گذاری در ترکیه هم می‌تواند مزیت‌های بسیار زیادی را برای شما عزیزان در پی داشته باشد؛ اما این پایان کار نیست.

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید روش‌های زیادی وجود دارد که متناسب با شرایط و نیاز شما می‌تواند بسیار برای شما عزیزان به صرفه‌تر باشد، از این رو پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با کارشناسان موسسه مهاجرتی شایان در ارتباط باشید تا با بروزترین اطلاعات و آنالیز دقیق شرایط و نیاز شما بهترین راه‌ را به صورت کاملا رایگان پیش پای شما عزیزان بگذارند و در صورت تمایل تا انتهای مسیر همراه شما باشید؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس 00905382006994 در ارتباط باشید.

خرید ملک در ترکیه با وام بانکی 2024 / مدارک و شرایط خرید ملک

سیاست دولت ترکیه برای اعطای تسهیلات مسکن ،خودرو و سایر امکانات از طریق سیستم اعتبار سنجی یا کردیت از طریق بانکهای عامل متفاوت می باشد. در این سیستم اعتبار شما را از طریق ترنورمالی کسب کارشما ،سود خالص کسب کار شما، در صورت شاغل یا کارمند بودن حقوقی که دریافت می کنید و در اخر املاک ومستغلات منقول و غیر منقول شما مورد ارزشیابی قرار میدهد؛ ایرانیان برای استفاده از مزایای کردیت برای خرید ملک در ترکیه با وام بانکی دو راه اساسی پیش رو دارند:

  1. باید از طریق ثبت شرکت در ترکیه،کسب کاری برای خود راه اندازی کنند و سپس مجوز کار دریافت کرده ،طی سال اول ترنور مالی شرکت را افزایش داده و مالیات پرداخت کنند. تا طی دوره مالی سال اول شرکت سود ده بوده و بانک عامل را برای اعطای کریدیت مناسب توجیه کنند.
خرید آپارتمان با وام بانکی در ترکیه

خرید ملک با وام در ترکیه؛ مسیری هموار برای یک زندگی جدید

البته برای این ارزش گذاری نماینده ای از بانک مورد نظر شما برای بازدید از ملک شما فرستاده خواهد شد؛ همچنین نکته قابل توجه دیگر مبلغ باز پرداخت شماست که حداکثر مبلغی که برای باز پرداخت اقساط وام بانکی تعیین می گردد معادل پنجاه درصد از حقوق یا درآمد ماهانه متقاضی می باشد و مدت زمان اقساط نیز در هنگام استفاده از تسهیلات بانکی حداکثر ۱۵ سال طول می کشد‌.
نکتۀ دیگری که در خرید ملک در ترکیه با وام بانکی باید به آن توجه کرد:

  1. امکان پرداخت این نوع وام ها به صورت ارزی است. یعنی شما می توانید به جای لیر پول  را یورو یا پوند انتخاب کنید‌؛ علاوه بر این ها در صورت انصراف از گرفتن وام  و داشتن قصد تسویه وام خود با بانک ، باید مبلغی بصورت جریمه به بانک پرداخت  نمایید؛ طبق این قانون جریمه اگر اقساط باقی مانده شما به بانک کمتر از 36 قسط باشد : شما موظفید 1% از کل مبلغ وام را بصورت جریمه به بانک پرداخت کنید و در صورتیکه که بیش تر از 36 قسط باقی مانده باشد 2% جریمه علاوه بر باقی مانده مبلغ وام از شما دریافت خواهد شد .
خرید ملک در ترکیه با وام بانکی

مدارک لازم جهت دریافت وام جهت خرید آپارتمان در ترکیه با وام بانکی

  • تکمیل فرم های بانکی
  • اصلا پاسپورت
  • شماره مالیاتی، برای دریافت شماره مالیاتی به اداره مالیات ترکیه مراجعه کنید
  • تهیه گواهی عدم بدهی بانکی ایران و باید به تایید سفارت رسیده باشد
  • پرینت رفتن از گردش حساب در ایران
  • ارائه فیش حقوقی فرد در صورت کارمند یا بازنشسته بودن
  • تهیه گزارش معتر از میزان درامد ماهانه
  • تمامی مدارک فرد باید ترجمه رسمی شود و به تایید سفارت ترکیه در ایران رسیده باشد
مهاجرت به ترکیه

اقامت کاری یکی از روش‌های خرید ملک با وام در ترکیه

اقامت کاری خود را از طریق شرکت دیگری انجام دهید که در این روش حقوق دریافتی ،املاک و مستغلات ملاک قرارداده میشود.

در صورتیکه دارای شرایط فوق هستید :

ابتدا و در قدم اول میبایست درخواست خود مبنی بر دریافت وام را،به بانک مورد نظر ارائه  کنید؛ بعد از ارائه درخواست از سمت شما ، بانک درخواست شما را ارزیابی می کند؛ نکته ای که باید هنگام درخواست برای خرید ملک در ترکیه با وام بانکی به آن توجه داشته باشید:

حداکثر مبلغ پرداختی توسط بانک برابر با هفتاد و پنج درصد  از کل ارزش ملک است.

سن مناسب برای خریدملک با وام بانکی:

زمانی که تصمیم به خرید ملک در ترکیه با وام بانکی را دارید باید سن شما بین ۲۵ تا ۷۰ سال باشد؛ همچنین اگر ملک مورد نظر شما قرار است دو مالک داشته باشد، در هنگام درخواست برای وام بانکی هر دو مالک باید به صورت جداگانه فرم های بانکی را تکمیل کنند. یکی از راههای جایگزین خرید ملک در ترکیه با وام بانکی خرید ملک در ترکیه از پروژه های در حال ساخت  است‌. زیرا شما هنگام خرید پروژه ها در حال ساخت مبلغ 20 تا 30 درصد را به عنوان پیش پرداخت می پردازید ، بقیه مبلغ را بر طبق جدول زمان بندی پروژه و همچنین بر اساس توافق با صاحب پروژه به صورت اقساط پرداخت خواهید کرد .مزایای این روش این است که نیاز نیست مثل سودهای بانکی، سود بیشتری پرداخت کنید.

راه جایگزین دیگر:

شما می توانید اقدام به خرید پروژه های آماده تحویل کنید که به مشتری خود شرایط خرید 1 تا 5 ساله می دهند و سند ملک پس از تسویه کامل به نام مشتری می زنند. در این موارد شرایط پرداختی به صورت توافقی تنظیم می شود.

خرید آپارتمان با وام بانکی در ترکیه

سخن آخر

در این مقاله سعی بر این داشتیم تا با ارائه بهترین روش‌های خرید ملک در ترکیه با وام بانکی به شما عزیزان این امکان را دهیم تا با دیدی بازتر اقدام به خرید آپارتمان در ترکیه با وام بانکی کنید، اما به این نکته توجه داشته باشید که در تمام طول این مسیر کمک گرفتن از کارشناسانی متخصص که بروزترین اطلاعات را در اختیار داشته باشند می‌تواند به شما عزیزان در این روند کمک شایانی کند.