سفر به کاپادوکیا در ترکیه | منطقه زیبا و تاریخی کاپادوکیا

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
سفر به کاپادوکیا در ترکیه | منطقه زیبا و تاریخی کاپادوکیا

فهرست مطالب

سفر به کاپادوکیا در ترکیه | منطقه زیبا و تاریخی کاپادوکیا

تاریخچه کاپادوکیا ترکیه

(سفر به کاپادوکیا در ترکیه )

فرسایش در طول قرن ها، چشم انداز باور نکردنی دره گورمی ترکیه و کاپادوکیا را شکل داد اما هزاران سال پیش انسان ها از مادر طبیعت رد شدند و شروع به ساختن یک مجتمع مسکونی و تونل های باورنکردنی در دل سنگ های نرم این منطقه کردند. در آغاز قرن چهارم میلادی، یک تمدن شهری، اما به صورت زیرزمینی، در اینجا ساخته شد.

فوران های آتشفشانی در این ناحیه باستانی، باعث شده که خاک این منطقه با خاکستر ضخیم پوشیده شود. این سنگ های نرم آتشفشانی با ضخامت ۱۰ متر، توف tuff نامیده می شوند. باد و آب در طول سال ها، با بخش های نرم رویی این سنگ ها را برده اند و تنها بخش های سخت آن ها را بر جای گذاشته اند. این قسمت ها به شکل های مخروطی، ستونی، قارچ مانند و دودکشی و با ارتفاعی حدود ۴۰ متر تا اسمان پیش رفته اند.پ

در اوایل دوران هیتیته، حدود ۱۸۰۰ تا ۱۲۰۰ قبل از میلاد در منطقه گرومه انسان ساکن شد. بعدها منطقه کاپادوکیا ترکیه به راحتی مرز بین امپراتوری های بزرگ شد؛ در ابتدا مرز یونانیان و ایرانی ها و بعدها یونانیان بیزانتین شد. این موقعیت های سیاسی اهمیت مخفی شدن در این ناحیه را برای مردمی که در اینجا زندگی می کردند، بالا برد. در نتیجه، شروع به کندن زمین و ساخت شهرهای زیرزمینی کردند.

این سایت در دوران اولیه مسیحیت، پناهگاهی مذهبی شد. در قرن چهارم، مسیحیانی که از آزار و اذیت حکومت رم فرار کرده بودند، وارد کاپادوکیا ترکیه شدند و جوامع مسیحی را در اینجا تاسیس کردند. در قسمتی از این سایت، آثاری مربوط به دوران اولیه مسیحیت را می توانید ببینید. راهب ها، به اینجا آمدند و کاخ ها و صومعه ها را گسترش داده و نقاشی دیواری بیزانتی به نام فرسکو را در کلیساهای درون غارها کشیدند. این کلیساها مربوط به قرن هفتم میلادی هستند و به دلیل اینکه در انزوا قرار داشتند همچنان سالم باقی مانده اند.

همه غارها و قسمت های کاپادوکیا ترکیه موزه نیست و بعضی از آن ها همچنان به عنوان خانه برای بسیاری از مردم ترکیه استفاده می شوند. بنابراین حواستان را جمع کنید که به کجا وارد می شوید. بعضی از این خانه ها نیز به عنوان هتل مرمت و بازسازی شده و می توانید حتی شب را در آن ها بگذرانید. هر چند فرسایش با آسیب های طبیعی باعث شکل گیری این سایت میراث جهانی شده است اما با ورود تکنولوژی و بعضی از امکانات زندگی مدرن، به این سایت ها آسیب های فراوانی وارد شده است.

در بالاترین نقطه پارک ملی گورمه Göreme و سایت های سنگی کاپادوسی Cappadocia، روستای اوچیسار نمایی بی نظیر را برایتان به نمایش می گذارد. سرزمین عجایب سنگی با شبکه ای از غارهای کنده توسط به دست انسان را در این منطقه می توانید ببینید؛ محوطه های زندگی، مکان های عبادت، اصطبل ها و انبارها همه را درون سنگ نرم کنده و به وجود آورده اند.

این منطقه برای طبیعت دوستان و ورزشکاران طبیعت نیز بسیار جذاب است. دوچرخه سواران کوهستانی در طول زمین های ناهموار این منطقه دوچرخه سواری می کنند.

40131023525 9267db2b75 b - سفر به کاپادوکیا در ترکیه | اطلاعات در مورد شهر زیبای کاپادوکیامیلیون ها سال پیش بر اثر فرسایش باد و آب، سنگ های نرم کاپادوکیا ترکیه به شکل جنگل های کله قارچی شکل گرفته اند، که به آن ها “دودکش های پری” می گویند.  در میان تنوع این سنگ ها و بر بالای آن ها می توانید حرکت کنید: بالون هوای گرم در بالای چشم انداز قله ها و باغ های میوه این ناحیه به پرواز در می آیند که هر توریست و گردشگری مانند شما می توانند بر آن ها سوار شوند. چشم انداز سنگی این منطقه در کاپادوکیا ترکیه با شبکه های شهرک های باستانی زیرزمینی و نمونه های برجسته ای از هنر بیزانسی پر شده است.

  • برگزاری رقص سما در این ناحیه

رقص آیینی فرقه صوفی، شاخه ای عرفانی از اسلام، در ۷۰۰ سال پیش در شهر قونیه توسط شاعر فارسی مولانا ملقب به رومی ساخته شده است. تمرین کنندگان، که توسط مسافران اولیه اروپایی که به این شهر سفر می کردند “چرخش دراویش” خوانده شدند، معتقدند که عمل مکرر چرخیدن در این رقص به آن ها اجازه می دهد که بدن زمینی خود را فراموش کنند و به خدا نزدیکتر شوند.

چه زمانی برای بازدید مناسب است؟

کاپادوکیا تقریبا در مرکز ترکیه و در ارتفاعات بالا قرار گرفته است. آب و هوایی خشک و گرم در تابستان و از طرفی سرد و پر برف در زمستان دارد. بنابراین بهترین زمان برای رفتن به این ناحیه پاییز و بهار است

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان