شهر زیبایGAZIANTEP(غازی عینتاب)در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
شهز غازی عینتاب
شهر زیبایGAZIANTEP(غازی عینتاب)در ترکیه

فهرست مطالب

غازی عینتاب از قدیمی ترین شهرهای ترکیه به شمار می آید و از مراکز مهم پرورش پسته و آجیل، باغ و تاکستان زیتون نیز می باشد. غازی عینتاب در 185 کیلومتری شهر آدانا قرار دارد. این شهر علاوه بر جذابیتهای گردشگری، سومین شهر صنعتی ترکیه هم محسوب می‌شود و به همین دلیل مقصد مهاجرت بسیاری از مردم ترکیه به خصوص از شرق این کشور است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این شهر داشتن فرودگاه می باشد، مسافران با تهیه بلیت می توانند بدون نگرانی به غازی عینتاب سفر کنند. جمعیت این شهر 2 میلیون نفر می باشد و مساحت آن حدود 7 هزارکیلومتر مربع می باشد.

همچنین بخوانید: معرفی منطقه بیلیک دوزو استانبول

شهر غازی عینتاب

آب و هوای غازی عینتاب

آب و هوای غازی عینتاب از نوع گرم و معتدل است. بارش عمدتا در زمستان رخ میدهد و بارش بیشتر به شکل باران است. دمای هوا به ندرت به زیر صفر می رسد و حداکثر دما در تابستان حدود 37 درجه است. اگر دوست دارید در هوای گرم به غازی عینتاب سفر کنید پیشنهاد میکنیم که ماه جولای را انتخاب کنید که دمای هوا در این ماه به 37 درجه خواهد رسید. و اما افرادی که دوست دارند در هوای سرد به این شهر سفر کنند ماه ژانویه از سردترین ماه ها می باشد که دمای هوا به 1 درجه هم رسیده است. باران و مه این شهر دیدنی است.

اقامت درهتل های غازی عینتاب

اگر به دنبال هتلی مجلل و با چشم انداز زیبا هستید، هتل Grand Hotel Gaziantep گزینه مناسبی برای شما است. این هتل پنج ستاره دارای باشگاه مجهز می باشد و شما به مکان های دیدنی شهر نیز دسترسی دارید و می توانید به راحتی بعد از گردش در مکان های دیدنی به هتل برگردید و استراحت کنید. دومین هتل مدرن دیوان می باشد که شامل امکانات بیشتری از جمله استخر سرپوشیده و رستوران دارد. هتل بعدی که معرفی خواهیم کرد هتل Hampton می باشد این هتل در رده متوسط قرار دارد و اما سالن ورزشی دارد و درون هتل را با عتیقه جات های قدیمی تزئیین کرده اند.

همچنین بخوانید: لوکس ترین هتل های استانبول با بهترین قیمت

هتل های غازی عینتاب

راه های سفر به غازی عینتاب

فرودگاه بین المللی غازی عینتاب از مقاصد مختلف اروپا و آسیا پرواز می پذیرد و همچنین مقاصد داخلی تقریبا هر شهر مهمی در ترکیه را به آنتب پیوند می‌دهد. فرودگاه اوگوزلی با کد GZT در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. اگر در مورد هزینه مهاجرت به ترکیه با هواپیما سوال دارید می توانید روی کلمه لینک شده کلیک کنید.

حمل و نقل عمومی در غازی عینتاب

شهر آنتپ هنوز مترو ندارد. پروژه مترو غازی عینتاب در حال حاضر در حال انجام است. با این وجود اتوبوس و تاکسی در نقاط مختلف شهر در دسترس هستند. برای استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی می‌توانید از Gaziantep Kart استفاده کنید. این کارت علاوه بر حمل و نقل عمومی به شما امکان استفاده در موزه ها و بسیاری از مکانهای عمومی هم می دهد.

جاذبه های غازی عینتاب

شهر غازی عینتاب از قدیمی ترین مناطق ترکیه است. در این شهر شما می توانید آثار تاریخی را به شکل اصلی یا بازسازی شده مشاهده کنید. با این حال اکثر مردم آنتپ را به غذاها و شیرینی‌هایش می‌شناسند. به خصوص که بهترین باقلوای کل ترکیه را در این شهر پیدا می کنید.

1- موزه موزاییک Zeugma

این موزه یک شاهکار هنری است. این مکان محل نمایش قدیمیترین موزاییک هایی است که از حفاریهای منطقه Belkis-Zeugma به دست آمده اند. در زمان افتتاح این موزه در سال 2012 بزرگترین موزه موزاییک جهان بود. بسیاری از این موزاییک ها مربوط به ویلاهایی است که زمان ساخت آنها به دوره روم باستان باز می گردند. برخی از آثار این موزه در نوع خود از بهترین نمونه های جهان هستند. این موزه در خیابان Sehitkamil قرار گرفته است.این موزه دوشنبه‌ها تعطیل است. ساعت کاری از ماه آپریل تا اکتوبر از 8صبح تا 6:30 عصر است. از ماه نوامبر تا مارچ از 9 صبح تا 5 عصر. هزینه ورودی این موزه 10 لیر است. یک راه دسترسی به این موزه سوار شدن به اتوبوس شماره 5 در خیابان İstasyon مقابل بوفه یاشار است.

همچنین بخوانید: کمیسیون املاک ترکیه

موزه موزاییک Zeugma

2- قلعه غازی آنتپ – Gaziantep Citadel

این قلعه سلجوقی مربوط به قرن 12 و 13 و نمادی از تاریخ و معماری غازی عینتاب است. با اینحال تاریخ اولیه ساخت این قلعه به بسیار دورتر (حدود 3600 سال پیش از میلاد مسیح) باز می‌گردد که در زمان امپراطوری ژوستینیان در دوره بیزانس بازسازی شد. محل قرارگیری این قلعه درست در مرکز شهر در منطقه Kanber Sokak است. هم اکنون داخل این موزه بازسازی شده و بخش‌هایی هم همچنان در حال بازسازی هستند. از این قلعه نمای زیبا و وسیعی به نقاط مختلف شهر مقابل دیده شماست. ساعت بازدید 8:30 صبح تا 4:30 عصر و ورودی برای بازدید از این قلعه 1 لیر است.

3- موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی آنتپ اگرچه موزه کوچکی است، اما برای دوستداران تاریخ کهن منطقه بسیار جذاب است. آثار موجود در این موزه از سایتهای باستانی مختلف اطراف غازی عنتاب جمع آوری شده‌اند. به خصوص آثار متعلق به دوره هیتی ها. این موزه در خیابان İstasyon قرار دارد.

همچنین بخوانید: جریمه اضافه ماندن در ترکیه

موزه باستان شناسی

4- بازار سرپوشیده – Zincirli Bedesten

بازار سرپوشیده غازی آنتپ به دوره عثمانی متعلق است و بیش از 237 سال از عمرش می گذرد. این بازار از دیرباز محلی برای خرید و فروش مایحتاج مردم و همچنین تجارت و صنایع بوده. هم اکنون اما بیشتر جنبه توریستی و انتقال فرهنگ و تاریخ آن مد نظر است و با اینکه هنوز هم فروشگاه های زیادی در آن وجود دارد، اما همچون گذشته هدف اصلی تجارت نیست. بخشی از این بازار هم مربوط به مسگرها است. صنعتی که بیش از 500 سال در این منطقه قدمت دارد.

5- باغ وحش غازی عینتاب

بزرگترین باغ وحش ترکیه در آنتپ قرار دارد. فضایی با وسعت 100 هکتار که بخشی از آن را فقط می توان با خودروهای مخصوص توریستها عبور کرد. در این باغ وحش بیش از 6800 حیوان از 250 گونه مختلف جانوری وجود دارد که بخشی از آنها در فضای باز هستند. آکواریوم و بخش پرندگان این باغ وحش از پرطرفدارترین بخشهای آن هستند. همچنین فضاهایی وجود دارد که می توانید زیراندازی بیندازید و استراحت کنید یا فروشگاه‌هایی برای خرید تنقلات. ساعت بازدید از 9 صبح تا 5 عصر است. ورودی این باغ وحش 100 لیر است.

غذاهای معروف غازی عینتاب

غذاها در غازی آنتپ رنگ و بو و مزه دیگری دارند. دلیل آن هم حضور تاریخی اوغوزها، کردها و عربهاست که در ترکیب با فرهنگ ترکی، منجر به پدید آمدن غذاهایی استثنایی شده است. از طرفی دیگر هر کسی که بخواهد به این شهر سفر کند یک کلمه را باید یاد بگیرد، fistic به معنی پسته. در غازی آنتپ بیش از 180 شیرینی فروشی وجود دارد که بهترین باقلوای پسته‌ای ترکیه را می‌پزند. یکی از غذاهای محبوب و متنوع این شهر، کوفته است. کوفته در غازی عینتاب در انواع چیغ، ایچلی، عدسی، ترش و با ماست وجود دارد. غذاهای این منطقه معروفند که تندتر و پر از ادویه هستند. اما به غیر از غذا، شیرینی های آنتپ هم معروفند. معروفترین آنها باقلوای پسته‌ای است. اما بورمالی، کونفه و کادایف هم از دیگر شیرینیهای خوشمزه این شهر هستند.

همچنین بخوانید: وکیل خرید ملک و انجام امور مهاجرتی ترکیه

غذاهای معروف غازی عینتاب

5/5 - (2 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

  • سلام. متأسفانه این شهر دیدنی با زلزله مهیب 17 بهمن 1401 آسیب شدید دید طوریکه به خرابه تبدیل شده و جمعیت زیادی در آن کشته و مجروح شدند. یک چیزی مثل رودبار و بم در ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان