غذاهای معروف استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
غذاهای معروف استانبول

فهرست مطالب

غذاهای معروف استانبول

در این بخش می خواهیم بهترین غذاهای لذیذ استانبول را برای شما معرفی کنیم,امیدواریم شما که قصد سفر به استانبول و یا اقامت در ترکیه را دارید از این غذاهای معروف تست کنید و در زمان احساس گرسنگی، شکم خود را نیز با هزینه‌ی اندک سیر کنید.

۱. سیمیت (Simit)

سیمیت یکی از غذاهای معروف استانبول می باشد که اگر از کسانی که به استانبول سفر کرده اند ,بپرسید حتما آنها سیمیت را تست کردند,این غذای خیابانی در خیابان های استانبول و کنار اسکله زیاد وجود دارد. این نان تازه‌‌ که با کنجد غلت خورده و در مجاورت حرارت آتش، برشته شده است توسط مردهایی فروخته می شود که با سبک قدیمی ,یعنی این نان ها را روی سرشان در یک سینی بزرگ برای فروش گذاشته اند.

این فروشندگان در خیابان های استانبول که با صدا زدن ” ! Taze simit ” مشتریان را جذب می کنند .معنای این کلمه یعنی سیمیت تازه !

قیمت این نان ها ۱ یا ۲ لیر می باشد.همچنین شما می توانید همراه با سیمیت ها با پنیر، گوجه، گردو و زیتون سیاه میل کنید.

۲. بالیک اکمک (Balik-Ekmek)

یکی دیگر از غذاهایی که تا حالا تست نکرده اید ولی در استانبول میتوانید تست کنید ،بالیک اکمک می باشد.این غذا بیشتر در مجاورت ساحل ماننده سواحل ” کاراکوی ” (Karakoy) و ” امینونو ” (Eminonu) می توان در دکه های خیابانی بخرید ,البته در رستوران ها هم وجود دارد که به خوشمزگی دکه های خیابانی نمی باشد.بالیک اکمک ماهی تازهی است که بر روی آتش کباب شده است .این غذا بصورت ساندویچ است که شما می توانید همراه با نوشیدنی ” Şalgam suyu از این غذای دریایی لذت ببرید.

۳. لهمجون (Lahmacun)

یکی از غذاهایی که فروش زیادی در ترکیه دارد, لاه ماجون است.این غذا که تشکیل شده از گوشت چرخ شده,پیاز، کوجه فرنگی و جعفری که این ها را بر روی خمیری برشته و نازک مانند پیتزا ریخته اند و درون تنور برای پخته شدن قرار می دهند.

اگر بخواهیم یکی از بهترین لهمجون ترکیه ( پیتزای ترکی ) برای شما معرفی کنیم , لهمجون خلیل (Halil Lahmacun) و بُرسام تاش فیرین (Borsam Tas Firin) در محله‌ی کادی کوی (Kadikoy) و فیستیک کباب (Fistik Kebab) در محله‌ی آرناووت کوی (Arnavut Koy) است.

۴. دوروم (Durum)

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و میان وعده بسیار لذیذ خیابانی ترکیه  ,دوروم می باشد.این غذا از از مرغ یا گوشت کبابی است که همراه با پنیر یا انواع سبزیجات که بصورت ساندویچ که با نانی شبیه به لواش لقمه ای صرف می شود.یکی از بهترین دوروم های استانبول را می توان در میدان معروف تاکسیم استانبول میل کرد.

۵میدیه دولما (Midye Dolma)

یکی دیگر از غذاهای پر طرفدار در استانبول که توریست های زیادی را جذب خود کرده اند,میدیه دولما می باشد.میدیه دولما از ترکیبی از نصف صدف دریایی و برنج بسیار تندی است که با لیموی تازه تهیه می شود.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان