معادل سازی مدارک در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
معادل سازی مدارک در ترکیه

فهرست مطالب

ترجمه مدارک به ترکی یا معادل سازی مدارک تحصیلی در ترکیه یکی از روش‌های بسیار مورد استفاده و مرسوم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور می‌باشد. به همین علت ما در وبسایت شایان کو تمام تلاش خود را بر این قرار داده‌ایم تا اطلاعات مورد نیاز شما را جمع آوری کرده و در بهترین شکل ممکن در اختیارتان قرار دهیم. در این مطلب به بررسی جهات مختلفی از اقامت ترکیه، شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه، خرید ملک در استانبول، تحصیل در ترکیه، ثبت شرکت ترکیه و از همه مهمتر که برای ما الویت بیشتری دارد ترجمه مدارک به ترکی می‌پردازیم. اگر که قصد تحصیل در ترکیه دارید و به دنبال روشی برای تبدیل مدارک خود می‌باشید حال بهترین زمان برای اینکار است. با ما همراه باشید تا از 0 تا 100 اینکار مطلع شوید.
بهتر است بدانید که ما در این مطلب نهاد را بر این قرار داده‌ایم که شما درباره‌ی هیچ یک از موارد گفته شده اطلاعی ندارید، پس به همین علت از ساده‌ترین چیز‌ها شروع می‌کنیم.

معادل سازی (ترجمه مدارک به ترکی یا دنکلیک) مدارک تحصیلی چیست؟

ترجمه مدارک به ترکی یا همان دنکلیک مدارک تحصیلی، از ابتدایی تا دبیرستان توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ترکیه صورت می‌‌گیرد. باید این مورد را در نظر داشته باشید که در کشور ترکیه تحصیلات قبل از دانشگاه شامل 12 پایه تحصیلی می‌باشد، بنابراین اگر شما فارغ‌التحصیل نظام قدیم هستید حتما باید مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی را برای معادل‌سازی مدارکتان در ترکیه ارائه دهید.

اما در صورتی که نظام جدید هستید فقط کافی‌ست دانشنامه و ریزنمرات پایه 12ام تحصیلی را برای امور مربوط به دنکلیک ارائه دهید. فراموش نکنید که ارائه دانشنامه و ریزنمرات برای امور مربوط به تطبیق واحد الزامی است. یکی از نکات مثبت دنکلیک مدارک ابتدایی تا دبیرستان این می‌باشد که دریافت این معادل سازی به صورت کامل برای افراد متقاضی رایگان می‌باشد.

همچنین بخوانید: قیمت خانه در استانبول به پول ایران

معادل‌ سازی (دنکلیک) مدارک دانشگاهی

اگر که به تحصیل در ترکیه، اقامت ترکیه و شهروندی در ترکیه علاقه‌مند هستید شما باید در مرحله‌ی اول اقدامات مختلفی را انجام دهید تا بتوانید معادل‌سازی مدارک را انجام دهید. موردی که شاید درباره‌ی آن اطلاع نداشته باشید این است که معادل سازی مدارک دانشگاهی توسط سازمانی به نام Yok انجام می‌گیرد که در اصل سازمان آموزش عالی کشور ترکیه می‌باشد. مدت زمانی که شما برای تطبیق مدارک دانشگاه مهلت دارید با توجه به رشته‌ی تحصیلی شما کاملاً متفاوت می‌باشد. یکی از نمونه‌هایی که بسیار ملموس می‌باشد، رشته‌ی محبوب پزشکی در ترکیه می‌باشد. زمان یا مدت تطبیق این نوع از مدرک تا یکسال نیز طول می‌کشد درحالی که بقیه‌ی رشته‌ها تا حداکثر 6 ماه انجام می‌شوند. همچنین قابل توجه است که اپلای شدن و همچنین ترجمه مدارک به ترکی یا همان معدل سازی که توسط دانشگاه‌ها انجام می‌شود، تماماً به صورت آنلاین می‌باشد و بعد از حل شدن مشکلات و انجام پروسه، از طریف پست برای شما ارسال می‌شود و هزینه نیز از شما گرفته خواهد شد. پس قبل از انجام این کار به تمام جهات و نکات آن دقت کنید.

معادلسازی مدارک در ترکیه چه شرایطی نیاز دارد؟

بر اساس قوانینی که در کشور ترکیه حاکم می‌باشد، دپارتمان داخلی و دولتی آموزش عالی ترکیه، مسئول معادل سازی و تطابق مدارک تحصیلی متقاضیان برای صدور مجوز کار و ادامه تحصیل می‌باشد. معادل سازی یا همان ترجمه مدارک به ترکی باعث می‌شود تا داوطلبان در رشته‌های دلخواه خود در دانشگاه‌های ترکیه ادامه تحصیل دهند و یا بتوانند در حوزه تخصصی حرفه‌ای که خودشان به آن علاقه دارند در کشور ترکیه مشغول شوند و اگر علاقه داشتند اقامت ترکیه را کسب کنند و شهروندی ترکیه را هم پذیرش کنند. افراد و داوطلبانی که برای ادامه تحصیل خود در دانشگاه های ترکیه اقدام خواهند کرد و مدرک تحصیلی خود را از کشورهای دیگر اخذ می‌کنند، باید روند معادل سازی مدارک خود را در در کشور ترکیه انجام دهند.

همچنین بخوانید: حساب باز کردن در ترکیه و شرایط آن

مدارک مورد نیاز برای انجام امر دنکلیک یا معادل سازی مدارک

برای انجام امر معادلسازی یا دنکلیک، مدارک مختلفی مورد نیاز می‌باشد که در بخش زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. این موارد برای تحصیل در ترکیه و پزشکی در ترکیه مورد نیاز هستند.

  • همراه داشتن آخرین مدرک تحصیلی و دانشنامه تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی، کاردانی، کارشناسی و دکترا
  • همراه داشتن ترجمه اصل دیپلم به زبان ترکی
  • تکمیل فرم درخواست معادل سازی مدرک تحصیلی در ترکیه
  • داشتن مجوز اقامت قانونی در ترکیه
  • رسید واریز هزینه های معادل سازی مدرک تحصیلی در ترکیه
  • داشتن عکس و پاسپورت معتبر
  • داشتن مجوز اقامت کاری، موقتی، توریستی و یا حمایتی
برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان