مقایسه سرمایه گذاری ملک در ترکیه با قبرس و گرجستان

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
هزینه خرید ملک
مقایسه سرمایه گذاری ملک در ترکیه با قبرس و گرجستان

فهرست مطالب

این روز ها بسیاری از افراد در فکر مهاجرت و خروج از ایران هستند. مهاجرت دلایل بسیاری دارد اما بیشترین آمار ها مربوط به افرادی است که با قصد سرمایه گذاری مهاجرت می کنند. برای سرمایه گذاری مطمئن در خارج از کشور باید اطلاعات زیادی کسب نمود. زیرا سرمایه گذاری در هر منطقه و کشوری بازدهی بالایی ندارد. در این مقاله قصد داریم به مقایسه سرمایه گذاری در ترکیه با سرمایه گذاری در قبرس و گرجستان بپردازیم.

مردم تمایل دارند که به کشور های اروپایی و امریکایی مهاجرت کنند اما متاسفانه شرایط اخذ اقامت و سرمایه گذاری در این دو قاره بخصوص برای ایرانیان بسیار دشوار است. به همین دلیل مردم ترجیح می دهند از طریق اخذ اقامت در کشور های همسایه به این مهم دست بیابند. در سال های اخیر مهاجرت و سرمایه گذاری به کشور هایی نظیر ترکیه، گرجستان، قبرس و … بسیار زیاد شده است.

در این باره سوالات زیادی برای مردم پیش می آید:

  • کدام یک از این کشور ها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟
  • مهاجرت به کانادا و اروپا از طریق کدام یک از این کشور ها برای ایرانیان راحت تر است؟
  • سرمایه گذاری در ترکیه بهتر است یا در گرجستان؟
  • زندگی در کدام یک از کشور های مذکور برای ایرانیان بهتر است؟

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

خرید ملک در ترکیه

موقعیت کشور ترکیه

ترکیه و همسایگی با ایران: همانطور که می دانید، کشور ترکیه در همسایگی ایران واقع شده است. نیمی از این کشور بزرگ در اروپا و نیمی دیگر از آن در آسیا قرار دارد. همچنین کشور ترکیه یکی از کشور های مهم و تاثیر گذار در خاورمیانه می باشد. ترکیه و ایران روابط تجاری و اقتصادی با یکدیگر دارند. همچنین اغلب مردم ایران، در میان کشور های همسایه ترجیح می دهند برای سفر و گذراندن تعطیلات خود به ترکیه سفر کنند. این کشور از نظر فرهنگ، دین، نوع زندگی و … بسیار شبیه به ایران است. به همین دلیل است که مردم این کشور را برای مسافرت انتخاب می کنند. زیرا با اینکه یک کشور خارجی است اما احساس راحتی در آن دارند. استانبول بزرگترین شهر ترکیه و پایتخت این کشور می باشد. اغلب مراکز خرید و شرکت های بزرگ بین المللی در استانبول قرار دارند.

ترکیه یک کشور کاملا توریستی است در واقع صنعت اصلی این کشور موقعیت توریستی و گردشگری آن می باشد. حتی مردم کشور های اروپایی و امریکایی نیز برای گذراندن تعطیلات خود به ترکیه سفر می کنند که می توان دلایل آن را مقرون به صرفه بودن امکانات رفاهی، آب و هوای معتدل، تنوع هتل ها و اماکن تفریحی و … عنوان نمود.

سرمایه گذاری در ترکیه

ترکیه به مناسبت موقعیت جغرافیایی که دارد، مرکز بسیاری از صنایع است. به همین دلیل اغلب شرکت های بزرگ و برند های معتبر جهانی در این کشور حضور مستمر دارند. استفاده از صنعت توریست یک سرمایه گذاری پر سود و همیشگی است. حتی زمانی که ترکیه مورد حملات تروریستی قرار گرفته بود، از گردشگران این کشور کاسته نشده بود. آنکارا، استانبول، ازمیر و آنتالیا از شهر های مهم و بزرگ این کشور می باشند. سرمایه گذاری در ترکیه در این شهر ها بیشتر از شهر های دیگر ترکیه می باشد. بسیاری از شرکت های بزرگ ساختمان سازی در ترکیه حضور فعال دارند. هر روز به هتل ها و شهرک های مسکونی در شهر های مختلف ترکیه افزوده می شود. همچنین اقتصاد ترکیه روند رو به رشدی دارد که نشان دهنده آینده روشن سرمایه گذاران در این کشور است.

مقایسه سرمایه گذاری ملک در ترکیه با خرید خانه

دولت ترکیه در اواخر سال 2017 میلادی شرایط سرمایه گذاری برای اتباع خارجی را آسان نمود. از آن زمان تا به امروز ایرانیان بسیاری در این کشور ملک خریداری کرده اند. با خرید ملک به ارزش تعیین شده در ترکیه می توان اقامت ترکیه و شهروندی ترکیه را به دست آورد. به این ترتیب به شهروندان پاسپورت ترکیه نیز اعطاء می گردد. اغلب ایرانیان با هدف مهاجرت به کانادا و کشور های اروپایی با پاسپورت ترکیه، در این کشور سرمایه گذاری می کنند. اخذ مجوز اقامت و پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور بسیار آسان و در بازه زمانی کم امکان پذیر است. بسیاری از کسانی که در سال 2017 در ترکیه ملک خریداری نموده اند امسال پاسپورت ترکیه را بدست می آورند و می توانند به هر کجای دنیا به راحتی مهاجرت نمایند.

همچنین بخوانید: کمیسیون املاک ترکیه

گرجستان یا ترکیه

مهاجرت و سرمایه گذاری در گرجستان

گرجستان نیز مانند ترکیه یک کشور اروپایی آسیایی می باشد. این کشور از غرب با دریای سیاه و از سمت شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از سمت جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان همسایه است. پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان، تفلیس می باشد. این کشور نسبتا کوچک، و با جمعیت حدودا 4 میلیون نفر است.

همانطور که گفته شد، گرجستان نیز مانند ترکیه در دو قاره واقع شده است. به همین دلیل در سال های اخیر مقامات این کشور در صدد بودند تا به جمع کشور های عضو اتحادیه اروپا اضافه شوند. اما متاسفانه به دلیل برخی دلایل سیاسی هنوز این اتفاق رخ نداده است.

ین اصلی مردم گرجستان مسیحی ارتدکس، و زبان آنها زبان گرجی است. گرجستان در سال های گذشته مورد تهاجم بسیاری از دولت ها از جمله، عثمانی ها، روس ها و ایرانیان بوده است. آخرین جنگی که در مرز این کشور رخ داد، مربوط به سال 2008 و حمله روسیه بود. این گفته ها شاید برای شما مهم نباشد، اما دانستن آنها شما را در تصمیم گیری برای مقصد مهاجرت یاری می کند. گرجستان هنوز هم با برخی از همسایگان خود در نزاع و درگیری می باشد و این امر ممکن است به وقوع جنگ بی انجامد. شاید بتوان گفت دلیل اصلی که این کشور هنوز جز اتحادیه اروپا نشده است، همین باشد.

اقتصاد گرجستان

دولت گرجستان در سال های اخیر سعی نموده است با سامان بخشیدن به اقتصاد، این کشور را برای پذیرایی از سرمایه گذاران آماده کند. اما متاسفانه تا به امروز موفق نبوده است. تا پیش از سال 2017 میلادی شهروندان گرجستان فقط می توانستند به 67 کشور بدون ویزا سفر کنند. اما اخیرا این رقم افزایش یافته است. اعتبار پاسپورت گرجستان 47 می باشد. این در حالیست که اعتبار پاسپورت ترکیه 44 می باشد. بسیاری از کشور هایی که از طریق پاسپورت ترکیه می توان بدون ویزا به آنها سفر نمود با پاسپورت گرجستان امکان پذیر نیست.

گرجستان یک کشور تقریبا قدیمی با بافت باستانی است که در سال های اخیر به دلیل برگزاری کنسرت ها و فستیوال های سالانه توانسته است پذیرای تعداد زیادی گردشگر باشد. در این کشور اماکن تاریخی و باستانی بسیار زیاد است. دولت گرجستان نیز شرایط اقامت و سرمایه گذاری را در این کشور تسهیل بخشیده است اما آمار ها حاکی از آن است که افراد کمی در این کشور سرمایه گذاری نموده اند. دلیل آن هم واضح است، گرجستان در بازار های جهانی حضور پر رنگی ندارد به همین دلیل افراد تمایلی به سرمایه گذاری این کشور ندارند. همچنین اقتصاد گرجستان به نسبت کشور هایی مانند ترکیه قوی نیست. تعداد شرکت های بزرگ و برند های معتبر جهانی که در گرجستان حضور دارند بسیار کم می باشد.

شرایط زندگی و کار در گرجستان

چیزی که واضح است این می باشد که گرجستان یک کشور ثروتمند نیست پس نباید توقع زندگی با کیفیت و غنی را در گرجستان داشته باشیم. شرایط کار در این کشور نیز اوضاع چندان خوبی ندارد اغلب کارفرما ها ترجیح می دهند از نیروی کار گرجی استفاده کنند زیرا مردم گرجستان به زندگی ساده و حقوق پایین قانع هستند. در حالی که اغلب مهاجرانی که به این کشور سفر می کنند توقع حقوق بالا و زندگی خوبی را دارند. نباید اشتباه کنید زندگی در گرجستان همانند زندگی در اروپا نیست و مشکلات زیادی را به همراه دارد. خرید ملک در این کشور برای سرمایه گذاری و زندگی عاقلانه نیست. اقتصاد این کشور پیشرفت چندانی ندارد و سرمایه شما ممکن است به هیچ عنوان افزایش نیابد.

همچنین بخوانید: معرفی منطقه بیلیک دوزو استانبول

سرمایه-گذاری-در-قبرس

مهاجرت و سرمایه گذاری در قبرس

قبرس یک کشور کوچک اروپایی با جمعیت حدودا یک میلیون نفر می باشد. این کشور جزیره ای به دو بخش قبرس شمالی (بخش ترک نشین) و قبرس جنوبی (بخش یونانی نشین) تقسیم می شود. دین غالب در این کشور مسیحیت و اسلام می باشد. زبان اصلی مردم قبرس هم یونانی و ترکی است. قبرس در شرق دریای مدیترانه و سومین جزیره بزرگ در این دریا می باشد. بخش جنوبی قبرس در دست یونانیان و بخش شمالی آن در دست ترک ها می باشد. کشور ترکیه تنها بخش شمالی و ترک نشین قبرس را به رسمیت می شناسد

این کشور با آنکه عضو کشور های اتحادیه اروپا می باشد اما اوضاع اقتصادی چندان خوبی ندارد. به این معنا که رشد اقتصاد در قبرس سالیان سال است که نرخ ثابتی را طی می کند. قبرس به مدت چندین سال مستعمره بریتانیا بوده است به همین دلیل مردم آن به خوبی می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند.

تعداد ایرانیان ساکن قبرس بسیار کم می باشد. از این رو زندگی در این کشور برای مردم ایران کمی سخت است. مهاجران ایرانی سعی می کنند برای زندگی قسمت ترک نشین قبرس که در نزدیکی ترکیه واقع شده است را انتخاب کنند.

سرمایه گذاری ملک در قبرس

قبرس یک جزیره کوچک می باشد به همین دلیل نمی توان انتظار داشت سرمایه گذاری در این کشور پر سود باشد. اتباع خارجی برای اخذ اقامت این کشور باید مبلغی حدودا 2 میلیون یورو برای خرید مسکن یا مبلغ 2.5 میلیون یورو برای سرمایه گذاری در کسب و کار های مختلف و خرید اوراق دولتی، پرداخت نمایند. این مبالغ تقریبا زیاد هستند و هر کسی قادر به پرداخت آنها نخواهد بود. در صورتی که می توان با حداکثر یک پنجم این مبلغ در ترکیه خانه ای لوکس خریداری نمود یا یک کسب و کار وسیع راه اندازی کرد.

شرایط زندگی و کار در قبرس

اغلب مردم این کشور زندگی ساده و متوسطی دارند. در کشور های کوچک معمولا شرایط کسب و کار برای اتباع خارجی خوب نیست. کارفرما و دولت سعی می کنند بیشتر از مردم خودشان برای کار استفاده کنند.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان