مهاجرت به ترکیه 2024 / شرایط، مدارک و هزینه اخذ اقامت

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
مهاجرت به ترکیه
مهاجرت به ترکیه 2024 / شرایط، مدارک و هزینه اخذ اقامت

فهرست مطالب

با توجه به پیچیده شدن روابط فردی و سازمانی در دنیای امروز و افزایش مسایل و مشکلات مختلف در سازمان های دولتی و یا شرکت های خصوصی، نیاز به حضور یک یا چند کارشناس و یا مشاور حقوقی در کنار مدیران بیش از هر زمان دیگری احساس  می شود لذا در این زمینه شرکت خدمات مهاجرتی شایان با در دست داشتن مشاورین حقوقی مجرب با سابقه بالا در امور حقوقی میتواند شما عزیزان را زمینه مهاجرت به ترکیه یاری کند .

پیشنهاد میکنم ابتدا فیلم 9قانون مهم درمورد مهاجرت که مشاورین خدمات مهاجرتی شایان برای شما آماده کرده اند را ببینید.

مهاجرت به ترکیه 2024 / شرایط، مدارک و هزینه اخذ اقامت

همانطور که میدانید برای اخذ اقامت ترکیه راه های بسیاری وجود دارد که منجر به گرفتن اقامت ترکیه میشود که به اختصار میتوان از اقامت توریستی ترکیه ،اقامت دانشجویی ترکیه ،اقامت از طریق خرید ملک ترکیه ، اقامت از طریق ثبت شرکت ترکیه اشاره نمود که تمامی این نوع اقامت ها شرایط و ضوابط خاص خود را دارند که انجام هر کدام از این موارد احتیاج به مشاوره ی دقیق و بررسی خاص هر کدام را به طور مجزا دارا میباشد. شرکت شایان با داشتن کادری مجرب و متخصص در امور اقامت ترکیه و انجام تمامی مراحل قانونی تا پایان کار  شما عزیزان را همراهی مینماید.

مهاجرت به ترکیه

همچنین جهت مهاجرت به ترکیه شرایط عمومی وجود دارد که تمامی افراد باید دارا باشند. یه عنوان مثال افراد باید دارای پساپورت با اعتبار بیش از یک سال و نیم باشند. زیرا کشور ترکیه به افرادی که پاسپورت با اعتبار کم دارند ویزا و یا اقامت نمی دهد.

تجربیات مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه

کشور ترکیه، باتوجه به مشترکات فرهنگی و پیشینه های مشترک بسیار زیادی که با کشور ایران دارد، یکی ازمقاصد گردشگری ثابت ایرانی ها بوده، و باتوجه به عبور ترانزیتی از ترکیه به اروپا وبخشی ازخاورمیانه، همیشه، یکی ازهمسایه های تاثیر گذارکشور ایران، درزمینه همکاری های حمل ونقل، صنعت، کشاورزی وتوریسم، بوده وهست.

جمعیت ترکیه، بالغ برهشتاد میلیون نفر می باشد و دین عمده مردم اسلام است. هرچند درقانون اساسی ترکیه، این کشور سکولار معرفی شده و دین خاصی به رسمیت شناخته نشده است، ولی حدود ۹۸درصد از مردم ترکیه، دین اسلام رابه عنوان دین رسمی خود پذیرفته اند و اعیادی چون قربان و فطر، تعطیل رسمی در ترکیه اعلام شده است.

راههای مهاجرت به ترکیه متعدد است اما برای انتخاب بهترین راه، اطلاع ازقوانین مالیاتی و شرایط مهاجرت به ترکیه برای خارجی ها، لازم و ضروری است. باتوجه به تحولات منطقه ای و حمایت همه جانبه ترکیه از تروریست های بین المللی، به تازگی و در سالهای اخیر، ترکیه درگیر حواشی حملات تروریستی شده و از میزان مقبولیت گردشگری این کشور تاحد زیادی کاسته شده است.

عمده درآمد ترکیه ازمحل فعالیت درصنعت توریست، صنایع غذایی و تبدیلی، ترانزیت و همچنین صنایع مختلف، می باشد. ترکیه کشوری آسیایی، اروپایی می باشد وسالهابحث برسر پذیرش الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا؛ درنشست سران اتحادیه اروپامطرح گردید که تاکنون نتیجه خاصی دربر نداشته است.

مهاجرت ترکیه

روش های مهاجرت به ترکیه

آیاشما از روش های مهاجرت به ترکیه اطلاع دارید؟ ازدواج باتبعه ترکیه، باعث اخذ اقامت وتابعیت می شود؟ تحصیل درترکیه ، چه شرایطی دارد؟ آیا با خرید ملک درترکیه، امکان اخذ اقامت دایم ترکیه وجود دارد؟ آیا باثبت شرکت درترکیه ، امکان اخذ اقامت دایم ترکیه وجود دارد؟

شرایط استخدام نیروی کارخارجی درترکیه چیست ؟ تولد فرزند درترکیه باعث اقامت دایم می شود؟ باتوجه به بازار داغ مهاجرت. امکان کلاهبرداری راحت از متقاضیان مهاجرت به ترکیه  بسیاری ازافرادی که فاقد دانش حقوقی وتحصیلات وتجربیات کافی در رشته حقوق بین الملل خصوصی هستند،

باثبت شرکتهای کاغذی وبی اساس، باعث اتلاف وقت وسرمایه هم وطنان می شوند. به شما پیشنهاد می شود قبل ازهراقدام مهاجرتی به ترکیه، با مطالعه قوانین مالیاتی ومهاجرتی ترکیه، با اطمینان بیشتر دراین زمینه، اقدام فرمایید.

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

ترکیه هم مانند بسیاری ازکشورها، ازنیروی کار خارجی، استفاده می کند. اخذ اقامت ترکیه از طریق کار و استخدام نیروی کار خارجی درترکیه، شرایط و موانعی دارد که به آن می پردازیم. اولین شرط صدور ویزای کار ترکیه، وجود پیشنهاد شغلی ازکارفرما، درترکیه می باشد.

درصورتی که یکی از صاحبان صنایع خصوصی، نیاز به تجربه، تخصص ومهارت شما داشته باشد، بامعرفی کامل شما به اداره مهاجرت ترکیه، و وزارت کارترکیه، درصورت تایید این مراجع و داشتن شرایط اختصاصی متقاضی کار درترکیه، ازقبیل گواهی سلامت، گواهی نداشتن پیشینه محکومیت کیفری وتوانایی در انجام کار مورد درخواست، ویزای کار، صادرشده و شما امکان استخدام و کار درترکیه را دارید.

ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی از راههای مهاجرت به ترکیه واخذ اقامت موقت یکساله کشور ترکیه، تحصیل در یکی ازدانشگاههای کشور ترکیه می باشد. دانشگاههای ترکیه، درسطح قابل قبول بین المللی قراردارند. تحصیل در ترکیه، به زبان ترکی استانبولی است ولی امکان ادامه تحصیل درترکیه به زبان انگلیسی نیز، وجود دارد.

تحصیل رایگان در ترکیه، فقط در مراکز آموزشی دولتی امکان پذیر است که به دارندگان اقامت دایم ترکیه وشهروندان این کشور، اجازه تحصیل رایگان درترکیه وفقط مدارس ودانشگاههای دولتی، داده می شود. تحصیل رایگان درترکیه، درمدارس و دانشگاههای خصوصی و یا شعب دانشگاههای خارجی، امکان پذیر نیست. هزینه های تحصیل و اقامت درترکیه، سالانه، حدود پانزده هزاردلار، می باشد و دانشجوی شاغل به تحصیل درترکیه، امکان کارهمزمان باتحصیل رادارد.

اما افرادی که با خرید ملک درترکیه، اقامت موقت یکساله ترکیه رادریافت می نمایند، امکان ثبت نام فرزندانشان رادرمدارس و دانشگاههای دولتی ترکیه، دارندکه درجای خود مفصل توضیح داده خواهد شد.

مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مانند همه کشورها، ازدواج با یکی از اتباع ترکیه، امکان اقامت به فرد خارجی در ترکیه را می دهد، اما آیا مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج، اقامت دایم یاتابعیت ترکیه رابه فرد می دهد یا خیر، باید از عمومات قانون مدنی ترکیه، مدد گرفت.

براساس قانون مدنی و قانون اساسی ترکیه، هر شخص خارجی که به مدت پنج تاهشت سال درترکیه، اقامت داشته وبیمه ومالیات متعلقه راپرداخت نماید، امکان درخواست اقامت دایم ترکیه رادارد.

این درخواست دراداره مهاجرت مورد برررسی قرار می گیرد ودرصورت داشتن شرایط کافی وعدم ارتکاب جرم دراین مدت، اقامت دایم ترکیه که قابل تبدیل به پاسپورت این کشور، تحت شرایط خاص وسختی می باشد، به وی اعطا می شود.

مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج

مهاجرت به ترکیه ازطریق ثبت شرکت

ثبت شرکت درترکیه ، به تنهایی باعث اخذ اقامت این کشور و مهاجرت به ترکیه نمی شود.

پس ازثبت شرکت درترکیه وتایید بیزنس پلان وطرح توجیهی اقتصادی، اجازه کار برای شرکت تاسیس شده داده می شود که با انتقال مبلغ سرمایه گذاری درترکیه وتحقق وعده های داده شده دربیزنس پلان، امکان خرید ملک ودفترکار درترکیه برای صاحبان شرکت، وجود دارد.

از طریق کارآفرینی وسرمایه گذاری، پس از ثبت شرکت درترکیه، امکان اخذاقامت دایم ترکیه وجود دارد.

مهاجرت به ترکیه ازطریق ثبت شرکت

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

سوال اساسی که دراین زمینه باید پاسخ داده شود، این است که آیا خرید ملک در ترکیه ، امکان پذیر است و آیا امکان اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک وجود دارد؟

طبق قانون جدید با خرید ملک در ترکیه  بعد از ۵ سال تمدید اقامت توریستی و با بدست داشتن سند ملک می توانید اقامت دائم ترکیه را کسب کنید .

شما می توانید با استفاده از این رش مهاجرت به ترکیه مزایای زیر را دریافت کنید.

  1. اخذمجوز اقامت یکساله ترکیه.
  2. امکان برخورداری فرزندان از مدارس ودانشگاههای دولتی ترکیه.
  3. امکان افتتاح حساب بانکی دربانکهای ترکیه.
  4. امکان تمدید اقامت پس ازیکسال بدون نیاز به خروج ازترکیه.
  5. آشنایی با بازارکاردرترکیه وسرمایه گذاری مطمین ازطریق ثبت شرکت درترکیه.
  6. امکان استفاده ازتسهیلات بانکی.

مهاجرت به ترکیه از طریق اجاره ملک

طبق قانون مهاجرت ترکیه، افرادی که دریکی از شهرهای ترکیه، اقدام به اجاره یکساله آپارتمان نمایند و یا نامه رزرو هتل با همین مدت اقامت به اداره پلیس خارجی ها در ترکیه ، باسایر مدارک ارایه نمایند، امکان اخذ اقامت یکساله ترکیه را دارند.

برای اجاره آپارتمان در ترکیه ، اجاره نامه شما، لازم است در دفتر اسناد رسمی، به ثبت برسد وبه صورت واقعی انجام شده باشد تا استعلام اداره امنیت ترکیه ، پاسخ داده شود.

تمامی افرادی که مایل به خرید ملک یا سرمایه گذاری درترکیه هستند، بهتراست ابتدا با اجاره ملک در ترکیه واخذ اقامت یکساله، وارد این کشور شده وپس از ارزیابی کامل شرایط، نسبت به سرمایه گذاری در ترکیه اقدام نمایند.

مدارک لازم جهت صدور اقامت یکساله با اجاره ملک درترکیه

  1. اجاره نامه رسمی بانشانی دقیق جهت استعلام
  2. ۴ قطعه عکس متقاضی وهمراهان.
  3. بیمه یکساله
  4. اصل وکپی پاسپورت و کپی تاریخ ورود

مهاجرت به ترکیه از طریق تولد فرزند

نوزادی که درترکیه متولد می شود ملحق به تابعیت والدین است وبا تولد درخاک ترکیه، امکان اخذ تابعیت ترکیه راندارد. به صورت کلی طفل متولد شده از پدر یا مادر ترکیه ای امکان اخذ تابعیت ترکیه را دارد حتی اگر خارج ازخاک ترکیه متولد شود.

شرایط اخذ تابعیت ترکیه بسیار سخت است، درصورت پنج سال اقامت در خاک ترکیه و پرداخت بیمه ومالیات، شخص امکان اخذ اقامت دایم ترکیه رادارد وپس از گذشت هشت سال، می تواند درخواست پاسورت نماید. توجه داشته باشیدباکارت اقامت دایم ترکیه، هیچ امتیازی جهت ورود به سایر کشورها به دست نخواهید آورد.

مهاجرت به ترکیه ازطریق تمکن مالی

شرایط اخذ اقامت موقت ترکیه از اثبات طریق تمکن مالی، بسیار آسان است. همانگونه که در بالا هم ذکر شد، درصورت توان پرداخت هزینه های اجاره یکساله آپارتمان در ترکیه که در شهر استانبول، کمی گرانتر از سایر شهرهای ترکیه می باشد و اثبات دارایی به میزان حداقل ۶۰۰۰ دلار برای هرنفر، اقامت یکساله ترکیه به فرد داده می شود که حداقل سرمایه برای مهاجرت به ترکیه است و قابل تمدید است.

البته برای تمدید این نوع اقامت، لازم است شخص ازخاک ترکیه خارج شده و مجددا نسبت به تمدید آن اقدام نماید. اما باتوجه به اینکه ورود و اقامت کوتاه مدت اتباع ایران، به ترکیه، نیازی به ویزا نیست، امکان سفر به ترکیه و تحقیق از اداره پلیس مهاجرت ترکیه و آگاهی از قوانین مهاجرتی و تغییرات قوانین مهاجرتی ترکیه، کار آسانی است.

مشاوره حقوقی و مهاجرتی و آگاهی ازقوانین و مقررات مهاجرتی، اولین اقدام جهت عملی کردن هرتصمیم مهاجرتی می باشد. آشنایی کامل ازقوانین کشور مقصد، ارزیابی کامل امکانات وتوان مالی وهمچنین توان تحصیلی و فنی خودتان، می تواند مسیر روشن تری رابرای شما ترسیم نماید.

افراد بسیار زیادی بدون داشتن شناخت کافی از امتیازات مهاجرت وموانع پیش رو، با اقدام نسنجیده وفریب توسط کلاهبرداران ماهواره ای، تمام اندوخته وسرمایه عمر خود رادراین مسیر به تاراج داده اند.

مشورت با وکلای رسمی دادگستری، جهت آشنایی باوضعیت حقوقی پس ازمهاجرت، انعقاد قراردادهای خرید ویا اجاره ملک درخارج ازکشور، زیر نظر متخصصان حقوق، می تواند تاحد زیادی ازآثار زیان بار مهاجرت ناصحیح بکاهد.مشاورین بین المللی موسسه حقوقی وداوری بین المللی طلیعه عدالت ومهرپارسیان، امکان ارایه مشاوره حقوقی کامل مهاجرتی به شما عزیزان رادارند.

مشاوره حقوقی حضوری

یکی از راه های تمدید ویزای توریستی ۲ ساله ترکیه اجاره خانه یا خرید خانه میباشد. شما با ارئه اجاره نامه و دیگر مدارک لازم که توسط مشاوران ما با شما درمیان گذاشته خواهد شد میتوانید ویزای توریستی ترکیه خود را از سه ماهه به ۲ ساله تمدید کنید.

خدمات ما و دستمزد های ما جهت اجازه اقامت دوساله:

  • تنظیم و تعیین وقت قبلی از اداره مهاجرت ۱۰۰ لیر
  • اخذ کد مالیاتی ۱۰۰ لیر
  • اقدام و اخذ بیمه درمانی ۱۰۰ لیر
  • بازگشایی تضمینی حساب بانکی ۳۰۰ لیر
  • نظارت و تنظیم قرارداد اجاره ۱۰۰ لیر
  • کلیه دستمزد ها پس از انجام کار و تکمیل پرونده دریافت میشود-

جهت اقدام برای اخذ اقامت ۲ ساله لطفا کپی صفحه اول پاسپورت و ۱ قطعه  عکس برای ما ارسال کنید.

هزینه مهاجرت به ترکیه در سال 1402

اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید احتمالا این سوال را که برای مهاجرت به ترکیه چقدر پول لازم است از خود پرسیده اید. قبل از مهاجرت به ترکیه باید توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه های زندگی بسته به روشی که برای مهاجرت انتخاب می کنید هزینه های متفاوتی باید متحمل شوید.

هر کدام از روش های مهاجرت هزینه های متفاوتی دارند که پیشتر درباره بسیاری از آنها صحبت کردیم. در صورتیکه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه های مهاجرت به ترکیه و ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه دارید می توانید با مشاوران و وکیل مهاجرت به ترکیه، موسسه مهاجرتی شایان در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مفتخریم بر خلاف روال کاری دیگران ، امکان مهاجرت ترکیه را بدون نیاز به ثبت شرکت یا خرید ملک بدون نیاز به سرمایه بالا برای مشتریان و خانواده های آنها محترم فراهم نموده ایم. بر خلاف سایر شرکت هایی که اقامت در کشور ترکیه را فقط بواسطه ی ثبت شرکت و خرید ملک در کشور ترکیه میگیرند ،گروه مشاورین ترکیه با کمترین هزینه ، اقامت ۲ ساله ( وقابل تمدید بصورت نا محدود ) برای متقاضیان با هر ملیتی که هستند گرفته میشود.

که دیگر الزامی به سرمایه گذاری برای خرید ملک و ثبت شرکت برای گرفتن اقامت کشور ترکیه نیست . و لازم به ذکر است که اقامت برای اعضاء خانواده نیز امکان پذیراست و فرزندان شما میتوانند در ترکیه مشغول به تحصیل شوند و حساب بانکی داشته باشید. همکاران ما در استانبول از لحظه ورودتان به ترکیه با شما خواهند بود در تمام مراحل اجاره خانه اخذ اقامت افتتاح حساب بانکی ثبت نام فرزندانتان و..با شما خواهند بود.

هزینه مهاجرت به ترکیه در سال 1402

مهاجرت به ترکیه با اقامت توریستی ۹۰ روزه بدون ویزا

مدت این اقامت ۹۰ روزه یعنی ۳ ماه می باشد برای این نوع اقامت ترکیه نیازی به ویزا نمی باشد ( البته برای ایرانیان) و شما می توانید در کشور ترکیه به مدت ۳ ماه در سال بدون نیاز به ویزا یا اجازه اقامت بدون هیچ مشکلی ساکن شوید. توجه داشته باشید با این نوع ویزا اجازه هیچ کاری مثل داد و ستد و کار یا تحصیل در ترکیه را نخواهید داشت.

مهاجرت به ترکیه با اقامت توریستی ۶ ماهه با دفترچه اقامت

چنانچه متقاضی خرید ملک در ترکیه هستید، این نوع اقامت در حال حاضر تنها راه حل اخذ اقامت بلند مدت تر در ترکیه برای ایرانیان می باشد. البته سند ملک دلیلی برای اخذ این نوع اقامت نبوده و پلیس ترکیه مستندات دیگری را برای اعطای آن مطالبه خواهد نمود.

اما طبق آخرین اخبار حاصله از پارلمان ترکیه، وکلای گروه اگما به شما این نوید را می دهند که آپریل ۲۰۱۴ زمان اجرایی شدن قانون پیشتر تصویب شده ایست که طبق آن حقوق سایر اتباع خارجی نظیر ایرانیان در اخذ اقامت بواسطه خرید ملک، محترم شمرده شده و به موجب آن ایرانیان گرامی موفق به اخذ اجازه اقامت حداقل ۲ساله با در دست داشتن سند مالکیت خود خواهند شد.

تجربیات مهاجرت به ترکیه

مزایا و معایب مهاجرت به ترکیه

اگر بخواهیم به مزایای مهاجرت به ترکیه برای ایرانیان اشاره کنیم اولین نکته ای که به ذهن هر ایرانی می رسد وجود شباهت های فرهنگی بسیار است. یکی از اصلی ترین مشکلات مهاجران به کشور های دیگر شوک فرهنگی است که در ابتدای مهاجرت با آن رو به رو می شوند.

با بررسی تجربیات مهاجرت به ترکیه افراد مختلف، درخواهید یافت که شباهت های فرهنگی بسیار با مردم ترکیه،احساس غربت و شوک فرهنگی پس از مهاجرت به ترکیه را بسیار کاهش می دهد.

از دیگر مزایای مهاجرت به ترکیه پایین بودن هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با کشور های دیگر است. با وجود کاهش ارزش ریال در سال های گذشته بسیاری از ایرانیان به دنبال ارزان ترین راه مهاجرت به ترکیه یا کشور های دیگر هستند. به همین دلیل با وجود آب و هوای بسیار مطلوب ترکیه و تمامی مزایای نامبرده کشور ترکیه مقصد مهاجرتی بسیاری از ایرانیان به حساب می آید.

از مشکلات و معایب مهاجرت به ترکیه نیز می توان به وجود تورم سالانه و نرخ بیکاری در ترکیه اشاره کرد.

جمع بندی

مهاجرت به ترکیه روش ها و راه های بسیاری دارد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید با کسب اطلاعات کامل درباره هریک از روش های مهاجرتی همچنین با در نظر گرفتن تمامی مزایا و مشکلات مهاجرت به ترکیه می تواند به بهترین نحوه به ترکیه مهاجرت کنید. در صورتیکه نیاز به دریافت مشاوره دارید می تواند با مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی شایان تماس بگیرید.

5/5 - (2 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان