هزینه های درمانی در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
هزینه های بیمه درمان در ترکیه
هزینه های درمانی در ترکیه

فهرست مطالب

مهاجرت و اقامت ترکیه پیچیده و سرشار از چالش هایی که پیش روی مهاجران قرار می گیرد. بنابراین برای کاهش این اتفاقات و دشواری ها، بهتر است قبل از هر اقدامی، در مورد تمامی شرایط و قوانین حاکم بر کشور مقصد آگاهی یافته و دانسته دست به عمل بزنید. بنابراین باید در مورد تمامی نکاتی که با آن دست به گریبان خواهید شد به طور کامل مطالعه کنید. مبحث بهداشت و درمان از آن دسته از مواردی است که باید در مورد آن اطلاعات لازم را بیابید. یکی از مهم ترین نکات در این زمینه آگاهی از هزینه هایی است که ممکن است با آن مواجه شوید. از این رو ما نیز به بررسی هزینه های درمانی در ترکیه پرداخته ایم.

خدمات بهداشتی و درمانی ترکیه

در صورت بروز حادثه با در دست داشتن گزارش پلیس کلیه امور درمانی به صورت رایگان انجام میگردد. در شرایطی که گزارش پلیس موجود نباشد هزینه های درمانی به صورت کامل از شما دریافت خواهد شد. توریست ها برای امور درمانی غیر اورژانسی خود, فقط میتوانند از مراکز درمانی خصوصی استفاده نمایند. اورژانس در تمامی‌ شهرهای ترکیه معاینات اولیه را در محل و به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌‌دهد.

در حال حاضر شهروندان ترک همچنین اتباع خارجی‌ که برای شهروندی ترکیه اقدام و در ترکیه بیش از یک سال اقامت دارند مجبور به داشتن بیمه‌ پزشکی‌ می‌‌باشند. افرادی که از این بیمه‌ استفاده می‌‌کنند به صورت رایگان معاینه می‌‌شوند و در صورت داشتن نسخه پزشکی‌ به صورت رایگان دارو دریافت می‌‌کنند. همچنین اتباع خارجی‌ ساکن در ترکیه می‌‌توانند به صورت شخصی‌ خود را بیمه‌ نمایند. هزینه بیمه‌ درمانی با توجه به سن بیمه‌ شده متغیر میباشد.

همچنین بخوانید: قیمت خانه در استانبول به پول ایران

خدمات بهداشتی و درمانی ترکیه

هزینه ی بیمه درمانی

هزینه ی بیمه درمانی در ترکیه به طور کامل به نوع بیمه ی انتخابی و هزینه ای که برای آن می پردازید دارد. طبق قانون  کشور ترکیه، کلیه ی افراد زیر هفده سال و بالای شصت و پنج سال نیازی به پرداخت هزینه برای بیمه شدن نداشته. در غیر این صورت باقی افرادی که در بازه ی زمانی بین این سنین قرار می گیرند، مجبور به پرداخت هزینه برای بیمه درمانی هستند. هزینه ی بیمه درمانی برای افراد بین هجده تا بیست و سه سال، حدود200 لیر در سال خواهد بود و  این رقم برای افراد تا شصت و پنج سال چیزی به حدود 1000 لیر در سال خواهدرسید.

اگر برای ادامه ی روند درمان به مراکز درمانی ترکیه مراجعه کنید بر اساس نوع بیمه۱۰ تا۴۰ درصد از هزینه های درمانی باید توسط خود شخص شما پرداخت شود و باقی هزینه های توسط بیمه پرداخت خواهد شد. البته بیمه هایی هستند که تمامی هزینه های درمانی تان را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهند. این نوع از بیمه ها مسلما نیازمند پرداخت هزینه های سالیانه  بیشتری نیز می باشند. اگر به بیماری خاص و حادی دچار نشدید، می توانید از خدمات رایگان موجود در داروخانه ها بهره برید. برای استفاده از این ویژگی، باید به داروخانه ها مراجعه کرده و از خدمات پزشکی داروخانه ها استفاده کرده و نسبت به دریافت داروهای خود اقدام کنید.

خدماتی که توسط بیمه درمانی مورد پوشش قرار می گیرد

بیمه درمانی موجود در ترکیه موارد بسیاری را تحت پوشش خود قرار می دهد. اما سقف این موارد تماما بستگی به هزینه ای که شما برای بیمه پرداخت می کنید دارد. بنابراین بیمه های درمانی انواع مختلفی دارد و سقف و مبلغی را که پوشش میدهد نیز متفاوت است.

هزینه ی MRIهزینه های بستری شدن در بیمارستان، رادیولوژی و تصویر برداری، ویزیت پزشک و آزمایش ها، کلیه خدماتی که در بیمارستان ها به بیماران ارائه می شود، پیوند اعضا، درمان های سرپایی و دندان پزشکی و جراحی بینی البته لازم به ذکر است در دو مورد آخر صرفا در صورت رخ دادن حادثه و تصادفی که منجر به درمان های دندان پزشکی و یا جراحی بینی شود، هزینه های شما توسط بیمه درمانی موجود در ترکیه پرداخت خواهد شد.

همچنین بخوانید: کریدت کارت چیست؟گرفتن کریدت کارت

هزینه ی بیمه درمانی

خدماتی که توسط بیمه درمانی مورد پوشش قرار نمی گیرد!

مواردی از جمله حوادث طبیعی شامل این گونه بیمه ها نمی شود. برای مثال سیل، زلزله، آتشفشان، رانش زمین از جمله این موارد هستند. هم چنین حوادثی چون جنگ، شورش، اغتشاش عمومی، اقدامات تروریستی و فعل و انفعالات هسته ای نیز از جمله مواردی هستند که توسط بیمه درمانی مورد پوشش قرار نمی گیرند. هم چنین انجام ورزش های حرفه ای و یا ورزش هایی که خطرناک تلقی می گردند مانند اسکی، پرش با چتر، صخره نوردی و … جز این موارد هستند.

از طرفی استفاده از وسایلی که به عنوان وسیله عمومی حمل و نقل شناخته نشده اند، هزینه های مرتبط با بیماری هایی که فرد مسافر قبل از سفر به ترکیه به آن دچار بوده است، هزینه های اقدامات پیشگیرانه برای انواع مریضی ها مثل واکسیناسیون، بیماری ها و یا عوارضی که ناشی از مصرف ارادی الکل، دارو و یا مواد مخدر در خارج از کشور به وجود آمده باشند، اقدامات توانبخشی، پروتز ها، وسائل توانبخشی مانند عینک، عصا، کلیه بیماری های شیوع یافته در جهان نیز در لیست مواردی قرار می گیرند که توسط بیمه های درمانی کشور ترکیه مورد پوشش قرار نمی گیرند.

انواع بیمه در ترکیه

  • بیمه دولتی شرکت های خصوصی

این نوع بیمه مناسب افرادی هست که ثبت شرکت در ترکیه انجام داده اند.

  • بیمه خصوصی شرکت های خصوصی

این نوع بیمه از ضروری ترین بیمه ها می باشد که برای اتباع خارجی چه با اقامت دائم چه با اقامت کوتاه مدت است.

هزینه ویزیت پزشک

اگر شما اقامت داشته باشید و یا بیمه معتبر هزینه شما نصف می شود. حتی با داشتن اقامت دائم نیازی به پرداخت ویزیت دکتر عمومی ندارید. اما برای پزشک متخصص هزینه متفاوت است اما بیشتر حدود 70تا200 لیر می باشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان