همه چیز در مورد بورسا

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
همه چیز در مورد بورسا

فهرست مطالب

همه چیز در مورد بورسا

بورسا یکی از شهرهای ترکیه است در سمت شمال غربی این کشور قرار دارد. بورسا اولین پایتخت امپراتوری عثمانی بوده از استانبول تا بورسا با اتومبیل تنها 4 ساعت راه ودرست در جنوب دریای مرمره قرار گرفته. اگر علاقه‌مند هستید  بیشتر ،از بورسا بدانید ،شما را با مکانهای جذاب و دیدنی انجا اشنا میکنیم.

 جومالیکیزیک

دهکده‌ای است که در 10 کیلومتری شرق بورسا . این مکان راوی دااستانهای بسیاری از زمان قدرت امپراتوری عثمانی است و همین باعث شده تا جومالیکیزیک در نزد گردشگران مشهور و محبوب شود. در این روستا محلیان با چهره‌ای خندان از شما پذیرایی خواهند کرد و اگر اسنک و چای ترکی را در آنجا امتحان کنید، هیچ گاه طعمشان را فراموش نخواهید کرد. بد نیست بدانید که فستیوالهای کوچک و بزرگ متعددی هم در این شهر برگزار می‌شود که در صورت تمایل می‌توانید در آنها شرکت نمایید.

در رستوران های محلی غذا میل کنید

رستوران‌های محلی در بورسا با حال و هوای خاصی از مشتریان خود پذیرایی می کنند. یکی از این رستورانها سومبولو نام دارد که مکانی منحصربه فرد برای آشنایی با پیشینه و فرهنگ مردم ترکیه است. غذاهای گوشت دار، دسر وانواع دم نوش‌ها را حتما در رستوران‌های محلی نوش جان کنید.

تماشای نمایش‌های عروسکی

نمایش‌های عروسکی همیشه طرفداران خاص خودش را داشته است. در شهر بورسا نیز امکان لذت بردن از این نوع نمایش‌ها وجود دارد و سابقه‌ی نمایش عروسکی نیز در این دیار به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد، درست همان زمانی که بورسا پایتخت امپراتوری عثمانیان بود. در حال حاضر در شهر بورسا موزه‌ای به نام کاراگوز وجود دارد که سابقه‌ی چند صدساله‌ی ترکیه را برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته است. در این موزه همه روزه یک نمایش عروسکی نیز اجرا می‌شود که تماشای آن خالی از لطف نیست. در این موزه هنر و تاریخ دست به دست هم داده‌اند تا بازدیدکنندگان را به وجد بیاورند.

 

صرف شام دررستوران تاواسی

به گفته‌ی بسیاری از گردشگرانی که به بورسا سفر کرده‌اند، بهترین شامی که می‌توان در این شهر پیدا کرد در رستوران تاواسی است. مزه غذاها در این رستوران بسیار عالی خواهد بود و مشخص است که از مواد غذایی تازه در خوراکی‌ها استفاده کرده‌اند و ناگفته نماند که سرآشپز همیشه برای میهمانان یک سورپرایز هم دارد.

 

 بازدید ازمسجد جامع شهر

اولو کامی نام مسجد جامع در بورسا است، مسجدی که هر گوشه‌اش رنگ و نقشی به یادماندنی دارد و راوی زندگی مردم ترکیه است. این مسجد به قدری جالب و دیدنی می‌باشد که بازدید از آن حتی برای افراد غیر مسلمان نیز توصیه می‌شود. سقف های گنبدی و ستون‌های سر به فلک کشیده تنها بخشی از این عبادتگاه دوست داشتنی هستند. از یاد نبرید که بانوان برای ورود به این مکان مانند سایر مساجد ترکیه باید حجاب خود را رعایت کنند.

مسجد یسیل کامی

این نیایشگاه را با نام مسجد سبز نیز می‌شناسند و  شما هم هنگام  بازدید از آن ، حتما محو تماشای گنبد زیبایش خواهید شد. این مسجد به دستور سلطان محمد اول ساخته شد و کار ساختش در سال 1424 به پایان رسید و هدف از ساخت این مسجد، آن بود که عبادتگاهی در شهر وجود داشته باشد که گنبدش از تمامی محله‌های شهر مشخص باشد.

 

.

اسکی کردن در پیست اسکی

اولوداگ  پیست اسکی مجهزی است که توصیه می‌کنیم در سفرتان به بورسا از آن جا نیز دیدن کنید. این مرکز تفریحی یکی از معروفترین تفرجگاه‌های زمستانی در سراسر ترکیه محسوب می‌شود و رنگ جدیدی به سفر شما خواهد بخشید. حتی اگر با  اسکی کردن آشنایی ندارید، مطمئن باشید که در این پیست به شما اسکی را به بهترین نحو آموزش خواهند داد. اگر به اسکی کردن اشنایی وعلاقه‌ای ندارید، باید بگوییم که اولوداگ تله کابین هم دارد که با طی کردن مسیری  45 دقیقه ای چشم اندازی فوق العاده را در اختیارتان قرار خواهد داد.

 

هتل مانتینا بوتیک، مکان خوبی برای صرف شام

بعد از گشت و گذازی مفصل در شهر تاریخی بورسا پیشنهاد می‌کنیم که سری به هتل مانتینا بوتیک بزنید و شام را در این مکان میل کنید. این هتل، رستوران‌های خوبی دارد که صرف شام در آنها به یادماندنی خواهد بود. این هتل به ایستگاه مترو نزدیک است و دسترسی آسانی دارد. توصیه می‌شود که ماهی و فیله‌های مرغ این مکان را هم امتحان کنید.

.

موزه آتاتورک

 آتاتورک یکی از مقامات بزرگ ترکیه است که جمهوری این کشور مدیون وی است. در شهر بورسا موزه‌ای به نام آتاتورک وجود دارد که بازدید از آن می‌تواند بُعدی خاص از ترکیه و سرنوشت مردم آن را در اختیارتان قرار بدهد. در این موزه بازدیدکنندگان با کار و روشهای کاری او آشنا می‌شوند.

از بورسا ابریشم بخرید

در شهر بورسا بازاری به نام گوزا هانی وجود دارد که همه روزه بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند. از چند صد سال پیش، کرم ابریشم در بورسا پرورش داده می‌شود ودر حال حاظر پیله ابریشم و نخ و پارچه‌ی آن در بازار گوزا هانی عرضه می‌گردد. بازدید از این بازار را به ویژه به بانوان توصیه می‌کنیم زیرا پوشاکی در آن فروخته می‌شوند که تماما از جنس ابریشم هستند.

 

 

 

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان