پارک های دیدنی و جذاب استانبول | جاذبه های ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
پارک های دیدنی و جذاب استانبول | جاذبه های ترکیه

فهرست مطالب

پارک های دیدنی و جذاب استانبول | جاذبه های ترکیه

( پارک های دیدنی و جذاب استانبول )

 پارک مینیاتورک

مینیاتورک، که به عنوان یک مدل کوچک از کشور بزرگ نمادگذاری می شود، به عنوان یکی از پارک های فرهنگی استانبول شناخته می شود. بازدیدکنندگان فرصتی برای دیدن بسیاری از شاهکارهای ترکیه را خواهند داشت.

باغ آتاتورک

باغ آتاتورک در جنوب شرقی جنگل بلگراد واقع شده و در خدمت تحقیقات علمی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشکده جنگلداری دانشگاه استانبول، مؤسسات تحقیقاتی و دانشمندان محلی و خارجی است.

پارک اوتاتپه

پل فاتح سلطان مهمت و پل شهدای پانزدهم ژوئیه را می توان از منظره چشم پرنده پارک به همراه دریایی بی نظیر مشاهده کرد. این منظره که اکثرا در سریال ها و فیلم ها دیده می شود، مورد بازدید گردشگران محلی و خارجی است که می خواهند از استانبول لذت ببرند.

پارک گزی

این پارک که در قدیم در استانبول به عنوان سربازخانه مورد استفاده قرار میگرفت، بعداً به عنوان محلی برای گشت و گذار عمومی با راه پله های مرمر، نیمکت های صندلی و چمن های مرتب، آراسته به درختان، فضای سبز و گلها دوباره معرفی شد. در کنار زیبایی های پارک گزی، میدان تاکسیم نیز ساخته شد. این پارک که گردشگران محلی و خارجی از دیدن آن نمیگذرند، به عنوان سمبل استانبول معروف است.

پارک و درختستان امیرگان

این پارک که در سه هکتار از اراضی امیرگان واقع شده، به جشنواره لاله ها معروف است که هر ساله در آوریل برگزار می شود و با جذاب ترین نمایش لاله ها، فرصت خوبی برای فرار از هرج و مرج شهر است. درختستان با گل های رنگارنگ و درختان خود و با نقوش و چشم انداز بوسفور یکی از بهترین مناطق و جنگلهای سبز استانبول است.

پارک گلخانه

این پارک که بین سارایبورنو و سلطان احمد واقع شده یکی از قدیمی ترین پارک های استانبول است. این نام را از آنجا میگیرد که از آن به عنوان یک باغ بیرونی پر از گل سرخ در کاخ توپکاپی در دوره عثمانی استفاده می شده است.

پارک گلخانه یکی از مشهورترین و پربازدیدترین مکان های استانبول است. این پارک با استفاده از تراموا به راحتی قابل دسترسی است و می توانید از سایه زیر درختان غول پیکر لذت ببرید. در پاییز، قدم زدن در جاده ای که با برگ های زرد آسفالت شده، لذت دیگری دارد.

پارک دمکراسی ماچکا

این پارک در ماچکا واقع شده و محیطی بی نظیر را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید هوای تازه ای را در قلب استانبول دریافت کنید.

انواع مختلفی از درختان از جمله درخت زنبق، شاه بلوط، صنوبر، درخت هواپیما، گردو و اقاقیا در این پارک وجود دارد که در طول هفته و آخر هفته همیشه بازدید کننده دارد. در اینجا می توانید فعالیتهایی مانند عکس گرفتن، دویدن، پیاده روی یا پیک نیک را انجام دهید.

پارک 60 سالگی گوزتپه

این پارک در سمت آسیایی قرار دارد و از سال 2013 با آکواریوم های رنگارنگ، باغهای گل رز و لاله، حوضچه های طبیعی، چشمه ها و زمین های بازی برای کودکان، در خدمت شما میباشد. این پارک بین خیابان گوزتپه و خیابان بغداد و جاده ساحلی واقع شده که افراد در هر سنی می توانند از آن لذت ببرند.

دره زندگی بیلیکدوزو

این پارک که بازدید کنندگان می توانند در آن استراحت کرده و اوقات خوبی داشته باشند، در دو و نیم هکتار زمین احداث شده است. این پارک دارای یک استخر بیولوژیکی 96 متر مربع و باغ خاور دور با یکصد نوع درخت مختلف و هشت نوع مختلف از هزاران گل است. دره زندگی که دارای نهرها و آبشارهایی است با کافه تریا، تندیس ها، تراس ها، مسیرهای دوچرخه، قطارهای باطری و میادین ورزشی در انتظار بازدید کنندگان خود است.

پارک ییلدیز

این پارک به عنوان بزرگترین درختستان در مرکز استانبول شناخته شده است. این بنا توسط سلیم به یاد مادرش ساخته شده است. این پارک که استانبولی ها را با هر طیفی از رنگ سبز پذیرای خود قرار داده، بین بشیکتاش و اورتاکوی قرار دارد. امکان پیک نیک در پارک، روی میزها یا روی چمن زیر درختان وجود دارد که طبیعت باشکوهی را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. میتوان ناهار خود را نیز در عمارت چادری یا عمارت مالتیایی میل کرد. پارک ییلدیز، روبروی کاخ چراغان، فقط برای ورودی اتومبیل هزینه میگیرد.

پارک آزادی سلامی چشمه

این پارک با داشتن پارک های کودکان، مسیرهای دوچرخه سواری و دو، میادین ورزشی با مناطق سبز احاطه شده با جنگل، آمفی تئاتر، حوضچه پر از مجسمه های حیوانات و کافه ها، یک روز عالی را برای بازدید کنندگان رقم می زند. به این گوشه از بهشت ​​در میان ساختمانهای مرتفع می توان با اتوبوسهای شهری که از فنرباغچه عزیمت می کنند، رسید.

پارک ببک

واقع در ببک، یک محله مجلل و غنی، مردم از هر قشری می توانند از پارک با شکوه بههمراه بسفر لذت ببرند. در اخبار مجله، این پارک یکی از مکانهای مشهور در استانبول است زیرا افراد مشهور با کودکان خود در پارک عکس هایی دارند. توصیه می شود که فروشگاه های بستنی خانگی ببک را حتما امتحان کنید.

پارک کوروچشمه جمیل توپوزلو

این پارک که در حاشیه بسفر قرار دارد، در بین مردم به پارک کوروچشمه معروف است. این پارک مملو از افرادی است که آخر هفته ها پیک نیک می کنند و قدیمی ترین رستوران های ماهی در استانبول را دارند. پارک جمیل توپوزلو همچنین یک پارک کوچک برای کودکان دارد.

پارک فنرباغچه

این پارک واقع در یک منطقه شاداب در کنار دریا در مرکز شهر استانبول، پر از کافه تریایی است برای کسانی است که دوست دارند آخر هفته از صبحانه بوفه لذت ببرند. این پارک که به راحتی از سمت اروپایی و آناتولی قابل دسترسی است، به دلیل گربه های فراوان مشهور است و به دلیل موقعیتی که دارد، بازدید کننده های زیادی دارد. همچنین امکان پیک نیک در این منطقه چوبی زیبا که از سه طرف توسط دریا احاطه شده است نیز وجود دارد.

پارک گیاه شناسی نزاهات گوک ییغیت

در قلب آتاشهیر، این پارک مانند بهشتی در ​​بین ساختمان ها قرار دارد و با باغ های گیاه شناسی، مناطق پیک نیک، حوضچه ها و پارک های کودکان، بازدید کنندگان خود را تحسین می کند. پارک گیاه شناسی نزاهات گوک ییغیت، که از سمت آناتولی راحت تر قابل دسترسی است، به استانبولی ها امکان فرار به طبیعت را می دهد.

پارک گیاه شناسی باکرکوی

این پارک در ضلع اروپایی واقع شده و دارای یازده باغ، صدها درخت، پارک کودک، مجسمه هایی با مضمون آتاتورک، حوضچه های طبیعی، مناطق انتظار برای پرندگان مهاجر، استخرهای زینتی، امکانات اجتماعی و مناطق پیک نیک است. این پارک به عنوان هدیه ای به استانبول ها دیده می شود و بالاترین برج بازی ترکیه را دارد.

پارک شهر بایرام پاشا

این پارک که به عنوان آداپارک معروف است، به عنوان بزرگترین پارک ترکیه شناخته می شود. این پارک که شامل یک پارک تفریحی، یک دریاچه کوچک، یک باغ وحش، بولینگ، پارکینگ ماشین، یک سالن آمفی تئاتر، مناطق پیک نیک و کافتریا است، مکانی است که مورد توجه خانواده ها به ویژه در هوای گرم است. این پارک که مکان های زیادی برای صرف صبحانه دارد، توسط افرادی که برای پیاده روی و ورزش می آیند نیز مورد بازدید قرار می گیرد.

درخستان چوبوکلو و عمارت خدیوه

عمارت خدیوه واقع در میان پارک های استانبول، در نزدیکی کانلیجا، در داخل درخستان چوبوکلو، فضای دلربایی را برای کسانی که به مسیرهای پیاده روی و آهسته دویدن در یک درختستان وسیع پوشیده از درختان با شجره نامه می ایند، فراهم می کند.

در این پارک که با بافت تاریخی عمارت هدایت می شود، کافه هایی برای صبحانه با سنجاب و پرنده در باغ وجود دارد. پیاده روی در بین لاله ها و گلهای رز در بهار و ریزش برگها از درختان در پاییز یکی از زیباترین امتیازات برای استانبولی ها است.

درختستان میهرابات

درختستان میهرابات، واقع در لبه کانلیجا، یکی از زیباترین پارک های سمت آناتولی استانبول به حساب می آید. این بیشه که دارای پارکینگ های اتومبیل، زمین های بازی، مناطق مخصوص سازماندهی و کافتریاها است، یک مسیر پیاده روی سه کیلومتری با مشرف به سواحل سمت اروپایی نیز دارد.

پارک طبیعت پولونزکوی

لهستانی ها در روستا غالب هستند اما بازتاب های فرهنگی مختلفی نیز وجود دارد. پارک طبیعت منحصر به فرد، سعادت دوری از استرس های شهر را به شما می دهد. پارک طبیعتی که در آن زمان میزبان مصطفی کمال آتاتورک بود، بخاطر مکان هایی برای کمپ نیز مشهور است. حیواناتی از قبیل گوزن قرمز، گوزن، گراز وحشی، روباه، جغد، شاهین، کبک را می توان در پارک مشاهده کرد که به زیبایی خود معروف است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان