اخذ چالیشما ایزین ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
چالیشما ایزین ترکیه
اخذ چالیشما ایزین ترکیه

فهرست مطالب

چالشما ایزین ترکیه، کارتی است که اتباع متقاضی کار در کشور ترکیه آن را دریافت می‌کنند. در واقع اخذ چالیشما ایزین یک مجوز رسمی و معتبر برای اشتغال در اختیار اتباع می‌گذارد تا به صورت کاملا قانونی و در نهایت احترام بتوانند اجازه کار در ترکیه را داشته باشند.
همچنین اتباع با اخذ چالیشما ایزین می‌توانند از دیگر مزایای اعطایی به اتباع در این کشور بهره‌مند شوند.
در این مقاله ابتدا توضیح داده می‌شود که چالیشما ایزین چیست. سپس نحوه گرفتن آن بیان می‌شود. همچنین انواع اجازه کار در ترکیه برای مدت محدود و نامحدود و همینطور اجازه کار مستقل نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. در نهایت نیز تعریف کارت فیروزه‌ای ترکیه و مزایای چالیشما ایزن آورده می‌شود.

چالیشما ایزین چیست؟

سوال رایج چالیشما ایزین چیست و چه کاربردی دارد، معمولا از سوی افرادی که قصد مهاجرت به کشور ترکیه برای مدت نسبتا طولانی را دارند مطرح می‌شود. چراکه اقامت طولانی مدت در هر کشوری نیازمند این است که بتوان درآمد داشت و بتوان خرج‌های روزانه را از کارکرد خود تامین کرد.

در واقع چالیشما ایزین کارتی است که قانون کشور ترکیه برای اتباع این کشور که قصد کار در ترکیه را دارند صادر می‌کند. این کارت توسط وزارت کار و تامین اجتماعی کشور ترکیه صادر می‌شود و به عبارتی دیگر مجوز کار قانونی این کشور محسوب می‌شود.

چالیشما ایزین چیست

افرادی که کارت چالیشما ایزین را دارند می‌توانند آزادانه در این کشور به کار مشغول باشند و تحت حمایت قانون کار این کشور نیز هستند، اما در غیر این صورت هر کاری که افراد فاقد این کارت در ترکه انجام دهند مصداق کار غیرقانونی است و در صورتی که کشور ترکه از این مسئله مطلع شود، فرد مورد نظر را از کشور ترکیه اخراج می‌کند.

نحوه گرفتن چالیشما ایزین ترکیه

تا این قسمت از مقاله به سوال شایع چالیشما ایزین چیست، پاسخ داده شد اما سوال دیگری که مطرح می‌شود در مورد نحوه گرفتن چالیشما ایزین است. در واقع چندین راه برای اخذ چالیشما ایزین وجود دارد که هر فردی بسته به شرایط خود می‌تواند آن‌ها را امتحان کند. چراکه نحوه گرفتن چالیشما ایزین با توجه به شرایط متقاضی متفاوت است.

به عنوان مثال درگرفتن مجوز کار مستقل با مجوز کار موقت تفاوت‌های اساسی وجود دارد و هر فرد با توجه به شرایط خود بایستی اقدامات مجزایی را انجام دهد. در ادامه درمورد روش و نحوه گرفتن چالیشما ایزین بیشتر توضیح داده می‌شود.

نحوه گرفتن چالیشما ایزین ترکیه

چند راه‌حل برای اخذ اجازه کار در ترکیه وجود دارد که هر فرد متناسب با شرایط خود می‌تواند یکی از آن‌ها را برگزیند.

ثبت شرکت در ترکیه

یکی از راه‌های اخذ اجازه کار در ترکیه، ثبت شرکت است. البته ثبت شرکت در ترکیه هم راحت نیست و دارای پروسه‌ای است. اول اینکه حتما باید شرکت مورد نظر توسط اداره کار ترکیه تایید شود تا چالیشما ایزن داده شود. ناگفته نماند که مالیات و حق بیمه نیز بایستی توسط متقاضی پرداخت شود. همچنین باید حداقل 5 کارمند ترک نیز در استخدام شرکت باشند.


یافتن کارفرمای ترک و استخدام در شرکت

یکی دیگر از راه‌های اخذ اجازه کار در ترکیه یافتن کارفرمای ترک و استخدام در شرکت است. در واقع درخواست چالیشما ازین از این طریق راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌حل است. چراکه از این طریق افراد هم به استخدام شرکت در می‌آیند و هم حقوق و مزایا دریافت می‌کنند و هم از حق بیمه برخوردار می‌شوند.

اخذ مجوز کار با شرکت در دوره‌های مرتبط

اخذ مجوز کار با شرکت در دوره‌های مرتبط نیز یکی از راه‌هایی است که بوسیله آن می‌توان درخواست چالیشما ایزن کرد. نحوه گرفتن چالیشما ایزین در چنین مواقعی به این صورت است که متقاضی اجازه کار در ترکیه بایستی در برخی از دوره‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کند و تخصصی را بیاموزد و بتواند مدرک و گواهی شرکت در کلاس و دوره‌ها را نیز دریافت کند. البته لازم به ذکر است که متقاضی باید مبلغی نیز بابت شرکت در این دوره‌ها و حق بیمه پرداخت کند تا موفق به اخذ چالیشما ایزین ترکیه شود.

درخواست چالیشما ایزن

 انواع اجازه کار در ترکیه

اجازه کار در ترکیه در سه نوع اجازه کارمحدود، اجازه کار نامحدود و مستقل به متقاضیان داده می شود. در ادامه به بررسی هریک از انواع اجازه کار در ترکیه می پردازیم.

دریافت اجازه کار برای مدت محدود در ترکیه

درخواست چالیشما ایزین ممکن است برای مدت محدود باشد. در این صورت فرد متقاضی باید درخواست اجازه کار در ترکیه را به کارفرما ترک بدهد و کارفرما نیز درخواست وی را تا یکسال تایید کند. در این صورت فرد متقاضی تا یکسال دارای چالیشما ایزن خواهد بود و از تمامی حقوق و مزایای اداره کار ترکیه منتفع می‌شود.
پس از گذت یکسال اجازه کار در ترکیه لغو می‌شود، مگر اینکه فرد متقاضی برای تمدید اجازه کار دوباره درخواست چالیشما ایزین بدهد.
در این مواقع چنانچه متقاضی واجد شرایط باشد، امکان تمدید اجازه کار در ترکیه داده می‌شود. البته نکته قابل توجه اینکه درخواست تمدید اجازه کار باید با همان کارفرمای سابق باشد که در مرتبه اول فرد را استخدام کرده است.

 انواع اجازه کار در ترکیه

دریافت اجازه کار برای مدت نامحدود در ترکیه

دریافت اجازه کار برای مدت نامحدود در ترکیه به دو روش امکان‌پذیر است. روش اول در صورتی است که فرد متقاضی، اقامت دائم در ترکیه داشته باشد و روش دوم اینکه فرد متقاضی سابقه حداقل 8 سال کار در ترکیه را دارا باشد. در این دو صورت فرد می‌تواند به صورت دائم و نامحدود در ترکیه مشغول به کار شود.
این افراد که مجوز کار دائم در ترکیه را می‌گیرند، از مزایای بیشتری در ترکیه بهره‌مند می‌شوند. البته ناگفته نماند که تا زمانی که شهروندی ترکیه را دریافت نکرده باشند، نمی‌توانند از تمام مزایای شهروندی این کشور استفاده کنند.

دریافت اجازه کار مستقل در ترکیه

درخواست چالیشما ایزن ترکیه برای کار مستقل نیز، یکی دیگر از مجوزهای اجازه کار در این کشور است. در این روش فرد بایستی شرایط خاصی را دارا باشد، چراکه هر اتباعی نمی‌تواند چنین درخواستی را بدهد.

نحوه گرفتن چالیشما ایزین برای کار مستقل در ترکیه به این صورت است که فرد درخواست خود را به همراه مدارک خود جهت بررسی تحویل اداره کار ترکیه می‌دهد. در صورت تایید شدن مدارک، فرد متقاضی به طور محدود می‌تواند اشتغال مورد نظر خود را در این کشور انجام دهد.

نحوه گرفتن چالیشما ایزین

مدارک لازم در این درخواست عبارتند از: مدارک تحصیلی، تخصص در حوزه علمی و حیطه کاری مورد نظر فرد، تجربه و توانایی کاری کافی، در صورت سهامدار بودن در کشور دیگر، مشخص کردن میزان سرمایه‌ای که می‌تواند در کشورترکیه سرمایه‌گذاری کند.

لازم به ذکر است که در صورتی که فرد متقاضی، مدارک فوق را دارا باشد، باید مدارک وی بررسی شوند و تصمیم نهایی با اداره کار ترکیه است و صرف دارا بودن مدارک فوق برای اخذ مجوز کار مستقل در ترکیه کفایت نمی‌کنند.

کارت فیروزه‌ای اجازه کار در ترکیه

یکی دیگر از راه‌های گرفتن اجازه کار در ترکیه، اخذ کارت فیروزه‌ای است. در واقع کارت فیروزه‌ای اجازه کار ترکیه را می‌توان یک تدبیر کشور ترکیه برای جذب افراد متخصص از سایر کشورها دانست. چراکه این کارت به افرادی داده می‌شود که دارای تخصص علمی، ورزشی، هنری و… باشند.

کشور ترکیه با دادن کارت فیروزه‌ای، به جز اعطای مجوزکار به این افراد، برخی منافع و تهسیلات دیگر را نیز به این افراد اعطا می‌کند که هم خود فرد دارنده کارت و هم خانواده او می‌توانند از این مزایا استفاده کنند. در معرفی برخی از مهم‌ترین مزایای دارا بودن کارت فیروزه‌ای می‌توان به حمایت‌های دولتی، تشویقی‌ها، به دست آوردن حق شهروندی پس از اتمام 3 سال، برخورداری از حقوق مربوط به مالکیت املاک و مستقلات اشاره کرد.

کارت فیروزه‌ای اجازه کار در ترکیه

مزایای چالیشما ایزین ترکیه

مزایای چالیشما ایزین تنها محدود به مجوز کار در ترکیه نیست و تسهیلات دیگری نیز با اخذ این کارت به افراد داده می‌شود. از مهم‌ترین مزایای چالیشما ایزین عبارتند از:

  • اقامت دائم کشور ترکیه : اولین مزیت چالیشما ایزین ترکیه این است که دارندگان این کارت پس از اینکه 5 سال متوالی در این کشور به کار اشتغال داشته باشند، می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  • دریافت بیمه SSK : یکی دیگر از مزایای چالیشما ایزین ترکیه دریافت بیمه از یکی از معتبرترین شرکت‌های بیمه در ترکیه است. البته تفاوت این بیمه با دیگر بیمه‌ها در این است که با اخذ این بیمه به هیچ عنوان مبلغی از حقوق دارنده کارت کسر نمی‌شود. این بیمه کلیه هزینه‌های درمانی دارندگان این کارت را به صورت رایگان پوشش می‌دهد.
  • اشتغال تخصصی و درآمد مناسب : از مهم‌ترین مزایای چالیشما ایزن ترکیه در این است که افراد با دارا بودن این کارت می‌توانند به کارهای تخصصی با رشته و تبحر خود اشتغال داشته باشند. بدیهی است که افراد متقاضی در چنین مشاغلی جای رشد کافی خواهند داشت. از طرفی دیگر این مشاغل تخصصی دارای درآمد مناسب برای افراد دارنده کارت چالیشما ایزین هستند.

جمع‌بندی

در این مقاله چالیشما ایزن و نحوه گرفتن آن مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات تکمیلی نیز ارائه شد. با توجه به مزایای دریافت چالیشما ایزین که بیان شدند، و اخذ اقامت ترکیه از طریق کار یکی از روش های بسیار خوب دریافت اقامت است، بدیهی است که دارا بودن این کارت برای افراد متقاضی کار در ترکیه بسیار واجب و ضروری است. چراکه سبب می‌شود متقاضیان کار در کشور ترکیه با امنیت و آرامش خاطر در حوزه‌های تخصصی مشغول به کار شوند و درآمد کافی نیز داشته باشند. همچنین ناگفته نماند که با گذشت زمان نیز، سایر منافع هم به این افراد تعلق خواهد گرفت.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان