چشم انداز گردشگری در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
چشم انداز گردشگری در ترکیه

فهرست مطالب

چشم انداز گردشگری در ترکیه 

طرح چشم انداز گردشگری ترکیه ی 2023 یک پروژه بلندپروازانه از سوی دولت ترکیه برای تبدیل شدن به یکی از پنج کشور برتر جهان برای بازدید توریستها و درآمد حاصل از آن است. با توجه به رقابت در صنعت گردشگری جهانی و برنامه ریزی گسترده مورد نیاز آن، ممکن است عده ای تصور کنند که این طرح برای ترکیه غیرممکن است اما شانس خوبی برای دستیابی به این هدف وجود دارد. برای درک اینکه چرا و چگونه آنها می توانند این کار را انجام دهند، ابتدا باید نگاهی داشته باشیم به دلایل انجام این کار از سوی آنها. ( چشم انداز گردشگری در ترکیه )

سازمان تجارت جهانی تا سال 2030 می گوید هر ساله 1.8 میلیارد نفر سفر خواهند کرد. قیمت های پایین، ارتباطات جهانی و خبرهای روزانه مسافرتی در صدر اینترنت به این معناست که سفر پدیده ای لوکس نیست، بلکه بخشی حیاتی از زندگی است.

1.8 میلیارد نفر مسافر 7.2 تریلیون دلار در بخشهای مسکن، غذا، سرگرمی، سفر و تفریحات هزینه می کنند و ترکیه بدنیال یک تکه از این کیک است، زیرا به شدت به اقتصاد و اشتغال آن کمک می کند که این فقط چند مزیت آن است.

چشم انداز گردشگری

در حالی که بخش های دیگر مانند واردات، صادرات، انرژی و اقتصاد می توانند ایجاد درآمد کنند، سرعت حرکت سریع صنعت گردشگری به این معنی است که در آن پول آزاد است و مهمتر از همه، گردشگران لقمه بزرگی برای دنیای مبلغان هستند. مزایای این فرصت بسیار زیاد که مانع از چشم پوشی از این فرصت می شود اما چگونه می توان به آن دست یافت؟

استراتژی های اصلی طرح چشم انداز گردشگری ترکیه  2023

 

1: شناخت منطقه ای و تنوع

دولت ترکیه به جای اینکه تمام کشور را به عنوان یک مقصد گردشگری با جذابه های مشابه تشویق کند، به ارتقا توسعه مناطق گردشگری بر اساس شرایط مختلف کشوذ می پردازد. شناخت ویژگی های اختصاصی هر منطقه به معنی دسترسی به انواع گردشگری است.

اژه و مدیترانه اهداف ساحلی ایده آلی هستند اما تلاشهایی نیز برای تبلیغ صنعت قایقرانی گولت در رودخانه های ترکیه نیز انجام شده است. آیدر پلوتو و اوزونگول در شمال شرق، نمونه های از گردشگری پلاتو هستند، در حالی که آنتالیا به خاطر ورزش های ماجراجویی معروف است.استراحتگاههای توریستی و ساحلی آنتالیا شهرت خوبی در سراسر جهان دارند.

گردشگری اسپا (توریسم) در ازمیر آغاز شد، در حالی که استانبول به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی با روش هایی مانند پیوند مو و جراحی پلاستیک، با جذب دلار آمریکا شناخته می شود. کاپادوکیه با مناظر زیبا و منحصر به فرد خود را نشان می کند و هتل های داخل غار نیز آن را یک مقصد عالی برای ماه عسل کرده است.

گردشگری مواد غذایی نیز رشد کرده است و هر منطقه در این زمینه ویژگیهای کلاسیک منطقه ای خود را دارد از قبیل زیتون از اژه، مواد غذایی خیابانی در استانبول، پنیر و عسل از کارش یا باقلوا از قاضیان تپه. چنین چشم انداز جغرافیایی، سنت های منطقه ای و تاریخی ترکیه، هر نوع طرحی برای گردشگری را برای تسلط کامل بازار امکانپذیر می سازد.

2: تنوع ملیت ها

اگرچه گردشگری ترکیه در دهه 1980 محبوبیت زیادی را به دست آورد، اما برای سالهای زیادی، تنها مورد علاقه ی بریتانیایها، روس ها و آلمانی ها بوده است. متأسفانه زمانی که اتفاقات منطقه ای مانند تیراندازی به هواپیمای روسی در سال 2015 اتفاق می افتد، این امر می تواند به شدت مانع تشکیل جریان گردشگری گردد.

به همین دلیل، برای تضمین پایداری صنعت گردشگری خود، ترکیه پتانسیل خود را در سراسر جهان بازاریابی می کند. سال 2018 سال گردشگری در چین است و ترکیه نیز روابط با هندیان و قطری ها را نزدیک میکند. در سال های اخیر، توریستهای خاورمیانه به طرز چشمگیری افزایش یافته اند، زیرا آنها از مناطقی مانند بورسا و یالوا دیدار می کنند که با باورهای فرهنگی و زمینه هایشان انطباق دارد.
ترکیه برای همه، صرف نظر از ملیت یا مذهب خوشایند است.

3: مدل کسب و کار PPP

در سال 2017، دولت ترکیه اعلام کرد که به دنبال مدل های بیشتری از PPP برای رشد صنعت گردشگری است. مدل کسب و کارPPP بر مبنای مشارکت دولتی و خصوصی است و شامل تامین منابع مالی و فعالیت موسسات و مدل های زیربنایی می شود.

یکی از مزایای اصلی آن، این است که هزینه بر اساس بودجه نیست و ترکیه از این مدل تجاری از دهه 1980 استفاده کرده است. فرودگاه جدید سوم استانبول یکی از این نمونه هاست و چندین موسسه گردشگری پزشکی با استفاده از PPP راه اندازی شده اند.

در نهایت، ضروری است که گردشگری ترکیه همانگونه که قبلا بوده است، به خوبی شناخته شود. در سال 2014، پیش از وقوع رویدادهای جهانی و اثر آن بر صنعت گردشگری، ترکیه ششمین مقصد پرطرفدار توریست در جهان بود.

در حالی که این کشور در سال های پس از آن دست به گریبان مشکلات آن بوده است، بسیاری از افراد در داخل پیش بینی می کنند که در سال 2018 ترکیه مجددا مسیر خود را ادامه می دهد و برای رسیدن به طرح چشم انداز گردشگری ترکیه ی 2023 با افتخار و سهولت تلاش خواهد کرد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان