کاخ دولما باغچه استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
کاخ دولما با غچه
کاخ دولما باغچه استانبول

فهرست مطالب

کاخ دولما باغچه واقع در استانبول ترکیه بین سالهای ۱۸۴۳ و ۱۸۵۶، بدستور سلطان عبدالمجید اول، سی و یکمین پادشاه عثمانی، ساخته شده‌است. کاخ دولما باغچه در مساحت ۴۵ هزار متر مربع و در منطقه‌ای با مساحت ۱۱۰ هزار متر مربع بنا شد و از سال ۱۸۸۹ تا ۱۹۰۹ میلادی کاخ دولما باغچه به عنوان مرکز اداری اصلی امپراتوری عثمانی استفاده می‌شده‌است. تا قبل ازکاخ دولما باغچه، کاخ توپکاپی محل استقرار سلاطین عثمانی بوده است.

معماری کاخ دولما باغچه برگرفته از دوران باروک، روکوکو و نئوکلاسیک است به همراه ترکیبی از سنت های دوره ی امپراطوری عثمانی. کاخ دولما باغچه دارای 285 اتاق، 6 حمام، 46 هال و 68 توالت است. کاخ دولما باغچۀ ۶۰۰ متری  با سالن بزرگ و با شکوه اش که با ۵۶ ستون داخل آن و چلچراغ عظیم بلورین بوهمی ۵/۴ تنی که ۷۵۰ لامپای زیبا دارد نمونه ای از شگفتی های معماری در استانبول ترکیه است و برای این گردشگران و توریست هایی که به تاریخ و تمدن عثمانی علاقمند اند مکان جذاب و به یاد ماندنی است. چلچراغ هدیه‌ای از طرف ملکه ویکتوریا ی اول است. تمامی ساعت‌های کاخ دولما باغچه بر روی ۹:۰۵ متوقف هستند، ساعتی که موسس جمهوری ترکیه، آتاتورک، در این کاخ در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۳۸ دیده از جهان فروبست.

دسترسی کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه در محله بشیکتاش شهر استانبول ترکیه، در سمت اروپایی و در شرق تنگه بسفر واقع شده‌است. اگر به سمت جنوب شرقی میدان تکسیم بروید می توانید کاخ دولما باغچه را پیدا کنید.

در کاخ دولما باغچه استانبول تورهای داخلی انجام می شود که راهنمایانی آن را اداره می کنند و فضای کاخ دولما باغچه و تاریخچه ی کوتاهی را در اختیار شما می گذارند. این تور ها به طور متوسط هر ۲۵ دقیقه یکبار انجام می شوند و اگر شلوغ باشد هر ۵ دقیقه یک بار. برای دیدن از این کاخ دولما باغچه باید حدود ۲ ساعت وقت بگذارید. در هنگام بازدید از دلمه باغچه برای حفظ تمیزی آن ، باید کفش های نایلونی آبی رنگی را به پا کنید. ساعات بازدید از کاخ 9 صبح الی 4 بعد از ظهراست و در تمام روز های هفته به جز روزهای دوشنبه و سه شنبه، برای ورود عموم باز است. با توجه به محدودیت 1500 نفری ای که برای بازدید روزانه از کاخ دلمه باغچه وجود دارد، پیشنهاد می شود برنامه بازدید از آن را در صبح تنظیم کنید.

چگونه به کاخ دولما باغچه استانبول برویم؟

برای بازدید از کاخ دولما باغچه اگر در میدان تکسیم هستید، سوار قطار زیرزمینی فونیکلار شوید و به کاباتاش بروید. کاخ دولما باغچه 300، 400 متر با ایستگاه کاباتاش فاصله دارد که با دنبال کردن تابلوها به آن خواهید رسید.
اگر در منطقه سلطان احمد هستید سوار تراموا شوید و در کاباتاش پیاده شوید تا به کاخ دولما باغچه برسید.

آدرس کاخ دولما باغچه استانبول

Vişnezade Mh., 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey استانبول, ترکیه

ساعت کار کاخ دولما باغچه استانبول

روزهای شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و جمعه از ساعت 9 صبح تا 16 روزهای دوشنبه و پنجشنبه کاخ دولما باغچه تعطیل می باشد. همچنین کل ظرفیت بازدید از کاخ در روز 1500 نفر می باشد.
برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان