دوره های آموزشی کوتاه مدت در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
کلاس آموزشی در ترکیه
دوره های آموزشی کوتاه مدت در ترکیه

فهرست مطالب

برای استفاده از كلاس هاى آموزشى تركيه، کافیست به سایت شهرداری منطقه محل سکونت خود مراجعه کرده و با وارد کردن همین کلمه، مراکز نزدیک به منزل خود را شناسایی کنید. موسیقی رقص، آموزشهای هنری، کلاسهای زبان و حتا گاهی کارگاه های گفتگو در این مراکز برپاست که میتوانید بدون پرداخت هزینه و به شرط داشتن کیملیک کارت از آنها استفاده کنید. این مراکز تحت نظر شهرداریها در تركيه هستند و از آموزشهای بسیار خوبی برخوردارند.

مراکز ISMEK

از لحاظ کارآیی بسیار شبیه فرهنگسراها هستند با این تفاوت که در مراکز ISMEK میتوان گواهینامه های معتبر در هررشته دریافت کرد که از لحاظ کاریابی مناسب هستند. در واقع آموزش در این مراکز رسمی تر از فرهنگسراهاست و میتوان برای دریافت مدرک معتبر فنی حرفه ای و یا زبان، به آنها مراجعه کرد. آموزش در این مراکز نیز رایگان است و ترمها طولانی تر از فرهنگسراهاست.

مدارس تابستانی YAZ OKULU

با وجود اینکه اسم آنها “مدرسه” است اما در بیشتر آنها فعالیتهای غیر درسی برگزار میشود. اکثر کالجهای خصوصی و دانشگاههای بزرگ ، برگزار کننده مدارس تابستانی هستند. فعالیتهای علمی، آموزش زبانهای مختلف، کمپینگ، ورزشهای مختلف و حتا سفرهای داخلی و خارجی، از جمله خدمات آنها هستند. این مدارس بصورت تمام وقت و پاره وقت سرویس دهی روزانه دارند و میتوان با پرداخت هزینه اضافه تر، از سرویس و غذا هم استفاده کرد. واضح است که برای ثبت نام در این کلاسها باید هزینه پرداخت کرد.

باشگاههای ورزشی وابسته به شهرداریها که در تمام مناطق وجود دارند. ممکن است به دلیل رایگان بودن کمی شلوغ باشند ولی آموزشها کاملا” مطابق با استاندارد است. این باشگاهها، همه رشته های ورزشی را ندارند و محدود به چند رشته پرطرفدار مانند فوتبال، بسکتبال، والیبال و یکی دو  رشته دیگر هستند. هر فرد مجاز به ثبت نام در یک رشته ورزشی است. در سایت شهرداری منطقه خود میتوانید آنها را پیدا کنید.

همچنین بخوانید: تحصیل در ترکیه

مدارس تابستانی ترکیه

مدارس ورزشی SPOR OKLU

در واقع همان کلاسهای ورزشی تابستانی هستند. رشته های مختلف ورزشی را آموزش میدهند و میتوان در چندین رشته ثبت نام کرد. بسته به تعداد رشته های انتخابی، هزینه ها متفاوت است و اکثر آنها دارای خدمات سرویس حمل و نقل هستند. اگر به دیوارهای خیابانها نگاه کنید، قطعا” چندین آگهی در مورد این کلاسها پیدا خواهید کرد .

کلاس های تومر

یکی از روش های شروع زندگی در ترکیه ثبت نام در کلاس های تومر است. در ابتدا شما باید با پرداخت ۳۵۰ دلار به حساب تومر، یک نامه پذیرش از این موسسه دریافت کنیدو این مبلغ پس از ورود به ترکیه و ثبت نام در مرکز تومر به عنوان بخشی از هزینه کلاس های آموزشی محسوب خواهد شد. پس از دریافت نامه پذیرش باید آن را به سفارت ببرید تا ویزای یکساله یا شش ماهه دانشجویی خود را بگیرید که بستگی به دوره های آموزشی شما دارد. یکی از مدارکی که دانشگاه ها از دانسجویان می خواهند مدرک آزمون تومر است. آزمون تومر شبیه آزمون های تافل و آیلتس است و شامل بخش های مختلف که در طول ۳ الی ۴ مدت زمان امتحان آن است و کسانی که بتوانند نمره C دریافت کنند موفق به اخذ دیپلم تومر می شوند. شرایط ورود به دانشگاه های ترکیه حداقل نمره ۶۰ برای این آزمون است که دانشجو باید رعایت کند. برای ورود به دانشگاه های ترکیه در آزمون های دیگری نیز باید شرکت کنید که در ادامه آورده شده است.

همچنین بخوانید: دریافت اقامت دائم ترکیه

کلاس تومر

آموزش طراحی لباس در ترکیه

امروزه رشته های طراحی و مد بسیار پرطرفدار شده این رشته آینده شغلی خوبی هم دارد و اگر در کار خود موفق شوید حتما جایگاه خوبی به دست خواهید آورد. در ایران زیاد به این رشته رسیدگی نمی شود، اما در کشور ترکیه می توانید به راحتی وارد این حرفه شوید و یادیگری را شروع کنید. آزمون ورودی این رشته یک آزمون دارد که شامل سنجش مهارت شما و میزان خلاقیت شما می باشد.

هزینه شرکت در رشته طراحی

این رشته به دلیل اینکه شما با ابزار های مختلف کار می کنید و نیاز دارید که از همه آنها استفاده کنید ممکن است کمی پر خرج به نظر برسد، اما اگر در کار خود موفق شوید و به نتیجه برسید متوجه می شوید که این هزینه ها ارزشش را دارد. و امنا هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه ما بین 13000 دلار تا 60000 دلار می باشد. این مبلغ عنوان شده برای یمسال می باشد.

همچنین بخوانید: مقایسه ترکیه و کانادا

 

دانشگاه های طراحی در ترکیه

اگر قصد شرکت در رشته طراحی سایت در دانشگاه های ترکیه را دارید، در ادامه چهار دانشگاه ترکیه را معرفی کرده ایم.

  • دانشگاه اوکان(Okan Üniversitesi)

آدرس وب سایت دانشگاه: https://www.okan.edu.tr

  • دانشگاه مال تپه(Maltepe University)

آدرس وب سایت دانشگاه: https://www.maltepe.edu.tr

  • دانشگاه بچلر استودیو استانبول(Bachelor)

آدرس وب سایت: https://www.bachelorstudies.com/Bachelor

  • دانشگاه مارمارا(Marmara university)

آدرس وب سایت: https://www.marmara.edu.tr/en

همچنین بخوانید: رشته تحصیلی پولساز در ترکیه

کلاس طراحی در ترکیه

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان