فرانچایز در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
فرانچایز در ترکیه
فرانچایز در ترکیه

فهرست مطالب

فرانچایز در ترکیه چیست؟ این پرسش یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که اغلب مهاجران، اطلاعات کمی راجع به آن دارند و به نحوی میخواهند دانش خود را در این زمینه افزایش دهند. از این‌رو ما در این بخش از مجله موسسه مهاجرتی شایان قصد داریم صفر تا صد نحوه خرید فرانچایز در ترکیه را برای شما عزیزان شرح دهیم و اطلاعات ارزشمندی پیرامون آن ارائه نماییم، پس تا پایان همراه ما باشید.

فرانچایز چیست؟

اولین سوالی که با شنیدن کلمه Franchise در ذهن‌مان خطور می‌کند، این است که فرانچایز چیست و چه مزایایی دارد؟! در پاسخ بدین پرسش ابتدا باید با ماهیت فرانچایز آشنا شوید و پس از آن مزایایی که دارد را بشناسید. به طور کلی فرانچایز یک روش سودآور و کم ریسک برای سرمایه‌گذاری در ترکیه می‌باشد. در حالت فرانچایز، بخش عمده نگرانی‌های شما از بابت شکست و از دست رفتن سرمایه رفع می‌شود.

زیرا مسیری که قرار است طی کنید، پیش‌تر شخص دیگری آن را امتحان کرده و موانع و مشکلات بر سر راه را به خوبی می‌شناسد.فلذا می‌توان گفت که فرانچایز یعنی اینکه کسب‌وکار شما در امتداد تجربیات اقتصادی یک فرد دیگر در زمینه سرمایه‌گذاری، اجرای ایده، تحقیق، ثبت برند و معرفی آن، بازاریابی و… خواهد بود. بنابراین فردی که موفق به توسعه سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار خود شده، می‌تواند با فروش فرانچایز به سایر افراد، به آن‌ها اجازه استفاده از ایده و تجربیات خود را بدهد. ناگفته نماند که این حق استفاده باید به صورت کتبی و قانونی باشد.

مزایای دریافت فرانچایز

در باب مزایای فرانچایز در ترکیه باید بگوییم که فرض کنید مثلا می‌خواهید یک بوتیک لباس در ایران راه‌اندازی کنید؛ در این صورت علاوه بر سرمایه اولیه، نیاز به معرفی برند، بازاریابی، اخذ مجوز و… خواهید داشت.

حالا اگر بخواهید همین کار را در یک کشور دیگری نظیر ترکیه انجام دهید، مسلما فرایند زمان‌بر و دشوارتر خواهد شد. اما اگر نسبت به خرید فرانچایز پوشاک در ترکیه اقدام نمایید و عملا نماینده یک برند دیگر شوید، بخش اعظمِ این پروسه زمان‌بر به صورت آماده در اختیارتان قرار خواهد گرفت و تنها کاری که شما باید انجام دهید، فروش محصولات خواهد بود‌.

مزایای دریافت فرانچایز

همچنین بسیاری از برندها نمایندگان خود را حمایت کرده و مسیر را برای فروش بیشتر و جذب بهتر مشتری همواره می‌سازند. به خاطر همین مزایای بالقوه است که اغلب مهاجران برای راه‌اندازی کسب‌وکار جدید در کشور مقصد، به دنبال اخذ فرانچایز می‌باشند. ضمنا فراموش نکنید که وقتی نمایندگی فروش محصولات یک برند را فراهم ساختید، عوامل آن موظفند تا آموزش‌هایی در زمینه بازاریابی، فروش و هزینه‌های اولیه در اختیارتان قرار بدهند و در ازای آن مبلغی از شما دریافت نماید. از این‌رو اتفاقی که در این میان رخ می‌دهد،‌ فروش امتیاز برند و اخذ نمایندگی آن توسط شما خواهد بود.

شرایط لازم برای دریافت فرانچایز در ترکیه

برای خرید فرانچایز در ترکیه شرایط ویژه‌ای وجود دارد که حتما باید نسبت به آن مطلع باشید. به طور کلی پس از مسائل مالی و روند اداری_قانونی خرید فرانچایز، باید یکسری اعتبار نامه دریافت کنید که سبب می‌شود کار شما به رسمیت شناخته شود.

به طور معمول بسیاری از برندهای مطرح و پرطرفدار، حین فروش فرانچایز خود، دوره‌های آموزشی مفیدی برای متقاضیان برگزار می‌کنند و در طی آن، صفر تا صد مدیریت کسب‌وکار را به شما می‌آموزند. در ضمن ممکن است مفاد آموزشی هر یک از این برندها بسته به حوزه فعالیتی که دارند، تا حدودی متفاوت باشد.
با این وجود آنچه حائز اهمیت مباحث پایه و اساسی نظیر اصول مدیریت، حسابداری، کنترل سیستم فروش، روش‌های تبلیغاتی و… می‌باشد که در هر زمینه‌ای که فرانچایز را خریداری کرده باشید، باید آموزش‌های لازم این موارد به شما داده شود. همچنین شرکت در دوره‌های آموزشی هم برای شما الزامی خواهد بود تا مجاز به اخذ مجوز کسب‌وکار مربوطه باشید.

مراحل اخذ فرانچایز در ترکیه

برای خرید فرانچایز در ترکیه باید یک سری مراحل قانونی را پشت سر گذاشته و نسبت به دریافت تسهیلات این خدمت مجاز شوید. اولین مرحله از این فرایند، دریافت ویزای کار است که به منظور قانونی و رسمی شدن کسب‌وکار خود در ترکیه،‌ حتما باید آن را دریافت نمایید.

مراحل اخذ فرانچایز در ترکیه

سپس باید یک شرکت ثبت کنید. پس از ثبت شرکت، نوبت به عقد قرارداد با برندی که قصد خرید فرانچایز آن را دارید، خواهد رسید. بندهای قرارداد باید به گونه‌ای تنظیم شود که تمام وظایف هر دو طرف معامله به طور کامل در آن توضیح داده شده باشد.

پس از عقد قرارداد، شما وظیفه دارید تلاش خود را برای فروش محصولات بکنید و صاحب برند هم باید از شما حمایت کند و مشاوره‌های لازم را بدهد تا مسیر برایتان هموارتر شود.

هزینه اخذ فرانچایز در ترکیه

خب تا اینجای کار با نحوه خرید فرانچایز در ترکیه آشنا شدیم و مراحلی که باید در این مسیر طی شود را بررسی کردیم، حال شاید برایتان سوال باشد که هزینه خرید فرانچایز در ترکیه چقدر خواهد بود؟! در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که هزینه اخذ نمایندگی یک برند (فرانچایز) باتوجه به مدت زمان اعتبار قرارداد و میزان شهرت و مقبولیت برند تعیین می‌شود. به علاوه خرید برخی لوازم و تجهیزات، اجازه مکان نمایندگی و حقوق کارکنان استخدامی و… همه در هزینه راه‌اندازی کسب‌وکارتان تاثیرگذار خواهند بود.

هزینه اخذ فرانچایز در ترکیه

برخی برندها از افرادی که در ابتدای راه هستند و هنوز مهارت و درآمد چندانی ندارند، هزینه کمتری دریافت می‌کنند. در واقع اغلب این طرح برای برندهای تازه کار و استارتاپ‌های نوپا است که از محبوبیت و شهرت کمتری برخوردار بوده و با اعطای نمایندگی خود به افراد ذی صلاح، سعی در رشد کسب‌وکارشان دارند.
فلذا برای محاسبه تقریبی هزینه مورد نیاز برای خرید فرانچایز یک برند می‌توانید پارامترهای اثرگذار بر روی آن، یعنی کیفیت خدمات و محصولات، میزان شهرت برند، ارزش و اعتبار آن در بین مردم و… را بررسی کنید.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی ماهیت فرانچایز در ترکیه پرداختیم‌ و دانستیم که یکی از بهترین روش‌ها برای سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکار است. به خصوص اگر مهاجر باشید و بدین منظور بخواهید پیشه‌ای در کشور مقصد راه‌اندازی کنید، خرید فرانچایز در ازمیر، استانبول، آنکارا و… یک روش کم ریسک و انتخابی ایده‌آل برای شما عزیزان خواهد بود. پس بهتر است همچنان اطلاعات خود را در این باره افزایش دهید و پیش از مهاجرت به این کشور، نسبت به فراهم سازی شرایط گرفتن فرانچایز در ترکیه اقدام نمایید. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ سوالات موجود در ذهن خود را یافته باشید.

در صورتیکه پیشنهاد یا تجربه‌ای پیرامون موضوع مطرح شده دارید؛ حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر همراهان شایان مگ به اشتراک بگذارید؛‌ ما در این مقاله سعی بر این داشتیم تا هرآنچه که می‌بایست در رابطه با گرفتن فرانچایز را می‌بایست بدانید را شرح دهیم اما شما عزیزان می‌توانید در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام با کارشناسان موسسه مهاجرتی شایان در ارتباط باشید تا شما عزیزان را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند؛‌ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 00905382006994 در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان