خرید خودرو در ترکیه / قیمت خودرو صفر و کارکرده 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
خرید خودرو در ترکیه
خرید خودرو در ترکیه / قیمت خودرو صفر و کارکرده 2024

فهرست مطالب

خرید خودرو در ترکیه ازجمله دغدغه‌های مهاجران پس از شروع یک زندگی جدید در این کشور می‌باشد. به طبع با بررسی سایت های خرید خودرو در ترکیه و نصب اپلیکیشن‌های مربوطه می‌توان داده‌های ارزشمندی در این باره به دست آورد، اما در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری خدمت شما عزیزان شرح دهیم، تا با آگاهی کاملی نسبت به خرید ماشین در ترکیه اقدام کرده و لذت یک دادوستدِ هوشمندانه و مقرون به‌صرفه را تجربه نمایید.

خرید خودرو در ترکیه / قیمت خودرو صفر و کارکرده 2024

برای استعلام قیمت خودرو در ترکیه روش‌های مختلفی وجود دارد که یک مورد آن مراجعه به سایت و اپلیکیشن‌های مربوطه می‌باشد. همچنین اگر در حال حاضر مهاجرت کرده و در کشور مقصد ساکن هستید، می‌توانید سری به نمایشگاه‌های ماشین زده و قیمت انواع ماشین نو و دست دوم را جویا شوید. با این حال، برای سهولت در دسترسی شما عزیزان به رِنج قیمت ماشین در ترکیه، لیستی از بهای انواع خودروها را آماده کرده و در ادامه مطلب خواهیم آورد تا به یک نگرش کلی نسبت به این مسئله دست یابید.

ماشینقیمت (لیر)
Togg T10X V1 TWD 314 km menzil1.055.00 TL
Dacia Yeni Sandero Stepway618.000 TL
Hyundai Ioniq 51.515.000 TL
Citroen C5 Aircross SUV1.144.600 TL
Toyota Corolla781.150 TL
Opel Corsa604.900 TL
Nissan Qashqai974.400 TL
Peugeot 208701.500 TL
Honda Jazz e:HEV1.092.000 TL
Skoda Fabia654.900 TL
Volkswagen Polo637.000 TL
Mercedes-Benz EQA1.970.738 TL
BMW 1 Serisi1.346.700 TL
جدول قیمت ماشین در ترکیه

ارزانترین ماشین در ترکیه

به طور کلی قیمت ماشین در استانبول و ترکیه، طیف گسترده‌ای داشته و به نوعی برای اغلب افراد با وضع معیشت و سطح درآمد مختلف، خودروی مناسبی با قیمت مقرون به‌صرفه پیدا می‌شود و به نوعی می‌توان گفت که در این کشور، اغلب خانوارها توان خرید حداقل یک ماشین برای امرار معاش خود را دارند. اگر شما هم به تازگی به این کشور مهاجرت کرده‌اید و قصد خرید ماشین ترکیه را دارید، در ادامه همراه ما باشید تا چند ویژگی مدل از ارزان‌ترین خودروهای موجود در این کشور را بررسی کنیم.

همینطور بخوانید: خرید سیم کارت ترکیه

قیمت ماشین در ترکیه
  • رنو سیمبل

اغلب مهاجران هنگام خرید خودرو در ترکیه، ابتدا به دنبال ارزان‌ترین مدل‌ها می‌گردند تا در صورت یافتن مورد مناسب، با صرف هزینه کمتر بتوانند خودروی باب میل خود را خریداری کنند. یکی از ماشین‌های ارزان قیمت در این کشور که به نوعی جایگزین ال ۹۰ ایرانی محسوب می‌شود، رنو سیمبل می‌باشد. قیمت حدودی این خودرو ۱۱۲ هزار لیزر بوده و با توجه به ظاهر ساده و زیبایی که دارد، توانسته توجه اغلب خریداران را به خود جلب کند. از نظر مشخصات فنی، سرعت این ماشین ۱۷۵ کیلومتر در ساعت بوده و حجم موتور آن، ۱٫۶ لیتر است.

  • فیات پاندا

فیات پاندا نیز به عنوان ارزانترین ماشین در ترکیه شناخته شده و به احتمال زیاد در لیست انتخاب اغلب افرادی قرار گیرد که برای خرید خودرو در ترکیه بودجه نسبتا محدودی در نظر دارند. در حال حاضر بهای روز آن، حدود ۱۴۰ هزار لیر بوده و با توجه به ارزش لیر به ریال، در واحد پول کشور ما، حدود ۴۳۰ میلیون تومان ارزش دارد. از نظر مشخصات فنی حجم موتور این خودرو، ۱۲۰۰ سی سی بوده و سرعت آن ۱۶۴ کیلومتر در ساعت می‌باشد.

  • تویوتا یاریس کراس

یکی دیگر از ماشین‌های ارزان در ترکیه که قیمت آن حدود ۱۱۲ هزار لیر است،‌ تویوتا یاریس کراس می‌باشد. این خودرو با توجه به کیفیت قطعات و میزان شهرتی که دارد، قیمت معقولی داشته و فرصت خرید خودرو در ترکیه را برای قشر متوسط جامعه و مهاجرانی که بودجه اندکی دارند، فراهم می‌سازد. تویوتا یاریس در ایران با لقب پراید ژاپنی شناخته می‌شود و همانطور که گفته شد، با توجه به قیمت نسبتا پایینی که دارد، نباید انتظار طراحی فوق‌العاده یا طول عمر بالا از آن داشت.

همینطور بخوانید: اپلیکیشن های کاربردی در سفر به استانبول

  • اوپل کورسا

چهارمین خودرو از دسته بندی ماشین‌های ارزان قیمت در ترکیه، اوپل کورسا است که حدود ۱۳۵ هزار لیر ارزش داشته و ظاهر نسبتا زیباتری دارد. چکیده‌ای از مشخصات فنی اوپل کورسا نیز شامل حداکثر سرعت ۱۶۵ کیلومتر در ساعت و ۴ سیلندر و مصرف ۵٫۲ لیتر بنزین می‌شود.

خرید خودرو در ترکیه برای ایرانیان

همانطور که چندی پیش بدان اشاره کردیم، خرید خودرو در ترکیه برای ایرانیانِ مهاجری که شاید مدت کوتاهی باشد به این کشور سفر کرده‌اند، می‌تواند تبدیل به یک دغدغه فکری شود. زیرا عدم اطلاع دقیق از قیمت‌ها و نحوه خرید خودرو در ترکیه؛ احتمال کسب تجربه یک خرید ناموفق را افزایش می‌دهد. فلذا برای اینکه شانس خود را در داشتن یک معامله سودده افزایش دهید، ابتدا باید اطلاعات کاملی راجع به انواع خودروهای موجود در کشور ترکیه به دست آورید.

شرایط خرید خودرو در ترکیه


سپس با مقایسه قیمت انواع ماشین‌ها و در نظر داشتن بودجه‌ای که به منظور خرید آن فراهم کرده‌اید، نسبت به انتخاب یک گزینه مطلوب اقدام نمایید. در ضمن شما می‌توانید ماشین دست دوم نیز خریداری کنید که البته این کار ریسک بیشتری خواهد داشت، و شما باید شناخت کاملی از ویژگی‌های فنی خودرو مورد نظرتان داشته باشید و حین خرید به خوبی تمام پارامترهای اثرگذار را بررسی نمایید. در اخر هم خبر خوب اینکه، اتباع خارجی و مهاجران ایرانی می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای برای خرید خودرو در این کشور برخوردار شوند. یک نمونه از این تسهیلات، معافیت‌های مالیاتی در ازای خرید اولین ماشین می‌باشد.

قوانین خرید خودرو در ترکیه

قوانین خرید خودرو در ترکیه ضوابط متعددی داشته و اشاره به تمام آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد، اما در ادامه شما را با چند مورد از اصول متداول که دانستن آن‌ها برای خریداران خارجی و مهاجران مهم است، آشنا خواهیم کرد. برخی از این قوانین عبارتند از:

قوانین خرید خودرو در ترکیه
  1. آیا می‌توان به عنوان یک مهاجر در ترکیه ماشین خرید؟ بله، از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما حتی می‌توانید ماشین پلاک آبی (معاف از مالیات) خریداری کنید.
  2. چه کسی می‌تواند خودروی پلاک آبی بخرد؟
    • افرادی که ویزای کار معتبر در ترکیه دارند.
    • مهاجر بازنشسته یا دانشجو (به غیر از دانشجویان دوره زبان) و استاد هستند.
    • کارمند نهاد ناتو یا عضو اتحادیه اروپا در ترکیه
    • کارمندان موسسات مطبوعاتی خارجی
  3. آیا گواهینامه شما در ترکیه معتبر است؟ اگر گواهینامه شما در ایران صادر شده، می‌توانید از آن در ترکیه استفاده کنید. ضمنا هنگام نیاز باید پاسپورت خود را نیز به همراه گواهینامه ارائه دهید.
  4. با خرید ماشین چقدر مالیات پرداخت می‌کنیم؟ پس از خرید ماشین دولت ترکیه از شما سه نوع مالیات دریافت خواهد کرد که عبارتند از: مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مصرف خالص و مالیاتی که براساس قیمت و ویژگی‌های خودرو خریداری شده تعیین می‌گردد. البته همانطور که پیش از این هم بدان اشاره کردیم، اگر به عنوان مهاجر برای اولین بار ماشین بخرید، می‌توانید از تسهیلات معافیت مالیاتی برخوردار شوید.
  5. هنگام خرید خودرو در ترکیه، چه هزینه‌های بر عهده خریدار خواهد بود؟ هزینه‌های مربوط به مالیات، بیمه، تردد و ثبت خودرو بر عهده خریدار می‌باشد.
  6. آیا انجام معاینه فنی پیش از خرید خودرو لازم است؟ بله، معاینه فنی حتما باید انجام شود و سطح آلودگی آلاینده و صدای تولید شده و همچنین وضعیت فنی خودرو بررسی شود.

همچنین بخوانید: خرید خانه در ترکیه

مراحل خرید خودرو در ترکیه

اولین گام از مراحل و شرایط خرید خودرو در ترکیه، مراجعه به اکسپرتیز (معاینه فنی) و بررسی وضعیت خودرو می‌باشد؛ سپس برای انتقال مالکیت خودرو باید اقدام نمایید. بدین منظور لازم است تا مدرک اقامتی و پاسپورت خود را به همراه ترجمه آن به همراه داشته باشید.
پس از انتقال مالکیت، یکی دیگر از مراحل خرید خودرو در ترکیه این است که آن را به نام خود بیمه کنید، بدین ترتیب مالک حقیقی و حقوقی ماشین‌تان خواهید شد‌.

سایت های خرید خودرو در ترکیه

سایت های خرید خودرو در ترکیه

همانطور که تا اینجای کار گفته شد، یکی از بهترین روش‌ها برای استعلام قیمت و خرید ماشین، مراجعه به سایت خرید خودرو در ترکیه می‌باشد. در این سایت‌ها می‌توانید لیستی از بهترین، ارزانترین و گرانترین ماشین‌های نو و دست دوم را مشاهده کرده و هر کدام که باب میل‌تان بود، نسبت به خرید آن اقدام نمایید. فلذا در ادامه چند مورد از معتبرترین سایت خرید ماشین در استانبول و ترکیه را ارائه خواهیم کرد تا سری به آن‌ها بزنید و ماشین مدنظرتان را بیابید.

  1. arabam.com
  2. Araba.com
  3. hurriyetoto.com
  4. arabalar.gen.tr
  5. sahibinden.com
  6. ikincielim.com
  7. alalimsatalim.com

نکات خرید خودرو در ترکیه

نکات مختلفی جهت خرید خودرو در ترکیه و حتی سرتاسر دنیا وجود دارد، که هنگام انجام این امر مهم حتما باید بدان توجه فرمایید. برخی از نکات کارآمد که در این زمینه سودآور خواهد بود، عبارتند از:

• تسویه جریمه‌های خودرو و مالیات به هنگام خرید خودرو بر عهده فروشنده خواهد بود.
• بهتر است مبلغی که در ازای خرید خودرو پرداخت می‌کنید رابه صورت بانکی از حساب خود به حساب فروشنده انتقال دهید تا در صورت بروز مشکل، امکان پیگیری داشته باشید.
• سعی کنید ماشینی خریداری کنید که مدت زمان تولید آن زیر ۱۰ سال باشد.
• حتما مطمئن شوید که پس از خرید و انتقال مالکیت خودرو، بیمه آن را نیز دریافت خواهید کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی شرایط و قیمت خرید خودرو در ترکیه پرداختیم و دانستیم که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توان از انواع سایت و اپلیکیشن خرید خودرو در ترکیه کمک گرفت. امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مطلب برده و به پاسخ سوالات موجود در ذهن خود رسیده باشید. لطفا اگر نقطه نظر یا پیشنهادی پیرامون موضوع مطرح شده دارید، حتما در بخش کامنت‌ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، نهایت تشکر و قدردانی را داریم.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان