معرفی بهترین محله بیلیک دوزو برای زندگی

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
معرفی محله بیلیک دوزو
معرفی بهترین محله بیلیک دوزو برای زندگی

فهرست مطالب

استانبول مدرن‌ترین شهر کشور ترکیه محسوب می شود و همواره مورد توجه توریست ها بوده است. همچنین اکثر کسانی که به دنبال اقامت ترکیه هستند در این شهر ساکن می شوند و به زندگی خود ادامه می دهند. محله بیلیک دوزو در غرب این شهر قرار گرفته و جزو مناطق خوب استانبول می باشد. این منطقه حالت ساحلی دارد و در کنار دریای مرمره قرار می گیرد. برای اینکه بهتر با این منطقه و شرایط آن آشنا شوید این مقاله را تا انتها بخوانید.

شرایط موقعیتی بیلیک دوزو استانبول

بسیاری از افرادی که به دنبال خرید ملک استانبول هستند این منطقه را انتخاب می کنند. بیلیک دوزو مساحتی نزدیک به ۳۶۰ کیلومتر مربع را در برمی گیرد و از لحاظ جمعیتی نیز حدود ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده است. در گذشته های نه چندان دور پادشاهان برای تفریح به این منطقه می آمدند که نامگذاری محله نیز به همین دلیل انجام شده است. این منطقه شرایط آب و هوایی عالی دارد که به همین علت یک محل خوب برای تفریح و گشت و گذار است. کسانی که خواهان خرید ملک در ترکیه هستند می توانند این منطقه را زیر نظر داشته باشند. معمولا رشد قیمت ملک در این منطقه خوب است و می تواند سوددهی خوبی را به دنبال داشته باشد. این منطقه از لحاظ تاریخی نیز قدمت زیادی دارد و در بخش هایی از آن نشانه هایی از دوران روم باستان نیز دیده می شود.
بیلیک دوزو از جمله مناطقی است که در اطراف آن حاشیه نشینی معنایی ندارد و به همین علت جزو مناطق برتر استانبول محسوب می گردد. اکثر کسانی که در این قسمت ساکن هستند جزو قشر تحصیلکرده و ثروتمند استانبول می باشند که به همین علت فرهنگ کلی این منطقه بسیار خوب است. بسیاری از مهاجرانی که به ترکیه آمده اند این قسمت را برای زندگی انتخاب کرده و از امکانات مختلف آن بهره مند هستند. اگر شما به محله بیلیک دوزو بروید می توانید اقوامی از کشورهای مختلف جهان را ببینید که در این محله دور یکدیگر جمع شده اند.

همچنین بخوانید :‌ خرید خانه در بیلیک دوزو استانبول

منطقه بیلیکدوزو استانبول

دسترسی منطقه بیلیک دوزو چگونه است؟

در سال ۱۹۹۹ یک زلزله شدید در مرمره به وقوع پیوست که باعث مهاجرت افراد زیادی به بیلیک دوزو شد. پس از این اتفاق انواع ساختمان های جدید و لوکس در این منطقه ساخته شد. اکثر ساکنان این محله از مهاجران هستند و به همین علت زندگی کردن در این محله برای افرادی که تازه به ترکیه آمده اند مناسب است. در این منطقه یک خط ویژه متروبوس هم قرار داده شده است. شما می توانید با سوار شدن به متروبوس به تمامی نقاط شهر استانبول بروید و کارهای خود را به انجام برسانید. وجود متروبوس باعث شده تا دسترسی این منطقه بسیار عالی شود و محبوبیت آن بین مردم بیشتر از همیشه شود.  چنانچه به فکر کسب شهروندی ترکیه هستید بهتر است که در همین منطقه ساکن شوید زیرا ایرانیان زیادی در آن سکونت دارند.
در بیلیک دوزو شما به سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مینی بوس و تاکسی نیز دسترسی دارید که در اکثر ساعت های شبانه روز مشغول به کار می باشند. این منطقه با فرودگاه آتاتورک نیز فاصله چندانی ندارد و شما پس از گذراندن ۱۳ کیلومتر به فرودگاه خواهید رسید. اگر به دنبال یک منطقه امن در استانبول هستید می توانید به این منطقه بروید. با توجه به جمعیت زیاد بیلیک دوزو میزان رفت و آمدها هم در این منطقه بالاست. البته شما در آن مسئله ترافیک را نخواهید دید و همه عبور و مرورها به صورت نرمال در حال انجام است.

امکانات منطقه بیلیک دوزو

با توجه به امکانات فوق العاده بیلیک دوزو، تمام کسانی که به دنبال ثبت شرکت در ترکیه هستند این منطقه را به عنوان سکونت مدنظر قرار می دهند. در حال بندرهای مختلفی در این قسمت قرار گرفته که همین امر جابجایی کالاها در این منطقه را رونق بخشیده است. فرصت های تجاری شهر استانبول اکثرا در این بخش تجمع یافته و می توان نشانه های مختلف آن را مشاهده کرد. مراکز خرید مدرن و مجلل در بیلیک دوزو به وفور دیده می شود که نیاز مردم این منطقه را تامین می کنند.

همچنین امکانات ورزشی فوق العاده ای در این قسمت وجود دارد که مهم‌ترین آنان شامل باشگاه بادسواری و ورزش های زیر آبی می باشد. ورزش های ساحلی در این منطقه رواج زیادی دارد و در اکثر روزها قابل استفاده خواهد بود. در این محله یک پیست مخصوص دوچرخه سواری نیز وجود دارد که سایر وسایل نقلیه اجازه ورود به آن را نخواهند داشت.

منطقه بیلیک دوز در استانبول

جاهای دیدنی بیلیک دوزو

همان طور که پیشتر گفتیم بیلیک دوزو، یکی از مناطق زیبا و جذاب استانبول در ترکیه است. این منطقه در ساحل خلیج مرمره واقع شده و توانسته است جاذبه‌های فراوانی را در بین مسافران و گردشگران به دست آورد.

یکی از جاذبه‌های برجسته بیلیک دوزو، قلعه بیلیک دوزو است که بر روی تپه‌ای بلند قرار گرفته و یک چشم انداز فوق العاده از شهر و دریا ارائه می‌دهد. این قلعه تاریخی در قرون وسطی ساخته شده و همچنین یک موزه جذاب در خود دارد.

پارک بیلیک دوزو نیز یک مقصد محبوب برای بازدیدکنندگان است. این پارک زیبا دارای باغ‌های سرسبز، پارک بازی برای کودکان، محل‌های پیک‌نیک و مسیرهای پیاده‌روی است که شما را به یک تجربه آرامش بخش در میان طبیعت هدایت می‌کند.

در پیشاپیش تجربه یک تور قایقرانی در بیلیک دوزو نیز برای شما لذت بخش خواهد بود. شما می‌توانید با نمایی بی‌نظیر از سواحل زیبا و آبی رنگ خلیج مرمره آشنا شوید و به مناظر طبیعی فوق العاده این منطقه بینابینی کنید.

بیلیک دوزو علاوه بر اینها، بازارهای محلی، رستوران‌های بومی و مغازه‌های سنتی نیز دارد که هم برای مسافران و هم برای مهاجران جذابیت بسیاری دارد.

از آنجا که بیلیک دوزو یک مقصد تفریحی بسیار محبوب است، این منطقه دارای هتل‌ها و مهمانسراهای بسیاری است که می‌توانید در آنها اقامت کرد.

یکشنبه بازار بیلیک دوزو

یکی از جاذبه‌های برجسته در بیلیک دوزو، یکشنبه بازار است که هر هفته در روز شنبه در این منطقه برگزار می‌شود. این بازار یکی از محبوب‌ترین مقاصد خرید در استانبول است و یک تجربه چشمگیر از فرهنگ و زندگی روزمره مردم محلی را ارائه می‌دهد.

یکشنبه بازار بیلیک دوزو یک مکان رنگارنگ و پر از انرژی است. بازدیدکنندگان می‌توانند در این بازار بیش از ۱۰۰۰ فروشنده را ببینند که محصولات متنوعی از جمله لباس‌های محلی، ظروف سفالی، صنایع دستی، محصولات چرمی، آبنبات و میوه‌های تازه و بسیاری از سوغات‌های محلی دیگر را به فروش می‌رسانند.

علاوه بر خرید، یکشنبه بازار فرصتی برای آشنایی با فرهنگ محلی و تجربه‌ی زندگی مردمان محلی فراهم می‌کند. شما می‌توانید در این بازار با مردمان محلی در ارتباط باشید و درباره فرهنگ، رسوم و آداب آنها بیشتر بدانید. این بازار در کنار خرید و فروش، فضایی برای تفریح و دیدن هنرمندان خیابانی نیز دارد که اجرای موسیقی و نمایش های خاص خود را دارند.

یکشنبه بازار بیلیک دوزو یک تجربه متفاوت و ممتاز برای علاقه‌مندان به خرید و کشف فرهنگ محلی است. این بازار زنده و پرانرژی، شما را در معماری زیبا و همچنین صداقت و مهربانی مردمان ترکیه غرق می‌کند.

فاصله بیلیک دوزو تا تکسیم چقدر است؟

فاصله بین بیلیک دوزو و تکسیم، که قلب شهر استانبول است، حدودا 40 کیلومتر است. اما لازم است بدانید که میزان زمانی که برای رسیدن به میدان تکسیم صرف می‌کنید، به شرایط ترافیکی و روش استفاده از حمل و نقل عمومی مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی بستگی دارد. در صورت ترافیک شدید، زمان مسافرت ممکن است افزایش یابد. بهتر است قبل از سفر، به روز رسانی‌های ترافیکی و شیوه‌های حمل و نقل عمومی موجود را بررسی کنید تا زمان مسافرت را به طور دقیق‌تر تخمین بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان