مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
کارآفرین در ترکیه
کار آفرینی در ترکیه

فهرست مطالب

یکی از راه‌های اخذ اقامت ترکیه، کارآفرینی است. امروزه مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری بسیار آسان شده و و افراد زیادی تا کنون با این روش موفق به دریافت شهروندی ترکیه شده‌اند. البته این روش مهاجرت دارای شرایط و سختی‌های خاص خود می‌باشد. در ادامه به شرایط و ویژگی‌های کارآفرینی در ترکیه می‌پردازیم.
قبلا، اداره مهاجرت ترکیه قوانین سرسختی برای مهاجرت به ترکیه داشت. به طوری که کمتر کسی حاضر به اخذ اقامت ترکیه با سرمایه گذاری و دیگر روش‌ها می‌شد. اما در سال‌های اخیر، با تعویض قوانین به صورت جنجالی توسط اداره مهاجرت ترکیه، قوانین و شرایط مهاجرت به ترکیه بسیار آسان‎تر شد. به طوری که امروزه مهاجرت به ترکیه با روش سرمایه گذاری، جزو اولین اولویت‌های واجدین شرایط می‌باشد.

انواع کار آفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه، ضمن داشتن شرایط اقتصادی خوب و صعودی ترکیه، شرایط ساده‌ای ندارد. داوطلبان باید با ارائه مدارک و اسناد مختلف به اداره مهاجرت ترکیه، به اخذ اقامت ترکیه اقدام کنند. اما در صورت عملی شدن این هدف، می‌تواند بسیار سود ده باشد. از انواع کارآفرینی در ترکیه می‌توان اشاره کرد به:
ثبت شرکت سهامی
شرکت‌های سهامی به دو دسته سهامی عامل و سهامی خاص تقسیم می‌شوند. کارآفرینان باید قبل از شروع مراحل اجرایی ثبت شرکت، نوع آن را به اداره مهاجرت ترکیه اعلام کنند. تعداد سرمایه گذاران شرکت سهامی باید حداقل 5 نفر باشد و محدودیتی در بیشتر بودن تعداد آن‌ها وجود ندارد.
همچنین بخوانید: سرمایه گذاری در ترکیه
ثبت شرکت سهامی
ثبت شرکت مسئولیت محدود
 کارآفرینان می‌توانند با ثبت شرکت مسئولیت محدود، اقامت ترکیه را دریافت کنند. در شرکت‌های مسئولیت محدود، سهام‌داران باید بین 1 الی 50 نفر باشند و می‌توان این نوع شرکت را با 5000 لیر ثبت کرد. محدودیت‌های دیگری راجع به این راه ثبت شرکت در ترکیه وضع نشده است.
ثبت شرکت جمعی یا مختلط 
در شرکت‌های جمعی یا مختلط، یک یا دو نفر از سهام‌داران در مقابل عملکرد و ضرر و زیان شرکت مسئولیت دارند. اما سهام‌داران دیگر فقط در مقابل سهام خود و سرمایه‌ای که گذاشته‌اند مسئول هستند.
ثبت شرکت جمعی یا مختلط
ثبت شرکت تعاونی
یکی دیگر از انواع ثبت شرکت در ترکیه، ثبت شرکت تعاونی در ترکیه است. در این شرکت سهام‌داران باید حداقل 2 نفر باشند و یک نام خاص برای شرکت خود انتخاب کنند.
ثبت شرکت در مناطق آزاد ترکیه 
افرادی که توانایی تولید محصول و کالای خاصی را دارند، می‌توانند در یکی از زمین‌های آزاد ترکیه مقداری را خریداری کرده و سپس مشغول تولید در آن‌جا شوند. این نوع ثبت شرکت در ترکیه می‌تواند ویژگی‌ها و مزایای زیادی داشته و سهام‌داران می‌توانند از تسهیلات خوب بانکی بهره‌مند شوند.

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

همانطور که ذکر شد، ثبت شرکت ترکیه آسان نیست؛ اما افراد واجد شرایط با پیگیری و کسب اطلاعات خوب می‌توانند در حداقل زمان کسب و کار خود را در ترکیه راه اندازی کنند. در ابتدا بهتر است ویزا و اقامتی کوتاه مدت اخذ شود تا بتوان بدون هیچ محدودیت و استرسی مراحل ثبت شرکت در ترکیه را تکمیل کرد. مراحل ثبت شرکت در ترکیه به طور مختصر، موارد زیر می‌باشد:
  •  ارائه مدارک و اسناد و احراز هویت سهامداران اصلی به کنسولگری ترکیه
  •  ارائه تمکن مالی مشخص شده برای ثبت شرکت در ترکیه
  •  ارائه حوزه کاری و مشخصات بیزینسی شرکت
  •  اخذ شماره مالیاتی و دریافت اطلاعات و شماره شناسایی مالیاتی
  •  ارائه موقعیت مکانی و آدرس شرکت برای پیگیری‌های قانونی
  •  استخدام و معرفی یک فرد ترک تبار به عنوان حسابدار و مشاور با دستمزد حداقل 200 دلار

همچنین بخوانید: مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن

مراحل ثبت شرکت در ترکیه

موارد لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

  •  عکس
  •  پاسپورت
  •  نام شرکت مورد نظر
  • تعیین حوزه فعالیتی شرکت
  •  تعیین سهم هر یک از سهام‌داران
  •  تعیین مدیرعامل شرکت
  •  کد پستی و آدرس شرکت
  •  حداقل 15000 لیر

 

همچنین بخوانید: مزایای شهروندی ترکیه چیست؟

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

شایان ذکر است در طول مراحل ثبت شرکت، حضور مدیر عامل در ترکیه اجباری بوده و باید برای اجرای هر مرحله از آن در ادارات مهاجرتی و ثبت شرکت حضور داشته باشد. طول ثبت شرکت در ترکیه 4 الی5 روز بوده و پس از آن هیچ نیازی برای حضور مداوم سهامداران شرکت نیست.
هزینه ثبت شرکت در ترکیه
همانطور که ذکر شد، با ثبت شرکت در ترکیه و کارآفرینی می‌توان اقامت ترکیه دریافت کرد. ترکیه دارای اقتصاد و وضعیت رفاهی بهتری از کشور‌های مشابه بوده و می‌تواند در سال‌های آینده خود را به یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای آسیا تبدیل کند. با این وجود، هزینه بسیار کمتری نیز برای ثبت شرکت نیاز دارد و افراد می‌توانند با صرف حداقل هزینه، صاحب یک بیزینس و کسب و کار فعال و سود ده در ترکیه باشند.
مشاورین املاک شایان با بیش از چند سال سابقه کار در زمینه، خرید ملک ترکیه، اقامت ترکیه، تحصیل در ترکیه و… فعالیت میکند، کارشناسان ما آماده پاسخ به سوال های شما و راهنمایی شما در مهاجرت به ترکیه هستند، با ما در تماس باشید.
برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان