آزمون یوس ترکیه چیست؟ / شرایط، هزینه و محل برگزاری آزمون

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
آزمون یوس ترکیه چیست
آزمون یوس ترکیه چیست؟ / شرایط، هزینه و محل برگزاری آزمون

فهرست مطالب

شاید شما نیز بخواهید که برای ادامه‌‎ی تحصیل به خارج از کشور سفر کنید و در یکی از دانشگاه‌های ترکیه تحصیل کنید که در نتیجه نیازمند این هستید که در آزمون یوس (Yos) شرکت کنید. این آزمون برا متقاضیان و اتباع خارجی برگذار می‌شود و برای افرادی که هدف تحصیل در ترکیه را دارند، این کار به نوعی اجباری می‌باشد. البته قابل توجه است که هر دانشگاه ترکیه به صورت اختصاصی و منحصر به فرد این آزمون را برگذار می‌کند که در نتیجه شما باید در این باره اطلاعاتی داشته باشید و تحقیقاتی را انجام دهید تا بتوانید به بهترین نحو ممکن آزمون را انجام دهید.

شرایط لازم برای شرکت در آزمون یوس

در آغاز کار باید بدانید که اگر به فکر انجام کار‌های تحصیلی در ترکیه هستید شما باید بتوانید که از نظر مالی خود را تأمین کنید و به فکر اجاره ملک در ترکیه یا خرید ملک در ترکیه باشید، چرا که شهروندی در ترکیه و همچنین اقامت ترکیه یکی از نیاز‌های اصلی برای تحصیل در ترکیه می‌باشد.

آزمون یوس به صورت سراسری می‌باشد، بدین معنا که به مانند کنکور در کشور ایران ما شاهد این هستیم که در یک زمان مشخص این آزمون به صورت همگانی گرفته می‌شود، البته به تازگی شاهد این هستیم که هر دانشگاه آموز یوس مخصوص به خود را دارد که این امر خواند رشته‌های مختلف نظیر پزشکی در ترکیه و همچنین اقامت ترکیه را سخت می‌کند.
همانطور که در بخش بالایی مطلب گفتیم، آزمون یوس ورودی دانشگاه‌های مختلف برای پذیرش دانشجو می‌باشد. اما چگونه و چطور است؟ با من در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا علاوه برا آزمون یوس درباره‌ی مطالب شهروندی در ترکیه، پزشکی در ترکیه، اقامت ترکیه و همچنین موارد تحصیلی در ترکیه صحبت کنیم.
آزمون یوس از دو بخش سوالات هوش-ریاضی و سوالات زبان ترکی تشکیل شده است که ممکن است درصد هر سوالات و البته نحوه‌ی طراحی آن‌ها در هر دانشگاه به خصوص باشد.

آزمون یوس چند سوال دارد؟

تعداد سوالات آزمون یوس در کل هشتاد سوال است که تعیین هر تعداد سوال برای هر درس بستگی به دانشگاه دارد. برای مثال در یک دانشگاه می تواند 10سوال را به هندسه اختصاص دهند و در یک داشگاه 5سوال را به هندسه اخاصاص دهند.

نحوه محاسبه نمره های آزمون یوس

نحوه محاسبه نمره ها به این صورت است که در ازای چهار سوال اشتباه یک سوال صحیح نیز حذف می شود. نمره آزمون از 100 می باشد و قاعدتا هرچه نمره شما به 100 نزدیک تر باشد شانس پذیرفته شدن در رشته های پزشکی بیشتر خواهد شد.

همچنین بخوانید: هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه

شرایط لازم برای شرکت در آزمون یوس

برای شرکت در آزمون یوس ترکیه چه شرایطی لازم است؟

چه شرایطی برای انجام آزمون یوس مورد نیاز است؟ آیا باید اقامت ترکیه داشته باشیم؟ یا مجبور به خرید ملک ترکیه یا خرید ملک در استانبول هستیم؟ یکی از اصلی و مهم‌ترین شرایط اینکه بتوانید در آزمون یوس شرکت کنید، این است که تعبه‌ی کشور ترکیه نباشید، بله درست شنیدید شما نباید اقامت ترکیه داشته باشید. شرط دوم برای شرکت در این آزمون، این است که مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را داشته باشید و یا اینکه دانش آموز سال چهارم دبیرستان یعنی همان پیش دانشگاهی باشید. البته باید به این نکته توجه کنید که تسلط به زبان ترکی برای تحصیل در کشور ترکیه و همچنین اقامت ترکیه الزامی نیست چرا که شما می‌توانید در دانشگاه‌هایی پذیرش شوید که زبان تدریس آن‌ها انگلیسی است.

سوالات آزمون یوس چگونه است؟؛ از چه مبحث‌هایی سوال طرح می‌شود؟

آزمون یوس از چند بخش مجزا و کاملاً متفاوت تشکیل شده است، که با مفاد اصلی هوش، ریاضی و هندسه مرتبط می‌باشد. یکی از نکاتی که باید توجه داشته باشید این است که آزمون یوس زبان محور نمی‌باشد و نیازی نیست تا شما زبان ترکیه‌ای بلد باشید، فقط کافی است تا در سه رشته‌ی ذکر شده استعداد و توانایی داشته باشید. تست یوس در درصد زیادی از دانشگاههای دولتی ترکیه ، 80 سوال دارد که بودجه بندی آن نیز بدین شکل است: 40 سوال هوش، 35 سوال ریاضی و 5 سوال هندسه. البته تمامی دانشگاه‌ها از این قوانین تبعیت نمی‌کنند پس ممکن است شاهد تنظیم سوالات مختلفی باشیم.

سوالات آزمون یوس چگونه است؟

چطور ثبت نام کنیم؟؛ تاریخ اعلام نتیج آزمون

همانطور که گفتیم اکثریت دانشگاه‌های ترکیه آزمون یوس را به صورت مستقل برگزاری می‌کند، به همین علت هر کدام دارای تاریخ برگذاری مشخص و مخصوص به خود هستند که باعث می‌شود نتوان تاریخ معین و یکسانی برای آن تعیین کرد. البته فاصله زمانی‌ای که امتحانات گرفته می‌شود بیشتر اوقات حدوداً از اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت می‌باشد، همچنین نمره‌ی شرکت‌کنندگان در آزمون با فاصله‌ی حداکثر 4 هفته‌ای بعد از آزمون اعلام می‌گردد.

گواهی آزمون یوس تا چه مدت معتبر است؟

اعتبار آزمون یوس دانشگاه های مختلف یک الی دو سال است. دانشگاه هایی مثل دانشگاه استانبول یکسال اعتبار دارد و آزمون یوس دانشگاه های مثل دانشگاه آتاتورک و آنکارا دو سال اعتبار دارند؛ ممنون که تا پایان مقاله با ما همراه بودید، ما تمام تلاش خود را داشتیم تا درباره‌ی اقامت ترکیه، شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، خرید ملک در استانبول و البته پزشکی در ترکیه اطلاعات مورد نیاز شما را تأمین کنیم.

گواهی آزمون یوس تا چه مدت معتبر است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به ترکیه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید.( ۹۰۵۳۸۲۰۰۶۹۹۴) آنها راهنمایی های دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد. پس از اخذ ویزاهای مختلف ترکیه و اقامت به مدت چندین سال در کشور با روش‌های مختلفی از جمله سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف، خرید ملک استانبول و غیره، می‌توان برای اخذ شهروندی ترکیه اقدام کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان