راهنمای سفر به شهر وان ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
شهر وان
راهنمای سفر به شهر وان ترکیه

فهرست مطالب

قدمت شهر وان به 3400 سال می رسد و از جاذبه های گردشگری تاریخی زیادی برخوردار است و تاریخ را به خوبی به نمایش گذاشته است. اکثر جمعیت وان را کرد ها تشکیل داده اند و مردم شهر وان ترکیه بسیار خونگرم هستند و با گردشگرها و مخصوصاً ایرانیان خیلی سریع ارتباط برقرار می کنند و همین ‏که متوجه ایرانی بودن شما می شوند، سعی می کنند به فارسی صحبت کنند و اکثراً قیمت اجناس را علاوه بر لیر ترکیه به ‏ریال هم به مشتری اعلام می کنند!اگر قصد سفر به شهر وان را دارید دقت کنید که پاسپورت شما باید شش ماه اعتبار داشته باشد و می توانید تا 90روز به سفر خود ادامه دهید. به علت رفت و آمد زیاد گردشگرها، خرید و فروش؛ مخصوصاً در زمینه پوشاک از ‏رونق خاصی برخوردار است و فروشگاههای بسیار بزرگِ چندین طبقه، انواع و اقسام برندهای مختلف ترک ‏و اروپایی را عرضه می کنند.

راه های سفر به شهر وان ترکیه

سفر به شهر وان ترکیه می تواند یک مسافرت ایده آل ۳ الی ۴ روزه باشد. به علت قرارگیری این شهر در کنار دریاچه ‏وان، آب و هوای آن بسیار معتدل و مناسب است.‏ برای مسافرت به وان از تهران می‌بایست از شهرهای قزوین، زنجان، تبریز عبور کرده و سپس با توجه به انتخاب یکی از ‏سه مرز خروجی زمینی بازرگان، رازی و سرو به سمت شهرهای ماکو، خوی و ارومیه ادامه مسیر بدهیم. ‏فاصله شهر ارومیه تا وان حدود 290 کیلومتر و 4 ساعت است.‏ راه دیگر مسافرت به شهر وان ترکیه، استفاده از قطار تهران – وان است که هر هفته یک بار بین این دو شهر رفت و آمد ‏می کند. قطار از طریق مرز رازی-کاپیکوی وارد ترکیه می شود. مسافرت با قطار علی‌رغم امکان استراحت در طول راه، ‏به علت زمان‌بر بودن بازرسی های متعدد توسط گمرک ترکیه، وقت گیرتر از مسافرت جاده ای است، ‏ولی در طول مسیر، به علت عبور قطار از مسیر های کوهپایه ای شما شاهد مناظر طبیعی بدیعی از دیدنی های ترکیه ‏خواهید بود، از طرفی چون معمولا قطار حوالی ظهر به ایستگاه قطار وان وارد می شود، شما عملاً یک روز از مسافرتتان را از ‏دست می دهید

همچنین بخوانید: اقامت ترکیه

سفر به شهر وان

شرایط آب و هوای شهر وان

در فصل بهار و پاییز با بارش باران مواجه خواهید شد که می توان گفت متوسط است و بارش زیادی ندارد، در فصل زمستان شهر پوشیده از برف میشود و تبدیل به یک شهر برفی زیبا می شود در فصل تابستان دما به 4 تا 29 درجه سانتی گراد می رسد و تابستان های گرمی دارد. حال با توجه به آب و هوای فصل ها می توانید با توجه به علایق خود تصمیم بگیرید که چه فصلی دوست دارید به این شهر سفر کنید. اگر اهل اسکی هستید پیشنهاد میکنم در زمستان حتما به شهر وان سر بزنید.

وسایل نقلیه در شهر وان

شاید تعجب کنید اما شهر وان به دلیل اینکه نسبتا کوچک است مترو ندارد، اما تاکسی و مینی بوس ها از وسایل نقلیه این شهر می باشد که به راحتی شما را جا به جا می کنند. اما اگر بخواهید از شهر خارج شوید می توانید با قطار و کشتی و حتی هواپیما سفر کنید.

هتل و محل اقامت مسافران

چون قبلا اشاره کردیم که وان شهر کوچکی است شاید فکر کنید که هتل در این شهر وجود ندارد! اما باید بگویم که در اشتباهید و هیچوقت اقامت در این هتل ها راهرگز فراموش نخواهید کرد. هتل های که در نزدیکی مرکز خرید ها هستند توپراک و ساردور می باشند که به راحتی می توانید استراحت کنید و به مراکز خرید هم سر بزنید.

همچنین بخوانید: خرید ملک ترکیه

جاذبه های شهر وان

جاذبه های گردشگری وان

  • قلعه وان

قلعه وان قلعه‌ای برفراز کوه‌های ساحل شرقی دریاچه وان در ترکیه است که امروزه به شکل ‏مخروبه‌ای با ستونهای عظیم و دیوارهای سر به فلک کشیده درآمده‌ است، قدمت این قلعه به ‏‏90 سال قبل از میلاد می‌رسد.‏

  • دریاچه وان

دریاچه وان در غرب شهر وان در ترکیه قرار دارد. در بخش شمال غربی این دریاچه، کوه ‏سبحان ‏‎‎به ارتفاع ۴۰۵۸ متر و در قسمت جنوبی آن، کوههای اختیار شهاب ‏قرار گرفته‌اند. ‏شکل گرفتن دریاچه نمکی وان ناشی از فعالیت‌های آتشفشانی در سالیان دراز بوده است. ‏آب آن از جویبارهایی که از کوهها سرازیر است، تامین می‌شود. این دریاچه ۱۲۰ کیلومتر طول و ‏‏۸۰ کیلومتر پهنا دارد و عمق میانگین آن ۱۷۱ متر است. (عمیق‌ترین بخش آن ۴۵۱ متر است). ‏مساحت دریاچه وان به ۳۷۵۵ متر مربع می‌رسد.

همچنین بخوانید: آشنایی با شهر قونیه | شهرهای توریستی ترکیه

  • کلیسای آختامار

کلیسای آختامار، ‏کلیسایی است در فاصله ۴۱ کیلومتری جنوب غربی شهر وان که بر روی جزیره آختامار، در دریاچه وان قرار گرفته است. این ‏کلیسا با معماری کشیش مانوئل و به دستور گاغیک اول و پادشاه واسپورکان مابین سال‌های ‏‏۹۱۵ تا۹۲۱ میلادی ساخته شده‌ است‎.‎ ‏آختامار نامی ارمنی است.

  • آبشار مرادیه

در ۸۸ کیلومتری شمال شهر وان ترکیه آبشار زیبای مرادیه قرار دارد‎ .‎ ‏

  • گربه وان

عمده شهرت جهانی این شهر به دلیل وجود گربه‌های سفید پشمالویی است که یک چشمشان آبی و دیگری قهوه ای است و به نام وان ‏کدیسی مشهور هستند. این امر باعث جذب گردشگران زیادی از کشورهای جهان گردیده و هم اکنون محلی با ‏عنوان‎ ‎وان کدی اوی یعنی خانه گربه وان دایر گردیده است و گردشگران می توانند در این محل از این گربه های کمیاب بازدید کنند. این نژاد گربه بسیار مهربان بوده و نیاز به توجه و محبت صاحبان خود دارد و بسیار باهوش و اجتماعی است ‏و از شنا کردن لذت می برد. این حیوان از غذاهایی مثل هندوانه و شکلات نیز تغذیه می‌کند.گربه وان به حیوانات محلی مثل مرغ ‏حمله نمی کنند و دوست دارند همراه مردم زندگی کنند. مردم وان در گذشته این گربه را نشانه الهی می دانستند و به این دلیل در بین آن‌ها ‏دارای احترام خاصی می باشد‎ .‎

همچنین بخوانید: ثبت شرکت در ترکیه

گربه های شهر وان

  • غذای وان

یکی از جاذبه های کشور ترکیه به‌ویژه وان، غذای آن است بطوری که وقتی در خیابانهای وان قدم می زنید از هر 4 یا 5 مغازه ‏یک رستوران با غذا های لذیذ وجود دارد و همه رستورانها پر از مشتری است. مشهورترین غذاهائی که در این ‏رستورانها به مسافران عرضه میگردد؛ کباب مولانا، کباب آدانا، اسکندر کباب، پاتلیجان کباب، لاه معجون، پیده، کوفته‏، چوپ شیش و دونر که ما خوردن آن را به مسافران توصیه می کنیم اما بطور کلی شهرت وان به خاطر صبحانه (وان ‏کاهوالتیسی) آن است که در این سفره رنگی حتی غذای گرم نیز وجود دارد

  • بازار شهر وان

بازار شهر وان از دو خیابان متقاطع به نامهای کاظم کارابکر و خیابان جمهوریت تشکیل شده است که سراسر این خیابانها مملو ‏از فروشگاهها و مغازه هایی با مارکهای خارجی و ترکی نظیر‎ LC WIKIKI , MAVI , DEFACTO , ‎CLOZIONE , VIAR , DERI , ADIDAS , NIKE , KINITEX , FLO ‎و دیگر مارکها می باشد، همچنین در ‏این منطقه فروشگاهای بزرگ و هایپر مارکتهای دیگری نیز وجود دارد. بهترین سوغات وان پنیر و عسل آن است.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان