گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد؟

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد؟
گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد؟

فهرست مطالب

ترکیه از نظر مسافت، فاصله خیلی کمی با ایران دارد و یکی از همسایگان ما به شمار می رود. این کشور از نظر فرهنگ و دین شباهت زیادی به ایران دارد. از این رو، بسیاری از افراد قصد دارند پاسپورت این کشور را دریافت کنند. روش های مختلفی برای دریافت این پاسپورت وجود دارند که افراد می توانند بر اساس شرایط خود، یکی از آنها را انتخاب کنند. اما برای تعدادی از متقاضیان و علاقه مندان این سؤال پیش می آید که گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد؟ در این مقاله، به طور کامل مدت زمان موردنیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه را متوجه خواهید شد.

دریافت پاسپورت ترکیه مزایای بسیار زیادی دارد و همین مسئله موجب افزایش طرفداران پاسپورت این کشور شده است. خیلی از افرادی که از طریق روش های مختلف به ترکیه مهاجرت می کنند، به فکر دریافت پاسپورت این کشور هستند. با این حال، برای دریافت پاسپورت این کشور باید مدت زمان قابل توجهی منتظر بمانید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه تسریع روند دریافت پاسپورت ترکیه، می توانید با کارشناسان ما در تیم شایان تماس بگیرید.

زمان دریافت پاسپورت ترکیه بر اساس نوع مهاجرت

همان طور که گفته شد، علاقه‌مندان به ترکیه می توانند از طریق روش های مختلف برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید نوع مهاجرت فرد می تواند تاثیر زیادی در زمان دریافت پاسپورت ترکیه برای او داشته باشد. از این رو، ما در این قسمت تایم مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه در هر یک از روش های مهاجرت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس اگر می خواید بدانید که گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد و چقدر زمان نیاز دارد، باید اول از همه به نوع مهاجرت خود توجه کنید.

همچنین بخوانید: دریافت پاسپورت ترکیه و مزایای آن

زمان دریافت پاسپورت ترکیه بر اساس نوع مهاجرت

زمان دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک

یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به ترکیه، از طریق خرید ملک است. شما می توانید با خرید ملک و سرمایه گذاری در بازار در ترکیه، خیلی راحت پاسپورت و حتی اقامت این کشور را نیز به دست بیاورید. لازم به ذکر است که برای دریافت این نوع اقامت، ارزش ملک خریداری شده شما باید بیشتر از 250 هزار دلار آمریکا محاسبه شود.

در صورتی که از این طریق به ترکیه مهاجرت کرده باشید و برای دریافت پاسپورت ترکیه درخواست دهید، پاسپورت این کشور در بازه زمانی کمتر از یک ماه برای شما صادر می شود. البته باید این نکته را بگوییم که بعد از خرید ملک و مهاجرت به ترکیه از این طریق، به مدت 3 سال امکان فروش ملک مورد نظر را نخواهید داشت. با این حال، هیچ گونه محدودیتی برای خرید و سرمایه گذاری در ملک در ترکیه وجود ندارد و شما می توانید حتی یک ملک تجاری خریداری نمایید. اجاره دادن ملک در ترکیه در این بازه زمانی 3 ساله هیچ اشکالی ندارد.

زمان دریافت پاسپورت ترکیه در مهاجرت کاری

بسیاری از کسانی که در زمینه خاصی مهارت دارند، می توانند از طریق روش کاری به ترکیه مهاجرت کنند. در این روش، یک دعوتنامه کاری از شرکتی در ترکیه برای رفتن به این کشور ضروری است. در این جاب آفر، باید اطلاعات کامل مبنی بر درخواست شرکت مذکور از شما برای کار کردن در مدت تعیین شده ای به تفصیل وجود داشته باشد.

در صورتی که از این طریق به ترکیه مهاجرت کنید، بعد از گذشت 8 سال کار کردن در این کشور نیز امکان دریافت اقامت دائم را خواهید داشت. اگر می خواهید بدانید که گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد و در این روش باید چقدر منتظر بمانید، باید بگوییم که تنها بعد از دریافت اقامت دائم می توانید پاسپورت ترکیه را بگیرید. بعد از این که یک سال از دریافت تابعیت و اقامت ترکیه برای متقاضیان گذشت، بعد می توانند برای دریافت پاسپورت هم اقدام نمایند.

تایم مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه در مهاجرت با سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های بسیار عالی و راحت برای به دست آوردن پاسپورت ترکیه در مدت کوتاه، با استفاده از سرمایه گذاری در این کشور است. در این روش، شما می توانید هم در خرید ملک سرمایه گذاری کنید و هم شرکت جدیدی راه اندازی نمایید. در این شرکت برای دریافت پاسپورت و اقامت، وظیفه دارید که بیشتر از 50 نیروی کار ترک را در شرت خود استخدام نمایید.

در صورتی که این فرایند را برای ثبت شرکت به درستی انجام داده باشید، به احتمال خیلی زیاد بعد از گذشت نهایتا دو ماه می توانید پاسپورت ترکیه را نیز دریافت نمایید. روش دیگری که در این نوع مهاجرت برای دریافت پاسپورت ترکیه وجود دارد، از طریق انتقال سرمایه است. برای انتقال سرمایه، حداقل سرمایه گذاری شما باید 500 هزار دلار آمریکا باشد.

همینطور بخوانید: مفقود شدن پاسپورت در ترکیه

تایم مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه با ازدواج

در صورتی که با فردی ازدواج کنید که اقامت کشور ترکیه را دارد، می توانید پاسپورت این کشور را دریافت کنید. البته ازدواج باید حتما توسط کشور ترکیه مورد تایید باشد. به منظور اطمینان دولت از واقعی بودن ازدواج، باید حتما حداقل 3 سال از زندگی مشترک زوجین گذشته باشد. بعد از گذشت این بازه زمانی، می توان برای دریافت پاسپورت ترکیه اقدام کرد.

وقتی که بعضی از افراد مطلع می شوند که با این روش، گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد و شاید نسبت به بعضی روش های دیگر کمی راحت تر باشد، شاید قصد برگزاری یک ازدواج صوری داشته باشند. این در حالی است که اگر دولت ترکیه متوجه صوری بودن ازدواج شود، ممکن است مشکلات قضایی بسیار زیادی برای شما به وجود بیاید. علاوه بر این که نمی توانند پاسپورت ترکیه را هم دریافت نمایند.

مزایای دریافت پاسپورت ترکیه

دریافت پاسپورت ترکیه مزایای بسیار زیادی برای مهاجران دارد. همچنین از آنجا که بین ایران و ترکیه روابط سیاسی و تجاری بسیار خوبی وجود دارد، این کشور می تواند مقصد فوق العاده ای برای ایرانیان در نظر گرفته شود. در این بخش می توانید با برخی از اصلی ترین مزایای دریافت پاسپورت ترکیه تا حدودی آشنا شوید.

مزایای دریافت پاسپورت ترکیه

راحتی دریافت ویزای شنگن با استفاده از پاسپورت ترکیه

یکی از مهم ترین دلایلی که خیلی از افراد به فکر این کار هستند، این است که می توانند ویزای شنگن را خیلی راحت تر بگیرند. برخلاف شهروندان ایرانی، هیچ گونه محدودیت و چالش های زیادی برای دریافت ویزای شنگن برای شهروندان ترکیه وجود ندارد.

زیرا ترکیه فعالیت های تجاری گسترده ای با همه کشورها و به خصوص کشورهای عضو منطقه شنگن دارد. این در حالی است که در ایران به خاطر وجود تحریم های بین المللی، این مسئله صادق نیست. همین امر موجب شده که دریافت ویزای شنگن برای ایرانیان چالش های زیادی داشته باشد.

استفاده از خدمات آموزشی و رفاهی و بهداشتی

زمانی که فردی بعد از مهاجرت به ترکیه، اقامت دائم و پاسپورت این کشور را هم می گیرد، با این شخص دقیقا مثل بقیه شهروندان واقعی ترکیه برخورد می شود. در نتیجه، آنها این امکان را دارند که از تعداد متنوعی از خدمات رفاهی، آموزشی و بهداشتی موجود در شهرهای مختلف ترکیه به صورت کاملا رایگان استفاده کنند.

حتی کسانی که پاسپورت ترکیه دارند، می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به ترکیه ببرند. بعد از دریافت پاسپورت، برای کار کردن نیازی به مجوز کار نخواهید داشت و می توانید مانند سایر شهروندان معمولی، از تسهیلات بانکی و وام های ترکیه بهره مند شوید.

همینطور بخوانید:ویزای ترکیه/ انواع ویزای ترکیه و روش‌های اخذ آن

علاوه بر موارد ذکرشده، حقوق دیگری مانند حق رای، امکان استخدام شدن در ادارات دولتی، دریافت مستمری و امکان سرمایه گذاری در ایالات متحده آمریکا هم به افراد داده می شود. همچنین دریافت تابعیت برای خانواده و فرزندان کمتر از 18 سال، یکی دیگر از مزایای داشتن و گرفتن پاسپورت ترکیه برای متقاضیان در نظر گرفته می شوند.

انواع پاسپورت ترکیه

متقاضیان پاسپورت ترکیه این امکان را دارند که بر اساس شرایط خود، یکی از نمونه های پاسپورت این کشور را دریافت کنند. در این بخش، هر یک از نمونه های پاسپورت ترکیه را به صورت مختصر معرفی خواهیم کرد. پس در ابتدا شرایط خود را سنجیده و سپس با کمک افراد متخصص، برای دریافت یکی از این پاسپورت های اقدام نمایید.

  • پاسپورت معمولی: برای دریافت پاسپورت معمولی ترکیه، باید از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک به ترکیه مهاجرت کرد.
  • پاسپورت سبز: پاسپورت سبز ترکیه برای مقامات سیاسی و عالی رتبه دولتی در نظر گرفته شده است.
  • پاسپورت خاکستری: تنها افرادی که امکان دریافت پاسپورت خاکستری ترکیه را دارند، خبرنگاران، برخی مقامات و موارد مشابه هستند.
  • پاسپورت سیاه: افرادی که فعالیت های سیاسی به عنوان دیپلمات در خارج از کشور دارند، می توانند پاسپورت سیاه ترکیه را به دست بیاورند.

مراحل و مدارک مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه

این مسئله که گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد و این امر نیاز به طی کردن چه مراحلی دارد، به نحوه مهاجرت شما وابسته است. علاوه بر این، به منظور دریافت این پاسپورت باید مدارک خاصی به نهادهای دولتی ارائه دهید. مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت ترکیه به شرح زیر هستند:

مراحل و مدارک مورد نیاز برای پاسپورت ترکیه

  • اصل و کپی صفحات شناسنامه شخص متقاضی
  • اصل گذرنامه با اعتبار کافی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی گردش مالی حساب بانکی
  • گواهی تأیید شده زبان ترکی استانبولی با نمره مناسب (بسته به نوع مهاجرت)
  • به همراه داشتن اصل و کپی عقدنامه و یا طلاقنامه (در صورت تأهل یا طلاق)

نحوه دریافت پاسپورت ترکیه بر اساس نوع مهاجرت فرد می تواند متفاوت باشد. برای مثال، اگر از طریق مهاجرت کاری به ترکیه رفته باشید، باید جاب آفر، مدرک زبان ترکی استانبولی به همراه رزومه کاری خود را ارائه دهید. به همین ترتیب، ممکن است مدارک مورد نیاز برای هر یک از روش های مهاجرت با یکدیگر متفاوت باشد.

سخن نهایی

در میان روش های ذکر شده برای این کار، سرمایه گذاری و خرید ملک در این کشور فوق العاده راحت تر هستند. به علاوه، در این روش ها شما می توانید در بازه زمانی کوتاه تری پاسپورت ترکیه را دریافت کنید. اما باز هم به این مسئله اشاره می کنیم برای اطمینان یافتن از این موضوع که گرفتن پاسپورت ترکیه چقدر طول میکشد و باید چه کارهایی انجام دهید، حتما با افراد کاربلد در این حوزه مشورت نمایید. زیرا این بازه زمانی و مراحل طی شده بر اساس نوع مهاجرت شما می تواند متفاوت باشد.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان