مفقود شدن پاسپورت در ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
مفقود شدن پاسپورت در ترکیه

فهرست مطالب

مفقود شدن پاسپورت در ترکیه

بهتر است هنگام سفر به کشور ترکیه پاسپورت خود را در گاوصندوق هتل نگهداری کرده و آن را همراه خود بیرون نیاورید. اگر در طول سفر خود در کشور ترکیه، به هر دلیلی پاسپورتتان مفقود گشت، در ابتدا باید از هتلی که در آن اقامت می نمایید درخواست کنید تا با پلیس تماس حاصل نماید. با آمدن پلیس اطلاعات خود را در اختیار آن ها قرار دهید. بنابراین به همراه داشتن کپی رنگی از پاسپورت کمک شایان توجهی به شما خواهد کرد. در مرحله ی بعدی با کنسولگری ایران در استانبول و یا آنکارا تماس بگیرید تا مقدمات صدور برگه ورود به ایران برای شما صورت پذیرد. در این مرحله سفارت ایران برای شما یک برگه با مشخصات و عکس شما صادر می کند تا اجازه ی ورود به ایران داشته باشید و برایتان نقش پاسپورت را ایفا کند. پس از بازگشت به ایران به اداره ی گذرنامه مراجعه کرده تا مجددا نسبت به صدور پاسپورت اقدام نمایند. البته باید ذکر نمود معمولا این روند بسیار طول خواهد کشید.

.

مدارک مورد نیاز برای اخذ برگه عبور

پس از مفقود شدن پاسپورت در ترکیه شما موظف به دریافت برگه عبور به عنوان گذرنامه هستید تا بتوانید به کشور خود بازگردید و مراحل مربوط به پاسپورت خود را انجام دهید مدارک مورد نیاز برای دریافت این برگه در ادامه ذکر شده است

  • پر کردن برگه درخواست نامه در دو نسخه ( با مراجعه به سرکنسولگری برگه درخواست را دریافت نمایید)
  • اصل شناسامه و کارت ملی ( اگر مدارک همراهتان نیست و داخلی کشور است، با بستگان خود تماس گرفته تا اصل شناسنامه و کارت ملی را به وزارت امورخارجه و یا یکی از دفاتر وزارت امورخارجه در مراکز استان برده تا اقدامات لازم صورت گیرد
  • چهار قطعه عکس جدید ۴×۶ تمام رخ
  • در صورت اطمینان حاصل نمودن از صدور برگ عبور، اصل بلیط تائید شده و کپی از آن
  • ارائه گزارش پلیس و شرح چگونگی گم شدن گذرنامه و مدارک با ذکر نشانی درخواست کننده در ایران و ترکیه
  • اگر درخواست پناهندگی داشته اید، نامه ای از سازمان و اداره ای که درخواست خود را به آن داده است خطاب به بخش کنسولی تحویل دهید.
  • کپی مدارک اقامتی در کشور ترکیه

 

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان