شهروندی ترکیه

فهرست مطالب

سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از ترکیه بازدید می کنند. ترکیه دارای زیبایی های طبیعی، ارزش های فرهنگی، ساختارهای تاریخی و مزیت های جغرافیایی است. امروزه اخذ شهروندی ترکیه و گذرنامه ترکیه بسیار آسان است و شهروند ترکیه بودن مزایای بسیاری را به همراه دارد. خارجی ها می توانند تابعیت و گذرنامه ترکیه را از طریق خرید ملک در ترکیه یا سرمایه گذاری دریافت کنند. پس از دریافت گذرنامه ترکیه، می توانید با استفاده از ویزای رایگان به 110 کشور و با استفاده از ویزای آنلاین به 10 کشور سفر کنید.

نکات کلی درمورد اخذ شهروندی ترکیه

  • افراد نمی توانند بی تابعیت باشند.
  • شخص نمی تواند خود را از تابعیت اکتسابی اش حذف کند.
  • تابعیت با زور به کسی تحمیل نمی شود.
  • شهروندان را نمی توان اخراج کرد و یا نمی توان مانع ورودشان به کشور دیگر شد.

مزایای شهروندی ترکیه

  • کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشید.
  • از فرصت های رایگان و پیشرفته آموزشی استفاده کنید.
  • بهره مندی از امکانات بهداشتی عالی.
  • زندگی در یک محیط امن.
  • محرمانه بودن دارایی ها.
  • با درخواست TCBI از خدمت سربازی معاف شوید.

طبق آخرین قوانین تصویب شده، شرایط اخذ شهروندی ترکیه با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات تسهیل شده و دروازه های قانونی آن باز شد. به زودی، ترکیه واسطی بین شرق دور و شرق نزدیک آسیا، قطب تمدن اروپا با جهان غرب باستان و مدرن خواهد بود. شهروندان ترکیه برای همه کشورها ارزش قائل می شوند و راه ها برای صادرات محصولات باز می شود. به نظر می رسد که همه این ویژگی های ترک ها در ترکیه بر روی بخش بزرگی از جهان موثر خواهد بود.
شهروند ترکیه بودن برای بسیاری از افراد به رویایی تبدیل شده است و داشتن گذرنامه ترکیه باعث افتخار و هدیه ای واقعی است که باعث می شود شما آینده ای روشن را احساس کنید.

در ادامه به شرح مزایای شهروندی ترکیه می پردازیم.

تجارت آزاد در ترکیه

کشور ترکیه به خاطر سیاست خود، ارتباط خوبی با کشورهای دیگر جهان دارد. به طوری که با باز کردن یک حساب بین المللی در ترکیه، به راحتی می‌توان به تجارت و کار با کشورهای همسایه و غیر همسایه داشت. همچنین قسمتی از ترکیه در قاره آسیا بوده و قسمتی دیگر از آن در اروپا قرار دارد و همین، سبب شده که رابطه خوبی با کشورهای دو قاره داشته باشد.

امکان ساخت حساب بین المللی

ارتباط خوب ترکیه با کشورهای دیگر باعث شده تا شهروندان ترکیه توانایی ساخت حساب بین المللی داشته باشند. این حساب‌ها توانایی تجارت و کار با کشورهای دیگر جهان را به شخص داده و در سرتاسر جهان معتبر به شمار می‌رود.

خرید خودرو با قیمت جهانی

ترکیه از مشکل تحریم برخوردار نیست. همین علت باعث شده محصولاتی مانند خودرو بدون واسطه و به طور قانونی وارد کشور شده و مردم ترکیه بتوانند با قیمت روز جهان آن را خریداری کنند. در ترکیه تنوع و تعداد خودرو زیاد بوده و هر شخصی می‌تواند با نقدینگی‌های متفاوت برای خرید انواع خودرو اقدام کند.

تحصیل رایگان در مدرسه و دانشگاه

این کشور به شهروندان خود امتیاز تحصیل درترکیه رایگان می‌دهد و کسانی که دارای پاسپورت ترکیه هستند می‌توانند به صورت رایگان در مدرسه و یا دانشگاه‌های دولتی تحصیل کنند. این مزیت برای اتباع خارجی وجود ندارد و کسانی که تابع کشور دیگری باشند برای تحصیل، نیازمند پرداخت شهریه هستند.

اجازه کار

شهروندان ترکیه می‌توانند بدون نیاز به اخذ مجوز کار در شغل مورد نظر خود مشغول به کار شوند. این مورد نیز برای اتباع خارجی فعال نبوده و مهاجرانی که شهروندی ترکیه را دریافت نکرده‌اند، برای استخدام شدن، باید برای اخذ مجوز کار اقدام کرده و به دولت شغل خود را اعلام کنند.

کیفیت بالای زندگی

کشور ترکیه، بر خلاف تصورات برخی از مردم، از کیفیت زندگی بالایی برخوردار است. طبق شاخص جهانی، کیفیت زندگی ترکیه ۱۲۷ می‌باشد و در دسته‌ بندی کیفیت زندگی بالا قرار دارد. این در حالی است که طبق شاخص جهانی، کیفیت زندگی ایران پایین به شمار می‌رود.

امنیت بالا

درآمد عمده کشور ترکیه از گردشگری و جذب توریست کسب می‌شود. به همین علت، ترکیه نیازمند داشتن امنیت بالا بوده و در این زمینه موفق نیز شده است. چرا که امروزه شهرهای بزرگ مانند آنتالیا، استانبول و آنکارا از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توان از این لحاظ به ترکیه اعتماد داشت.

توانایی مدیریت کسب و کار از راه دور

امروزه کشور ترکیه پیشرفت زیادی در تکنولوژی خود شاهد بوده است. از پیشرفت‌های تکنولوژی می‌توان به پیشرفت چشم‌گیر مدیریت کسب و کار اشاره کرد. در حال حاضر مدیران کسب و کار، می‌توانند حتی در صورت عدم حضور در ترکیه، از طریق اینترنت به مدیریت کسب و کار خود پرداخته و دیگر نگران کسب و کار خود نباشد. محدودیت جغرافیایی در مدیریت کسب و کار از بین رفته است.

توانایی اخذ شماره تلفن بین‌المللی

امروزه کسب و کارها نیاز دارند تا برای پیشرفت بیشتر خود، با کسب و کارهای دیگر و مخاطبان خود در کشورهای دیگر ارتباط برقرار کنند. برای برقراری ارتباط با آنان، کسب و کار می‌تواند از شماره تلفن‌های بین‌المللی استفاده کند. با این کار می‌تواند با مخاطبان خارجی خود تعامل و ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها توانایی تماس با آن کسب و کار را دهد. همچنین وجود شماره تلفن بین‌المللی باعث افزایش اعتبار و سطح اعتماد بین مخاطبان می‌شود.

 

فرم ثبت درخواست و مشاوره رایگان

اگر قصد مهاجرت دارید و به دنبال پاسخ پرسش های خود هستید فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما با شما تماس بگیرند.

اهمیت استراتژیک ترکیه چیست؟

ترکیه از اهمیت استراتژیک منحصر به فردی بین اروپا و آسیا برخوردار است. برای قرن ها این منطقه پلی برای دیدار با تمدن ها و فرهنگ های مختلف بوده است و به عنوان یک مسیر تجاری بسیار مهم بین شرق و غرب نقش مهمی داشته است. همچنین، ترکیه دارای یک منبع انرژی و پروژه عظیم خط لوله انتقال نفت است. کشاورزی و دامداری در خاک حاصلخیز، وجود سه مکان بسیار زیبا و چشم نواز در کنار دریاهای کشور و شرایط آب و هوایی معتدل از مزایای زندگی در ترکیه است.
استانبول شهری است که در ترکیه بیشترین آبادانی و همچنین بیشترین جمعیت را دارد. İstanul ستاره ترکیه و یکی از مکان های محبوب جهان اسلام در سراسر جهان است. مساجد و تمدن های عثمانی و خیابان های سبک شرقی ترکیه به یک هویت مدرن اروپا تبدیل شده است.
مردم ترکیه نسبت به میهمانان و بازدیدکنندگان خوش برخورد و صمیمی هستند. شهروندان ترکیه با عرب ها، ایرانی ها، کردها و اروپاییان از مناطق مختلف جهان ارتباط تاریخی دارند. ترک ها با سابقه ای ریشه دار، بخصوص در سال های اخیر آغوش گسترده خود را برای همه مظلومان با برادری باز کرده اند.

درجه گذرنامه ترکیه چیست؟

طبق آخرین آمار پاسپورت ترکیه در سال 2022 با 7 پله صعود در جایگاه 50 ام جهان قرار گرفت. بدیهی است که اگر لیست کشورهای بدون ویزا برای ترکیه را بدانید، فرصت های سفر و زندگی متنوعی برای شما ایجاد خواهد شد. جدول کشورهایی را که سفر به آنها برای دارندگان پاسپورت ترکیه نیاز به ویزا ندارد و یا با ویزای فرودگاهی به راحتی قابل انجام است، بر حسب قاره های مختلف در ادامه آمده است. ویزای فرودگاهی ویزایی است که برای ورود به کشور مورد نظر، بعد از پیاده شدن از هواپیما با دریافت مبلغ خاصی، به راحتی برای شما صادر خواهد شد و نیازی به پیگیری در قبل از سفر ندارد. ( مواردی که با علامت * مشخص شده اند، نیاز به ویزای فرودگاهی دارند. )

هزینه تفریح در ترکیه

قاره آسیا

بنگلادش*، برونه ئی، کامبوج*، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، قزاقزستان،ماکائو، مالزی، مالدیو*، مغولستان، نپال، فیلیپین، سنگاپور،کره جنوبی، تایوان، تاجیکستان، تایلند، تیمور*، ازبکستان، لائوس*، خاورمیانهاردن، کویت*، آذربایجان*، بحرین*، گرجستان، ایران*، عراق ارمنستان*، لبنان*، قطر

قاره اروپا

کوزوو، مقدونیه شمالی، مولدوا، آلبانی، بلاروس، بوسنی و هرزگوین، صربستان، اوکراین، مونته نگرو

قاره آفریقا

سیرالئون، بوتسوانا، جزیره کیپ ورد*، جزیره کموروس*، سیشل*، گابون*،گامبیا، ماداگاسکار*، موریتانی*، مائوریتیس، مراکش، موزامبیک*، رواندا، سائوتومی، آفریقای جنوبی، سودان*، سوازیلند، تانزانیا*، توگو*، تونس، اوگاندا*، نامیبیا*، زامبیا*،زیمباوه*، سنگال، سومالی*، گینه بیسائو*، کنیا*

قاره آمریکا

اکوادور، کلمبیا، شیلی، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، ونزوئلا،کاستاریکا، پرو، پاراگوئه، پاناما، مکزیک، بولیوی، بلیز، السالوادور،گواتمالا، هندوراس، نیکاراگوئه

قاره اقیانوسیه

جزیره پالائو*، ساموئا*، جزیره کوک، فیجی، جزیره مارشال*، میکرونزیا، نیو،تونگا*، توالو*، وانواتو*

حوزه دریای کارائیب

تیرینیداد و تیباگو، آنتیگوا و بارودا، باهاماس، باربادوس، جزیره بریتیش ویرجین،دومینیک، جمهوری دومینیک، هائیتی،ائیکا، سنت کیتس و نویس، سنت لوئیس، سنت وینسنت و گرنادینس.

کشورهای نیازمند به ویزای الکترونیکی با پاسپورت ترکیه ای:

لیست کشورهایی هم که برای ورود به آنها با داشتن پاسپورت ترکیه ای به زحمت نخواهید افتاد و فقط نیاز به پیگیری از طریق اینترنت و گرفتن ویزای الکترونیکی دارید، عبارت است از:

استرالیا، عمان، امارات متحده عربی، مونتسرات، سورینام، میانمار، بنین، جیبوتی، اتیوپی و لسوتو.

البته سه کشور ابتدای این لیست، در حال حاضر با پاسپورت ایرانی هم فقط نیازمند به ویزای الکترونیکی هستند و از این بابت، پاسپورت ایرانی فرقی با پاسپورت ترکیه ای نمی کند.

ترویج تحول فناوری در جنبه های مختلف عمومی و زندگی، ایجاد دسترسی بیشتر به نهادهای بخش دولتی و خصوصی با سیاست های باز تر و انعطاف پذیرتر، ارائه خدمات راحت تر از طریق چندین کانال، ایجاد ارتباط بین خدمات عمومی و تجاری همه بخش ها ی جامعه به ساده ترین راه از جمله اخذ اقامت ترکیه محسوب می شود.
یکی از بزرگترین پروژه های فرودگاه در جهان، پروژه سومین فرودگاه بین المللی استانبول به بهره برداری رسید. پروژه های مهم دیگر مانند پروژه کانال استانبول و خطوط جدید مترو به سرعت ادامه دارند.
اگر مذاکرات و توافقنامه های بین المللی منجر به یک راه مثبت بین اتحادیه اروپا و ترکیه شود و اگر ترکیه همانطور که انتظار می رود به اتحادیه اروپا بپیوندد، یک شهروند ترکیه ای که دارای ویزای شینگن است، در آینده حق ویزا برای بسیاری از کشورهای اروپایی را خواهد داشت. برنامه های استراتژیک دولت ترکیه ایجاد منابع جدیدی است که اقتصاد را قوی تر می کند و ثبات و توسعه پایدار را در طولانی مدت تضمین می کند.

اخذ شهروندی ترکیه با تصمیم مقام ملی

یک خارجی که می خواهد تابعیت ترکیه را بدست آورد، اگر شرایط مشخص شده در قانون را فراهم کند، ترکیه می تواند با تصمیم مقام ملی، تابعیت ترکیه را به آن فرد بدهد. اگر با تصمیم مقامات ملی تبعه ترکیه شوید، وضعیت تابعیت همسرتان تغییری نمی کند. در تاریخ کسب تابعیت پدر یا مادر، فرزندانی که حضانت آنها با فرد تبعه ترکیه باشد می تواند با رضایت همسر دیگر، حق اخذ تابعیت ترکیه را برای فرزند خود بگیرد. اگر همسر دیگر موافقت نکند، طبق تصمیم قضایی و با توجه به شرایط هر یک از والدین اقدام می شود. فرزندان والدینی که با هم تابعیت ترکیه را کسب می کنند نیز تابعیت خواهند گرفت. فرزندان والدینی که تحت سرپرستی آنها قرار نگرفته اند و پس از بزرگ شدن تقاضای اخذ تابعیت ترکیه را دارند، مفاد ماده مربوط به تحصیل عمومی تابعیت ترکیه در مورد آنها اعمال می شود. داشتن شرایط لازم حق مطلقی برای اخذ تابعیت ترکیه ایجاد نمی کند.

شهروندی ترکیه

اخذ شهروندی ترکیه از طریق فرزندخواندگی

یک کودک خارجی که توسط یک شهروند ترکیه به فرزندخواندگی گرفته می شود. در صورتی که از نظر امنیت ملی و نظم عمومی هیچ مانعی وجود نداشته باشد، می تواند تابعیت ترکیه را دریافت کند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست تابعیت

  • فرم درخواست با بیان درخواست پذیرنده یا والدین یا قیم
  • ۲ قطعه عکس در اندازه ۵۰×۶۰ میلی متر، در زمینه سفید، بدون الگو، که توسط ICAO و عکس بیومتریک قابل خواندن توسط ماشین.
  • ترجمه محضری ترکی گواهی تولد معتبر
  • گواهی تولد بر اساس شناسنامه صادر شود
  • رسیدی که نشان دهد هزینه خدمات به صندوق دار مالی پرداخت شده است

مراحل اخذ تابعیت از طریق فرزند خواندگی

  • ارسال درخواست به فرمانداری داخل کشور
  • ارائه مدارک کامل قیم و فرزند
  • درخواست ها توسط والدین یا سرپرستان انجام می شود.
  • تایید اسناد رسمی صادر شده توسط مقامات خارجی
  • ترجمه ترکی مدارکی مانند مدارک تحصیلی، پاسپورت های دریافتی از مراجع خارجی و محضری بودن کفایت می کند.

اخذ تابعیت مجدد ترکیه

در ادامه دو شرایط را ذکر خواهیم کرد که می توان براساس تصمیم وزارت کشور تابعیت ترکیه را به دست آورند، اما این افراد نباید دارای شرایطی باشند که از نظر امنیتی برای ترکیه تهدید به حساب بیایند. شخصی که تابعیت ترکیه را با مرخصی از دست داده اند و اشخاصی که بدون خواسته خود و براساس تصمیم والدین تابعیت ترکیه را از دست داده اند.

 

اخذ تابعیت ترکیه بر اساس مقررات عمومی

  • بالغ بودن و توانایی تمایز طبق قوانین ملی
  • داشتن 5 سال اقامت ترکیه و حضور فیزیکی در ترکیه
  • اثبات نداشتن بیماری که برای عموم خطری نداشته باشید
  • عدم اخلاق غیر قانونی و مسئولیت پذیر
    ارزش قائل شدن برای قوانین شهر
  • تسلط به زبان ترکی
  • توانای اداره زندگی خودو داشتن شغلی مناسب برای مخارج

اخذ تابعیت ترکیه از طریق محل تولد

 

کودکی که در ترکیه متولد شده است و به هر دلیلی مانند عدم حضور والدین و یا عدم توانایی اخذ تابعیت هر کشور دیگر بر اساس قوانین ملی، کودک از بدو تولد خود تابعیت ترکیه را دریافت می کند.

همانطور که قبلا گفتیم کودکی که در ترکیه متولد شود، تابعیت ترکیه را دریافت می کند، مگر اینکه ثابت شود کودک در ترکیه متولد نشده و در خارج از ترکیه به دنیا امده است. و چون کودک نمی تواند در جلسات حضور پیدا کند. بر اساس نهاد ها و ماموران نظامی وضعیت او مشخص خواهد شد.

تابعیت از طریق تولد

تابعیت ترکیه توسط اتباع قبرس شمالی(K.K.T.C.)

کسانی که متولد جمهوری ترک قبرس شمالی هستند و شهروند قبرس شمالی به شمارمی آیند. در صورتی که مایل هستند شهروندی ترکیه را دریافت کنند باید کتبا درخواست خود را اعلام کنند و وزارتخانه ی تابعیت ترکیه تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

نحوه ازدواج در ترکیه

قانون اسکان به عنوان مهاجر 

بر اساس قانون اسکان، مهاجر فردی ترک تبار است که به فرهنگ ترک تعلق دارد و به تنهایی یا با خانواده به ترکیه می آید و طبق قانون مسکن پذیرفته می شود. سپس شورای وزیران ترکیه در مورد نژاد و فرهنگ شخص تصمیم می گیرند. و در آخر به مهاجران بالکان تابعیت ترکیه اعطا می شود.

اخذ تابعیت ترکیه به صورت استثنایی

اتباع خارجی که در ادامه اشاره خواهیم کرد می توانند با پیشنهاد وزارت و تصمیم هیات وزیران تابعیت ترکیه را به شرط عدم وجود مانع از نظر امنیت ملی و نظم عمومی دریافت کنند.
کسانی که صنعتی را در ترکیه تاسیس می کنند و یا خدمات آنها فوق العاده می باشد. خدمات و یا صنعتی که می خواهد ارائه شود باید در زمینه های علمی، اقتصاد، فنی باشد. و یا حداقل دوره های خدمات مربوطه را گذرانده باشند. و یا اتباع خارجی که براساس بند اول ماده ۳۱ و حمایت بین المللی دارای اقامت هستند و دسته دوم اتباعی که دارای کارت فیروزه ای هستند.

 اخذ شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک

برای دریافت شهروندی ترکیه از طریق خرید ملک لازم است که خانه با ارزش ۲۵۰٫۰۰۰دلار خریداری شود. به مدت سه سال نمی توانید که ملک را به شخص دیگری بفروشید. طبق قوانین جدید ترکیه اتباع خارجی هم می توانند از پروژه در حال اجرا خریداری کنند این قانون در گذشته به شکل دیگری بود. برای خرید ملک نیاز به قولنامه محضری می باشد و در دفتر اسناد رسمی قید خواهد شد بر این اساس که ملک خریداری شده تا سه سال قابل فروش نیست .

اخذ شهروندی ترکیه از طریق تولد

تابعیت ترکیه از طریق تولد به طور خودکار به دست می اید .تابعیت از بدو تولد نافذ می باشد. و تابعیت بر اساس نسب به معنای این است که پدر یا مادر شهروند ترکیه باشند و در زمان تولد شامل کودک هم میشود. فقط کافیست که در زمان تولد والدین در کشور ترکیه باشند.

اخذ شهروندی ترکیه از طریق ازدواج

بعد از گذشت سه سال از ازدواج با فردی که ترک است می توان شهروندی ترکیه را دریافت کرد، البته به این راحتی هم نیست شما باید باهم زندگی کنید و یکسری رفتار های ضد رفتارهای زناشویی را رعایت کنید همچنین تهدیدی از سوی شما برای امنیت و نظم عمومی ایجاد نشود.

برای دریافت شهروندی ترکیه، سرمایه گذاری در کدام شهرها بهتر است؟

برای اخذ شهروندی ترکیه، نمی توان بدون سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، به سرعت آن را دریافت کرد. سرمایه گذاران خارجی با اعتماد به املاک و مستغلات در ترکیه، می توانند با خیال آسوده در این کشور سرمایه گذاری کنند. بر اساس داده های صادر شده از اداره آمار ترکیه، فروش خانه به خارجی ها در ترکیه، طی ماه آگوست سال (2021) بالغ بر 5 هزار و 866 واحد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال (2020)، بیش از 50.7 درصد افزایش داشته است. پیرامون طبقه بندی ملیت های مختلف جهان، که بیشترین میزان خرید را طی ماه آگوست سال(2021) به خود اختصاص داده اند. با توجه به داده های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، باید گفت:

ایرانی ها در میان تمام ملیت های خارجی طی ماه مذکور بیشترین خرید را به خود اختصاص داده اند. ایرانی ها طی این ماه بالغ بر 911 واحد مسکونی خریداری کرده اند. مرتبه دوم به عراقیها اختصاص یافت که 900 واحد مسکونی خریداری کرده اند. مرتبه سوم نیز از آن روسی هاست که طی مدت مذکور 451 آپارتمان مسکونی خریداری نموده اند. 

طبق تحقیقات فعلی، استانبول امسال در فروش مسکن به خارجی ها رتبه اول را بدست آورده است، در ارزیابی ها مشخص شده است که در حال حاضر خارجی ها بیشترین خرید مسکن را انجام می دهند. استان های دیگری که بیشترین فروش مسکن به خارجیان را دارند به شرح زیر است: 

آنتالیا ، بورسا ، آنکارا و یالوا. یکی از مهمترین دلایل خارجیان برای انتخاب این شهرها داشتن پتانسیل گردشگری بالا است. ویژگی مشترک دیگر این است که آنها ساحل دریا دارند. با قانون اعطای تابعیت به خریدار مسکن، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات از یک میلیون دلار به ۲۵۰ هزار دلار کاهش یافت که دلیل اصلی افزایش فروش مسکن به خارجی ها بود.

حال بیایید شهرهایی را بررسی کنیم که خارجی ها در این مناطق بیشترین سرمایه گذاری مسکونی (خرید و اجاره ملک در ترکیه) را انجام می دهند. چرا این پنج شهر باعث جذب خارجی ها می شوند؟ چه ویژگی های دیگری به آنها برتری می دهد؟

 

استانبول

استانبول به عنوان بهترین شهر برای سرمایه گذاری در مسکن در ترکیه شناخته می شود. استانبول به عنوان قلب اقتصاد، فعالیت های فرهنگی و هنری، گردشگری، حمل و نقل، موضوعاتی مانند آموزش در مقایسه با سایر استان ها حرف اول را در ترکیه می زند. بزرگترین و موفق ترین پروژه های ساختمانی ترکیه در استانبول احداث می شوند. استانبول از نظر شغلی نیز فرصت های بسیار خوبی را ارائه می دهد. سرمایه گذاری های مداوم، فرصت های شغلی را به همراه دارد. از لحاظ تاریخی، این شهر که قرن ها محل تمدن های مختلف بوده، اکنون در حال تکمیل زیر ساخت های جدید برای ورود به آینده است. میلیون ها گردشگر از سراسر جهان برای تحسین این شهر به استانبول می آیند. برخی از این گردشگران با خرید مسکن در شهر مورد علاقه خود تابعیت ترکیه را می گیرند. به این ترتیب آنها به جای تعطیلات محدود از زندگی در شهر لذت می برند.

آنتالیا

بسیاری از گردشگران خارجی که برای تعطیلات به این بهشت گردشگری می آیند، با خرید ملک در آنتالیا به کشورشان بازگشتند. خارجی ها آنتالیا را در بخش املاک و مستغلات دوست دارند. شهر کمر و ماناوگات اولویت اصلی روس ها است، در حالی که آلانیا از جمله مکان های مورد علاقه آلمانی ها است.
آنتالیا با کارهای زیربنایی غنی خود توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی را که می خواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند جلب می کند.

Turkish citizenship3

بورسا

بورسا شهری سرسبز در سواحل دریای مرمره، مجاور استانبول است. درست مانند استانبول، یک مقصد محبوب تمدن ها بوده و به همین دلیل، بسیاری از مساجد تاریخی، دیوارهای شهر، مقبره ها و سایر بناهای قدیمی در شهر وجود دارد. بورسا یکی از شهرهایی است که گردشگران خارجی علاقه دارند آن را ببینند.
کوه Uludağ که یکی از نمادهای بورسا است که با ارتفاع ۲۵۴۳ متری این شهر را پوشانده است. آبشارها، کوه ها، غارها همچنان توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می کنند. از طرف دیگر، بورسا با صنعتی پیشرفته، یکی از شهرهای قدرتمند اقتصادی است و پروژه های مسکونی لوکس در شهر توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب می کند. Mustafakemalpaşa و Karacabey مناطق ترجیحی سرمایه گذاران خارجی در بورسا هستند.

آنکارا

آنکارا پایتخت ترکیه یکی از قابل سکونت ترین شهرها با ساختاری مدرن و مردمانی معاصر است. به دلیل مرکز شهر بودن به همه نهادهای عمومی دسترسی خواهید داشت. این پایتخت از نظر اقتصادی نیز قدرتمند است؛ زیرا میزبان فعالیت های تجاری و شرکت های قدرتمند صنعتی است. آنکارا همچنین از نظر فعالیت های فرهنگی و هنری با موزه ها ، تئاترها ، سالن های اپرا بسیار غنی است.

شهروندی ترکیه

یالوا

یالوا در گذشته یک منطقه کوچک از استانبول بود که سرمایه گذاری های بسیاری بر روی آن انجام شد. امروزه به یکی از مکان های مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی تبدیل شده است. یالوا با توجه به وجود دریا ، جنگل ها و مناطق مسکونی بکر خود توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می کند. یالوا مختص به افرادی است که می خواهند از جمعیت شلوغ استانبول فرار کنند و به آرامش برسند. در سال های اخیر، اقامتگاه های لوکس به ویژه برای خانواده های بزرگ ساخته شده است و علاقه آنها به این منطقه را افزایش داده است.

Turkish citizenship6

تفاوت اقامت و شهروندی ترکیه

توجه داشته باشید که اقامت و شهروندی ترکیه با یکدیگر تفاوت دارد. فرق اصلی اقامت و شهروندی ترکیه این است که شخصی که اقامت ترکیه را دریافت کرده است می تواند تا زمانی که بخواهد در ترکیه بنماند اما کسی که شهروندی ترکیه را اخذ کرده است از تمامی حقوق یک شهروند محلی برخوردار است و حتی حق رای دارد. بنابراین این دو مفهوم با وجود شباهت زیاد با یک دیگر تفاوت دارند. در ادامه به شرح تفاوت های اصلی شهروندی و اقامت ترکیه می پردازیم.

محدودیت زمانی

برای گرفتن اقامت دائم، باید ۵ الی ۸ سال به طور دائم در ترکیه حضور داشته باشید تا بتوانید اقامت دائم دریافت کرده و نیازی به تمدید هر ساله نداشته باشید. اما در شهروندی ترکیه، هیچگونه محدودیتی برای حضور دائمی شما در ترکیه وجود ندارد، چرا که جز شهروندان و ملت ترکیه محسوب می‌شوید.

حق و حقوق

اگر چه با اخذ اقامت دائم می‌توان بدون نیاز به تمدید و اخذ مستمر ویزا، در ترکیه اقامت داشت و به صورت آزادانه زندگی کرد، اما در کارهای اداری، تجاری و تحصیلی با برخی مشکلات مواجه خواهید شد. در صورتی که شهروندان ترکیه بدون دغدغه اضافی، می‌توانند به کارهایشان پرداخته و حتی کارهایی مانند رای دادن، اخذ مجوز کار و فرستادن فرزندان به مدارس دولتی را نیز به راحتی انجام دهند.

کار

اتباع خارجی برای کار کردن در ترکیه، نیازمند دریافت مجوز کار یا ثبت شرکت و سرمایه گذاری هستند. اما شهروندان ترکیه بدون نیاز به گرفتن مجوز کار، می‌توانند مشغول به کار شوند.

 

ویدئوی دریافت شهروندی ترکیه و اخذ پاسپورت

در یک ویدئوی یک دقیقه‌ای تمام موارد مربوط به چگونگی دریافت شهروندی ترکیه را بازگو کرده و هر آن چه باید برای دریافت پاسپورت ترکیه بدانید را گردآوری کرده‌ایم.

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر

پرسش و پاسخ های متداول

شما می توانید از طریق خرید ملک یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت در ترکیه، شهروند این کشور شده و تابعیت ترکیه را دریافت کنید.

با دریافت اقامت ترکیه می توانید با استفاده از ویزای رایگان به 77 کشور دنیا سفر کنید؛ همین طور می توانید از ویزای آنلاین استفاده کرده و به 7 کشور دیگر بروید. همچنین شما می توانید از این طریق کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیده، از امکانات بهداشتی و رفاهی عالی بهره مند شوید و در محیطی امن زندگی کنید.

سرمایه گذاری در ملک یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه است؛ استانبول، آنتالیا ، بورسا ، آنکارا و یالوا به دلیل داشتن پتانسیل گردشگری بالا به ترتیب بهترین شهرها برای سرمایه گذاری و خرید ملک هستند.

گذرنامه ترکیه با 114 امتیاز از ارزش و اعتبار بالایی در بین کشورهای دنیا داشته و در جایگاه سی و نهم قرار دارد. با داشتن گذرنامه ترکیه می توانید به 77 کشور دنیا با ویزای رایگان سفر کنید.

10 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان