سرمایه گذاری در ترکیه | مزایا و قوانین 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
سرمایه گذاری در ترکیه
سرمایه گذاری در ترکیه | مزایا و قوانین 2024

فهرست مطالب

از مقاصد مهم و محبوب ایرانیان برای مهاجرت، ترکیه جزو کشورهای برتر است. به طوری که در حال حاضر بیش از 100 هزار ایرانی در ترکیه مقیم هستند. برای مهاجرت و اخذ اقامت ترکیه راه و روش‌های زیادی وجود دارد که مردم نسبت به شرایط و علایق خود، با یکی از آن راه‌ها اقدام به مهاجرت می‌کنند. اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه یکی از روش های پرطرفدار دریافت اقامت است.

با وجود اینکه تمام راه‌های مهاجرت سختی و فراز و نشیب مخصوص خود را دارند، اما در نهایت تمام آن‌ها به شهروندی ترکیه ختم می‌شود. سرمایه گذاری و خرید ملک ترکیه، از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های مهاجرتی برای واجدین شرایط می‌باشد. این مهاجرت دارای شرط و شروطی است که در ادامه به همه نکات مهم درباره سرمایه گذاری در ترکیه می پردازیم.

راه های سرمایه گذاری در ترکیه

همان طور که گفتیم برای اخد شهروندی از طریق سرمایه گذاری روش های مختلفی وجود دارد. در ادامه به بررسی هر ی از این روش ها می پردازیم.

خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه مبحثی بوده که در سالیان اخیر زیاد به آن اشاره شده است. قبلا طبق قوانین اداره مهاجرتی ترکیه، حداقل سرمایه گذاری 1 میلیون دلار آمریکا بود. اما در سالیان اخیر این قوانین تغییر یافته و توانسته توجه بسیاری از ایرانیان و جهانیان را جلب خود کند. هم اکنون حداقل سرمایه گذاری جهت خرید ملک در ترکیه 250 هزار دلار آمریکا می‌باشد. البته این ملک باید در سه سال آینده در اختیار شخص باقی بماند و فروش نرود. از مزایای این روش می توان به نکات زیر اشاره کرد.

  • با خرید ملک با ارزش حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار می توان برای شهروندی اقدام کرد.(ملک تا سه سال نباید فروخته شود.)
  • در مقایسه با بقیه کشور ها املاک ترکیه مقرون به صرفه تر می باشد.
  • امکان خرید ملک به صورت قسطی و نقدی
  • با استفاده از خرید ملک می توانید به مدت یک سال اقامت بگیرید.
  • در سال های اخیر قیمت ملک افزایش یافته است.
بهترین سرمایه گذاری در ترکیه
همچنین بخوانید: خرید قسطی ملک در ترکیه

خرید سهام در ترکیه

با خرید سهام در ترکیه نیز می‌توان اقامت ترکیه دریافت کرد. قانون سابق این سرمایه گذاری 2 میلیون دلار آمریکا بوده که استقبال خوبی از جانب سرمایه گذاران خارجی مشاهده نشد. اما طبق قوانین جدید اداره مهاجرتی ترکیه، افراد می‌توانند با خرید 500 هزار دلار آمریکا سهام در ترکیه اقامت دائم دریافت کنند. البته این سهام و سرمایه گذاری باید در وزارت صنایع و فناوری ترکیه تایید شود.

خرید اوراق قرضه دولتی در ترکیه

یکی دیگر از سریع‌ترین راه‌های اخذ شهروندی ترکیه، خرید اوراق قرضه است. البته طبق قوانین، سرمایه گذار باید حداقل 3 سال این اوراق را به فروش نرساند. حداقل سرمایه گذاری در این مورد نیز 500 هزار دلار امریکا است و افراد با خرید اوراق قرضه‌ به این ارزش، می‌توانند درجا اقامت ترکیه را دریافت کنند.

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی در ترکیه

پس انداز در بانک‌های ترکیه

پس انداز در بانک‌های ترکیه کافی است تا بتوان در ترکیه اقامت دائم دریافت کرد. قانون سابق ترکیه حداقل این پس انداز را 3 میلیون دلار آمریکا اعلام کرده بود؛ اما با عوض شدن قوانین، این حجم سرمایه گذاری به 500 هزار دلار کاهش یافت. همچنین فرد باید تا 3 سال پول خود را از بانک برداشت نکند.

کار آفرینی در ترکیه

افراد با کار آفرینی در ترکیه و استخدام شهروندان ترکیه، می‌توانند اقامت ترکیه را دریافت کنند. قبل از عوض شدن قوانین ترکیه، افراد باید حداقل 100 شهروند ترکیه را استخدام می‌کردند تا تایید می‌شد. اما هم‌اکنون این تعداد به 50 کاهش یافته و استخدام 50 نفر از شهروندان ترکیه کافی است تا به راحتی شهروندی ترکیه را بتوان دریافت کرد.

سرمایه گذاری در ترکیه و کارآفرینی

قوانین سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه مانند سرمایه گذاری در هر کشوری قوانین و قواعد منحصر به فردی دارد بنابراین باید قبل از سرمایه گذاری به قوانین سرمایه گذاری در این کشور احاطه کافی داشته باشید.

در گذشته فارق از اینکه از کدام روش سرمایه گذاری استفاده می کردید، حداقل سرمایه گذاری باید مبلغی بین 1 تا 3میلیون دلار آمریکا بود. اما طبق قوانین جدید سرمایه گذاری در سال 2024 این مبلغ به 400 هزار دلار آمریکا کاهش یافته است. کشور ترکیه برای تشویق سرمایه گذاران معافیات های مالیاتی در نظر گرفته است. همچنین سرمایه گذاران به بازار های خارجی جهانی دسترسی دارند.

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

چرا در ترکیه سرمایه گذاری کنیم ؟ کشور ترکیه همیشه به عنوان یکی از کشورهای مناسب برای اقامت موقت و دائم (داشتن پاسپورت ترکیه)  شناخته می شود. به ویژه در سال های اخیر استقبال به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است. دلیل افزایش تمایل برای سکونت در ترکیه و اخذ اقامت دائم می تواند به موارد زیر مربوط باشد:

  •     رشد اقتصادی ترکیه
  •     افزایش صنعت گردشگری ترکیه
  •     قوانین آسان برای سکونت در ترکیه
  •     هزینه های پایین زندگی در ترکیه
  •     بالا بودن احتمال پیوستن این کشور به اتحاریه اروپا
  •     دانشگاه های قوی از نظر علمی
  •     امکان ثبت شرکت و استفاده از مزایای آن
  •     دریافت حساب بانکی معتبر

معایب سرمایه گذاری در ترکیه

اگر تصمیم به دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری در ترکیه دارید باید تمام جوانب آن را بسنجید. سرمایه گذاری علاوه بر مزایایی که دارد معایب و مشکلاتی دارد. با کسب آگاهی از مشکلات سرمایه گذاری در ترکیه می توانید با در نظر گرفتن خوبی ها و بدی های این کار، تصمیم درستی بگیرید.

اولین مشکلی که می توان به آن اشاره کرد، کاهش ارزش لیر در مقایسه با دلار است. همان طور که می دانید با وجود شرایط اقتصادی حاکم در ترکیه امکان کاهش ارزش لیر وجود دارد. از دیگر معایب سرمایه گذاریدر این کشور وجود فساد و وضعیت شوه خواری در این کشور است. همچنین اگر از روش خرید اوراق قرضه دولتی یا سپرده گذاری در بانک اسفاده کنید، تا 3 سال نباید به سرمایه خود دست بزنید.

توجه داشته باشید با مشورت گرفتن از وکلای حاذق موسسه مهاجرتی شایان می توانید بهترین سرمایه گذاری در ترکیه را بدون هیچ مشکلی انجام دهید.

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان