اخذ اقامت ترکیه از طریق کار 2024 + مزایا و شرایط

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
اقامت کاری ترکیه
اخذ اقامت ترکیه از طریق کار 2024 + مزایا و شرایط

فهرست مطالب

همانطور که می دانیم سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کاردر ترکیه یکی از شرایط اخذ اقامت در هر کشوری می باشد. کشور ترکیه نیز برای اعطای تابعیت خود یکی از شرایط لازم را راه اندازی کسب و کار و سرمایه گذاری می داند که انجام این کار به طبع اسان تر از خرید ملک ترکیه می باشد. البته ایجاد کسب و کار خود نیز به نوعی سرمایه گذاری در این کشور به حساب می آید ولی در کل برای گرفتن اقامت و تابعیت از طریق کار باید این نکته را مد نظر داشته باشید که اگر یک تبعه خارجی به مدت ۵ سال، ۵ شهروند ترکیه را برای انجام کاری استخدام کند، می تواند بعد از ۵ سال بدون خرید ملک تابعیت این کشور را بگیرد.

مزایای اقامت کاری ترکیه

قبل از هرچیزی این را باید بدانید که کشور ترکیه از نظر اقتصادی در جهان رتبه ی هجدهم را دارا است. سرمایه گذاری در ترکیه دارای بازار نسبتا مناسبی برای راه اندازی کسب و کار در ترکیه است. رشد اقتصادی در یک دهه ی اخیر، دارا بودن نیروی کار فعال و با انگیزه، موقعیت حغرافیای مناسب بین اروپا و آسیا ، ترکیه را تبدیل به یکی از منابع جذاب برای رشد و سرمایه گذاری کرده است. به همین دلایل و مزایا امروزه اکثر افراد به جای خرید ملک برای گرفتن تابعیت این کشور از طریق کار و سرمایه گذاری قصد مهاجرت و شهروندی ترکیه را دارند.

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار

اجازه ی کار برای مدت مشخص در ترکیه

در مراحل ابتدایی و مقدماتی اجازه ی کار فقط برای یک سال به شخص خارجی داده می شود. به طور کلی معیار هایی که برای گرفتن اقامت ترکیه برای مدت زمان مشخص در نظر گرفته می شود این موارد می باشد:

مدت زمان اقامت، توافق نامه کار، شرایط اقتصادی موجود.
بعد از یک سال کار، تمدید اقامت کاری ترکیه می تواند تا دوسال به شرط کار در همان محل یا شرکت انجام شود. بعد از سه سال کار قانونی، اقامت کاری حداکثر برای ۳ سال دیگر تمدید می شود. تا فرد در همان حرفه و به صلاح دید کارفرما کار کند.

اجازه ی کار برای مدت نامشخص در ترکیه

به اتباع خارجی که حداقل ۸ سال به طور قانونی و بدون وقفه اقامت ترکیه داشته باشند یا یک دوره ی هشت ساله ی کاری را سپری کرده باشند ممکن است بدون در نظر گرفتن وضعیت صنعتی و تحولات اقتصادی و کاری، را بدون محدودیت به افراد دهند.

همچنین بخوانید: شرایط اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک

اقامت کاری ترکیه

مجوز کاری مستقل برای ‌کشور ترکیه

اجازه ی کار مستقل در ترکیه به خارجیانی که می خواهند خودشان کسب و کار راه بیاندازند داده می شود. در این نوع مجوز کار در صورتی که فرد ۵ سال کسب و کار خودش را در ترکیه بدون وقفه و یک سره انجام دهد تاثیر بسیاری در اقتصاد این کشور خواهد گذاشت. اقامت برای ۵ سال دیگر تمدید می شود. تمدید اقاپت ۵ ساله ی کشور ترکیه شامل حال همسر و فرزندان شما نیز خواهد بود.  در کل به هر فردی که صلاحیت کار مستقل خودش را به کشور ترکیه ثابت کند، ان ها گواهی اقامت دائمی را برای اون فراهم میکنند این روش قطعا از خرید ملک در این کشور بهتر و آسان تر  می باشد.

انواع ویزای کاری ترکیه

متقاضیانی که به دریافت ویزای کار علاقه‌مند هستند، لازم به اخذ یکی از انواع ویزای کار ترکیه هستند که توسط اداره مهاجرت ترکیه اعلام شده است. افراد نسبت به شرایط خود و نوع دعوتنامه کسب و کار، میان انواع ویزا یکی را دریافت می‌کنند. انواع آن به شرح زیر است:

  • ویزای کار دائم ترکیه
  • ویزای کار وقت یک ساله ترکیه
  • ویزای کار موقت ویژه ترکیه
  • ویزای کاری کارت فیروزه‌ای ترکیه
  • ویزای کاری ویژه ترکیه
  • ویزای کاری پیشنهاد کار از ترکیه
  • ویزای کاری نامحدود ترکیه
  • هزینه انواع ویزای کاری ترکیه

اداره مهاجرت ترکیه، هزینه‌های متغیری برای انواع ویزای کاری در نظر گرفته است. متقاضیان مهاجرت کاری باید هزینه‌های مذکور توسط اداره مهاجرت ترکیه را پرداخت کنند تا اجازه ورود به کشور را داشته باشند. با پرداخت این مبالغ، تقریبا پروسه اخذ ویزای کار به اتمام می‌رسد. هزینه انواع ویزای کاری ترکیه سالانه تغییر می‌کند اما در حال حاضر به صورت زیر است:

ویزای کاری دائم ترکیه: ۶۱۵.۷۰ لیر
ویزای کاری موقت یک ساله ترکیه: ۶۱۵.۲۰ لیر
ویزای کار مستقل ترکیه: ۶۱۵.۷۰ لیر

شرایط گرفتن اقامت کاری در ترکیه

  • افرادی که از یک شرکت ترکیه برای آن ها پیشنهاد کاری آمده است که همچین شرایطی به سختی به وجود می آید.
  • شهروندان خارجی که کارت اقامت معتبر دارند. مانند کسانی که اقامت توریستی ترکیه یا ویزای درمان پزشکی و یا فعالیت ورزشی به جز دارندگان اقامت تحصیلی

بهترین راه برای اخذ ویزای کار ترکیه در صورتی که شرایط بالا را نداشته باشند، دریافت اقامت توریستی ترکیه و سپس تبدیل اقامت توریستی به کاری در ترکیه و اقدام به دریافت مجوز کاری است.

همچنین بخوانید: هزینه تحصیل و زندگی درترکیه

مهاجرت به ترکیه از طریق کار

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت کاری ترکیه

  • معدل اخرین مدرک تحصیلی (برای کسانی که آخرین مدرک خودشان را خارج از ترکیه سپری کرده اند)
  • در صورت لزوم یک نسخه از مدرک فارغ التحصیلی برای وزارت خانه و ترجمه و صحت مدارک تحصیلی
  • ارایه ی نسخه های قراردادی کاری شرکت های گردشگری(زبان ترکی و زبان اصلی) به همراه یک توصیه نامه به زبان ترکی
  • دریافت گواهی نامه های مهارت برای خارجیانی که می خواهند در بخش خدمات آموزشی، تحت نظر وزارت اموزش و پرورش کشور ترکیه مشغول به فعالیت شوند.
  • تمامی مدارک و شرایط اخذ اقامت کاری در ترکیه که در بالا به آنها اشاره شد، باید توسط متقاضیان اسکن و در زمان ثبت در خواست به صورت آنلاین ارسال شود.

مشاورین املاک شایان با بیش از چند سال سابقه کار در زمینه، خرید ملک ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و… فعالیت میکند، کارشناسان ما آماده پاسخ به سوال های شما و راهنمایی شما در مهاجرت به ترکیه هستند، با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان