رفع دیپورتی ترکیه و استعلام آن

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
استعلام دیپورتی ترکیه
رفع دیپورتی ترکیه و استعلام آن

فهرست مطالب

امروزه با رواج هرچه بیشتر سفر‌های خارجه به خصوص کشور‌های همجوار شاهد هستیم که نیاز به حل مشکلات حقوقی و مالی بیشتر شده است. یکی از این کشور‌ها که سفر به آن رواج زیادی پیدا کرده است ترکیه می‌باشد که در رابطه با ممنوع‌الورود، ممنوع الخروج و یا دیپورت شدن قوانین بخصوصی دارد و اگر که به فکر اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه هستید یا که به دنبال حل مشکلات خود می‌گردید بهتر است در رابطه با قوانین ترکیه در این مورد اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید با کمک و مشورت وکیل و افراد حرفه‌ای در این حوزه مشکلات خود را حل کنید. کشور ترکیه دارای قوانین مختلفی می‌باشد که اگر آن‌ها را به درستی رعایت نکنید ممکن است دیپورت شوید. پس همانطور که متوجه شدید رعایت قوانین کشور ترکیه اهمیت زیادی دارد و در صورت نقض این قوانین مشکلاتی گریبان‌گیر شما خواهد شد. در این مطلب با ما همراه باشید تا به صورت مختصر و مفید به ذکر مهمترین موارد در رابطه با دیپورت در ترکیه و همچنین رفع دیپوریت در ترکیه بپردازیم.

اقامت مجاز و غیر مجاز در ترکیه

با توجه به قوانین حاکم در کشور ترکیه شاهد این مورد هستیم که بر اساس موارد خاصی اقامت ترکیه شما مجاز یا غیرمجاز محاسبه می‌شود. موردی که بر تمامی اقدامات شما در کشور ترکیه تأثیر دارد و در اصل زمانی که اقامت شما غیر مجاز باشد دیگر نمی‌توانید اقدام به  خرید ملک ترکیه و خرید ملک استانبول کنید. البته قابل توجه است که شما به مدت محدودی قادر هستید تا اقامت خود را مجاز کنید وگرنه از کشور دیپورت خواهید شد. در 3 حالت ممکن است که شما بتوانید بیشتر از حد مجاز و مقرر در کشور ترکیه اقامت داشته باشید که در بخش زیر به ذکر آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • اگر که بیشتر از مدت ویزای خود در کشور ترکیه اقامت داشته باشید.
  • اگر که قانون 180/90 را نقض کنید (طبق بندی از قرار دادی که بین دو کشور ایران و ترکیه امضا شده است ایرانی‌ها در هر 180 روز یک سال می‌توانند 90 روز در کشور ترکیه اقامت داشته داشته باشند)
  • آخرین مورد نیز اتباع خارجی هستند که دارای اقامت بیش از حد هستند و البته مجوز اقامت منقضی نیز دارند و ان تمدید نشده است.

همچنین بخوانید: فرم راندوو ترکیه چیست؟

اقامت مجاز و غیر مجاز در ترکیه

بر اساس آماری که به صورت رسمی منتشر شده است، در سال گذشته شاهد ورود بیش از 40 میلیون نفر توریست و مسافر به کشور ترکیه بوده‌ایم که نشان دهنده‌ی پتانسیل گردشگری این کشور می‌باشد. در کشور ترکیه برای مسافرین غیر ایرانی و ایرانی شرایط مختلفی وجود دارد. برای مثال در صورتی که شما غیر ایرانی باشید و از اعتبار ویزای گردشگری و ویزای الکترونیکی شما ده روز گذشته باشد، بدون پرداخت هیچ جریمه‌ای پذیرش خواهید شد اما برای اتباع ایرانی جریمه های زیر در نظر گرفته شده است:

جریمه اتمام اعتبار ویزای گردشگری

  • بین یک تا پانزده روز:شما در هنگام خروج از ترکیه نیاز به پرداخت جریمه ندارید و بدون ممنوعیت خارج می‌شوید.
  • بین شانزده تا نود روز:ممنوعیت برای ورود به ترکیه تا مدت سه ماه و نیازمند پرداخت جریمه هنگام خروج
  • بیشتر از نود روز: ممنوعیت برای ورود به ترکیه تا مدت شش ماه و نیازمند پرداخت جریمه هنگام خروج

چطور دیپورتی ترکیه را رفع کنیم؟

همانطور که در بخش‌های بالایی اشاره کردیم دلایل مختلفی وجود دارند که با رخ داد آن‌ها احتمال دیپورت شدن شما از کشور ترکیه وجود دارد. اما دیگر سوالی که ذهن شما را درگیری کرده و مشکل بسیار دیگری از افراد نیز می‌باشد این است که برای رفع دیپورتی ترکیه چه کارهایی باید انجام دهیم؟ آیا می‌توان به صورت قانونی این مشکل را حل کرد؟اگر که شما نیز دیپورت شده‌اید و به فکر حل آن می‌باشید باید تقاضانامه رفع دیپورتی را امضا کنید و آن را به کنسولگری ترکیه در ایران تحویل دهید. سپس برای ویزای تحصیلی درخواست دهید یا اینکه از یک شخص حقیقی یا حقوقی ترک زبان، ضمانت بگیرید و سپس برای آن فرد دعوتنامه‌ای ارسال کنید تا بتواند جریمه‌های شما را پرداخت کند و سپس شما می‌توانید به کشور ورود کنید.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم با خواندن موارد گفته شده بتوانید اطلاعات جامع و کاملی در رابطه با دیپورت شدن در ترکیه و رفع آن بدست آورده باشید. دیپورت شدن در ترکیه مسئله‌ای جدی است و اگر کو‌چک‌ترین مشکلی در این رابطه برای شما وجود دارد باید در سریع‌ترین زمان ممکن با وکلای حرفه‌ای مشورت بگیرید تا بتوانید از رخ داد مشکلات بیشتر جلوگیری کنید و از دیپورت شدن خود پیشگیری کنید. برای دریافت مشاوره ثبت شرکت در ترکیه و تحصیل در ترکیه می‌توانید با پشتیبانی تلفنی ما ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید: معادل سازی مدارک در ترکیه

چطور دیپورتی ترکیه را رفع کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان