زیباترین مکان های ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
زیباترین مکان های ترکیه
زیباترین مکان های ترکیه

فهرست مطالب

کشور ترکیه دارای یکی از برترین مکان‌های گردشگری و تاریخی می‌باشد که باعث می‌شود علاوه بر مناسب بودن برای شهروندی ترکیه، برای موارد گردشگری و توریسیتی نیز بسیار جذاب باشد. اگر که به فکر سفر به این کشور و گشت و گذار در آن هستید بهتر است مکان‌ها گردشگری محبوب آن را بشناسید. در این مطلب با من همراه باشید تا به معرفی تعدادی از مهمترین مکان‌های گردشگری ترکیه بپردازیم.

بازار بزرگ استانبول

هر ساله شهر استانبول پذیرای سیل عظیمی از گردشگران از سراسر دنیا می‌باشد و تورهای استانبول همیشه از محبوب‌ترین‌ها هستند. بازار بزرگ استانبول به‌عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده جهان مطرح شده و از مهم‌ترین جاذبه‌های این کشور نیز می‌باشد. بازار بزرگ استانبول بین مسجد بایزید و مسجد نورعثمانیه قرار دارد. در این بازار 26000نفر مشغول به کار هستند و روزانه 25000نفر بازدید کننده دارد. انواع کالاها از قبیل پارچه، ادویه، فرش، لوازم خانگی…وجود دارد.

همچنین بخوانید: اخذ اقامت ترکیه

بازار بزرگ استانبول

آب انبار باسیلیکا

استانبول از مهم‌ترین مقاصد گردشگری است و در هر گوشه از آن می‌توان جاذبه‌ای شگرف را پیدا کرد. آب‌انبار باشکوه و دیدنی باسیلیکا یکی از همین جاذبه‌ها است. این بنا در دوره بیزانس، با توجه محاصره‌های مکرر استانبول ساخته شد. طول آب انبار باسیلیکا 140 متر و عرضش70 متر است و برای ورود باید 52 پله را به زیر زمین بروید. آب انبار باسیلیکا شامل336 عدد ستون بزرگ و هر ستون 9 متر ارتغاع دارد. ستون ها ویژگی های مختلفی دارند برای مثال در98 تا از این ستون ها از سبک کورینیسان استفاده شده.

همچنین بخوانید: جاهای دیدنی استانبول

آب انبار باسیلیکا

مرکز خرید ترامپ تاورز

مرکز خرید ترامپ تاورز که با نام برج‌های ترامپ استانبول نیز شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۲ در فضایی به وسعت ۴۶۰۰ متر مربع افتتاح شد. این مرکز خرید با ۱۷۵ فروشگاه، میزبان بسیاری از برندهای معتبر جهانی و ترکی‌ است. اگر که به اجاره ملک در ترکیه و خرید ملک در استانبول علاقه‌مند هستید می‌توانید برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی ما تماس حاصل کنید.

کاخ توپکاپی (کاخ توپ‌ قاپی)

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace) که در قلب استانبول واقع شده و از سراسر تنگه‌ی بسفر قابل‌مشاهده است، مجموعه‌ای بسیار بزرگ و باشکوه به شمار می‌رود که زمانی به‌عنوان اقامتگاه سلطنتی و محل استقرار دولت عثمانی بوده است. بخش بزرگی از این قصر به حرم سرا اختصاص داده شده بود که در آن مادر، زنان…زندگی می کردند. این قصر با همعه عظمت وئ شکوهی که دارد کارهای شیطانی نیز در آن صورت میگرفت مثلا از این مکان برای زندانی کردن جانشینان سلطنت استفاده میشد تا هیچگاه قدرت سلطان را به چالش نکشند.

همچنین بخوانید: مهاجرت به ترکیه و بررسی شرایط آن

کاخ توپ قاپی

مسجد ایا صوفیه

یکی دیگر از قطب های گردشگری استانبول مسجد ایاصوفیه می‌باشد که در تمام تورهای استانبول مورد بازدید قرار می‌گیرد. این بنای باشکوه در حقیقت یکی از شاهکارهای معماری بیزانس است. بازدید از این مسجد رایگان است و 24 ساعته می توانید از مسجد بازدید کنید. نزدیک ترین ایستگاه به مسجد ایا صوفیه ایستگاه سلطان احمد است. نکته مهم برای ورور به مسجد ایا صوفیه این است که افراد باید لباس مناسبی به تن داشته باشند. و بریا عکاسی شما نمی توانید از همه مکان ها عکاسی کنید و باید برای عکاسی از این مناطق مجوز داشته باشید.

همچنین بخوانید: حساب باز کردن در ترکیه و شرایط آن

مسجد ایا صوفیه

منطقه سلطان احمد

در میان شهرهای ترکیه دو شهر آنتالیا و استانبول گردشگران بیشتری را به‌سمت خود جذب می‌کنند. به‌ویژه استانبول با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یک مقصد تمام عیار محسوب می‌شود و تور استانبول همواره از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است. توری که بعضاً بخشی از آن در منطقه سلطان احمد می‌باشد.

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

استانبول همیشه از پربازدیدترین مقاصد گردشگری و تور استانبول از پرترددترین تورها بوده است. یکی از مهم‌ترین دلایل گردشگران خصوصا گردشگران ایرانی به این کشور، خرید است. مهمی که می‌توان آن را به بهترین شکل ممکن در این مرکز خرید انجام داد. همچنین اگر به دنبال اطلاعاتی درباره‌ی ثبت شرکت در ترکیه و ترجمه مدارک ترکی هستید می‌توانید با مراجعه به مقالات مربوطه در وبسایت ما اطلاعات مورد نیاز خود را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید: پر در آمد ترین شغل های ترکیه

مرکز خرید اوت لت اپتیموم استانبول

پارک امیرگان استانبول

اکثر گردشگران، استانبول را با بناهای تاریخی و مراکز خرید آن می‌شناسند و تورهای استانبول نیز بیش از هر مکانی، به موارد مشهورتر می‌پردازند. به دلیل گلها و فضای بسیار زیبای این پارک جشنواره های زیادی در این مکان برگزار می شود این پارک قدمتی 300ساله دارد و جزو قدیمی ترین پارکهای استانبول به حساب می آید. پارک امیرگان 470هزار مترمربع و دارای تالاب زیبا می باشد. دسترسی به این پارک آسان است و راحت میتوانید با وسیله نقلیه به این مکان سر بزنید ساعت ورودی پارک از هفت صبح تا ده و نیم شب می باشد و بازدید آن کاملا رایگان است.

حمام ایاصوفیه خرم سلطان

حمام ایا صوفیه خرم سلطان در قرن شانزدهم به دستور خرم سلطان همسر سلطان سلیمان ساخته شد، سینان معمار دربار در کنار بناهای مذهبی برای مردم عادی و تمام اقشار حمام ایاصوفیه را به بهترین شکل ممکن ساخت، به طوری که به محض وارد شدن به حمام محو زیبایی آن خواهید شد. در این حمام اتاق های مانند: اتاق آب گرم، اتاق آب سرد و در وسط حمانم از فواره های خاص استفاده شده که بر محبوبیت این بنا می افزاید.

مرکز خرید زورلو

مرکز خرید زورلو در سال ۲۰۱۳ در بخش اروپایی ترکیه ساخته شد. مجموعه زورلو علاوه بر مرکز خرید، مرکز هنرهای نمایشی، هتل ۵ ستاره و تعدادی از ادارات و منازل مسکونی را نیز در خود جای می‌دهد. برای انجام موارد مختلفی از قبیل اقامت در ترکیه، شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه می‌توانید به بخش پشتیبانی وبسایت ما مراجعه کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین بخوانید: آزمون یوس ترکیه چیست؟

مرکز خرید زورلو

پارک گلخانه استانبول

شهر استانبول یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان در خارج کشور است و سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان، چه همراه با تور استانبول و چه به‌صورت مستقل راهی آن می‌شوند. پارک گلخانه در خیابان کندی و در محله جان کورتاران واقع شده. پارک گلخانه باغ بیرونی قصر توپکاپی بوده و فقط افراد سلطنتی اجازه ورود به آن را داشتند و در سال 1912 توسط شهردار استانبول افراد عادی هم اجازه ورود به پارک گلخانه را داشتند. این پارک مسیر پیاده روی طولانی دارد که اخر به دریا می رسد.

آکواریوم استانبول

استانبول برای هر کس با هر سلیقه و علاقه‌، دیدنی‌هایی جذاب دارد و همه می‌توانند از سفر خود به این شهر نهایت لذت را ببرند. آکواریوم استانبول یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است. ساعات ورود به آکواریوم ترکیه از ده صبح تا هشت شب می باشد. و هزینه ورود آن برای افراد متفاوت است برای افرادبزرگسال42لیر و افراد معلول و افرادی که سن آنها از 60 به بالا باشد 29لیر می باشد. آکواریوم استانبول بخش های زیادی دارد که تعدادی از آنها را نام میبریم: دریای سیاه، تنگه ی استانبول، دریای اژه، کانال پاناما.

مسجد شاهزاده

مسجد شاهزاده که با نام‌های مسجد شهزاده و مسجد شاهزاده محمت نیز شناخته می‌شود، یکی از مساجد شهر استانبول در ترکیه است. سلطان سلیمان اول از معمار سینان خواست که به یاد فرزندش، محمت (محمد) که در سال ۱۵۴۳ درگذشته بود این مسجد را تأسیس کنید.
ممنونیم که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، امیدواریم از خواندن موارد گفته شده لذت برده باشید و بتوانید بهترین مکان برای گردشگری در ترکیه را انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با موارد تحصیل در ترکیه مثل پزشکی در ترکیه یا ثبت شرکت در ترکیه می‌توانید با پشتیبانی ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح کنید.

همچنین بخوانید: دریافت انواع پاسپورت ترکیه و هزینه اخذ آن

مسجد شاهزاده

در حالت کلی توجه داشته باشید که این هزینه مدام در حال تغییر است اما در سال‌های اخیر به همت دولت ترکیه کاهش یافته است. هزینه‌ها و قیمت پاسپورت ترکیه از طریق این روش‌ها برابر سرمایه‌ای است که باید به مدت سه سال در این کشور داشته باشید. مشاورین املاک شایان با بیش از چند سال سابقه کار در زمینه، خرید ملک ترکیه، ثبت شرکت ترکیه، تحصیل در ترکیه و… فعالیت میکند، کارشناسان ما آماده پاسخ به سوال های شما و راهنمایی شما در مهاجرت به ترکیه هستند، با ما در تماس باشید.

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان