مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
پرداخت حق خاک ترکیه
پرداخت حق خاک ترکیه

فهرست مطالب

یکی از بهترین کشور‌هایی که رفتار خوبی با اتباع ایرانی دارد، کشور محبوب ترکیه می‌باشد که هر ساله شاهد سفر و مهاجرت تعداد زیادی شهروند ایرانی به آن هستیم، اتفاقی که بی دلیل نیست. یکی از دلایل اصلی این رخ داد را می‌توان این دانست که اقامت موقت در ترکیه نیازی به ویزا ندارد. شما قبل از اینکه به فکر اقامت ترکیه، خرید ملک ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، خرید ملک در استانبول و شهروندی ترکیه بیفتید بهتر است اطلاعات کاملی درباره‌ی قوانین این کشور و حتی مسائلی مثل پزشکی در ترکیه، ثبت شرکت در ترکیه و ترجمه مدارک به ترکی داشته باشید تا در صورت نیاز به مشکلی برنخورید. یکی از مهمترین قوانینی که باید درباره‌ی آن اطلاعات حداقل داشته باشید، حق خاک ترکیه می‌باشد. حق خاک یعنی چه؟ چه استفاده‌ای دارد و آیا جریمه‌ای برای نقض آن وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا به توضیح تمامی اجزای آن بپردازیم.

حق خاک ترکیه چیست؟ جریمه حق خاک ترکیه

شاید از این اتفاق خبری نداشته باشید ولی سال‌های سال می‌باشد که بین دو کشور ایران و ترکیه توافق‌نامه‌هایی امضا شده که هر دو کشور کاملاً به آن پایبند هستند. بر اساس این توافق نامه شاهد این هستیم که ایرانیان می‌توانند بدون دریافت ویزا، اقامت ترکیه یا شهروندی ترکیه به مدت 90 روز یا همان 3 ماه بدون هیچ محدودیتی در این کشور حضور داشته باشند. البته باید پس از گذشتن مدت 3 ماه ذکر شده کشور را به صورت ترک کنند وگرنه مشکلاتی پیش می‌آید که به توضیح آن می‌پردازیم، البته می‌توانند حق خاک ترکیه را پرداخت کنند که به توضیح آن نیز می‌پردازیم همچنین تا 3 ماه آینده نمی‌توانند به کشور ورود کنند که نکته‌ی منفی محسوب می‌شود. همچنین قابل توجه است که با اینکه اقامت در ترکیه ممکن است، اما بدون ویزا گرفتن شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه، خرید ملک استانبول و خواندن مورادی مثل پزشکی در ترکیه امکان پذیر نمی‌باشد.

اگر جریمه حق خاک را پرداخت نکنیم چه می شود

اگر فردی جریمه حق خاک ترکیه را پرداخت نکند و از کشورترکیه خارج شود، فرد برای پنج سال حق ورود به خاک ترکیه را ندارد، و حتی اگر بعد از گذشت این پنج سال باز هم جریمه را پرداخت نکند هیچ تغییری در شرایط ایجاد نمی شود و فرد همچنان حق ورود به خاک ترکیه را ندارد.

همچنین بخوانید: اخذ ویزای کار در ترکیه و مدارک لازم برای دریافت آن

پرداخت حق ترکیه

اقامت قانونی در ترکیه چند روز است و چگونه می‌باشد؟

همانطور که در بخش بالایی متن گفتیم مدت حضور قانونی و اقامت ترکیه به مدت 3 ماه یا 90 روز می‌باشد. اگر که به فکر سفر به این کشور هستید نیازی نیست که ویزایی بگیرید اما با این اقامت شما قادر به تحصیل یا انجام موارد خاص نیستید و به شکلی فقط برای بازدید و سفر کلی به این کشور تعبیه شده است. این اتفاق هر 3 ماه یکبار تمدید می‌شود و شما دوباره می‌توانید بدون ویزا به این کشور سفر کنید. در واقع شما باید به میزان حضور در این کشور از خاک ترکیه خارج بمانید. البته بیشتر ماندن در خاک ترکیه نتیجه‌ای جز پرداخت جریمه ندارد، اتفاقی که باید با بدست آوری اطلاعات از آن جلوگیری کنید.

جریمه اضافه ماندن در ترکیه چقدر است؟

اگر که قوانین را نقض کنید جریمه می‌شوید. اما چطور و چقدر؟ این جریمه چطور محاسبه می‌شود و چه افرادی مشمول آن می‌شوند؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم اول از همه باید بدانید که جریمه برای اتباع خارجی که قوانین خاک ترکیه را نقض کنند متفاوت است و با معیارهایی مثل سن و تعداد روز اضافه ماندن محاسبه می‌شود. این اتفاق برای شهروندان ایرانی نیز با رویکرد‌های مختلفی محاسبه می‌شود که یکی از انواع آن معیار سنی زیر 18 سال و بالای 18 سال می‌باشد.

همچنین بخوانید: مدارک و شرایط لازم برای پذیرش ترکیه

پرداخات حق ترکیه

پرداخت حق خاک ترکیه برای افراد بالای 18 سال

جریمه‌ای که برای افراد بالای 18 سال در نظر گرفته شده است بدین ترتیب می‌باشد که فرد مورد نظر بعد از گذشت سه ماه قانونی باید 50 دلار به اضافه‌ی 110 لیر ترکیه برای صدور کارت اقامت در ترکیه خود بپردازد. البته این 50 دلار برای ماه اول می‌باشد و فرد مورد نظر اگر که تصمیم به ماندن در ترکیه داشته باشد باید برای هر ماه سکونت در ترکیه 10 دلار بپردازد. البته این شرایط برای افرادی که به اقامت ترکیه، شهروندی ترکیه، خرید ملک در ترکیه، اجاره ملک در ترکیه و تحصیل در ترکیه فکر می‌کنند بسیار جذاب و ایده‌ال است. همچنین شما می‌توانید که با این شرایط به انجام کار‌های مختلفی مثل تحصیل در ترکیه و پزشکی در ترکیه بپردازید، حتی می‌توانید به ثبت شرکت در ترکیه و ترجمه مدارک به ترکی نیز بپردازید.

پرداخت حق خاک ترکیه برای افراد زیر18 سال

نوع دوم جریمه برای افرادی می‌باشد که سن زیر 18 سال دارند که برای آن‌ها شرایط بسیار بهتر می‌باشد. دیگر نیازی نیست که برای ماه اول 50 دلار پرداخت کنند و فقط با 25 دلار همراه با 110 دلار به آن‌ها صدور کارت اقامت ترکیه در ماه اول تعلق می‌گیرد و بعد از آن نیز برای هر ماه باید 10 دلار بپردازند. به صورت کلی ترکیه یکی از بهترین کشور‌ها برای افرادی است که به فکر آینده‌ی خود هستند.
ممنون که تا پایان مطلب همراه ما بودید، امیدواریم در این مطلب درباره‌ی ترکیه، شهروندی ترکیه، اقامت ترکیه و همچنین خرید ملک در ترکیه و اجاره ملک در ترکیه به اندازه‌ی کافی اطلاعات بدست آورده باشید.

همچنین بخوانید: تمدید اقامت ترکیه در شرایط کرونایی

جریمه اضافه ماندن در ترکیه

 

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان