آشنایی با شهر زیبای آدانا ترکیه

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
آشنایی با شهر آدانا
آشنایی با شهر زیبای آدانا ترکیه

فهرست مطالب

شهر آدانا ترکیه

شهر آدنا پنجمین شهر بزرگ ترکیه است و  جزو دیدنی ترین شهرهای این کشور به حساب می آید. این شهر از لحاظ تاریخی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد که در سال اخیر این اهمیت به خوبی خود را نشان می دهد. جاذبه های گردشگری و تاریخی در آدانا باعث شده تا هر ساله هزاران گردشگر به این شهر بیایند و از امکانات ویژه در این شهر برخوردار شوند. برای اینکه بهتر با این شهر و ویژگی های آن آشنا شوید،‌ این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. با توجه به شرایط ویژه ای که در این شهر وجود دارد، ایرانیان زیادی در شهر آدنا ترکیه زندگی می کنند.

آدانا یکی از مهم ترین شهرهای ترکیه می باشد. از لحاظ جمعیت این شهر ۱٬۵۳۰٬۲۵۷ نفر جمعیت دارد و مساحت آن ۱٬۹۴۵ کیلومتر مربع می باشد. با توجه به ارقام گفته شده، این شهر عنوان پنجمین شهر پرجمعیت را به خود اختصاص داده است. از لحاظ موقعیت شهر آدانا در دشت‌ کیلیکیه‌ کیلیکیا و در کنار رود سِیحان‌ ساروس‌ واقع شده است. که این امر خود دلیلی بر رونق گردشگری در آن است. این شهر بهترین زمین های حاصل خیز را دارد به همین دلیل مرکز کشاورزی است. هم چنین صنعت‌ در این شهر بسیار رونق دارد. بنابراین می توان عنوان کرد آدانا با صنعت پارچه و فراوری غذا سهم مهمی را در اقتصاد ترکیه ایفا می کند و به همین دلیل عنوان یکی از مهم ترین شهرهای این کشور را از آن خود کرده است. آب و هوای مناسب، آثار تاریخی بی نظیر، معماری عالی، غذاهای خوشمزه ، هتل های خوب از دیگر نکات مثبت این شهر است. لازم به ذکر است بهترین زمان سفر به آدانا فروردین تا خرداد و شهریور تا آبان می باشد.

تاریخچه ی شهر آدانا

آدانا شهری است که طی سالیان دراز در میان سلسله‌های مختلفی همچون فنیقی‌ها، کلدانیان، آشوری‌ها، هیتی‌ها، ایران، مقدونیه، روم، بیزانس، عباسی‌ها و سلجوقیان چرخیده است. این‌ شهر که‌ در حدود ۳۴ق‌م‌ به‌ تصرف‌ اسکندر مقدونى‌ درآمد و در سال ۶۰۸م‌، شهر آدانا ترکیه تبدیل‌ به‌ استان‌ شد و اداره آن‌ به دست حکومت عثمانی افتاد.

خرید خانه در شهر آدانا ترکیه

آدانا از شهرهای محبوب ترکیه می باشد و از دلایل این همه محبوبیت میان مردم می توان به جاذبه های گردشگری، امکانات رفاهی، وسایل نقلیه داخل شهری، آب و هوای مناسب…اشاره کرد. افرادی که فقط برای مسافرت به شهرادانا سفر می کنند می توانند در هتل ها و آپارتمان ها تا پایان زمان سفر اقامت داشته باشید. و اما برای کسانی که قصد خرید ملک در شهرآدانا را دارند، در مناطق مسکونی قیمت هر متر مربع 3500 لیر می باشد. و با این حساب اگر یک خانه متوسط خریداری کنید قیمت آن 350 تا 800 هزار لیر می باشد.

همچنین بخوانید:  بهترین شهر های ترکیه برای زندگی

ادانا بر روی نقشه

حمل و نقل عمومی در شهر آدانا

شهر آدانا در زمینه ی حمل و نقل تقریبا پیشرفته به حساب می آید و دارای مترو می باشد. مترو آدانا دارای یک مسیر است که شمال را به جنوب شهر متصل می‌کند. این خط مترو ۱۳ ایستگاه می باشد و حرکت از ابتدا تا انتهای آن حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد. بخشی از مترو آدانا زیر زمین و بخش بیشتر آن هم سطح یا کمی پایین تر از سطح زمین است. این مترو از ساعت ۶ صبح شروع به کار می کند و ساعت پایانی آن ۲۳:۳۰ شب می باشد و همانند ایران هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک بار خواهد آمد. هزینه ی بلیط مترو بسیار ارزان بوده و در صورت داشتن Kentkart ،  با یک بار کارت زدن و پرداخت ۱ لیر می‌توانید تا یک ساعت از خدمات مترو بهره برید. هم چنین وجود اتوبوس و تاکسی سبب افزایش گستره ی انتخاب شما شده است. خطوط اتوبوس شهر آدانا دولموش نام دارد و به طور کلی هزینه های آدانا از استانبول بسیار ارزان تر است. با این وجود هم چنان تاکسی برایتان گران تمام خواهد شد.

اماکن گردشگری شهر آدنا

همانطور که به آن اشاره کردیم، این شهر دارای تاریخ زیادی است و آثار ارزشمند زیادی در آن یافت می شود. از همین رو شهر آدنا برای گردشگران به یک مقصد محبوب تبدیل شده  است. پل سنگی آدانا یکی از این آثار معروف است. این پل که تماما از سنگه ساخته شده است،‌ توسط حکومت روم شرقی ساخته شده است. این پل زیبا در کنار رودخانه سیهان قرار گرفته است و جز مناطق دیدنی آدنا محسوب می شود. این پل زیبا در حال حاضر برای رفت و آمده به صورت پیاده مورد استفاده قرار می گیرد. آدنا از لحاظ تاریخی همانند استانبول معتبر است و وجود مسجد سابانجی این مورد را تایید می کند. این مسجد از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به مسجد آبی استانبول دارد که ممکن است بعضی از افراد آن را اشتباه بگیرند. در ادامه همه موارد را کامل توضیح داده ایم.

در حال حاضر بسیاری از کسانی که به دنبال خرید ملک ترکیه هستند،‌ در این شهر سرمایه گذاری خود را انجام می دهند. البته خرید ملک استانبول نیز بسیار مناسب است و اگر شرایط این را دارید حتما برای انجام آن برنامه ریزی لازم را انجام دهید. اگر چند چند متر از مسجد سابانجی فاصله بگیرید، با پارک مرکز می رسید که وسعت آن حدود ۸۰ هکتار است. همین موضوع سبب شده تا این پارک یک محیط عالی برای انجام انواع تفریحات باشد. با توجه به توضیحاتی که به شما داده شد همواره سعی کنید که بهترین شهرها را در ترکیه برای سکونت خود انتخاب کنید و از تصمیم خود لذت ببرید.

جاذبه های شهر آدانا

شهر آدانا دارای جاذبه های بسیار زیادی می باشد که از آن میان می توان به پل تاسکپرو، مسجد سابانجی، برج ساعت بویوک، پارک مرکزی آدانا، پل چاتالان، مسجد جامع شهر آدانا، موزه آتاتورک و موزه مردم‌شناسی،  سینمای آدانا، کلیسای سنت پل یا آدانا ببکلی، پارک طبیعت و نیز اگر کمی از شهر دور شوید می توانید به تالاب آکیاتان برسید. هم چنین این شهر دارای چهار مرکز خرید اصلی به نام های آدانا اپتیمم، گالریا، M1 و Carrefour است. هم چنین یکی از سواحل نزدیک به آدانا ساحل یومورتالیک است. با وجود تاریخی بودن این شهر شما بناهای مدرن را نیز به شدت مشاهده می کنید و می توان گفت آدانا شهری است مختط از مدرنیته و تاریخ!

پل سنگی آدانا

در آدانا پل سنگی معروفی به اسم تاسکپرو Taskopru وجود دارد که قدیمی ترین پل سنگی در جهان است. در گذشته مردم باوسایل نقلیه از آن عبور می کردند اما امروزه فقط پیاده می توان روی آن راه رفت. این پل سنگی قدیمی درکنار دروخانه به اسم سیهان قرار گرفته و تاریخ ساخت آن سال120میلادی می باشد. تاسکپرو 310متر می باشد و دارای 21طاق است.

موزه آتاتورک

جالب اینجاست که پل سنگی و موزه آتاتورک زیاد با هم فاصله ندارند و در یک روز می توانید از هردو دیدن کنید. موزه آتاتورک در خیابان سیهان قرار گرفته به جز روزهای دوشنبه مابقی روزهای هفته می توانید از این موزه دیدن کنید. اسم این موزه برگرفته از بنیانگذار جمهوری ترکیه کمال آتاتورک می باشد که برای مردم شهر آدانا بسیار با ارزش است.

مسجد سابانجی

مسجد سابانجی در سال 1998 افتتاح شده و تا امروزه بزرگترین مسجد بالکان می باشد. مسجد سابانجی ظرفیت 28500 نفر را دارد. ممکن است این مسجد را با مسجد آبی استانبول اشتباه بگیرید که به دلیل شباهت معماری این دو مسجد می باشد. مسجد سابانجی دارای چهار مناره که ارتفاع آنها99 متر است و دو مناره دیگر که ارتفاع آنها75 متر می باشد.

برج ساعت بویوک

برج ساعت بویوک در آدانا خیابان علی منیف واقع شده ارتفاع آن 32متر می باشد که به همین دلیل بلند ترین برج ساعت ترکیه می باشد. این برج به دستور ضیا پاشا در سال 1879 برای ساخت آن اقدام کردند و در سال 1882 به پایان رسید.

همچنین بخوانید: لوکس ترین هتل های استانبول با قیمت مناسب

جاذبه های شهر آدانا

چرا آدانا شهر مناسبی برای اسکان ایرانیان است؟

به طولی کلی کسانی که شهروندی ترکیه را به دست می آورند، دنبال بهترین شهر برای سکونت خود هستند. به همین دلیل شهرهایی مانند آدنا مورد توجه ایرانیان قرار گرفته اند. امروزه بسیاری از مهاجرین ایرانی که به دنبال ثبت شرکت در ترکیه هستند،‌ شهر آدنا را برای این کار انتخاب می کنند. همچنین متقاضیان خرید ملک در ترکیه نیز به سراغ این شهر می روند و سرمایه گذاری های لازم در این زمینه را انجات می دهند. وجود فرصت های کاری متعدد در این کشور سبب شده تا بسیاری از ایرانیان در این شهر سکونت پیدا کنند. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت های این شهر، امنیت بالای آن است که در کشور ترکیه از این بابت زبانزد شده است. با توجه به امنیت و آرامش حاکم بر این شهر،‌ می توان به راحتی در آن زندگی کرد و شرایط مناسبی را برای خود فراهم نمود.

شرایط آب و هوایی آدنا

اگر می خواهید که در کشور ترکیه در شهری با آب و هوای گرم زندگی کنید،‌ آدنا همان شهری است که برای شما مناسب خواهد بود. در بین شهرهای مختلف ترکیه آب و هوای آدنا گرم است و در زمستان ها دمای آن در کمترین حالت ۱۸ درجه خواهد بود. در واقع اگر می خواهید که در زمستان از هوای مطبوعی برخوردار شوید، آدنا همان شهری است که این امکان ویژه را برای شما به وجود می آورد. ناگفته نماند که فصل تابستان در این شهر بسیار گرم است و دمای هوا به ۴۰ درجه سانتی گراد می رسد. در واقع در چنین دمایی حتما باید از وسایل سرمایشی استفاده کنید تا بتوانید تابستان های گرم این شهر را پشت سر بگذارید. اوج بارندگی ها در این شهر در زمستان و بهار اتفاق می افتد. البته در تابستان و پاییز بارندگی خاصی وجود ندارد و اکثر اوقات هوا آفتابی است. کسانی که به دنبال اقامت ترکیه هستند، می توانند در این شهر اقامت خود را آغاز کنند.

امکانات رفاهی در آدانا

این شهر دارای وسایل نقلیه عمومی از جمله مترو که 1 خط و 13ایستگاه دارد، اتوبوس…می باشد که به راحتی می توانید جا به جا شوید. از نظر آموزشی نیز عالی می باشد به طوری که بیشتر دانشجویان میخواهند که پذیرش دانشگاه چوکوروا را بگیرند.

همچنین بخوانید: قیمت خانه در استانبول به پول ایران

امکانات رفاهی در آدانا

دانشگاه چوکوروا

چوکوروا داشگاه دولتی که در شهر آدانا تاسیس شد و بسیار معتبر می باشد. این دانشگاه شامل 10 دانشکده، 3مدرسه،25مرکزتحقیقات… می باشد. دانشجویان چوکوروا 20هزارنفر و اساتید آن2هزارنفر می باشد.

امکانات دانشگاه چوکوروا

  • امکانات ورزشی

دانشگاه چوکوروا از امکانات ورزشی عالی برای دانشجویان خود استفاده می کند که از مهمترین های آن استخر سرپوشیده، مجموعه های ورزشی سرپوشیده…می باشد.

  • کتابخانه

کتابخانه دانشگاه چوکوروا برای دانشجویان خود بیش از 130هزار جلد کتاب، 65هزار مجله…فراهم کرده است.

  • استراحت و تغذیه

در قسمت رفاهی دانشگاه یک غذاخوری برای دانشجویان وجود دارد و در قسمت های دیگر هم بوفه نیز وجود دارد.

همچنین بخوانید: ثبت شرکت در ترکیه

دانشگاه چوکوروا

سخن آخر

زندگی در ترکیه برای ایرانیان شرایط خاصی دارد و شخص باید به شهرهایی برود که فرهنگ مهاجر پذیری دارند. آدنا به عنوان یکی از شهرهای زیبا شناخته می شود که زندگی در آن برای ایرانیان بسیار شاد و مفرح خواهد بود. مسلما زندگی در این شهر تجربه خاصی برای شما ایجاد می کند که تا سال های زیادی از یاد شما نخواهد رفت

شرکت خدمات مهاجرت شایان، توسط باسابقه‌ترین متخصصان حوزه خدمات حقوقی در کشور ترکیه  مدیریت می‌شود و تمام امور ملکی، حقوقی، تحصیلی و مهاجرتی در ترکیه برای متقاضیان را به بهترین نحو ممکن ارایه می‌دهد. مترجمان رسمی و وکلای حقوقی تا تحقق بخشیدن هدف شما عزیزان به صورت مرحله به مرحله در کنار شما دوستان عزیز باشد. خدمات پاسپورت و شهروندی ترکیه، اخذ اقامت کشور ترکیه، خدمات تحصیلی در کشور ترکیه توسط تیم شایان در کمترین زمان با رعایت تمام اصول حقوقی و در جهت راحتی شما متقاضی عزیز توسط تیم حقوقی در کشور ترکیه انجام می‌پذیرد. خدمات خرید و اجاره ملک در ترکیه، از جستجوی ملک مناسب با شرایط متقاضی، کارشناسی ملک تا امور اداری و قرارداد با رعایت تمام موازین حقوقی و رعایت شفافیت و صداقت توسط تیم شایان انجام می‌پذیرد. امور حقوقی مربوط به ثبت‌شرکت، ثبت برند و خرید یا اجاره دفتر کار یا ملک تجاری در ترکیه را با خیال راحت به تیم متخصصین حقوقی شایان بسپارید.

5/5 - (1 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان