اپلیکیشن های کاربردی در سفر به استانبول

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
اپلیکیشن های کاربردی
اپلیکیشن های کاربردی در سفر به استانبول

فهرست مطالب

در مورد نقشه و مکان یاب خیلی حرفی نمیشه زد. میپرسید چرا ؟؟؟ بخاطر اینکه جناب گوگل با اون نقشه ی کامل و به روزش حجت را بر ما تمام کرده. اما این وسط یه مشکلی وجود داره و اونم برای دوستانی هست که از دستگاه های اپل استفاده میکنند و نقشه گوگل رو بر روی دیوایس خودشون دانلود کردن. چون اگر به اینترنت متصل نباشید نقشه گوگل به صورت آفلاین کار نمیکنه و عملا” جایی رو نشون نمیده مگر اینکه اون مکان یک بار لود شده باشه ( البته این مشکل از زمانی بوجود اومد که اپل دیگه با گوگل همکاری نمیکنه و نقشه ی خودش رو ارایه داده که متاسفانه مشکلاتی رو داره و مثل گوگل دقیق وبه روز نیست). خب شاید همه وقتی میرن استانبول از شرکت های مخابراتی اونجا سیمکارت تهیه نکنند و اینترنت همراه نداشته باشن, برای همین من این اپ رو به شما معرفی میکنم که رایگان هم هست. چون اپ هایی با نقشه های آفلاین زیاد هست ولی بیشتر اونها پولی هستن و همه قادر به خرید از اپ استور اپل نیستن

اپلیکیشن Istanbul Travel Guide by Ulmonz

این اپ در حالت اتصال به اینترنت کاربرد های بیشتری هم داره ولی نقشه اون درحالت آفلاین هم کارمیکنه. فقط کافیه مکان هایی که قصد رفتن به اونجارو ( پیاده ویا با وسیله نقلیه ) دارید روی نقشه مشخص کنید و هنگام استفاده موقعیت مکانی و فاصله تقریبی خودتون و مقصد رو مشاهده کنید. (فقط یادآوری کنم اگه سیمکارت ندارید گوشی رو در حالت پرواز نزارید, چون در اون حالت مکانیاب یا جی پی اس گوشی غیرفعال میشه و نمیتونید از مکانیاب این اپ استفاده کنید). برای دستگاه های اندرویدی متاسفانه این شرکت نسخه استانبول رو ارایه نداده.

همچنین بخوانید: معرفی منطقه بیلیک دوزو استانبول

اپلیکیشن Istanbul Travel Guide by Ulmon

در مورد حمل و نقل هم باز جناب گوگل مپ یه کارایی میکنه و راهنمایی هایی میده که حداقل برای مسیریابی واقعا” کارایی داره (البته برای پیاده روی و یا استفاده از خودروی شخصی) ولی من تعدادی اپ که بطور تخصصی برای این منظور هستن بهتون معرفی میکنم. و به این نکته توجه کنید که تمام اپلیکیشن های معرفی شده دراین بخش نیازمند اتصال شما به اینترنت هستند.

حمل و نقل تو استانبول به سه دسته تقسیم میشه

  • جاده ای : ماشین شخصی , تاکسی , اتوبوس و متروبوس
  • ریلی : مترو , تراموا
  • دریایی : کشتی ها و فری ها (کشتی های سریع که اکثر کشتی های شرکت “شهیر هاتلاری” از این نوعند.)

حمل و نقل جاده ای

خب تو این قسمت ما فقط با اتوبوس و متروبوس کار داریم که من دو تا اپ معرفی میکنم

  • Mobiett

این اپ توسط شهرداری استانبول ارایه شده

  • İstanbul Ulaşım

حمل و نقل ریلی

در مورد استفاده از مترو همه از نقشه مترو استانبول استقاده میکنیم و واقعا” کارآمد هم هست, با این حال من 2 اپ معرفی میکنم

  • Metroİstanbul

این اپ توسط شرکت مترو استانبول تهیه شده و کاربردش بیشتر برای آگاهی از زمان حرکت مترو در ایستگاه های مختلف و پیدا کردن نزدیکترین ایستگاه به شماست

توسط این اپ شما میتونید ایستگاه مبدأ و مقصد رو مشخص کنید و مسیری که درپیش دارید رو اعم از تغییر ایستگاه و خط و تغییر بین خطوط مترو و تراموا رو مشاهده کنید. این اپ هم نزدیکترین ایستگاه به موقعیت مکانی شما رو نشون میده. (از نظر شخصی با توجه به استفاده از هردو برنامه, پیشنهاد من این اپ هستش)

حمل و نقل دریایی      

برای این بخش من 3 تا اپ معرفی میکنم که با اونا میتونید از زمان و مکان حرکت کشتی ها یا به اصطلاح اتوبوس کشتی های استانبول باخبر بشید.

اپ های این بخش نواقصی دارن که مهمترینش اینه که به علت تعدد شرکت های حمل و نقل دریایی, همه ی شرکت هارو معرفی نمیکنن ولی کاربردی هستن.

نکته ی دیگه ای که باید بگم اینه که مردم استانبول به غیر از رفتن به سمت جزیره ها, به دلیل ترافیک سنگین صبحگاهی و شامگاهی استانبول از کشتی برای تردد بین قسمت اروپایی و آسیایی زیاد استفاده میکنن. به همین خاطر این اپ ها شامل اطلاعات اینجور سفرهاست و در مورد تورهاین تنگه بسفر اطلاعاتی نمیدن, به غیر از یک اپ که خدمتتون میگم

  • sehir Hatları

یکی ازمعروفترین خطوط دریایی استانبول هستش کشتی های این شرکت مدرن تر از بقیه هست, هزینشم مقداری بالاتره. این اپ اطلاعات مربوط به تورهای تنگه بسفر رو هم ارایه میده و خودش یکی از مجرهای این نوع تورها هست, قیمت ها رو هم اعلام میکنه .

  • Deniz Otobüsü

با این اپ میتونید از اسکله ها, مسیرها و ساعت حرکت کشتی ها آگاه بشید. فقط کافیه مبدأ و مقصد و روز هفته رو مشخص کنید, اونوقت از تمام ساعت های حرکت کشتی ها باخبر می شید

  • Deniz Seferleri

این اپ هم مثل اپ قبلی, با دریافت اطلاعات مبدأ و مقصد و تاریخ موردنظر, ساعت حرکت کشتی هارو اطلاع میده

خب اپ هارو با توجه به کاربردشون به طور تخصصی معرفی کردم, ولی قبل از اینکه مطلب رو به پایان برسونم میخوام دو اپلیکیشن دیگه معرفی کنم که کاربردشون در همین حیطه ی حمل و نقل هستش. با این تفاوت که خیلی جنرال هستن و اطلاعات هر سه سیستم اتوبوس و مترو و کشتی هارو میدن.

اپلیکیشنTrafi

در این اپ با انتخاب کشور ترکیه و شهر استانبول, از نقشه, مسیرهای تردد و اطلاعات و اخبار ترافیکی شهر خبردار شوید و مسیرهای خودتون رو پیدا کنید

 Agoda

برای جستجوی هتل: استفاده از Agoda این امکان را فراهم آورده است که شما بتوانید تمام هتل های موجود در مکان مورد نظر را حتی در آخرین لحظه پیدا نمایید. این وب سایت بهترین گزینه برای انتخاب هتل برای گذراندن تعطیلات است چراکه چیزی در حدود ۹۲۵۰۰۰ نام هتل مختلف را در خود جای داده است. جستجو در این برنامه می تواند یک لیست از نام هتل ها و نقشه های مربوط به آن را فراهم آورد. تاریخ رزرو و حتی انتخاب محل اقامت از دیگر مزایای این نرم افزار است. این نرم افزار در عین ساده بودن بسیار پیچیده است. مشاهده ی قیمت هتل ها و رده بندی آن ها در ارزهای مختلف (قیمت پایه و کل) از دیگر ویژگی های این نرم افزار است.

Google

گوگل دارای چندین اپلیکیشن سفر است که استفاده از آن ها در طول سفر بسیار مفید خواهد بود. یکی از آن ها نرم افزار ترجمه است. ترجمه ی گوگل و یا همان گوگل ترنسلیت می تواند بالغ بر ۱۰۳ زبان مختلف را از طریق تایپ، صدا، و یا دوربین ترجمه نماید. لازم به ذکر است که این برنامه می تواند ۳۰ زبان زنده ی دنیا را از طریق عکس ترجمه نماید. استفاده از این برنامه می تواند نقش مهمی را برای صرفه جویی در زمان ایفا نماید. و اگر شما هیچ برنامه ای را برای اطلاعات بین المللی در اختیار ندارید، این نرم افزار می تواند با به کار گیری و دانلود ۵۰ زبان مختلف به شما کمک نماید.

Food spotting

این برنامه به عنوان یک منوی بصری مناسب برای مواد غذایی موجود در منطقه در نظر گرفته شده است.این اپلیکیشن سفر با ارائه ی تصویر از غذاهای موجود در یک منطقه و همچنین اطلاعات کافی از آن ها می تواند گزینه های مناسب برای انتخاب غذا را فراهم آورد. در این برنامه کاربران می توانند نظرات سایر افراد پیرامون یک غذا را مشاهده نمایند. نمایش اطلاعات کافی در مورد رستوران های اطراف و همچنین غذاهای سرو شده در آن از دیگر مزایای این نرم افزار است. علاوه بر این، هر کدام از غذاها یک صفحه مخصوص از این برنامه را به خود اختصاص داده اند. برا مثال، اگر شما از مزه ی یک غذا خوشتان آمده و یا خوردن آن برای شما لذت بخش بوده است، می توانید به راحتی نظرات خود را از طریق این نرم افزار به سایر مسافران ابلاغ نمایید.

MAPS.ME

با وجود مشکلات مربوط به داده های تلفن همراه در خارج از کشور، این اپلیکیشن سفر امکان دانلود نقشه های بسیار مفیدی را به صورت رایگان فراهم خواهد نمود. این اپلیکیشن سفر می تواند برای رانندگی، پیاده روی، یا دوچرخه سواری مورد استفاده قرار گرفته و بهترین مسیر ممکن را به معرض نمایش درآورد. این برنامه دارای یک موتور جستجو است که می تواند نزدیک ترین و بهترین مسیر از جمله هتل ها، پمپ بنزین ها، و یا دستگاه های خودپرداز را به معرض نمایش درآورد.

 Waze

برای انتخاب جاده های سفر، نرم افزار Waze بهترین گزینه ی موجود است. این برنامه یک نرم افزار نقشه برداری، ترافیکی، و جهت یابی بسیار مناسب است. رانندگان می توانند با استفاده از این نرم افزار اطلاعات ترافیکی و جاده ای موجود در یک منظقه را به سایر رانندگان ارسال نموده و در هزینه و وقت صرفه جویی نمایند. علاوه بر این، به اشتراک گذاری ایستگاه های گازی و یا حتی قیمت آن ها از دیگر مزایای این نرم افزار است.

همچنین بخوانید: وکیل خرید ملک و انجام امور مهاجرتی در ترکیه

اپلیکیشن ها

 

Cool Cousin

یکی از جدید ترین برنامه های موجود برای ارائه ی نقشه ی محلی منطقه، آداب و رسوم، و صنایع موجود در آن است. در این برنامه شما نام شهر مورد نظر را انتخاب نموده و اطلاعات لازم پیرامون آن را بدست خواهید آورد. برای مثال، اگر شما قصد بازدید از لندن و غذاهای محلی آن را نموده اید، این برنامه می تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب غذا، رستوران، و یا تراس مورد نظر باشد. این برنامه می تواند مشاوره های مختلفی را برای یک منطقه و یا شهر ارائه نماید. در حال حاضر، این نرم افزار بر بروی سیستم عامل هایی مانند آی فون، اپل، و آی پاد لمسی قابل نصب است. لندن، تل آویو، پاریس، رم، برلین، بارسلونا، لیسبون، و ریو دو ژانیرو از جمله شهرهایی به شمار می روند که در این نرم افزار گنجانده شده اند. توسعه دهندگان این برنامه تصمیم گرفته اند تا نسخه ی اندرویدی آن را نیز تهیه نموده و شهرهای بیشتری را بدان اضافه نمایند.

Nike Training Club

این نرم افزار کاربردی می تواند با بیش از صدها تمرین صوتی و تصویری واضح (زیر نظر کارشناسان) برای ورزش در هر نقطه از جهان مناسب باشد. این برنامه امکان ورزش بدون تجهیزات باشگاهی را فراهم خواهد نمود. برنامه ریزی بر اساس زمان، شدت ورزش، و عوامل دیگر از جمله مواردی است که در این نرم افزار گنجانده شده است.

 Pet First Aid

این اپلیکیشن سفر توسط صلیب سرخ آمریکا ایجاد و به عنوان یک منبع ضروری برای صاحبان سگ و گربه در نظر گرفته شده است. این برنامه با داشتن دستورالعمل ها و توصیه های لازم در موارد اورژانسی می تواند برای به صاحبان حیوانات خانگی در طول سفر کمک نماید. در بخش اورژانس این برنامه، کاربران می توانند نزدیک ترین بیمارستان دامپزشکی در منطقه را پیدا نمایند. این برنامه ی کاربردی شامل یک هتل یاب مناسب برای حیوانات خانگی (هتل هایی که نگهداری از حیوانات در آن مجاز است) و یک راهنمای مناسب برای نگهداری از حیوانات در طول سفر با خودرو، هواپیما، و یا قایق است.

Convert Any Unit Free

نرم افزار Convert Any Unit Free از جمله برنامه هایی است که در تبدیل سریع ارز کاربرد دارد. این اپلیکیشن سفر با بیش از ۵۹۰۰ واحد در ۴۴ دسته، به راحتی می تواند برای مقایسه ارز و یا تبدیل آن مورد استفاده قرار گیرد. در حال حاضر، این برنامه تنها بر روی سیستم عامل هایی مانند آی فون، اپل، و آی پاد قابل دسترسی می باشد.

Turkey-offline-Map1

حال که کشور زیبای ترکیه را برای سفر انتخاب کرده اید ، راهنمای سفر به ترکیه  یک مشاور شخصی در جیب شماست که کمک میکند نقشه کامل و بی عیب و نقص از مسیرها داشته باشید . نرم افزار سفر به ترکیه برای موبایل بهترین راهنما برای شماست  . در نرم افزار رایگان راهنمای سفر به ترکیه می توانید  تمام مکانهای زیر را جستجو کنید :

  • بیمارستان ها
  • پارکینگ ها
  • مدارس
  • رستوران ها
  • هتل ها
  • بانکها
  • فرودگاهها

راهنمای سفر ترکیه  یکی از کاربردی ترین برنامه های آندروید در سفر به ترکیه است که می تواند موقعیت کاربر را شناسایی و مسیرهای مختلف با محل مورد نظر را مشخص نماید و بر اساس فاصله  ، مسیرهای متعدد را مرتب کند و نزدیکترین مسیر را با توجه به موقعیت کاربر ، معرفی نماید .

ویژگی های برنامه راهنمای سفر به ترکیه

  1. یافتن اتوماتیک موقعیت یا تشخیص موقعیت جغرافیایی
  2. ادغام صفحات اجتماعی با وبسایت

ایر بی ان بی (Airbnb)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

در طی چند سال گذشته، ایر بی ان بی در میان مردم محبوب شده است، اما زمان زیادی نیست که باعث تغییرات عظیمی در نحوه ی رزرو کردن اقامت توسط مسافران شده است. در گذشته شما همیشه در سفر خود مجبور بودید که در یک هتل یا یک مهمانپذیر  اقامت داشته باشید. ایر بی ان بی با حضور خود به شما نشان داد که علاوه بر آن ها می توانید در یک خانه زیبا در مرکز شهر یا یک کلبه کوچک عجیب و غریب در حومه شهر اقامت داشته باشید. ایر بی ان بی باعث می شود که شما اقامت راحتی داشته باشید، این برنامه همچنین راهنماهایی برای گشت و گذارهای جاذبه های محلی و بخشی برای رزرو فعالیت های مختلف دارد.

اپن این دِ ایر (App in the Air)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

این برنامه شاید اسم عجیبی داشته باشد، اما حتما دلیلی برای این نامگذاری توسط سازنده اپ وجود دارد. این برنامه، به روز رسانی پروازهای مختلف، تغییر گیت ها، نقشه ناوبری فرودگاه و توصیه های کارسازی در سفر را برای شما فراهم کرده است. این بدان معنی است که شما هرگز در یک فرودگاه پر سروصدا و شلوغ نگران گم کردن گیت یا از دست رفتن پروازتان نخواهید بود.

اما این تمام کاری که این برنامه می کند نیست. شما همچنین می توانید به صورت آفلاین به روز رسانی هایی را بدون اینکه رومینگ برایتان بیوفتد دریافت کنید.

اکس ای کارنسی (XE Currency)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

این برنامه با بیش از ۵۵ میلیون دانلود، معروف ترین برنامه ارز در بازار است. البته این معروفیت بی دلیل نیست. این برنامه نرخ تبدیل هر ارزی که می‌توانید فکر کنید را هر دقیقه به روز کرده و به صورت آفلاین ذخیره میکند. بنابراین حتی اگر اتصال اینترنتتان را از دست دادید یا می خواهید از پرداخت هزینه‌های رومینگ جلوگیری کنید، هنوز می‌توانید از برنامه استفاده کنید.

کلیرتریپ (Clear Trip)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

برنامه‌ی کلیر تریپ برای رزرو پرواز، هتل‌ها و قطارها مفید است. این اپلیکیشن ابتدا در هند ایجاد شد و در حالی که با بیش از ۱۰ میلیون کاربر بسیار موفق می باشد، اما هنوز قسمت هایی در دنیا وجود دارند که این برنامه از آن ها پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین پیش از استفاده از آن محل مورد نظرتان را حتما بررسی کنید.

همچنین بخوانید: معادل سازی مدارک در ترکیه

اپلیکیشن های کاربردی

سیتی مپر (Citymapper)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

اگر می خواهید زمانی که در سفر هستید به راحتی مانند یک فرد محلی در اطراف گشت بزنید، نصب سیتی مپر، امری ضروری است. سیتی مپر از بسیاری از شهرهای بزرگ در سراسر جهان یک نقشه دارد که شما می توانید آن را برای شناخت مسیر و یا آگاهی از حمل و نقل توسط هر وسیله ای استفاده کنید. این برنامه به روز رسانی هایی برای تاخیر های احتمالی می دهد و استفاده از آن بسیار آسان است.

شما می توانید نقشه ها را به صورت آفلاین ذخیره کنید و به نقشه‌های خدمات حمل و نقل مانند “Tube maps” دسترسی پیدا کنید. بنابراین اگر می‌خواهید راه خود را پیدا کنید، از این برنامه استفاده کنید.

اکسپدیا (Expedia)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

اکسپدیا یکی از معروف ترین اپلیکلشن های رزور در جهان است. شما با استفاده از اکسپدیا می‌توانید، پرواز و هتل رزرو کنید، یک ماشین اجاره کنید یا حتی بلیط های جاذبه های گردشگری را تهیه کنید.

کایاک  (KAYAK)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

کایاک برنامه ای است که در سایت های سفر جستجو می کند و بهترین قیمت های پرواز، هتل و کرایه ماشین را به شما می دهد. هنگامی که تمام رزروهای شما به اتمام برسد، تمام اطلاعات را به راحتی برایتان در ترتیب درست نمایش می دهد.

جایی که کایاک واقعا به خودی خود به کار می آید، توانایی آن برای ردیابی نه تنها بهترین قیمت ها، بلکه تغییرات آن در طول زمان است. او در صورتی که قیمت بهتری برای شما پیدا شود به سرعت به شما اطلاع خواهد داد. در این برنامه حتی تابعی وجود دارد که شما می توانید بودجه خود را در آن وارد کنید و با توجه به آن، کایاک مکان هایی را که می توانید با آن بودجه بروید به شما معرفی می کند.

پک پوینت (Packpoint)

سیستم عامل های قابل نصب: iOS, Android

پک پوینت به شما کمک می کند بسته بندی کنید! شما به این برنامه می گویید که به کجا می روید، چه زمانی قصد بازدید دارید، و در آنجا قصد چه کاری دارید. سپس پک پوینت فهرستی از چیزهایی را که مورد نیاز است، به شما نشان می دهد. شما می توانید اقلام را از لیست اضافه یا حذف کنید، سپس آنها را پس از آماده شدن بررسی کنید. پس شما هرگز این جمله را به کار نخواهید برد: آیا من همه ی وسایلم را برداشته ام ؟!

برای ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان