شرایط کار در ترکیه / نحوه استخدام و سایت های کاریابی ترکیه 2024

مشاوره رایگان تلفنی

هفت روز هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۸

فهرست مطالب
کاریابی در ترکیه
شرایط کار در ترکیه / نحوه استخدام و سایت های کاریابی ترکیه 2024

فهرست مطالب

راه های پیدا کردن کار در ترکیه چیست ؟

معمولا افراد برای پیدا کردن کارهای مورد نظر خود ، به سایت های کاریابی و اداره کار ترکیه سر می زنند و لیست کارهای موجود را بررسی می کنند . در این لیست ها همه مشاغل دیده میشود و برای اتباع خارجی و دانشجویان نیز کارهای پاره وقت یا نیمه وقت بچشم میخورد . این سایت ها بطور مداوم به روز رسانی می شوند و بهکار عبارتی اغلب مشاغل را می توان از طریق جستجوی آنلاین پیدا نمود . راه های دیگری هم جهت یافتن شغل وجود دارد که شامل تبلیغات روزنامه ها بصورت هفتگی و ماهیانه است .

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

یک نکته مهم در کار گرفتن در ترکیه این است که زبان ترکی را بلد باشید، اگر زبان ترکی استانبول را بلد نباشید ممکن است کار پیدا کنید ولی در بلند مدت دچار مشکل خواهید شد و احتمالا کار را از دست خواهید داد. پس توصیه می شود اول زبان خود را تقویت کنید بعد به دنبال کار بگردید. در این صورت حتی می توانید یک شغل بهتر پیدا کنید و مشغول به کار شوید.

خرید ملک در ترکیه

کاردر ترکیه

سایت های کاریابی در ترکیه:

  • sahebindan.com
  • eleman.net
  • kariyer.com
  • Kariyerzirvesi.com
  • Iskur.gov.tr
  • Linkedin.com
  • Secretcv.com

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه چیست ؟

بخش های اصلی اقتصاد ترکیه تولید ، کشاورزی و گردشگری ست . کشور ترکیه در زمینه ی ایجاد اشتغال و کار از جمله کشورهایی ست که بیشترین میزان استخدام را دارد . جهت دریافت اجازه اقامت ترکیه شما نیازمند به اجازه کار در کشور ترکیه می باشید . برای ورود به کشور ترکیه جهت کار شما نیازمند اخذ ویزا هستید ، حال اگر شما ساکن کشوری هستید که نیاز به ویزا ندارید با توجه به موافقتنامه معافیت ویزا بایستی به وب سایت رسمی بررسی وزارت امور خارجه ترکیه رجوع کنید ، شما نیاز به یک قرارداد کاری امضا شده از یک شرکت ترکیه ای برای بدست آوردن ویزای کار در رابطه با اجازه ی کار صادر شده دارید .

شخص جهت اخذ اقامت دائم کشور ترکیه نیازمند یافتن کار می باشد . دو راه برای دریافت کار در کشور ترکیه وجود دارد ، در روش اول اقدام از طریق یک کارفرما که شما را در وزارت کار و امور اجتماعی این کشور تایید کند یا اقدام مستقیم از طریق سفارت یا کنسولگری کشور ترکیه می باشد که این پروسه معمولا ۳۰ روز زمان می برد . در صورت اجازه برای کار در ترکیه بر طبق قوانین کشور ترکیه ، شما با کارفرمای مشخص برای یک حرفه ی خاص در مکان معینی مشغول به کار می شوید . بعد از گذشت یکسال در صورت توافق طرفین این اجازه کار قابل تمدید تا سه سال دیگر می باشد . فرد جهت تمدید اجازه کار در کشور ترکیه بایستی حداقل ۱۵ روز قبل از اتمام مجوز خویش جهت تمدید مجدد آن اقدام نماید .

همچنین بخوانید: تحصیل در ترکیه

کار در ترکیه با جای خواب و غذا در سال 2024

یکی از نکاتی که می‌بایست در این روند به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید یافتن کار در ترکیه با جای خواب و غذا می‌باشد؛ بسیاری از افرادی که قصد مشغول شدن در ترکیه را دارند این موضوع برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد؛ همان‌طور که پیش تر اشاره کردیم سایت‌هایی وجود دارند که در کشور ترکیه به صورت کاملا تخصصی در زمینه کاریابی در کشور ترکیه هستند که در شما عزیزان می‌توانید از آن‌ها در جهت یافتن کار در ترکیه با جای خواب استفاده کنید، اما در کنار این معیار المان‌های زیاده دیگری هم وجود دارد که در صورت نادیده گرفتن آن‌ها ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به روند کار شما عزیزان وارد شود، از این رو ما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرگونه اقدام عملی با کارشناسان در زمینه مهاجرت به ترکیه در ارتباط باشید تا متناسب با شرایط و نیاز شما عزیزان بهترین گزینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

از این رو ما به شما عزیزان تیم متخصصان و کارشناسان شایان را معرفی می‌کنیم؛ این تیم با پشتوانه سال‌ها تجربه در زمینه اعزام افراد به ترکیه و کانادا به صورت کاملا قانونی و با بهترین شرایط بر اساس علاقه و شرایط شما پیش پای شما عزیزان بگذارد؛ همچنبن اگر شما عزیزان به دنبال اشتغال در ترکیه می‌باشید به این نکته توجه داشته باشید که راه‌هایی وجود دارد که می‌تواند مسیر شما عزیزان را بسیاری هموارتر کند، جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 00905382006994 در ارتباط باشید.

قیمت خانه در استانبول به پول ایران

کار در ترکیه

مجوز کار دائم در ترکیه:

افرادی که در ترکیه حداقل هشت سال یا بیشتر اجازه کار قانونی داشته اند، می توانند درخواست اجازه کار دائم دهند. فردی که از اجازه کار دائم برخوردار باشد تمام مزایای اقامت طولانی مدت ترکیه را دارد، بر این اساس افرادی که از مجوز کار دائم برخوردار هستند تمام حقوق شهروندی ترکیه را دارند.

شرایط کار در ترکیه چیست ؟

کار در ترکیه

یکی از مهم ترین الویت ها برای استخدام در کشور ترکیه ، تسلط به زبان ترکی می باشد . اکثر شرکت ها و کارفرمایان ترکی از شما می خواهند که به زبان ترکی استانبولی برای صحبت کردن و ارتباط ، تسلط داشته باشید . با یادگیری زبان کارهایی به مراتب بهتر و با حقوق بالاتر کسب می کنید . در غیر این صورت بالاجبار باید زمان زیادی را در کارهای سخت تر و با دستمزد کمتر شاغل شوید تا زبان ترکی را به مرور زمان بیاموزید .
در ترکیه تقریبا ۴۵ ساعت در هفته کار می کنند . روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ مشغول به کار هستند . کارمندان معمولا ۱۴ روز در سال قادر به رفتن به تعطیلات با حقوق می باشند و این میزان نسبت به ساعت های کاری فرد افزایش می یابد ، به این دلیل افراد خارجی بسیاری تمایل به کار در کشور ترکیه را دارند .

حداقل دستمزد ماهیانه در کشور ترکیه ۱۱۳۴ لیره که معادل ۳۰۰ یورو و این دستمزد بطور متوسط ماهی ۱۶۷۱ لیره که معادل ۵۸۰ یورو می باشد .

ترکیه کشوری با هزینه های زندگی ، پایین می باشد و هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در این کشور بطور متوسط ماهی ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار است . کار در ترکیه با حقوق بالامشروط به داشتن مهارت های خاص و مورد نیاز این کشور می باشد .
اگر بواسطه اقامت تحصیلی در کشور ترکیه زندگی می کنید ، حق درخواست ویزای کار ترکیه را نخواهید داشت .
برای کاریابی تخصصی علاوه بر داشتن زبان ترکی ، اقامت توریستی و یا اقامت دانشجویی برای جلب اعتماد کارفرما در مورد اقامت شما ضروری است .
در میان مشاغل متعدد معمولا برای مهاجران ،کار در ترکیه با جای خواب در الویت قرار دارد .

همچنین بخوانید: مقایسه ترکیه و کانادا

کاریابی در ترکیه:

در ترکیه برای پیدا کردن کار علاوه بر شبکه های اجتماعی از جمله لینکدین(Linked in) و همچنین کانال های تلگرامی، می توانید از دو راه سایت های کاریابی و موسسات کاریابی در ترکیه برای پیدا کردن کار اقدام کنید.

کار های موردنیاز در ترکیه:

کشور ترکیه با توجه به جمعیت آن نرخ بیکاری بالای دارد، و اولویت استخدام با افراد ترک و شهروند های ترکیه می باشدکار های که امروزه در ترکیه بسیار احتیاج هستند کارهای از جمله مشاغل ساختمانی مانند کاشی کاری، جوشکاری و یا آشپزی، گارسون و… هستند.

پر در آمد ترین مشاغل:

از پر در آمد ترین مشاغل در ترکیه می توان به کار در زمینه پزشکی اشاره کرد که میزان بیشترین درآمد را در ماه را به خود اختصاص داده است. کار در این زمینه مانند: جراحی مغز و اعصاب، پزشک زنان و زایمان، متخصص داخلی… می باشد.

هم چنین بخوانید: مهاجرت به ترکیه

کار در ترکیه

توجه این مطالب جهت بیشتر دانستن شما می باشد شرکت شایان خدمات کاریابی را انجام نمیدهد. شرکت شایان در انجام خدمات مربوط به اخذ اقامت ترکیه و خرید ملک می توانند به شما کمک کنند. جهت دیدن املاک شایان کلیک کنید تا مجهز ترین املاک را با بابهترین قیمت خریداری کنید.

4.4/5 - (11 امتیاز)
logo shayan
logo shayan

ارائه دهنده خدمات مهاجرتی و اقامتی برای ایرانیان در کشور ترکیه که شامل خدمات: خرید ملک، رهن ملک، شهروندی، تحصیل، پزشکی و ... در کشور ترکیه.

اقامت ترکیه

اخد اقامت ترکیه

خرید مسکن در ترکیه

خرید ملک در ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در ترکیه

اشتراک گذاری

25 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درخواست مشاوره رایگان